تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

استخدام ثبت احوال

استخدام ثبت احوال

سازمان ثبت احوال کشور یکی از سازمان های دولتی است که وظیفه جمع آوری اطلاعات و آمار جمعیتی کشور را برعهده دارد. سازمان ثبت احوال یکی از نهاد های زیر مجموعه وزارت کشور است.

از وظایف این سازمان می توان تهیه اطلاعات ثبتی اساسی مانند زاد و ولد، مرگ و میر، ازدواج، صدور مدارک هویتی مثل شناسنامه و کارت ملی را نام برد. این سازمان دارای یک حوزه ستادی و ۳۱ اداره کل در ۳۱ در استان کشور است. استخدام ثبت احوال با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور صورت می گیرد.

آخرین آزمون استخدام سازمان ثبت احوال در مورخه 1398/08/30 در روز پنجشنبه در تهران و مراکز استان‌ ها برگزار شد. در سال جاری مجوزی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور برای استخدام ثبت احوال صادر نشده است.

در صورت صدور مجوز، دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون عمومی و تخصصی جهت استخدام در سازمان ثبت احوال در این سایت ارائه خواهد شد.

اگر شما هم می خواهید در این سازمان به عنوان کارمند مشغول به کار شوید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما در این مطلب جزئیات استخدام در سازمان ثبت احوال کشور را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مراحل استخدام در ثبت احوال

مراحل و نحوه اعلام نتایج آزمون استخدام ثبت احوال به شرح زیر است:

الف) کسب نمره حد نصاب

در صورتی که داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی ثبت احوال، نمره حد نصاب را کسب نموده باشند، بر اساس نمرات کسب شده، سهمیه‌ های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جهت شرکت در مصاحبه استخدامی و انجام سایر مراحل استخدام معرفی می‌ شوند.

معرفی داوطلبان بر اساس قواعد زیر صورت می گیرد:

پس از برگزاری آزمون استخدامی، نمرات داوطلبان در حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه می شود. از نمره کل آزمون 40 درصد برای حیطه های عمومی و ۶۰ درصد برای بخش تخصصی در هر شغل در نظر گرفته می شود.

حدود ۵۰ درصد از بالاترین نمره ها برای انجام سایر مراحل معرفی می شوند. در این مرحله امتیازات و سهمیه های قانونی اعمال نمی شود.

داوطلبانی که نمره حد نصاب را کسب ننموده اند، در این مرحله از آزمون استخدامی حذف شده فقط کارنامه آزمون کتبی از طریق سامانه امتحانات برای آن ها قابل مشاهده می‌ شود تا از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

اما افرادی که نمره حد نصاب را کسب نموده اند چند برابر ظرفیت برای طی سایر مراحل استخدامی و اعمال امتیازات و سهمیه های قانونی معرفی می شود.

مراحل استخدام در ثبت احوال

نکته: قبولی در آزمون استخدامی و کسب نمره حد نصاب هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند.

ب) اعلام لیست افراد  چند برابر ظرفیت برای بررسی مدارک افراد دارای نمره حد نصاب در آزمون

در این مرحله داوطلبان بر اساس نمره کل آن ها و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل انتخاب می شوند. در این مرحله امتیازات و سهمیه های قانونی صرفاً بر اساس اطلاعات خود اظهاری داوطلب محاسبه می‌ شود.

تایید، انطباق و اعمال مستندات مربوط به امتیازات و سهمیه های قانونی توسط دستگاه اجرایی مربوطه، در نتیجه نهایی نمرات آنها بررسی خواهد شد.

ج) معرفی افراد دارای نمرات حد نصاب دو یا سه برابر ظرفیت استخدامی جهت انجام مصاحبه استخدامی

در صورت وجود داوطلب واجد شرایط در هر شغل محل، افرادی که نمره حد نصاب را در آزمون کسب نموده و مدارک آن ها مورد بررسی و تایید قرار گرفته است، با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی برای مصاحبه استخدامی در هر شغل محل به  تعداد دو یا سه برابر ظرفیت معرفی می‌ شوند.

د) معرفی به گزینش

بعد از برگزاری مصاحبه استخدامی با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی، افراد واجد شرایط یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) برای گزینش معرفی می شوند.

نمره کل نهایی افراد در مرحله معرفی به گزینش به صورت 70 درصد از آزمون های کتبی (عمومی و تخصصی) و 30 درصد برای مصاحبه استخدامی در نظر گرفته می شود.

تذکرات

افراد واجد شرایطی که در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر پذیرفته شده‌ اند، حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، باید مدارک مربوط به کسب مهارت های هفتگانه (ICDL)  را که از مراکز و موسسات مورد تایید سازمان اداری و استخدامی کشور دریافت نموده اند، به منظور احراز مهارت های پایه و مبانی فناوری اطلاعات ارائه کنند.

افرادی که دارای این گواهینامه ها نیستند و یا گواهینامه های آن از مراکز مورد تایید صادر نشده باشد،  باید در آزمون تعیین سطح شرکت نموده و گواهی نامه مذکور را از مراکز تعیین صلاحیت شده کسب نمایند.

این مراکز  در بخش اعتبار سنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور معرفی شده است.

معرفی به گزینش

  • استخدام افراد در سازمان ثبت احوال به صورت پیمانی است.
  • مدرک تحصیلی دانشگاهی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدام ثبت احوال، باید حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتایج نهایی به تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برسد.
  • درصورتی داوطلبان مجاز به ثبت نام در آزمون استخدام ثبت احوال هستند که مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) آن ها با عناوین مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) قید شده در آگهی استخدامی یکسان باشد و عیناً در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه درج شده باشد.

تذکر 1: اگر آگهی استخدامی منتشر شده، رشته خاصی را مد نظر داشته باشد، فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش می توانند در آزمون استخدامی ثبت نام کنند.

اما در صورتی که بدون ذکر گرایش باشد یا عبارت «کلیه گرایش» ها در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایش های آن رشته تحصیلی می‌ توانند در آزمون استخدامی ثبت نام کنند.

تذکر ۲: تایید شرایط احراز مشاغل از وظایف و اختیارات شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی است. در صورتی که در مرحله بررسی مدارک مغایرتی وجود داشته باشد، داوطلب از ادامه فرآیند استخدام حذف شده و معرفی آنان در مرحله استخدامی کان لم یکن تلقی شده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

  • دارندگان مدارک تحصیلی پایین‌ تر از مقاطعی که در آگهی استخدامی منتشر شده حق شرکت در آزمون استخدامی را ندارند.
  • دارندگان مدرک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در آگهی استخدامی باید مدرک مقطع تحصیلی ذکر شده در آگهی را ارائه دهند. حکم کارگزینی این افراد بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی صادر خواهد شد.
  • داوطلبان استخدام ثبت احوال باید از سلامت جسمانی روانی برخوردار بوده و توانایی انجام کار را داشته باشند.

تا به این لحظه آگهی از سوی سازمان ثبت احوال برای آزمون استخدامی و جذب نیرو در سال 1400 منتشر نشده است. در صورت انتشار این آگهی لینک آن در این مقاله قرار داده خواهد شد.

شرایط استخدام ثبت احوال در سال جدید

سخن آخر

در این مقاله جزئیات استخدام ثبت احوال را در اختیار شما قرار دادیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. اگر سوالی در این زمینه دارید، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید و از آنان راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

تمامی افرادی که در آزمون استخدامی نمره قابل قبول کسب کنند، در این آزمون پذیرفته خواهند شد؟

قبولی در آزمون استخدامی و کسب نمره حد نصاب هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند.

تاثیر آزمون استخدامی بیشتر است یا مصاحبه؟

تاثیر آزمون 70 درصد و مصاحبه 30 درصد است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره