شرایط و تاریخ آزمون استخدامی وزارت نفت در سال 1402

آزمون استخدامی وزارت نفت

یکی از ارگان های دولتی که داوطلبان زیادی برای استخدام دارد، شرکت نفت است.

به دلیل داشتن مزایای زیاد و مناسب برای کارکنان شرکت نفت، استخدام شدن در این سازمان دولتی برای افراد واجد شرایط آرزو است تا بتوانند در آزمون استخدام شرکت نفت قبول شده و پس از گذراندن مراحل استخدام، شغل خوبی را در این ارگان دولتی داشته باشند.

در این مقاله به بررسی شرایط استخدام شرکت نفت و رشته های مورد نیاز این سازمان و… خواهیم پرداخت. همچنین آزمون استخدامی وزارت نفت هر ساله توسط وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. در این صفحه به محض شروع آزمون جدید، اطلاعات جدید قرار داده می شود.

پیگیری های شرایط استخدام شرکت نفت

فراخوان سامانه اطلاعاتی فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی وزارت نفت، برای ثبت نام رشته ‌های مورد نیاز عملیات دریا و دریانوردی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی NIOC، اداره تامین نیروی انسانی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که به منظور تامین بخشی از نیازمندی های این شرکت در بخش های عملیات دریا و دریانوردی، از میان نیروی انسانی متخصص و شایسته، ایجاد بانک اطلاعاتی فارغ ‌التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دستور کار شرکت نفت قرار گرفته است.

به این منظور از دانش ‌آموختگان واجد شرایط و علاقه ‌مند دعوت می شود، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط عمومی، ‌اختصاصی و رشته گرایش ‌های تحصیلی مورد نیاز به پایگاه اینترنتی jad.mop.ir مراجعه و در صورت تمایل نسبت به درج مشخصات و اطلاعات درخواستی در سامانه اطلاعاتی فارغ التحصیلان دانشگاهی اقدام کنند.

شایان ذکر است، تامین نیاز های نیروی انسانی به صورت غیر دائم برای سمت / وظایف خاص تخصصی و از میان داوطلبان موجود در بانک اطلاعاتی مذکور و از طریق انجام ارزیابی روانشناختی و مصاحبه ‌های فنی – تخصصی بر اساس نوع مشاغل مورد نیاز و نیز طی سایر مراحل و تشریفات به کار گیری نیروی انسانی طبق مقررات و ضوابط مجری در صنعت نفت انجام می شود.

ثبت نام استخدام وزارت نفت 1402

با توجه به پیگیری های انجام گرفته، هنوز فرآیند ثبت نام استخدام وزارت نفت 1402 اطلاع رسانی نشده است و زمان ثبت نام نیز مشخص نیست.

در صورتی که زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت مشخص شود، از طریق همین سایت به اطلاع شما می رسد.

شرایط عمومی، سنی، تحصیلی، معدل و اختصاصی آزمون وزارت نفت

زمان آزمون استخدامی وزارت نفت 1402

با اینکه از زمان دقیق این آزمون استخدامی اطلاعی در دست نیست، اما کارشناسان تخمین می زنند این آزمون نیمه دوم 1402 برگزار شود و 2 هزار نفر نیز استخدام شود.

با توجه به گفته های معاون وزیر نفت آزمون استخدامی وزارت نفت، تا سه ماه آینده (تا آذرماه 1402) برگزار می شود.

همچنین شایان ذکر است که کارگروه این استخدام، در مرداد ماه سال جاری تشکیل شد.

شرایط عمومی استخدام وزارت نفت

شرکت نفت نیز مانند دیگر سازمان ها و ارگان های دولتی برای استخدام افراد یک سری شرایط دارد که متقاضیان باید دارای این شرایط باشند.

پونزشرایط عمومی استخدام وزارت نفت در استخدام سال 1402 بشرح زیر است:

تابعیت ایرانی داشته باشید. (خانواده اصیل ایرانی و دارای شناسنامه ایرانی باشید.)

اعتقاد راسخ به دین مبین اسلام یا یکی از دین های رسمی و مطرح در کشور و قانون اساسی داشته باشید.

از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیروی کنید.

بدون داشتن اعتیاد یا سابقه اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات باشید.

سابقه محکومیت جزایی موثر نداشته باشید.

از خدمات دولتی به موجب رای مراجع قضایی و ذیصلاح منع نشده باشید.

«گواهینامه موقت فراغت از تحصیل» و یا «دانشنامه پایان تحصیلات» و یا «ارزش نامه مدرک تحصیلی خارجی» در یکی از مقاطع، رشته ها و گرایش های تحصیلی مورد نیاز این سازمان را داشته باشید.

کارت معافیت دائم غیر پزشکی یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی داشته باشید. (این بند مربوط به داوطلبان آقا می باشد.)

نباید در زمان ثبت نام در هر یک از دستگاه های دولتی به صورت رسمی، پیمانی و یا باز خرید خدمت، مشغول باشید. (توجه: بر طبق قوانین کشوری، دریافت حقوق از دو دستگاه دولتی ممنوع است.)

مشغول نبودن در هر یک از واحد های تابعه صنعت نفت به صورت پیمانی و رسمی

باید دارای سلامت جسمی، روانشناختی و اعتقادی مناسبی باشید.

شرایط سنی، تحصیلی و معدل و اختصاصی متقاضیان در استخدام 1402 در دفترچه ای که از سوی شرکت نفت منتشر می شود، مشخص خواهد شد. در صورتی که زمان ثبت نام اطلاع رسانی شود، می توانید از طریق سایت آویژه از تاریخ دقیق آن مطلع شوید.

شرایط عمومی استخدام وزارت نفت

شرایط اختصاصی استخدام شرکت نفت

شرایط اختصاصی استخدام شرکت نفت در هر آزمون متغیر است؛ اما در آخرین آزمون برگزار شده که که مربوط به سال 1402 بود، شرایط اختصاصی این سازمان به شرح ادامه مطلب بوده است.

پونزمتقاضیان باید در مقاطع و رشته های گفته شده در زیر، فارغ التحصیل شده و دارای شرایط گفته شده باشند:

فارغ التحصیلان برتر دانشگاه های سراسری

  • مقطع کارشناسی

فارغ التحصیلان باید دارای رتبه کل کشوری 4000 و کمتر در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ‌های دولتی و سراسری (بدون در نظر گرفتن سهمیه در گروه آزمایشی مربوطه) و با حداقل معدل کل فارغ التحصيلی 17 باشند.

  • مقطع کارشناسی ارشد (لیسانس)

فارغ التحصیلان باید دارای رتبه کشوری 200 و کمتر در آزمون سراسری ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه ‌های دولتی و سراسری در رشته تحصیلی مربوطه با حداقل معدل کل فارغ التحصيلی 18 باشند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تبصره ها

تبصره 1

متقاضیانی که با استفاده از آیین نامه استعداد های درخشان دانشگاه ‌ها، بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری وارد کارشناسی ارشد در دانشگاه ‌های دولتی شده و در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه ها فارغ التحصيل شده اند، صرفا با شرط معدل کل فارغ التحصيلی کارشناسی ارشد حداقل 18 مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

تبصره 2

متقاضیانی که در دانشگاه های برتر کشور فارغ التحصيل شده اند (این دانشگاه ها شامل: دانشگاه های تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شیراز، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تبریز، دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی و دانشگاه فردوسی مشهد) با تقلیل 2 نمره در شرط معدل و فارغ التحصيلان دانشگاه صنعت نفت، با تقلیل 1 نمره مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

تبصره 3

فارغ التحصيلان دانشگاه ‌های سراسری در صورت قبولی در آزمون کتبی، باید در روز کنترل مدارک، گواهی رتبه کنکور سراسری از سازمان سنجش آموزش کشور و یا گواهی پذیرش از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان از دانشگاه محل تحصیل خود لازم است، ارائه کنند.

تبصره 4

لازم به ذکر است ساز و کار و نحوه تحویل گواهی رتبه کنکور سراسری از سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی خواهد شد و درحال حاضر نیاز به انجام اقدامی توسط داوطلب نیست.

شرایط اختصاصی استخدام شرکت نفت

رشته های تحصیلی مورد نیاز در آزمون استخدام وزارت نفت

کلیه فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های داخل و خارج از کشور در رشته و گرایش های تحصیلی مندرج در جدول ثبت نام آزمون که حائز شرایط عمومی و اختصاصی مذکور باشند، مجاز به ثبت نام در سامانه خواهند بود.

بر اساس پیگیری های صورت گرفته تاکنون پذیرش رشته های زیر در آزمون استخدامی نفت در دولت سیزدهم قطعی شده است.

پونزاین رشته های تحصیلی عبارتند از:

رشته های تحصیلی مورد نیاز در آزمون استخدام وزارت نفت

در آخر

شرکت نفت یکی از شرکت های دولتی با شرایط و مزایای بسیار خوب است؛ به همین دلیل افراد زیادی هر ساله اقدام به ثبت نام آزمون استخدام شرکت نفت می کنند.

اگر شما هم از علاقه مندان اشتغال در این ارگان دولتی هستید، می توانید در صورت وجود هر گونه سوالی با مشاوران مرکز مشاوره آویژه تماس گرفته و از مشاوره های متخصص در این حوزه استفاده کنید.

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی آویژه، با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوال علامتآزمون استخدام شرکت نفت در چه تاریخی است؟

تاریخ آزمون استخدام شرکت نفت تا کنون اعلام نشده است؛ در صورت انتشار زمان آزمون، مقاله به‌روزرسانی شده و در سایت قرار داده خواهد شد.

سوال علامتفارغ التحصیلی در چه رشته هایی امکان قبولی در آزمون استخدامی را بالا می برد؟

رشته هایی مانند مهندسـی بالا دستی نفت، مهندسی شیمی، کامپیوتر و بسیاری از رشته های دیگر، که می توانید با مراجعه به مقاله بالا و یا دفترچه آزمون استخدامی وزارت نفت، از تمامی رشته ها مطلع شوید.

سوال علامتاگر در زمان ثبت نام استخدام شرکت نفت، در یکی از واحدهای این شرکت مشغول به کار باشیم، می توانیم در آزمون شرکت کرده و قبول شویم؟

خیر؛ عدم اشتغال در هر یک از واحد های تابعه صنعت نفت. به صورت پیمانی و رسمی یکی از شرایط عمومی استخدام شرکت نفت است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط و تاریخ آزمون استخدامی وزارت نفت در سال 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 23 نظر:
  1. با سلام بنده معافیت پزشکی چشم داشتم و عمل کردم و الان هیچ مشکلی در بینایی و دید ندارم
    مشکلی در ثبت نام نیست ؟؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  2. سلام،آیابرای تغییرحوزه امتحانی شرکت نفت میشه اقدام کرد؟زمانی براتغییردرنظرمیگیرن

  3. سلام وقت بخیر استخدام شرکت بامدرک دیپلم کامپیوتر امکان پذیره

  4. سلام وقتتون بخیر بنده دانشجوی ترم آخر کارشناسی نرم افزارم مدرک بنده اواسط تیر ماه امسال بدستم میرسه آیا میتونم در آزمون وزارت نفت که ۲۹ اردیبهشت برگزار میشه شرکت کنم؟ممنون میشم پاسخ بدید

  5. چرامعدل حذف نمیکنن همه که معدلشون بالای 17 که نیست هدف کار کردن و توانمندی و خدمت هست چرا اونایی که معدلشون زیر17هست نمیتونن شرکت کنن

  6. سلام خدمت سربازی من ۱۴۰۲/۱/۳۰ تموم میشه آیا میتونم برای ازمون وزارت نفت ثبتنام کنم؟

  7. معدل،حذفش،کنید،بهتره،هدف کار،فکری،که،برای،شکوفای جامعه،داشته،باشه،معدل،همه،الکی،باید،درعمل،انجام،شود،کارش،وحرفه ای،که،درزمینه،کارش،وتخصصی که دارد

  8. معدل،حذفش،کنید،بهتره،هدف کار،فکری،که،برای،شکوفای جامعه،داشته،باشه،معدل،همه،الکی،باید،درعمل،انجام،شود،کارش،وحرفه ای،که،درزمینه،کارش،وتخصصی که دارد یکی،میبینید،معدل،۲۰،ولیهیچی،ازتخصص،بلدنیست

    1. بله حتما این رشته رو می گیرن به علاوه رشته ی مهندسی ایمنی(HSE)

  9. کسایی که رشته مدیریت برای دانشگاه پیام نور هستند یعنی نمیتونن شرکت کنن؟

  10. آقا لطف کنید شرط معدل رو حذف کنید که کمکی بشه برای جوانایی که معدلشون کمه

  11. سلام یعنی رشته حسابداری نمیگیرند؟ واینکه معدل من ۱۶ ولی تا ارسال شرط معدل۱۷,بوده امکان داره تغییر کنه یاهرسال همینه

    1. سلام، کسی که تعهد خدمت در آموزش و پرورش دارد، می‌تواند در این آزمون شرکت کند؟ و اگر نیاز به لغو تعهد خدمت هست، در چه مرحله ای باید این کار را انجام دهد؟ متشکرم

      1. سلام لطفا مشخص کنید در چه آزمونی میخواهید شرکت کنید

  12. سلام.میشه راهنمایی کنید واسه مهندسی نفت منابع آن چ کتاب هایی هستش

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید