تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

احترام به همسر؛ هر آنچه که در مورد احترام به همسر و تاثیر آن در زندگی مشترک باید بدانیم

احترام به همسر؛ هر آنچه که در مورد احترام به همسر و تاثیر آن در زندگی مشترک باید بدانیم

احترام معمولا یکی از لازمه های هر ارتباطی است. این ارتباط می تواند ارتباط دو رهگذر در خیابان و یا یک زن و شوهر در خانه باشد.

همه ما به احترام نیازمندیم و نمی توانیم از اهمیت آن در زندگی خود چشم پوشی کنیم.

زن و شوهر نیز دو فرد بالغ هستند که تصمیم گرفته اند در زیر یک سقف با یکدیگر زندگی کنند؛ هر دو آن ها نیاز به احترام دارند و این احترام در زندگی این دو نفر تاثیرات مثبت بسیاری خواهد داشت.

برای درک بهتر این موضوع توصیه می کنیم که در ادامه این مقاله با مرکز مشاوره هم اندیشان همراه باشید.

اهمیت احترام به همسر

یکی از اصلی ترین عواملی که یک رابطه را موفق و پایدار می کند، احترام زوجین به همدیگر است؛ این عامل آن قدر مهم است که نبود آن یک رابطه را به سوی مرگ پیش می برد.

برای اینکه زوجین بتوانند به هم احترام بگذارند، باید از حقوق همدیگر در زندگی آگاه باشند و بایدها و نبایدهای زندگی مشترک را رعایت کنند. با این کار عشق و علاقه در بین آن ها به جریان می افتد و رابطه مستحکم تر می شود.

مردان همواره خواستار احترام و عزت نفس هستند؛ در مقابل زنان به دنبال احترام، محبت و حفظ رابطه عاشقانه هستند. همچنین زن ها دوست دارند که در رابطه اعتماد وجود داشته باشد.

احترام به مرد باعث تشویق او خواهد شد؛ بدین ترتیب او به عنوان مرد خانه، وظایف خود را با تمام وجود انجام می دهد. او اطمینان دارد که می تواند نیازهای اعضاء خانواده را برطرف کند و همسرش همواره او را حمایت خواهد کرد.

این شرایط در حالی است که اگر زن برای همسرش احترامی قائل نباشد، مرد احساس شکست و تنهایی بیشتری خواهد کرد.

اهمیت احترام به همسر

از دیگر دلایل احترام به همسر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معمولا مرد خانه از نظر احساسی و مالی خانواده را حمایت می کند؛ بنابراین لایق احترام است.
  • همسرها افراد سخت کوشی هستند که تمام تلاش خود را برای شاد کردن خانواده می کنند.
  • همسر هر فرد یک الگوی رفتاری برای فرزندان است.
  • همسر عاشق یک همراه بی قید و شرط است که در تمامی بحران ها و مشکلات در کنار همسرش می ماند.
  • همسر هر فرد کسی است که به او اعتماد می کند و با تمام مشکلات شخصی خودش، به همسرش نیز در مواقع سختی یاری می رساند.
  • احترام به همسر، به او انگیزه مضاعف خواهد داد و این باعث علاقه بیشتر بین زوجین می شود.
  • احترام به همسر، نقش مثبت او را به عنوان همسر و پدر یا مادر فرزندان تصدیق خواهد کرد.

مهارت و راه های احترام به همسر

راه های ساده، اما تاثیرگذاری وجود دارند تا شما بتوانید به همسر خود احترام بگذارید.

این راه ها عبارتند از:

  • مشورت با همسر

در تمام تصمیم گیری های زندگی مشترک، با همسر خود سهیم باشید؛ بدین ترتیب او احساس با ارزش بودن خواهد کرد و همچنین زندگی مشترک شما در روند صحیح و اصولی خود پیش خواهد رفت.

  • توجه به اولویت های همسر

اولویت ها و سلیقه های همسر خود را همواره در نظر داشته باشید؛ بدین ترتیب می توانید یک زندگی مشترک موفق، سالم و شاد را تجربه کنید.

تعریف از همسر در جمع

  • تعریف از همسر در جمع

در جمع های خانوادگی یا دوستانه، از خصوصیات خوب همسرتان بگویید. البته مجبور به این کار نیستید و حتی لزومی ندارد که اغراق کنید؛ اما اگر قرار بود در مورد همسرتان حرف بزنید، بهتر است صادقانه از خصوصیات خوب او بگویید.

یک تعریف ساده باعث خواهد شد که پیوند زناشویی شما بسیار محکم تر شود.

  • درک شرایط کاری همسر

به شغل و وظایف کاری همسر خود علاقه نشان داده و به آنها انگیزه دهید؛ بدین ترتیب همسر شما در روزهای سخت به شما تکیه خواهد کرد تا به آرامش برسد.

  • روشنفکری در احترام به همسر

همواره از نظرات و تصمیمات همسر خود استقبال کنید و پیشنهادات و انتقادهای او را بررسی کنید. بدین ترتیب همواره در تلاش و کوشش خواهد بود تا به بهتر شدن زندگی خانوادگی کمک کند.

  • حمایت از اهداف همسر

تشویق یا عدم تشویق همسرتان باعث موفقیت یا شکست او در اهدافش خواهد شد. بنابراین حمایت از همسر تاثیر مثبتی در روند رسیدن او به اهدافش خواهد داشت.

حتی اگر اهداف همسرتان غیر حرفه ای باشند، باید این را بدانید که پیشرفت همسرتان یعنی پیشرفت شما و فرزندانتان، پس همواره از همسرتان حمایت کنید تا پیشرفت کند.

  • تحسین کردن همسر

هیچوقت تحسین خود را نسبت به همسرتان پنهان نکنید. سعی کنید او را به صورتی تحسین کنید که متوجه این مساله شود. او حتما قدردانی شما را می خواهد و زمانی که این قدردانی را ببیند، احساس خوب و مفید بودن خواهد داشت.

عذرخواهی از همسر

  • عذرخواهی از همسر

در صورت نیاز، از عذرخواهی کردن از همسرتان اجتناب نکنید. ممکن است که کاری کرده باشید و یا سخنی گفته باشید که باعث رنجش همسرتان شده است؛ بنابراین بدون هیچ ترس و غروری از همسرتان عذرخواهی کنید.

این شیوه بهترین روش برای حل مشکلات زناشویی است.

  • گوش دادن به همسر

زمانی که همسرتان می خواهد با شما صحبت کند، بهتر است که تمام حواستان به او باشد. اگر مشغول کار یا تماشای تلویزیون هستید، زمانی را برای گوش دادن به صحبت های همسرتان اختصاص دهید. هیچ وقت حرف او را قطع نکنید و بگذارید حرفش را کامل بزند.

  • عدم سرزنش همسر در جمع

بدترین بی احترامی این است که همسر خود را در مقابل جمع سرزنش کنید. هیچ کس حق ندارد که همسر خود را در جمع سرزنش کند؛ حتی اگر او کار بدی هم کرده باشد، بهتر است که در خلوت خود در این مورد صحبت کنید.

  • عدم انتظارات بیش از حد از همسر

انتظار نداشته باشید که همسرتان کامل باشد؛ هیچ کس کامل نیست. اگر انتظارات خود را کمتر کنید، نتیجه کارها همواره عالی خواهد بود. سعی کنید که نقاط ضعف همسر خود را درک کرده و بپذیرید، کمتر به او غر بزنید و بیشتر درکش کنید.

  • فکر کردن قبل از گفتگو

همواره قبل از حرف زدن، کلمات را بسنجید، کلمات را به درستی انتخاب کنید و به کار ببرید تا حرف آزاردهنده ای نزده باشید.

  • درباره همسرتان با فرزندان به نیکی صحبت کنید.

اگر شما همواره به همسرتان احترام بگذارید، فرزندان شما نیز به والدین خود احترام خواهند گذاشت. درباره همسر خود به نیکی صحبت کنید و تلاش های او را برای زندگی بهتر به فرزندان یادآوری کنید و از همسر خود در برابر فرزندان حمایت کنید.

بدین ترتیب حتی اختلافات بین شما و همسرتان نیز به خوبی مدیریت شده و راه حل های بهتری برای حل مشکلات پیدا خواهید کرد.

درباره همسرتان با فرزندان به نیکی صحبت کنید.

سخن آخر

احترام متقابل یکی از الزامات روابط زن و شوهری است.

زن و شوهر اگر همواره به یکدیگر احترام بگذارند، زندگی سالم، شاد و موفقی خواهند داشت؛ در نتیجه فرزندان آن ها نیز احترام و رفتار صحیح را آموخته و فردی سالم و موفق در جامعه خواهند بود.

باید گفت احترام به همسر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند تا حد بسیار زیادی جلو اختلافات زناشویی و طلاق را بگیرد.

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با راه های احترام به همسر و اهمیت آن آشنا کنیم. در صورتیکه تمایل دارید تا در این مورد بیشتر بدانید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه هم اندیشان در ارتباط باشید. برای مشاوره تلفنی با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا احترام به همسر تنها در گفتار است؟

خیر؛ زن و شوهر باید در رفتار به یکدیگر احترام بگذارند. احترام در بین آنها مجموعه ای از رفتارهاست که گفتار تنها بخش کوچکی از آن است. این رفتارها باعث می شوند که به هم بیشتر علاقه مند شده و به هم تکیه کنند.

چه رفتاری باعث بی احترامی به همسر می شوند؟

موارد زیادی هستند که باعث بی احترامی به همسر می شوند و نباید آن ها را انجام داد. ازجمله این رفتارها، دروغ گفتن به همسر، تحقیر یا سرزنش همسر در جمع، شکستن خط قرمزهای تعریف شده و… است که باعث بی احترامی به همسر خواهند شد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره