تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

مشاوره تلفنی ازدواج؛ یک نیاز اساسی

مشاوره تلفنی ازدواج؛ یک نیاز اساسی

می خواهیم در رابطه با مشاوره تلفنی ازدواج سخن بگوییم. از ابتدای خلقت انسان امر مهمی به نام ازدواج وجود داشته و افرادی با خوی و خصلت ‌های مشابه همدیگر را برای زندگی مشترک انتخاب می ‌کردند.

در زمان ‌های گذشته بزرگان نقش مشاور و راهگشا را برای جوانان ایفا می ‌کردند و در این مسیر آن ها را یاری داده و راه درست را به آنان نشان می ‌دادند. امروزه این امر مهم توسط مشاوران و روانشناسان صورت می ‌پذیرد.

شاید تعجب کنید اما باید گفت که مشاوران در واقع سعی می کنند تا با شناخت جوانان و آشنایی با روحیات آن ها، مسیری درست را برای انتخاب یکدیگر به آن ها نشان دهند.

باید توجه داشت که شروع زندگی، باید همراه با آگاهی و شناخت کامل زوجین از یکدیگر صورت بگیرد تا در آینده و در زندگی خود دچار مشکل نشوند.

با توجه به کمبود وقت در دنیای امروز، شما می توانید مشاوره تلفنی ازدواج گرفته و به راحتی با مشاور صحبت کنید؛ چرا که هزینه ها و مشکلات رفت و آمد کمتر خواهد شد.

از شما عزیزان دعوت می کنیم در ادامه این مطلب، هم اندیشان را همراهی نمایید تا پیرامون موضوع مشاوره تلفنی ازدواج به بحث بپردازیم.

چرا قبل از ازدواج باید به مشاور مراجعه کنیم؟

تحقیقات نشان داده افرادی که مشاوره ازدواج دارند؛ در زندگی خود به میزان 30 درصد از سایر زوجین بهتر عمل می کنند.

مشاوره قبل از ازدواج دید بهتری به زوجین راجع به زندگی می دهد و آن ها را برای مشکلات احتمالی آماده کرده و راهکارهای لازم را به آن ها می دهد.

در مشاوره تلفنی ازدواج، افراد دغدغه های خود را مطرح می کنند و پاسخ آن را از مشاور پرسیده و بهتر در مورد ازدواج تصمیم می گیرند و با ذهن بازتری نسبت به مراحل مختلف ازدواج تصمیم گیری می کنند.

در این مشاوره، با آگاهی هایی که مشاور به فرد می دهد در مورد نشانه های هشداردهنده یک ازدواج اشتباه آگاهی می یابند.

چه زمانی برای مشاوره قبل از ازدواج اقدام کنیم؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بهترین زمان برای مشاوره قبل از ازدواج، چه زمانی می باشد؟

بهترین زمان برای استفاده از مشاوره تلفنی زمانی است که شخص خاصی را در نظر دارید و می خواهید با ارتباط خودتان را افزایش دهید تا به شناخت برسید و در مکان های مختلف با هم قرار می گذارید.پس از چند جلسه آشنایی می باشد؛ زمانی که هنوز وابستگی میان زن و مرد رخ نداده و می توانند تصمیم عاقلانه ای برای زندگی خود بگیرند.

اگر شما در ابتدای ارتباط از مشاوره تلفنی استفاده می کنید مشاور می تواند به شما کمک کند بفهمید آیا این فرد مناسب شما هست یا نه ؟

اگر به موقع بفهمید که این یک رابطه نامناسب است می توانید به موقع از یک رابطه اشتباه بیرون آمده و زندگی خود را نجات دهید. اگر متوجه شدید که این فرد مناسب شما است و شما می توانید آینده ای با او داشته باشید مشاوره به شما کمک می کند رابطه را به خوبی جلو ببرید.

بنابراین مشاوره تلفنی قبل از ازدواج را از همان ماه های ابتدایی بهره ببرید.

حتما این نکته را در نظر بگیرید که پس از وابستگی عاطفی، امکان تصمیم گیری عاقلانه بسیار کاهش پیدا می کند و زن و مرد معمولا با تکیه بر احساسات خود، برای ازدواج اقدام می کنند که این عمل می تواند منجر به طلاق در سال های اولیه زندگی شود و کام خانواده ها را تلخ نماید.

چه زمان برای مشاوره قبل از ازدواج اقدام کنیم؟

بنابراین مشاوره ازدواج یک امر مهم می باشد؛ که زوجین باید پس از یک شناخت اجمالی از طرف مقابل به آن اقدام کنند.

حتی اگر امکان رفتن به مشاوره حضوری را ندارید، می توانید از مشاوره تلفنی ازدواج استفاده کنید؛ و از راه دور مشاوره مخصوص خود را دریافت کنید؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا احتمال اشتباه و خطا در انتخاب همسر بسیار کاهش پیدا کند.

ازدواجی موفق با مشاوره قبل از ازدواج

در ساختن یک زندگی خوب و ازدواجی آرامش بخش دو گام اساسی وجود دارد.

این دو گام عبارتند از:

1-  انتخابی درست

برای شروع زندگی مشترک، باید کسی را انتخاب کنید که هم قدم و هم فکر شما در مسیر زندگی باشد، تا بتوانید زندگی مشترک خود را غرق در آرامش و عشق نمایید.

شما باید تا پایان عمر و با شور و عشق در کنار شریک خود زندگی کنید؛ بنابراین این کار سرنوشت شما را خواهد ساخت و حتی در آینده شما را در تربیت فرزندانی نمونه، موفق خواهد کرد.

2- ساخت و نگهداری رابطه به بهترین شیوه

 یک جمله معروف هست که می ‌گوید:

“ساختن یک رابطه کار دشواری نیست. دشواری این است که رابطه را مانند همان روز اول نگهدارید؛ البته باید گفت انتخاب های درست، مسیر موفقیت ما را در زندگی هموار می ‎کنند؛ بنابراین انتخابی از روی آگاهی به شما کمک خواهد نمود تا زندگی پر از عشقی را تجربه کنید.”

در راستای پیام های مفید این جمله، با افزایش آگاهی و شناخت تفاوت ‌های طرف مقابل، مشکل های احتمالی و دریافت مهارت زندگی مشترک، توسط مشاوران به شما آموزش و ارائه خواهد شد.

مشاور در ابتدا به شما کمک خواهد کرد تا انتخابی درست داشته باشید، سپس با پیش بینی مشکلات احتمالی در آینده، راه ‌حل مناسبی را برای آنها ارائه می ‌دهند. مشاوره تلفنی ازدواج، راهی مناسب و کم هزینه برای زوجین می ‌باشد که حتما باید برای داشتن زندگی مشترک موفق برای آن اقدام کنند.

ازدواجی موفق با مشاوره قبل از ازدواج

حریم خصوصی افراد در مشاوره قبل از ازدواج کاملا حفظ خواهد شد!

قطعا یکی از اساسی ‌ترین و حیاتی ترین اصول برای روانشناسان و مشاوران، راز داری آنها می ‌باشد. مشاوران می دانند که گفتگوهای میان آنها و مراجعه کنندگان، یک مسئله کاملا خصوصی می ‌باشد و هیچ شخص دیگری نباید از مسائل اطلاع پیدا کنند.

البته در مشاوره تلفنی ازدواج، موارد مشاوره، در برخی از موارد باید در غالب چهارچوب ‌هایی به طرف مقابل انتقال داده شود و این یک امر طبیعی در فرایند مشاوره قبل از ازدواج می ‌باشد.

برای مثال اگر یکی از طرفین مشکل خاص و مهمی داشته باشد و از مشاور بخواهد تا این مسئله را از طرف مقابل مخفی نگهدارد، مشاور به هیچ عنوان نباید این کار را انجام دهد؛ چرا که ممکن است این موضوع در تصمیم گیری طرف مقابل تاثیر داشته باشد و در این صورت ظلم بزرگی صورت گرفته است، که قطعا در آینده برای زوجین مشکل ساز خواهد بود.

البته مشاوران مسئله و مشکلات را به گونه ‌ای بازگو خواهند کرد، که کمترین آسیب ممکن ایجاد شود؛ هرچند که بسیاری از افراد به جهت شرمی که دارند، به مشاور تلفنی ازدواج راغب تر هستند.

شناخت طرف مقابل گزینه‌ای در مشاوره‌های قبل از ازدواج

شناخت طرف مقابل گزینه ای در مشاوره‌های قبل از ازدواج

معمولا اصلی ‌ترین هدف مراجعه کنندگان از حضور در جلسات مشاوره، شناخت طرف مقابل می باشد؛ هرچند که در گذشته نیز نسبت به آن شخص، شناختی نسبی داشته باشند.

مشاور، طی جلساتی که برای شما برگزار می کند، شما را به طور دقیق و کاملا صحیح آنالیز کرده و خواهد شناخت؛ این در صورتی است که شما امکان این شناخت را نخواهید داشت؛ چرا که در هر صورت در بطن این رابطه هستید و در احاطه کامل احساسات مختلف قرار دارید.

در نتیجه امکان شناخت طرف مقابل برای شما و خانواده تان به صورت کامل میسر نیست؛ بنابراین می ‌توانید از مشاوره تلفنی ازدواج کمک بگیرید و برای شروع زندگی مشترکی آرام، اقدام کنید.

چه مدت زمانی برای آشنایی مناسب است؟

زوجین باید زمانی را برای آشنایی با طرف مقابل داشته باشند، یعنی در این مدت با تمامی خلقیات و روحیات یکدیگر آشنا شده و به شناخت دقیقی نسبت به یکدیگر برسند؛ بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی برای این آشنایی در نظر گرفت، و این به خود زوجین بستگی دارد که طی چه مدتی شناختی کامل از یکدیگر به دست آورند.

در جهت افزایش آگاهی شما عزیزان از دوران آشنایی و موارد و نکات قابل توجه این دوران، پیشنهاد می کنیم مقاله برای آشنایی قبل از ازدواج چه باید کرد و به چه نکاتی باید توجه کرد؟ را مطالعه بفرمایید.

چه مدت زمانی برای آشنایی مناسب است؟

زن و مرد باید در این مرحله به جایی رسیده باشند که با نقطه مثبت و منفی یکدیگر آشنایی پیدا کنند؛ و اگر اختلاف نظرهایی بین ایشان وجود داشت، در جستجوی حل این اختلافات برآیند.

مشاوران می‌توانند شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند، از این جهت حتی اگر امکان رفتن به مشاوره حضوری را ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که مشاوره تلفنی ازدواج استفاده نمایید و مزیت های آن را از دست ندهید.

سن مناسب برای ازدواج!

سوالی که ذهن اکثر افراد را درگیر می ‌کند، این است که چه سنی برای ازدواج مناسب است؟

باید گفت این موضوع کاملا به دختر و پسر بستگی دارد؛ از این جهت که آنها باید به پختگی لازم جهت اداره یک زندگی و پذیرش مسئولیت ‌های آن رسیده باشند و نمی ‌توان زمان دقیقی برای این مسئله تخمین زد.

حتما مشاور تلفنی ازدواج می‌تواند کمک شایانی به شما در تخمین سن مناسب ازدواج ارائه دهد.

آیا ترس از ازدواج قابل درمان است؟

ازدواج، یک مرحله جدید از زندگی است که با ورود به آن مسئولیت های مهم و جدیدی بر عهده شما سپرده خواهد شد؛ از این جهت ترس از ازدواج، یک مسئله طبیعی بوده و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.

اگر این ترس به گونه ‌ای افراطی درون شما ظاهر شود، بهتر است با یک مشاور تلفنی ازدواج تماس بگیرید و شکل خود را مطرح کنید؛ به یاد داشته باشید که قطعا این معضل، قابل حل است.

آیا ترس از ازدواج قابل درمان است؟

زندگی آرامی برای خود بسازید!

ازدواج، امر مهمی است که برای شروع آن، نیاز به تحقیق و بررسی زیادی هست تا با چشمانی باز، انتخابی دقیق و اصولی داشته باشید.

این شناخت توسط خود زوجین میسر نمی ‌باشد و باید از شخصی مجرب برای این کار کمک گرفته شود؛ مشاوران زیادی در حوزه ازدواج فعالیت می ‌کنند که می‌توانید برای شروع زندگی مشترکتان از آنها کمک بگیرید.

اگر قصد دارید به مشاوران قبل از ازدواج مراجعه کنید، بهتر است پس از شناختی اجمالی از طرف مقابل و قبل از هرگونه وابستگی، برای این کار اقدام نمایید، تا با شناختی کامل زندگی مستحکمی برای خود بنا کنید و بتوانید با آرامش، فرزندانی نمونه را تربیت کنید.

البته اگر امکان رفتن به جلسات حضوری مشاوره را ندارید می ‌توانید از مشاوره تلفنی ازدواج استفاده کنید تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

آیا مشاوره ازدواج نیاز است؟

شاید با خود بگویید که خانواده من تجربه زیادی در زمینه خواستگاری و ازدواج را دارند و من می توانم تنها با استفاده از نظرات آن ها می توانم تصمیم درست را بگیرم اما این نکته را در نظر داشته باشید کسی که مشاور است قطعا با موارد زیادی روبه رو شده است. هنگامی که از او کمک می خواهید می تواند دیدگاه شما را بهتر کند. به شما اطلاعات درستی داده و آگاهی شما را در مورد ازدواج بالا ببرد.

حتی اگر انتخاب درستی کرده اید و از درستی آن اطمینان دارید مشاوره ازدواج باز هم می تواند به شما کمک کند.

مشاور با تحصیلات و دانش خود می تواند اطلاعات نوین و امروزی را در اختیار شما بگذارد که چراغ راه شما شود. کافی است یک بار سوالات که از بقیه می پرسید را از مشاور بپرسید و از جواب های علمی و متفاوت و شگفت زده شوید.

در مشاوره تلفنی چه سوالاتی می توان مطرح کرد؟

پیش از دریافت مشاوره تلفنی، شما می توانید تعدادی از سوالاتی که یافتن پاسخ آنها، در تصمیم گیری شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود را تعیین کرده، و در حین جلسه مشاوره، از مشاور خود در خصوص پاسخ به آنها و تصمیم گیری خود، راهنمایی بگیرید.

نمونه ای از این سوالات، عبارتند از:

  • با چه روش هایی می توانم شریکم را بشناسم؟
  • آیا به لحاظ روحی آمادگی ازدواج را دارم؟
  • در مورد چه نشانه هایی باید آگاه بود و نباید از آنها چشم پوشی کرد؟
  • چه ملاک های مهم و اصلی برای ازدواج وجود دارد؟ الویت با کدام یک از آن ها است؟
  • پیش از ازدواج در مورد مسائل جنسی تا چه حد باید صحبت کرد؟
  • از کجا بدانم شریک عاطفی خوبی انتخاب کرده ام؟

در مشاوره تلفنی چه سوالاتی می توان مطرح کرد؟

سخن آخر

ازدواج، از تصمیمات مهم زندگی است که نباید عجولانه اقدامی برای آن صورت پذیرد.

امروزه با توجه به مشغله های کاری، بسیاری از افرادی که تصمیم به ازدواج دارند، ممکن است نتوانند به صورت حضوری از خدمات مشاوره قبل از ازدواج بهره ببرند؛ بنابراین مشاوره تلفنی ازدواج یک انتخاب خوب برای این افراد است.

اگر قصد ازدواج دارید، اما فرصتی برای مشاوره حضوری ندارید، می توانید از مزایای مشاوره تلفنی ازدواج برخوردار شوید. مشاوران متخصص ما در مرکز مشاوره هم اندیشان، به سوالات و دغدغه های شما در مورد ازدواج پاسخ خواهند داد و شما را در مسیر تجربه یک ازدواج موفق و در پی آن داشتن زندگی ای شاد، یاری خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191023933 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چه زمانی باید برای مشاوره قبل از ازدواج اقدام کنیم؟

بهترین زمان پس از یک شناخت کلی از طرف مقابل و قبل از هرگونه وابستگی عاطفی می باشد.

آیا مشاوران می‌توانند به ما بگویند که حتما با آن فرد ازدواج کنیم یا خیر؟

خیر، مشاوران به هیچ عنوان شما را به کاری مجبور نخواهند کرد، آنها فقط نقاط قوت و ضعف را به شما خواهند گفت و راهکارهایی برای سازگاری و حل مشکلات احتمالی شما ارائه خواهند داد. در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید.

آیا مشاوره قبل از ازدواج موثر خواهد بود؟

باید گفت بله، چرا که مشاور با بررسی و آنالیز دقیق زوجین، در شناخت تفاهم ها و تفاوت ‌ها بسیار موثر خواهند بود و شما را برای انتخابی صحیح آماده خواهند کرد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره