تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

نحوه و مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400-1401

نحوه و مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400-1401

هر ساله سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) جهت شکوفا کردن استعداد های دانش آموزانی که بهره هوشی بالایی دارند از طریق برگزاری آزمون ورودی دانش آموزان با بهره هوشی بالا را جذب می کنند.

شرکت کنندگان این آزمون که حد نصاب نمره علمی را کسب نموده باشند در این آزمون پذیرفته شده و به مدارس تیزهوشان راه می یابند.

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در این مدارس هستند باید در موعد مقرر جهت ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان اقدام نمایند. آزمون تیزهوشان در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود.

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در این مدارس هستند، می توانند با مطالعه این مطلب و آشنایی با ثبت نام تیزهوشان، نحوه و مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان در سال جدید، شرایط شرکت در آزمون و هزینه ثبت نام، در موعد مقرر نسبت به ثبت‌ نام آزمون مدارس تیزهوشان اقدام کنند.

اگر شما هم متقاضی شرکت در آزمون تیزهوشان هستید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما جزئیات این ثبت نام آزمون تیزهوشان را در اختیارتان قرار خواهیم. ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

نحوه و مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان در سال جدید + شرایط شرکت در آزمون و هزینه ثبت نام

ثبت نام آزمون تیزهوشان سال جدید چه در پایه هفتم و چه در پایه دهم به صورت اینترنتی انجام می گیرد. ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه هفتم و آزمون پایه دهم در سامانه های جداگانه انجام می ‌گیرد.

داوطلبان پایه هفتم باید از طریق سایت hoosh.medu.ir و متقاضیان ثبت نام برای پایه دهم باید به سایت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به نشانی Azmoon.medu.ir مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان پایه هفتم

بر اساس اطلاعیه مرکز ملی استعدادهای درخشان پذیرش در مدارس تیزهوشان در پایه هفتم تنها از طریق آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان انجام می شود.

مطابق اطلاعیه صادر شده از طرف سازمان ملی استعدادهای درخشان، ثبت نام در مدارس تیزهوشان در پایه هفتم از  ۱۱ فروردین ماه شروع شد و این مهلت تا ۳ اردیبهشت ماه تمدید شد.

متقاضیان تحصیل در مدارس تیزهوشان پایه هفتم باید در موعد مقرر شده جهت ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان به سایت hoosh.medu.ir مراجعه کرده و اقدام به پر کردن فرم ثبت نام کنند.

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

آزمون تیزهوشان پایه هفتم برای تمامی شرکت کنندگان به صورت هماهنگ در سطح کشور برگزار می‌ شود. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که آزمون مدارس سمپاد در روز پنج شنبه ۲۰ خرداد ماه برگزار می شود.

نتایج آزمون نیز به احتمال زیاد یک ماه پس از برگزاری این آزمون اعلام خواهد شد.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه هفتم

  • دانش آموزان متقاضی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان باید تابعیت ایرانی داشته باشند. البته دانش آموزان غیر ایرانی نیز در صورت دارا بودن شرایط خاص امکان ثبت نام و شرکت در آزمون های تیزهوشان را دارند.
  • دانش آموز متقاضی باید مقیاس خیلی خوب در تمام دروس سال پنجم و ششم ابتدایی را کسب کرده باشد.

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه هفتم

  • جهت ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان در پایه هفتم باید به سایت hoosh.medu.ir مراجعه کنید.
  • در صفحه باز شده با وارد نمودن کد ملی و رمز همگام وارد پرتال دانش آموزی خود شوید.
  • پس از ورود به صفحه جدید نقش خود را انتخاب کرده و در قسمت عنوان سازمانی نام محل تحصیل کنونی دانش آموز را انتخاب کرده و بر روی گزینه «تایید» کلیک کنید.
  • از منوی باز شده گزینه «استعداد های درخشان پایه هفتم» را کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده در سمت راست در قسمت ثبت نام روی گزینه «جدید» کلیک نموده تا فرم تقاضانامه برای شما باز شود.
  • در صفحه باز شده فرم تقاضانامه را تکمیل کنید.
  • در انتها گزینه ذخیره را انتخاب نمایید تا اطلاعات در جدول نمایش داده شود. سپس با انتخاب گزینه «تایید نهایی و پرداخت» وارد مرحله پرداخت هزینه ثبت نام شوید.
  • پس از پرداخت هزینه ثبت نام گزینه «بازگشت به صفحه درخواست» را انتخاب کنید.
  • بعد از به اتمام رسیدن مراحل ثبت نام گزینه «رسید ثبت نام» را کلیک کرده و از اطلاعات خود پرینت بگیرید.

ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه دهم

ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه دهم

ثبت نام مدارس تیزهوشان در پایه دهم از ۱۱ فروردین ماه آغاز شده و بر اساس اعلام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تا ۳۱ فروردین تمدید شد.

متقاضیان تحصیل در آزمون تیزهوشان در پایه دهم بایستی برای ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه دهم به سایت ثبت نام تیزهوشان به نشانی Azmoon.medu.ir در بازه زمانی اعلام شده مراجعه کرده و با پر کردن اطلاعات دانش آموزی خود و پرداخت هزینه در این آزمون نهایی ثبت نام کنند.

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان پایه نهم

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان پایه نهم طبق آخرین اخبار در تاریخ ۲۱ خرداد ماه سال برگزار خواهد شد. نتایج آزمون نیز به احتمال زیاد یک ماه پس از برگزاری این آزمون اعلام خواهد شد.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان پایه دهم

  • متقاضیان شرکت در آزمون تیزهوشان بایستی تابعیتی ایرانی داشته باشند. البته دانش‌ آموزان غیر ایرانی نیز در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در این آزمون شرکت کنند.
  • دانش آموز متقاضی ثبت‌ نام در آزمون تیزهوشان بایستی در پایه هشتم حداقل معدل ۱۹ را کسب نموده باشد.
  • دانش آموزانی که در پایه نهم مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل هستند نیازی به شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان ندارند. این افراد تنها کافیست معدل کل حداقل ۱۶ را در خرداد ماه کسب کنند.

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه دهم

  • متقاضیان ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه دهم ابتدا باید وارد سایت Azmoon.medu.ir شوند.
  • در سامانه ثبت نام کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد کنند.
  • در این مرحله باید ضوابط و شرایط ثبت نام را مطالعه کرده و در انتها با اعلام موافقت خود روی گزینه «ذخیره و بعدی» کلیک کنند.
  • در صفحه باز شده باید کلیه اطلاعات فردی و دانش آموزی، به همراه فایل عکس داوطلب را وارد کنید.
  • در ادامه جدول اطلاعات مربوط به مدارس تیزهوشان را که شامل رشته، استان، شهرستان و اولویت بندی سه گانه دبیرستان های مربوطه را وارد نموده و با پرداخت هزینه، ثبت نام خود را نهایی کنید.

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه دهم

سخن آخر

در این مقاله به جزییات ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان پرداختیم. توصیه ما به شما این است که شرایط تحصیل در این مدارس را به خوبی بررسی کنید و بعد نسبت به ثبت نام در این مدارس اقدام کنید.

شما می توانید به کمک مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان، نسبت به برنامه ریزی برای آزمون تیزهوشان اقدام کنید.

مشاوران ما در هم اندیشان بر اساس تجربه و تخصص در این زمینه، شما را راهنمایی خواهند کرد و به شما اطمینان می دهیم که به کمک مشاوران ما حتما در این آزمون نتیجه دلخواهتان را خواهید گرفت.

سوالات متداول

منابع قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟

منابعی که توسط مشاوران ما در هم اندیشان معرفی می شود، بسته به سطح علمی هر فرد است.

آیا فرزندان شهدا و جانبازان برای قبولی در مدارس تیزهوشان سهمیه دارند؟

خیر؛ آزمون تیزهوشان سهمیه ندارد.

آیا برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان باید شهریه پرداخت کنیم؟

بله؛ مدارس تیزهوشان نسبت به امکانات آموزشی که برای دانش آموزانشان ایجاد می کنند، شهریه دریافت می کنند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره