تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

استخدامی دستگاه های اجرایی کشور چیست؟

استخدامی دستگاه های اجرایی کشور چیست؟

استخدامی دستگاه های اجرایی به منظور جذب نیرو های خبره و واجد شرایط در دستگاه های اجرایی صورت می گیرد و معمولا این آزمون ها دوبار در طی سال برگزار می شوند. این آزمون از سال 1393 به مدت 9 سال است که در کشور برگزار می شود.

در این آزمون سازمان هایی مانند آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، سازمان پزشکی قانونی، مرکز انتقال خون، مرکز آمار ایران، سازمان هواشناسی، سازمان بهزیستی و وزارت علوم و وزارت نیرو اقدام به جذب نیرو های واجد شرایط می کنند.

افراد زیادی دوست دارند که بتوانند در این آزمون های استخدامی پذیرفته شوند و شغل و درآمد ثابتی داشته باشند.

اگر شما هم جزو این افراد هستید، توصیه می کنیم از خواندن ادامه این مطلب غافل نشوید، چرا که جزئیات آزمون های استخدامی را در اختیارتان خواهیم گذاشت؛ به طوری که از ثبت نام این آزمون ها غافل نشوید. پس ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

زمان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در سال جدید

زمان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1400 بعد از انتشار دفترچه آزمون در سایت سنجش به طور دقیق مشخص می شود. بنابراین لازم است بعد از انتشار دفترچه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید و دفترچه آزمون را دانلود کنید و از تاریخ و سایر شرایط این آزمون ها اطلاع پیدا کنید.

بر اساس آخرین اخبار های در دسترس قرار بود در روز 23 ام اردیبهشت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال جدید آغاز گردد و آخرین مهلت ثبت نام این آزمون در 31 اردیبهشت بود که در تاریخ ذکر شده دفترچه آزمون منتشر نشد و ثبت نام صورت نگرفت.

در حال حاضر نیز هنوز اطلاعاتی از زمان انتشار دفترچه و زمان ثبت نام در آزمون در دسترس نیست.  به محض انتشار دفترچه اطلاع رسانی های لازم صورت می گیرد.

بعد از این که بازه زمانی لازم برای ثبت نام مشخص شد و به اتمام رسید معمولا بازه زمانی را به منظور وقت اضافه جهت شرکت در آزمون برای افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در بازه زمانی ذکر شده در آزمون ثبت نام کنند، در نظر گرفته می شود.

مراحل ثبت نام در استخدامی دستگاه های اجرایی

در سایت سازمان سنجش و دفترچه، مراحل و شرایط ثبت نام به طور کامل توضیح داده می شود و لازم است اطلاعات و شرایط موجود در دفترچه را به خوبی مطالعه کنید. قبل از ثبت نام در آزمون باید مبلغی را به عنوان هزینه ثبت نام در آزمون پرداخت کنید.

برای واریز وجه باید فقط از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنید و با استفاده از کارت بانکی به صورت اینترنتی مبلغ تعیین شده را واریز کنید. بعد از واریز وجه، کد رهگیری دریافت خواهید کرد و باید این کد را نزد خود نگهداری کنید.

سعی کنید قبل از ثبت نام کلیه مدارک مورد نیاز که در دفترچه آزمون ذکر شده است را آماده کنید از جمله این موارد می توان به اسکن عکس پرسنلی اشاره کرد.

مراحل ثبت نام در استخدامی دستگاه های اجرایی

بعد از ثبت نام باید زمان برگزاری آزمون را به خوبی به خاطر بسپارید و کارت ورود به جلسه آزمون را روز قبل از آزمون پرینت بگیرید و در هنگام ورود به جلسه به همراه داشته باشید.

اگر احیانا اطلاعات موجود در کارت آزمون با اطلاعات شخصی شما مطابقت ندارد می تواند به باجه های رفع نقص که از قبل تعیین شده است مراجعه کنید و ایرادات موجود در اطلاعات شخصی خود را رفع کنید.

شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

شرایط شرکت در آزمون به طور دقیق و کامل در دفترچه آزمون ارائه می شود و اگر شما یک شرط از شرایط لازم را نداشته باشید و در آزمون شرکت کنید و هزینه بپردازید از شرکت در آزمون محروم می شوید و پولتان به شما برگردانده نمی شود.

از جمله این شرایط که هر سال اعلام می گردد شامل موارد زیر است:

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
  • اعتقاد به دین اسلام و سایر ادیان رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • داشتن معافیت سربازی یا داشتن کارت پایان خدمت سربازی.
  • نداشتن هرگونه سوء سابقه و اعتیاد به مواد مخدر.
  • عدم استخدام پیمانی و رسمی در سایر ارگان ها.
  • حداقل سن لازم برای شرکت در آزمون 20 سال است و حداکثر سن لازم برای شرکت در آزمون بسته به مدرک تحصیلی دارد: برای افرادی که مدرک دیپلم دارند حداکثر 25 سال، برای افرادی که مدرک کاردانی دارند حداکثر 30 سال، برای افرادی که مدرک کارشناسی دارند حداکثر 35 سال، برای افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دارند حداکثر 40 سال و برای کسانی که مدرک دکترا دارند حداکثر 45 سال سن در نظر گرفته شده است.
  • رشته تحصیلی و مقطع مورد نظر باید کاملا با مقطع و رشته تحصیلی که برای جذب در نظر گرفته شده است همخوانی داشته باشد.

ویرایش اطلاعات ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

بعد از ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی می توانید در بازه زمانی نام نویسی اولیه و در طی مدت تمدید مهلت ثبت نام اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنید.

پرداخت هزینه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

هزینه آزمون با کارت های عضو شتاب از طریق سایت سازمان سنجش می تواند پرداخت شود.

باید در زمان ثبت نام دقت لازم را به عمل آورید و در صورت داشتن کلیه شرایط در آزمون شرکت کنید چون در صورت نداشتن شرایط و محروم شدن از شرکت در آزمون هزینه پرداختی به حساب شما برنمی گردد.

ارگان های برگزار کننده آزمون های استخدامی کدام ارگان ها هستند؟

این آزمون توسط ارگان هایی مانند آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، سازمان پزشکی قانونی، مرکز انتقال خون، مرکز آمار ایران، سازمان هواشناسی، سازمان بهزیستی و وزارت علوم و وزارت نیرو برگزار می شود.

برای اطلاع از زمان دقیق آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و با دانلود دفترچه از زمان دقیق آزمون مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

جمع بندی

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی دو بار در سال توسط سازمان های مختلف دولتی در کشور برگزار می شود و متقاضی با داشتن کلیه شرایط می تواند در آزمون شرکت کند و در صورت پذیرفته شدن باید در یک مصاحبه شرکت کند و در صورت پذیرش در مصاحبه جذب ارگان مورد نظر می شود.

شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد آزمون های استخدامی، با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید و از آنان در این زمینه راهنمایی بگیرید.

مشاوران ما از تخصص و تجربه خودشان برای پذیرفته شدن شما در آزمون های استخدامی کمک خواهند کرد.

سوالات متداول

آیا استخدام نیروی انتظامی همزمان با دیگر آزمون های استخدامی برگزار می شود؟

خیر؛ استخدام در نیروی انتظامی مجزا از دیگر آزمون های استخدامی است.

آیا برای ثبت نام آزمون استخدامی در هر دستگاه اجرایی، از سایت متفاوت اقدام کنیم؟

خیر؛ برای ثبت نام در آزمون استخدامی تمامی ارگان ها، از طریق سایت سازمان سنجش باید اقدام کرد.

حداقل سن شرکت در آزمون های استخدامی چقدر است؟

حداقل 20 سال است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره