تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

مدیتیشن چیست و چه فوایدی دارد؟ + آشنایی با انواع مدیتیشن

مدیتیشن چیست و چه فوایدی دارد؟

ما در این مقاله برای شما اطلاعاتی را رد هم آورده ایم تا به شما بگوییم مدیتیشن چیست و چه فوایدی دارد؟ همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست آورید.

متاسفانه زندگی های امروزی بیشتر از گذشته به دنیای پر دغدغه و استرس تبدیل شده اند. مشکلات خانوادگی، مشکلات اقتصادی، مشکلات احساسی و… همگی دست به دست هم داده اند تا زندگی را برای ما سخت و سخت تر سازند. در بسیاری از مواقع می بینید که انسان ها از لحاظ روحی و روانی خسته می شوند و نیاز دارند مجددا به زندگی شان بازگردند.

در صدها سال پیش مردم کشور های چین، ژاپن و هند از مدیتیشن برای رسیدن به آرامش و دوری از استرس استفاده می کردند. این ورزش رفته رفته شهرت یافت و وارد کشور های غربی شد.

مناسب ترین و سریع ترین راه برای رهایی از آشفتگی و رسیدن به آرامش مدیتیشن می باشد. مدیتیشن را می توان به عنوان یک ورزش که تقویت کننده ذهن انسان است معرفی کرد. مدیتیشن در واقع به فرد کمک کرده تا انرژی های منفی اطراف خود را دفع کرده و ذهن را برای رسیدن به هدف نهایی آماده سازی کند.

چرا مدیتیشن برای بدن لازم است؟

همانطور که در بخش فوق گفتیم مدیتیشن یکی از ورزش های مهم است  که برای شما آرامش را به ارمغان می آورد. با انجام مدیتیشن تمامی انرژی های منفی که شما را فرا گرفته اند از بین خواهند رفت و به شما حس شادابی دست خواهد داد. مدیتیشن به شما کمک می کند مشکلات زندگی تان را به سادگی حل کنید و با انرژی بیشتری در راه رسیدن به هدف تان قدم بردارید.

چرا مدیتیشن برای بدن لازم است؟

انواع مدیتیشن

بسیاری از افراد که اطلاعاتی درباره مدتیشن ندارند فکر می کنند که این ورزش تنها در نشستن خلاصه می شود. اما این باور کاملا اشتباه است و افراد می توانند بنابر اختیار خودشان نوع مدیتیشن را انتخاب کنند.

انواع مدیتیشن عبارتند از:

  1. هدایت شده

این روش از مدیتیشن باید توسط مربی متخصص و یا فیلم آموزشی صورت گیرد. مدیتیشن هدایت شده به شما کمک می کند تا در ذهنتان خواسته ای که دارید را تداعی کنید تا بتوانید در آینده به آن دست یابید.

  1. ذهن آگاهی

ذهن آگاهی نیز یکی دیگر از انواع مدیتیشن است که برای افراد تازه کار مورد استفاده قرار می گیرد. در این مدل از مدیتیشن فرد می آموزد که در لحظه باشد و به هیچ چیزی که در محیط اطرافش هست توجهی نکند.

  1. پیاده روی

بسیاری از افراد نمی توانند با نشستن بروی زمین مدیتیشن کنند. اینگونه افراد مدیتیشن را با پیاده روی انجام می کند. پیاده روی آنها می تواند با سرعت بالا و کم باشد. تنها نکته این روش تمرکز ذهنی است که فرد در حین پیاده روی باید داشته باشد.

  1. مانترا

از دیگر روش های مدیتیشن می توان به مانترا اشاره داشت که برای افراد تازه کار پیشنهاد می شود. در این روش افراد واژه های مختلف مثل “اااامممم” را همانند ذکر تکرار می کنند.

  1. شمارش دم و بازدم

شمارش دم و بازدم یکی دیگر از روش های پرطرفدار مدیتیشن است. در این روش فرد باید تمرکز کامل کرده سپس دم و بازدم خود را بشمارد. اینکار به تمرکز انسان در انجام دیگر امور کمک بسیار بزرگی می کند.

  1. متا

متا نیز از دیگر روش های مدیتیشن است که بسیار پرطرفدار می باشد. در این روش فرد باید برای دیگر آرزو های خوب کند. طبق گفته کارشناسان هم اندیشان این روش به کاهش اضطراب اجتماعی کمک شایانی می کند.

  1. چاکرا

همانطور که می دانید بدن انسان از 7 چاکرا تشکیل شده است. این چاکراها هر کدام به یک بخش از رفتار انسان مربوط هستند. با باز شدن چاکرا ها شما می توانید نقاط قوت و ضعف بدن خودتان را بیابید.

  1. یوگا

از پرطرفدار ترین روش های مدیتیشن می توان به یوگا اشاره داشت. یوگا به آرامش ذهن و تمرکز شما کمک بسیار بزرگی می کند.

مدیتیشن

فواید مدیتیشن

مدیتیشن یکی از پرطرفدار ترین ورزش ها در میان افراد است. زیرا این ورزش از فواید بسیار بالایی برخوردار می باشد.

برخی از مهم ترین فواید مدیتیشن عبارتند از:

  • یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایلی که افراد مدیتیشن انجام می دهند کاهش استرس می باشد. مدیتیشن حرکات مخصوصی دارد که با انجام آنها به مدت 8 هفته می توانید استرس را بطور کامل از خودتان دور کنید.
  • افراد با انجام مدیتیشن سلامت احساسی خود را نیز درمان می کنند. افرادی که مدیتیشن انجام می دهند هنگام بروز یک اتفاق ناگوار بهتر از مابقی افراد می توانند با آن مقابله کنند و دنبال راه چاره باشند.
  • همانطور که گفتیم مدیتیشن به شما کمک می کند استرس موجود در بدن تان را کاهش دهید. با کاهش استرس رفته رفته اضطراب نیز در بدن شما کاهش می یابد.
  • یکی دیگر از دلایلی که افراد به دنبال مدیتیشن می روند خود آگاهی می باشد. با انجام این ورزش افراد می توانند بهتر خود را بشناسند. زمانی که خود را شناختند نقاط منفی را در خود از بدن برده و نقاط مثبت را تقویت کنند.
  • یکی دیگر از فواید مدیتیشن افزایش میزان تمرکز می باشد. با افزایش تمرکز فرد می تواند کارهای خود را به درستی و بدون به وجود آمدن مشکل انجام دهد.
  • بسیاری از افراد با افزایش سن میزان حافظه شان کاهش می یابد. مدیتیشن به این افراد در تقویت حاظفه کمک می کند تا آنها دچار زوال عقل نشوند.
  • متاسفانه افراد بسیاری هستند که با کمبود خواب مواجعه هستند و نمی توانند خواب خوبی را تجربه کنند. با انجام مدیتیشن می توانند به بهبود خواب در سیستم بدن تان کمک کنید.
  • از دیگر فواید مهم مدیتیشن می توان به کاهش میزان فشار خون توجه کرد. این ورزش پمپاژ قلب شما را کنترل کرده و دیگر مانع بالا رفتن فشار خون در شما می شود.
  • امروزه یکی از بیماری های شایع میان افراد میان سال الزایمر می باشد. با انجام مدیتیشن می تواند از بروز مدیتیشن جلوگیری کنید.
  • یکی از بیماری های پوستی پسوریازیس می باشد که با استفاده از مدیتیشن می توانید آن را مداوا کنید.

سخن آخر

امروزه مدیتیشن یکی از پرطرفدار ترین ورزش میان افراد است. ما در اینجا گفتیم که این ورزش با چه روش های صورت می گیرد و چه فوایدی برای شما با خود همراه دارد.

در صورتی که با خواندن موارد فوق نتوانستید اطلاعات کافی درباره مدیتیشن را به دست آورید می توانید با شماره 02191023933 تماس گرفته تا کارشناسان ما به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.

سوالات متدوال

مدیتیشن باید در باشگاه صورت گیرد؟

شما می توانید در هر مکانی این ورزش را انجام دهید.

مناسب ترین زمان برای انجام مدیتیشن چه زمانی است؟

دلخواه است و بستگی به سیستم بدن شما دارد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره