تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

سبک زندگی چیست و بهترین سبک زندگی کدام است؟

سبک زندگی چیست و بهترین سبک زندگی کدام است؟

آیا می دانید که سبک زندگی چیست و بهترین سبک زندگی کدام است؟ پس در اینجا با ما همراه باشید تا در اینجا به شرح کامل سبک زندگی بپردازیم.

در سال ها اخیر یکی از واژه هایی که در علوم اجتماعی شدت بسیاری گرفته است سبک زندگی می باشد. سبک زندگی از هزاران سال گذشته در میان مردمان وجود داشته است. اما امروزه این موضوع مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. سبک زندگی در واقع نوع زندگی شخص در تمامی جهت ها می باشد. به عنوان مثال خورد و خوراک بخشی از سبک زندگی در هر فرد می باشد.

سبک زندگی چیست؟

حال شاید برای شما سوال باشد که سبک زندگی چیست؟ سبک زندگی را می توان به عنوان شیوه زندگی کردن هر فردی در جامعه معرفی کرد. شیوه زندگی از کلیه رفتار ها اشخاص در زندگی فردی و اجتماعی تشکیل می گردد.

کارشناسان تیم هم اندیشان معتقدند که نمی توان رفتار تمامی افرادی که در جامعه زندگی می کنند را زیر نظر گرفت. از این رو با زیر نظر گرفتن روزمرگی افراد می توان به سبک زندگی آنها پی برد.

انواع سبک زندگی

شما به عنوان یک فرد بالغی که در جامعه زندگی می کنید می توانید سبک های مختلفی را برای زیستن انتخاب نمایید. در واقع شیوه های بسیاری برای زندگی کردن هر فرد در جامعه وجود دارد. ما در اینجا به انواع سبک زندگی می پردازیم.

  1. انفرادی

بسیاری از افراد هستند که در زندگی شان از قضاوت شدن توسط دیگران بیزار هستند. اینگونه افراد به سمت زندگی انفرادی سوق داده می شوند. در زندگی انفرادی فرد به تنهایی زندگی می کند، غذا می خورند، تلوزیون تماشا می کند و… این افراد چون به تنهایی زندگی می کنند مسئولیتی در قبال دیگری بروی دوش خود ندارند.

اینگونه افراد معمولا تمرکز بیشتری بروی شغل خود داشته و خود را در زندگی شخصی آزاد می نامند.

  1. فعال

در بسیاری از مواقع ممکن است شاهد وجود افراد پر انرژی در جامعه باشید. اینگونه افراد را معمولا برون گرا می نامند. افراد فعال یا همان پر انرژی در جامعه به شکل شاد تری حضور می یابند. اینگونه افراد معمولا علاقمند به ورزش هستند و معاشرت بسیاری با تمامی افرادی که می شناسند دارند.

سبک زندگی چیست؟

  1. عشایری

سبک زندگی عشایری یکی دیگر از سبک های زندگی است. در این سبک افراد با تغییر فصل از محلی به محل دیگر برای زندگی کردن کوچ می کنند. اینگونه افراد به شکل قبیله ای زندگی می کنند. سرمایه عشایرین دام های آنها می باشد.

  1. روستایی

روستایی نیز از دیگر سبک های زندگی می باشند. روستایان اغلب به کار کشاورزی و دامپروری مشغول هستند. روستاییان به دلیل نزدیک بودن به محل کشاورزی روستا را برای زیستن انتخاب می کند. سبک زندگی روستاییان بسیار ساده تر از زندگی شهری است.

  1. سالم

بسیاری از افراد هستند که سبک زندگی سالم را برای خود انتخاب می کنند. اینگونه افراد معمولا به تغذیه خود اهمیت داده و از خوردن غذاهای مضر مثل فست فود دوری می کنند. افراد سالم به سلامتی خود اهمیت بسیاری می دهند که تقریبا زندگی آنها شبیه زندگی افراد فعال می باشد.

  1. دیجیتال

امروزه یکی از روش های زندگی که بسیار مشاهده می شود؛ سبک دیجیتالی می باشد. در این سبک افراد ساعات بسیاری را با وسایل دیجیتالی نظیر گوشی و لب تاب می گذرانند.

در این مدل از زندگی معمولا افراد با اشخاصی که کیلومتر ها با یکدیگر فرصت دارند در تماس هستند. این مدل زندگی در بسیاری از جهت ها می تواند مثبت و در برخی دیگر منفی باشد.

  1. بوهمی

یکی دیگر از سبک های زندگی که معمولا مختص به افراد هنرمند است بوهمی می باشد. در این سبک فرد تمامی ساعت روزش را با کارهای هنری نظیر: نقاشی، موزیک، طبیعت گردی و… پر می کند.

  1. حکمران

برخی از افراد می خواهند به گونه ای در جامعه زندگی کنند که دائم در حال دستور دادن باشند. اینگونه افراد با دیگران شبیه بدهکاران رفتار می کنند.

  1. اجتنابی

سبک اجتنابی به گونه ای است که افراد از مشکلات زندگی در حال گریز هستند. این گونه اشخاص معمولا دچار بیماری اختلال شخصیتی می باشند.

بهترین سبک زندگی کدام است؟

بهترین سبک زندگی کدام است؟

همانطور که گفتیم سبک زندگی در هر فردی می تواند با فرد دیگر متفاوت باشند. افراد معمولا با استفاده از فرهنگ و علایقی که دارند سبک زندگی خودشان را انتخاب می کنند. اما بهترین سبک برای زندگی آن است که شما به سلامت روحی و جسمی خودتان اهمیت دهید. در عین حال بتوانید در جامعه حضور بیابید و برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید. از این رو سبک زندگی سالم و فعال بهترین انتخاب می باشد.

اگر از سبک زندگی تان خسته شده اید و می خواهید آن را تغییر دهید کافیست از همین الان شروع کنید. برای تغییر سبک زندگی باید صبور باشید و از رفتار های کوچک تان برای تغییر شروع کنید. تغییر رفتار چند ساله زندگی شما در یک روز اتفاق نمی افتد پس در ابتدا تغییر را در ذهن تان آغاز کنید.

نکات مهم برای داشتن سبک زندگی بهتر

در بخش فوق خواندید که سبک زندگی چیست و بهترین سبک زندگی کدام است.

حال در اینجا می خواهیم به شما نکات مهم برای داشتن سبک زندگی بهتر را بیاموزیم:

  • صبح زود از خواب بیدار شوید.
  • به محض بیدار شدن از جای خود بلند شوید.
  • تخت خود را بلافاصله بعد از بیدار شدن مرتب کنید.
  • برای هر کدام از وسایلتان یک جایگاه مشخص انتخاب کنید و بعد از استفاده فورا آن را در جایگاه مخصوص خودش قرار دهید.
  • برنامه روزانه داشته باشید و تمامی کارهای که باید در طول روز انجام دهید را یادداشت کنید.
  • از غذاهای مناسب استفاده کنید که سلامتی شما را به خطر نیندازد.
  • ورزش کنید و از اضافه وزن دوری نمایید.
  • خوش رو باشید و همیشه افکار مثبت داشته باشید.
  • کتاب بخوانید تا اطلاعات عمومی تان را روز به روز افزایش دهید.
  • یک مهارت را انتخاب کرده و برای یادگیری آن تلاش کنید.
  • شب ها راس ساعت مشخص زباله ها را بیرون بگذارید.
  • قبل از نیمه شب به خواب بروید.

سخن آخر

ما در اینجا به شما گفتیم که سبک زندگی چیست و بهترین سبک زندگی کدام است. حال دیگر شما می دانید که در چه نوع سبک زندگی در حال زیستن هستید. اگر از سبک زندگی تان رضایت کافی را ندارید می توانید آن را تغییر دهید.

در صورتی که با استفاده از موارد فوق نتوانستید سبک زندگی تان را آنگونه که می خواهید تغییر دهید کافیست با شماره 02191023933 تماس بگیرید تا مشاوران هم اندیشان شما را بطور کامل راهنمایی نمایند.

سوالات متدوال

بهترین سبک زندگی چیست؟

سبک سالم را می توان به عنوان بهترین سبک انتخاب کرد.

چگونه سبک خود را تغییر دهیم؟

با صبر و تغییر تفکر ذهنی

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره