تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

مشاوره زناشویی چیست و چه نقشی در زندگی مشترک دارد؟

مشاور زناشویی چیست و چه نقشی در زندگی مشترک دارد؟

همواره در زندگی مشترک، مشکلاتی وجود دارد. دو نفری که همدیگر را برای زندگی انتخاب می کنند پس از مدتی متوجه می شوند که باید برای شاد نگه داشتن رابطه و حفظ زندگی سعی کنند.

وجود اختلافات در زندگی امر طبیعی است؛ اما آن چه مهم است، این است که طرفین نباید ساده از کنار این اختلافات بگذرند بلکه باید برای  آن ها راه حلی پیدا کنند.

تفاوت های فردی، فرهنگی، خانوادگی و… در بین تمامی زوج ها وجود دارد؛ همین تفاوت ها باعث اختلافاتی می شوند؛ در نهایت هر دو طرف باید با این موضوع کنار آمده و بتوانند اختلافات خود را حل کنند؛ بخاطر همین، دریافت مشاوره زناشویی می تواند یک گام موثر برای داشتن زندگی آرام باشد.

در ادامه با مرکز مشاوره هم اندیشان همراه باشید چراکه می خواهیم در خصوص مزایای دریافت مشاوره زناشویی با شما حرف بزنیم.

مشاوره زندگی زناشویی چیست؟

مشاوره زناشویی، به جلساتی گفته می شود که مشاور زناشویی با زوجین برگزار کرده، که طی آن زوجین مسائل و اختلافات خود را بازگو گرده و راهکارهای لازم را از سوی مشاور دریافت می کنند.

علاوه بر آن مشاور زناشویی آگاهی زوجین را نیز ارتقا داده و به آن ها مهارت های ارتباطی لازم را آموزش می دهد. با دریافت این مشاوره، تجربه زندگی مشترک برای آن ها آرامتر و لذت بخش تر می شود.

مشکلات روابط زناشویی چیست؟

مشکلات بسیاری وجود دارد که زن و شوهر در زندگی خود می توانند با آن روبه رو شوند.

این مشکلات از رابطه جنسی گرفته تا مسائل مربوط به شغل، تقسیم وظایف در خانه، ارتباط با دوستان و خانواده، مسائل مالی و تصمیم گیری راجع به آن و اختلاف سلیقه ها را شامل می شود.

مشکلات روابط زناشویی چیست؟

مشاوره زناشویی در چه مواردی به همسران کمک می کند؟

مشاوره زناشویی در تمامی مسائلی که بین زن و مرد به وجود می آید، توانایی های لازم برای راهنمایی زن و مرد را دارد.

اگر بخواهیم مشکلات بین همسران را تفسیم کنیم، با دسته بندی های زیر روبرو هستیم:

  • مشکلات جنسی
  • مشکلات عاطفی
  • مشکلات اخلاقی – رفتاری
  • مشکلات خانوادگی

البته شاید مشکلات جنسی بیشترین تاثیر را در اختلافات بین همسران داشته باشد. بیشتر مراجعین به مشاور، برای دریافت مشاوره زناشویی به دلیل مشکلات جنسی است؛ اما در موارد دیگر نیز مشاور می تواند، کمک های زیادی به زوجین بکند.

بعد از مشکلات جنسی، طلاق عاطفی تاثیرگذار ترین مساله بین زن و مرد است.

منظور از طلاق عاطفی این است که رابطه زن و مرد به بدترین شکل ممکن رسیده است و دو نفر تنها در کنار یکدیگر زندگی می کنند؛ اما محبت، صحبت، صمیمت، رابطه جنسی و… در میان آن ها وجود ندارد.

چه مواردی موجب طلاق عاطفی بین زن و شوهر می شود؟

انواع مشاوره زناشویی

افرادی که به مشاوره زناشویی نیاز دارند از طریق روش های زیر می توانند مشکل خود را با مشاور مطرح کرده و به جواب سوالات خود برسند

مشاوره زناشویی تلفنی

این نوع از مشاوره مناسب افرادی که وقت کافی برای مراجعه به مراکز مشاوره ندارند و تنها با یک تماس می توانند در مورد مسائلشان مشاوره بگیرند این مشاوره از لحاظ وقت رفت و آمد و هزینه مشاوره به صرفه تر است .

مشاوره زناشویی آنلاین

مشاوره آنلاین برای افرادی مناسبتر است که به دلیل شرم حضور نمی توانند در مورد مسائلشان با مشاور حرف بزنند. این نوع مشاوره برای حل مشکلات جنسی مناسب تر است

مشاوره زناشویی حضوری

مشاوره حضوری برای مسائل عمیقی مانند خیانت و طلاق عاطفی مناسبتر است. حل مسئله با مشاوره آنلاین معمولا چندین جلسه به طول می انجامد و مشکل زوجین از ابعاد زیادی بررسی شده و راه حل ارائه می شود.

چه زمانی نیاز به مشاوره زناشویی داریم؟

تصور بسیاری از افراد این است که زمانی که زندگی شان به آخر خط رسیده است باید به مشاوره مراجعه کنند در حالی که این تفکر اشتباه است.

بهتر است زوجین در شرایطی آرامتر برای حل مسائل خود به مشاور مراجعه کنند. مسائلی مانند مسائل اقتصادی ، تغییر شغل همسر، نحوه رفتار درست با فرزند و عدم درک متقابل از مواردی است که مراجعه به مشاور در آن ها الزامی است .

مراجعه به روانشناس و مشاور زناشویی قدم مثبتی برای بهبود روابط و خوبتر شدن زندگی است. هر زمان زوجین علایمی را دیدند که نشان می دهد زندگی با مشکلی بزرگ رو به رو  شده است نباید زمان را از دست بدهند و با مراجعه به یک مشاور و داشتن مشاوره زناشویی مشکلات را قبل از بزرگتر شدن حل کنند.

این علایم و نشانه های خطر عبارتند از :

  • زوجین احساس می کنند هم خانه هستند، نه زن و شوهر
  • در مورد ازدواج خود تردید می کنند و به این فکر می کنند که نکند با فرد اشتباهی ازدواج کرده اند، یا می گویند کاش با این شخص ازدواج نکرده بودم.
  • زوجین بحث های بی نتیجه دارند و تعامل درستی نداشته و نمی توانند به خوبی در مورد خواسته ها و توقعاتشان با هم صحبت کنند.
  • زوجین با هم راحت نیستند و مسائل زیادی را از هم مخفی می کنند.

دریافت مشاوره زناشویی چه کمکی به زوجین می کند؟

دریافت مشاوره زناشویی چه کمکی به زوجین می کند؟

مشاوره زناشویی با بررسی شرایط زناشویی و مشکلات بین همسران، کمک های بسیاری به زوجین می کنند.

  • بازگشت آسان به رابطه

بسیاری از همسران به سختی با یکدیگر تعامل داشته و صحبت می کنند. مشاور در این زمینه کمک می کند که زوجین به صورت صریح و شفاف دوباره با یکدیگر صحبت کرده و شکاف ارتباطی را برطرف کنند.

  • بازگشت اعتماد به رابطه

ممکن است برخی از دروغ ها در زندگی مشترک باعث از بین رفتن اعتماد شود؛ در این راستا مشاوره راه های کسب اعتماد دوباره را به زوجین آموزش می دهد.

  • گفتگو درباره مسئولیت های زندگی مشترک

مشاور کمک می کند که همسران در مورد مسئولیت های زندگی مشترک با یکدیگر صحبت کنند؛ بدین ترتیب آن ها می توانند اهداف واضح و واقع بینانه ای داشته باشند و با مصالحه، مسئولیت های خود را به خوبی پیش ببرند.

  • بهبود رابطه جنسی و زناشویی

همان طور که گفته شد، رابطه جنسی تاثیر بسزایی در روابط بین همسران دارد؛ و مشاوران چگونگی روابط جنسی سالم را به زوجین آموزش می دهند؛ بنابراین آن ها می توانند نیازهای خود و همسرشان را به بهترین شکل برآورده کنند.

  • ریشه یابی و حل مشکل خیانت

خیانت، آسیب زننده ترین اتفاقی است که ممکن است یک زن و مرد آن را تجربه کنند. دریافت مشاوره زناشویی، کمک می کند که زوجین علت این مشکل را پیدا کرده و سعی در حل آن نمایند.

  • کمک به مدیریت روابط

همسران با افراد دیگری نیز در ارتباط هستند؛ خانواده، دوستان، فرزندان و… در زندگی هر شخصی وجود دارند؛ این روابط می تواند بر زندگی زناشویی تاثیرات خوب یا بدی داشته باشند.

دریافت مشاوره کمک می کند که افراد بتوانند روابط خود را مدیریت و کنترل کنند و اجازه آسیب به زندگی زناشویی خود را ندهند.

دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین مشکلات زناشویی

جلسات مشاوره زناشویی چقدر طول می کشد؟

این جلسات هفته ای یک بار و در زمان 60 تا 90 دقیقه طول می کشد و مشاور در آن تکنیک هایی را برای حل مشکل به زوجین آموزش می دهند. مشکل زوجین می تواند مشکلات ارتباطی، توقعات ناسازگار، رقابت و کمرنگ شدن احساسات عاشقانه نام برد.

زوج هایی که تمایل به حل مشکلات و حفظ زندگی مشترک خود دارند شانس موفقیت زیادی در این مشاوره ها بدست می آورند.

دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین مشکلات زناشویی از بهترین مشاورین کشور به چه صورت می باشد؟

زوجین برای دریافت مشاوره زناشویی، می توانند به مراکز مشاوره مراجعه کنند؛ اما از آنجایی که در برخی از شهرها و روستاهای کشور این مراکز وجود ندارند، مشاوره تلفنی یا مشاوره آنلاین یک راه بسیار مناسب برای دریافت مشاوره است.

در مشاوره غیر حضوری افراد می توانند از هر کجای دنیا با بهترین مشاورین کشور در ارتباط باشند؛ این مشاوره هزینه رفت و آمد نخواهد داشت و نیازی به صرف وقت زیاد نیست.

همچنین در مشاوره غیر حضوری فرد می تواند بدون احساس خجالت، حرف های دل خود را به مشاور بزند. نتیجه مشاوره غیر حضوری هیچ فرقی با مشاوره حضوری ندارد و فرد در هر صورت می تواند راه کارهای مفیدی را برای کنترل ذهن و نجات زندگی خود بگیرد.

نتیجه مشاوره غیر حضوری هیچ فرقی با مشاوره حضوری ندارد

چه مواردی موجب طلاق عاطفی بین زن و شوهر می شود؟

مهم ترین دلایل طلاق عاطفی در بین زن و مرد عبارتند از:

  • نداشتن تفاهم در موارد مختلف و صحبت نکردن در مورد آن ها
  • عدم توجه به نیازهای همسر
  • محبت نکردن و نادیده گرفتن تلاش های فرد مقابل در زندگی مشترک
  • فشارهای اقتصادی، مشکلات مالی و عدم درک موقعیت ها
  • انتظار بیش از حد از یکدیگر
  • خیانت
  • دعوا های پی در پی و عدم توانایی در حل مشکلات

و…

در بسیاری از مواقع حتی خود زوجین نیز نمی دانند که دچار طلاق عاطفی شده اند؛ بنابراین کمک گرفتن از یک مشاور می تواند زن و مرد را از شرایط بلاتکلیفی و کلافگی نجات دهد.

نشانه های طلاق عاطفی چیست؟

ممکن است برخی از افراد با کوچک ترین مساله و دلسردی، فکر کنند که دچار طلاق عاطفی شده اند؛ این در حالی است که وسواس بیش از اندازه و احساس کمال گرایی در این افراد باعث شده است که احساس غلطی داشته باشند، در واقع هر مشکل کوچکی نشان دهنده طلاق عاطفی نیست.

این معضل دارای نشانه های مختلف است که ازجمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زوجین ترجیح می دهند که مشکلات خود را به تنهایی حل کنند و از همسرشان کمکی نمی گیرند.
  • در تمامی روز های تعطیل، هر کدام دوست دارند وقت خود را به شکلی تنظیم کنند که در آن حضور پارتنر نباشد.
  • میل جنسی آنها به شدت کم شده است.
  • همسران به نیاز یکدیگر توجهی ندارند و حتی در این مورد با هم صحبت هم نمی کنند.
  • دو نفر در یک خانه مثل یک همخانه ساده زندگی می کنند و هیچ رابطه خوبی با هم ندارند.
  • زن و شوهر تنها با هدف نشنیدن گله و کنایه، به حرف هم گوش نمی دهند.

و…

سخن آخر

همه افراد بعد از ازدواج درگیر مشکلاتی از جمله اختلافات فرهنگی، خانوادگی و… می شوند. برخی از این افراد ممکن است که این مساله طبیعی را بسیار بزرگ جلوه دهند.

 اختلافات کوچک در دراز مدت باعث مشکلات بسیار بزرگتری می شود؛ بنابراین لازم است که افراد از مشاوره زناشویی بهره ببرند تا بتوانند راه های برقراری ارتباط را بیاموزند.

در صورتی که شما نیز به سلامت روان و شادابی زندگی مشترک خود فکر می کنید، بهتر است که دریافت مشاوره زناشویی را در برنامه زندگی مشترک خود داشته باشید. این مشاوره به عنوان پیشگیری از بحران، مسیر زندگی شما را در سوی زندگی شاد و سالم پیش خواهد برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره، می توانید با شماره 02191023933 با کارشناسان ما در موسسه هم اندیشان در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چه زمانی به دریافت مشاوره زناشویی نیاز خواهد بود؟

مشاوره معمولا در همه اوقات برای آرامش ذهن و سلامت زندگی ضروری است؛ اما در مواقعی که بحث های بین زن و مرد بی نتیجه است، یا همواره حس کینه جویی دارند و یا زمانی که رابطه آنها بسیار کمرنگ شده است، باید حتما به مشاور مراجعه کرد.

سوالات متداول در جلسات مشاوره زناشویی کدامند؟

معمولا در مشاوره زناشویی سوالات متعددی در مورد کودکی طرفین، روابط قبل از ازدواج آنها، چگونگی آشنایی و ازدواج، مشکلات و… پرسیده می شود.

آیا دریافت مشاوره ازدواج می تواند نیاز همسران را از مشاوره زناشویی برطرف کند؟

همان طور که می دانید، مشاوره در همه مقاطع زندگی انسان لازم است. مشاوره ازدواج تا حد بسیار زیادی در تصمیم گیری افراد و ازدواج آنها نقش دارد؛ اما حتی در بین دو نفر که عاشق هم هستند نیز ممکن است تنش هایی ایجاد شود؛ بنابراین افراد باید همواره از کمک های مشاور استفاده کنند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره