تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

ورود به سامانه سما لایو دانشگاه علمی کاربردی

ورود به سامانه سما لایو دانشگاه علمی کاربردی

با شروع ویروس کرونا نه تنها فعالیت ‌های اقتصادی و کسب و کارهای مختلف جامعه به تعطیلی کشانده شد، بلکه فعالیت مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه ها نیز دچار تغییراتی شد.

هر یک از دانشگاه های کشور اقداماتی را در راستای آموزش از راه دور دانشجویان انجام دادند تا فرایند آموزش را بهبود بخشیده و تعطیلی دانشگاه ها را متوقف کنند.

دانشگاه علمی کاربردی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای برگزاری کلاس های آنلاین خود تدابیری اندیشیده و سامانه ای را تحت عنوان سامانه سما لایو جهت انجام خدمات بهتر در حوزه آموزش آنلاین ارائه نموده است.

از آن جایی که حضور به موقع دانشجویان علمی کاربردی در کلاس های آنلاین از اهمیت زیادی برخوردار است، در این مقاله قصد داریم در مورد سامانه سما لایو و ورود به سامانه سما لایو دانشگاه علمی کاربردی به همراه راهنمای استفاده از آن اطلاعاتی را ارائه کنیم.

سامانه ‌سما لایو

دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی برای حضور در کلاس های مجازی و غیر حضوری باید وارد سامانه سما لایو به نشانی samalive.ir شوند.

سامانه سما لایو برای اولین بار جهت بهبود آموزش های مجازی به دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی راه اندازی شد و امروزه با آنلاین شدن تمامی کلاس های دانشگاه ها به جهت انتشار ویروس کرونا، به عنوان سامانه یکپارچه آموزش های مجازی دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.

دانشجویان بعد از ورود به این سامانه بر اساس واحدهای انتخابی و زمان بندی کلاس های درسی، عضو کلاس های آنلاین شده و در کلاس ها حاضر می شوند.

همه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می توانند با استفاده از مطالب موجود در این در این مقاله به حساب کاربری خود در سامانه سما لایو دسترسی پیدا کرده و از امکانات موجود در آن بهره مند شوند.

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بعد از انتخاب واحد باید طبق زمانبندی اعلام شده از طریق دانشگاه وارد سامانه آموزش مجازی این دانشگاه که همان سامانه‌ سما لایو به نشانی samalive.ir شوند و از آموزش های آنلاین و آفلاین ارائه شده در آن استفاده کنند.

دانشجویان جهت استفاده از فایل های آموزشی باید ابتدا وارد سامانه‌ سما لایو شده و سپس در کلاس ها عضو شده و در جلسات درسی حضور یابند. کلاس‌ های فعال هر دانشجو بعد از ورود داوطلبان به سامانه یادآوری و نمایش داده می شود.

سامانه ‌سما لایو

مراحل ورود به سامانه سما دانشگاه علمی کاربردی + راهنمای استفاده از آن

دانشجویان پس از انتخاب واحد دانشگاهی از طریق سامانه‌ سما لایو به نشانی samalive.ir وارد سامانه امورش مجازی دانشگاه می شوند.

  • بعد از ورود به سامانه سما لایو در سمت چپ و بالای صفحه روی گزینه «ورود» کلیک کنید.
  • در ادامه بر روی گزینه «ورود با سامانه» کلیک کنید.
  • از منوی باز شده گزینه دانشگاه علمی کاربردی را انتخاب کنید بر روی عبارت «ورود» کلیک کنید.
  • جهت ورود به سامانه باید از نام کاربری و گذرواژه سامانه‌ هم‌ آوا استفاده کنید. نام کاربری و گذرواژه را در کادر مربوطه وارد کنید.
  • بعد از ورود به حساب کاربری خود ممکن است کادری را مشاهده کنید که در بالای آن عنوان «لیست کلاس هایی که شما به آن دعوت شده اید» نوشته شده است. در این قسمت با کلیک روی عبارت «عضویت» می توانید در کلاس مربوطه عضو شوید.
  • در سمت راست صفحه باز شده، پنجره ای وجود دارد که کلاس هایی که دانشجو در آن عضو شده نمایش داده می‌ شود. در صورت کلیک روی هر یک از آن ها می توانید به جلسات مربوطه دسترسی پیدا کنید.
  • با کلیک بر روی هر کدام و انتخاب هر جلسه درسی به صفحه مرتبط با آن هدایت می شوید که می توانید از منابع و فایل هایی که توسط استاد در اختیار شما قرار گرفته استفاده کنید. همچنین از این بخش می توانید برای استاد خود پیام ارسال کنید.

عضویت در سامانه سما لایو

ورود و استفاده از سامانه سما لایو از طریق نام کاربری و گذر واژه سامانه هم آوای دانشگاه علمی کاربردی امکان پذیر است. دانشجویان این دانشگاه برای ورود به کلاس ها و استفاده از آموزش های آنلاین این سامانه به این نام کاربری و کلمه عبور نیاز دارند.

دانشجویانی که نام کاربری و رمز سامانه هم آوا را در اختیار دارند، نیازی به عضویت در سایت سما لایو نداشته و به راحتی می توانند با استفاده از همان گذر واژه و نام کاربری به سامانه سما لایو دسترسی یابند.

می توانید نام کاربری و رمز عبور را از دانشگاه دریافت نمایید. اما چنانچه جزو دانشجویان جدید هستید و نام کاربری و رمز عبور در اختیار ندارید، بهتر است از طریق مراحل زیر که به طور مختصر ارائه شده اقدام به گرفتن نام کاربری و کد گذر واژه کنید.

  • بعد از ورود به سامانه ‌سما لایو به نشانی اینترنتی i گزینه «ثبت نام و ورود» را انتخاب کنید.
  • در ادامه روی گزینه «همین الان ثبت نام کنید» کلیک کرده و اطلاعات لازم را تکمیل کنید.
  • دوباره به صفحه اصلی بازگشته و نام کاربری و رمز عبوری که برایتان ارسال شده را در کادر مربوطه درج کرده و وارد سامانه شوید.

عضویت در سامانه سما لایو

سخن آخر

در این مقاله در مورد سامانه سما لایو با شما صحبت کردیم. شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه، با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

چگونه می توان در کلاس های غیر حضوری دانشگاه علمی کاربردی حضور یافت؟

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می‌ توانند از طریق سامانه سما لایو در کلاس های آنلاین حاضر شده و از کلاس های آفلاین و آنلاین این دانشگاه استفاده نمایند.

برای حضور در کلاس های آنلاین دانشگاه علمی کاربردی در سامانه سما لایو به چه اطلاعاتی نیاز است؟

دانشجویان برای حضور در کلاس های آنلاین یا در کلاس‌ های آفلاین در سامانه سما لایو، تنها به نام کاربری و گذرواژه سامانه‌ هم‌ آوا نیاز دارند.

آیا می توان از طریق سامانه سما لایو اقدام به انتخاب واحد نمود؟

خیر، سامانه‌ سما لایو تنها جهت برگزاری کلاس های آنلاین و ارائه آموزش های الکترونیک راه اندازی شده است.

چگونه می توان از طریق سامانه سما لایو به کلاس های آنلاین دسترسی پیدا کرد؟

همانطور که در متن مقاله نیز به آن اشاره شده است، از طریق سامانه سما لایو دانشجویان می توانند به کلاس های آنلاین دسترسی پیدا کرده و فایل های مربوط به هر جلسه را دانلود نمایند و برای استاد خود پیام بگذارند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره