تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

مراحل و مدارک مورد نیاز اعزام به خدمت سربازی در سال 1400

مراحل و مدارک مورد نیاز اعزام به خدمت سربازی در سال 1400

طبق قوانین نظام وظیفه، همه مردان با ورود به سن واجد شرایط بودن، باید اقدامات لازم را برای اعزام به خدمت دوره ضرورت خود انجام دهند.

بنابراین لازم است که کلیه مشمولین خدمت در زمان مقرر برای انجام خدمت سربازی اقدام کنند یا معافیت سربازی بگیرند و در مهلت مقرر تعیین شده توسط نظام وظیفه، وضعیت سربازی خود را تعیین کنند؛ زیرا در غیر این صورت، غیبت سربازی شامل حال آن ها می شود.

ما قبلا در مورد شرایط معافیت و کفالت سربازی اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، اما در این مقاله قصد داریم از مرحله اول روند ارسال و ثبت درخواست های سربازان وظیفه را بررسی کرده و توضیحات کاملی در مورد روند کار ارائه دهیم پس برای اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

روند مراجعه و اقدام برای ارسال به خدمت سربازی 1400

پسرانی که مشمول خدمت سربازی هستند باید در اولین فرصت وضعیت نظام وظیفه خود را روشن کنند، زیرا اگر فقط یک روز از تاریخ تعیین شده در مقاله زیر سپری شود، موضوع به دوره غیبت وارد می شود.

مراحل ثبت درخواست اعزام و روند رسیدگی به آن به شرح زیر است:

  • دریافت دفترچه خدمت وظیفه از طریق دفاتر پلیس الکترونیکی ارتش (پلیس +10) یا از طریق سیستم خدمات الکترونیکی پلیس +10 به آدرس evazife.epolice.ir و تکمیل آن.
  • با اسناد مورد نیاز به دفاتر خدمات الکترونیکی اجرای قانون مراجعه کنید.
  • ثبت درخواست در سیستم توسط کاربر مرکز پلیس +10 و تعیین تاریخ اعزام به سرویس.
  • تحویل فرم آماده با شماره سریال و هولوگرام بلافاصله پس از تعیین تاریخ اعزام.
  • ارائه معرفی نامه به مراکز آموزش نیروهای مسلح (این فرم با شناسایی نیروی جذب کننده، نام مرکز آموزش و آدرس محل اعزام، حداکثر ده روز قبل از تاریخ اعزام از طریق الکترونیکی دفاتر اجرای قانون (پلیس +10) تحویل گیرندگان، برای دریافت معرفی نامه باید کارت ملی به این دفاتر ارائه شود.)

زندانیانی که در چارچوب قانونی متقاضی اخراج هستند، می توانند همزمان با ثبت درخواست اخراج در مراکز پلیس +10، تاریخ اخراج پیشنهادی خود را اعلام کنند. توجه داشته باشید که تاریخ اعزام پیشنهادی باید در محدوده قانونی باشد.

پس از تعیین تاریخ اعزام به خدمت، کارت آماده به خدمت از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی اجرای قانون (پلیس +10) صادر می شود.

مراحل تکمیل دفترچه نظام وظیفه

مراحل تکمیل دفترچه نظام وظیفه

پس از دریافت دفترچه اعزام نظام وظیفه، هنگام ارسال درخواست اعزام خود، باید اطلاعات درخواستی را با دقت ضبط کرده و به همراه مدارک مورد نیاز به دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس +10 ارسال کنید.

  • در فرم شماره یک لازم است مشخصات شخصی خود را با دقت و مطابق با مندرجات شناسنامه و کارت ملی خود تکمیل کنید.
  • فرم بعدی مربوط به سوابق تحصیلی دانشجویان است که باید آن را با توجه به محل تحصیل و آخرین مدرک خود پر کنید. این فرم باید دارای مهر دانشگاه یا مدرسه ای باشد که آخرین سال تحصیل خود را در آن گذرانده اید.
  • فرم واکسیناسیون نیز یکی از فرم هایی است که باید تکمیل کنید. برای این منظور باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و مراحل مربوط به واکسیناسیون را طی کنید.
  • دریافت و تکمیل سایر فرم های مربوطه به نوع درخواست فرد درگیر بستگی دارد. به عنوان مثال: اگر شرایط معافیت را دارید و قصد استفاده از هر یک از معافیت ها را دارید، باید فرم های مربوط به هر یک را تکمیل کنید.

مدارک مورد نیاز برای اعزام به خدمت سربازی

همان طور که گفته شد لازم است زندانیان پس از تکمیل فرم های اعزام به مراکز پلیس +10 مراجعه کرده است.

با ارسال مدارک زیر درخواست اعزام خود را ارائه دهند:

  • یک عکس سیاه و سفید 4 * 3 و صورت کامل (به علاوه عکس های پیوست شده به برگه ها).
  • اصل و کپی کارت ملی یا کارت ملی موقت گنجانده شده.
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسه عکس.
  • برگه وضعیت زندانیان را تکمیل کنید. (برگه شماره 1)
  • برگ معاینه مقدماتی و واکسیناسیون بیماران (برگه شماره 2)
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی (این درجه باید برابر با اصل توسط مرجع صادر کننده یا اداره ثبت باشد).
  • تهیه اسناد مربوطه برای کسانی که گواهی کسری خدمت، آسیب دیدگی والدین و بسیج را دارند.

فراموش نکنید که اگر فرم های دیگری برای استقرار دارید، بسته به نوع درخواست خود، آن ها را پر کرده و به همراه مدارک فوق به دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس +10 ارسال کنید.

کد ساخا را دریافت کنید

کد ساخا را دریافت کنید

برای کلیه مشمولانی که اعزام خود را از طریق دفاتر پلیس +10 به پایان رسانده اند، یک شناسه پنج رقمی تحت عنوان «کد سخا» صادر می شود که مختص آن ها است.

با استفاده از کد سخا و کد ملی، می توانید به حساب خود در services.epolice.ir و موارد مرتبط مانند: ثبت درخواست برای خروج از کشور، بررسی وضعیت سفارش و استخدام، مشاهده وضعیت معافیت از حمایت مالی و … پیگیری کنید. (به صورت الکترونیکی)

آخرین مهلت معرفی مشمولان به مراکز خدمات عمومی 1400

هر مرد ایرانی باید درخواست خود را برای اعزام به سربازی با رسیدن به سن بلوغ اعلام کند تا غایب شناخته نشود.

مطابق با مصوبات مربوطه، مهلت معرفی زندانیان به مراکز خدمات عمومی به شرح زیر است:

  • افراد دارای مدرک دیپلم حداکثر تا یک ماه از تولد خود در سالی که به سن 18 سالگی می رسند. (به عنوان مثال شخصی متولد 9 مارس 1980، مشمول خدمت سربازی در تاریخ 1 مارس 1998 است.)
  • فارغ التحصیلان دانشگاهی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اند، باید حداکثر یک سال پس از تاریخ فارغ التحصیلی وضعیت واجد شرایط بودن خود را روشن کنند.
  • دانشجویان مقطع فوق دیپلم که به صورت حضوری در حال تحصیل هستند و سال اعزام آن ها به پایان رسیده است، در صورت انصراف از تحصیل، حداکثر یک سال برای تعیین وضعیت نظام وظیفه خود فرصت دارند.

نکته مهم: دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که با مدرک پایین فارغ التحصیل شده اند نیز حداکثر یک سال برای تعیین وضعیت نظام وظیفه فرصت دارند.

  • در صورت انصراف، ترک تحصیل یا اخراج از دانشگاه، دانشجویان باید وضعیت صلاحیت خود را برای حداکثر یک سال روشن کنند.
  • کسانی که در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند در صورت اتمام تحصیل، انصراف، اخراج یا ترک تحصیل حداکثر یک سال فرصت دارند وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین کنند.
  • کسانی که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و فوق لیسانس هستند، در نوزدهم هر ماه به خدمت سربازی و کسانی که دارای مدرک لیسانس یا بالا تر هستند به خدمت سربازی در اول ماه های زوج اعزام می شوند.

توجه داشته باشید که هر یک از دوره های زمانی ذکر شده توسط سازمان نظام وظیفه به عنوان آخرین مهلت معرفی مشمولان تعیین شده است و پس از حتی یک روز از مهلت های فوق، زندانی وارد دوره غیبت می شود.

بنابراین، توصیه می کنیم حداقل 15 روز قبل از مهلت مقرر، درخواست خود را ثبت کرده و صلاحیت خود را روشن کنید.

آخرین مهلت معرفی مشمولان به مراکز خدمات عمومی 1400

سخن آخر

آقایان باید در مورد مدارک مورد نیاز، شرایط اعزام به خدمت خود اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند در زمان مناسب و تعیین شده اعزام به خدمت خود را اعلام کنند.

در صورت داشتن سوالی در مورد سربازی و انواع شرایط و معافیت ها می توانید به یا مشاوران مرکز مشاوره هم اندیشان تماس گرفته و سوالات خود را رفع کنید.

سوالات متداول

چه زمانی مردان باید برای 1400 خدمت سربازی اقدام کنند؟

همه مردان از ماه اول رسیدن به سن 18 سالگی واجد شرایط خدمت سربازی هستند.

چگونه می توانیم برای دفترچه خدمت وظیفه 1400 خدمت سربازی اقدام کنیم؟

دریافت این دفترچه از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس +10) یا از طریق سیستم خدمات الکترونیکی پلیس +10 به آدرس evazife.epolice.ir انجام می شود.

مدارک لازم برای ثبت درخواست خدمت وظیفه 1400 خدمت سربازی چیست؟

این اسناد شامل یک عکس سیاه و سفید 4×3، اصل و یک نسخه از کارت ملی یا موقت ملی، کارت معاینه اولیه و واکسیناسیون و سایر اسنادی است که در متن این مقاله به طور کامل ذکر شده است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره