تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

عوارض خود ارضایی _ آشنایی با تمامی عوارض خود ارضایی

آشنایی با تمامی عوارض خود ارضایی

در اینجا می خواهیم به گفتگو درباره عوارض خود ارضایی _ آشنایی با تمامی عوارض خود ارضایی و تاثیر آن بر چهره، بدن و روحیه فرد بپردازیم. پس با همراه باشید تا با این مشکل اساسی جوانان آشنا شوید و بدانید که چگونه با آن مقابله کنید.

امروزه با در دسترس بودن فیلم های صحنه دار بیماری خود ارضایی به یکی از شایع ترین مشکلات بین جوانان تبدیل شده است. اگر شما هم مانند میلیون ها انسان دیگر دچار خود ارضایی شده اید در اینجا با ما همراه باشید تا بتوانید این مشکل را بطور اساسی حل کنید.

خود ارضایی چیست؟

خود ارضایی همانطور که از نامش مشخص است ارضا جنسی شخص توسط خود او می باشد. این ارضای جنسی به تنهایی و بدون وجود شریک جنسی صورت می گیرد. متاسفانه امروزه خود ارضایی در میان جوانان بسیار رایج شده است. خود ارضایی بصورت تماس دست با اندام جنسی صورت می پذیرد. این تماس برای فرد بسیار لذت بخش است و سبب ارضای جنسی آن می گردد. طبق تحقیقات انجام گرفته توسط تیم هم اندیشان میزان خود ارضایی در میان آقایان بسیار بیشتر از خانم ها می باشد.

دلایل خود ارضایی

دلایل زیادی وجود دارد که سبب خود ارضایی میان افراد می گردد.

ما در اینجا به مهمترین دلایل خود ارضایی اشاره می کنیم. برخی از مهم ترین دلایل خود ارضایی عبارتند از:

  1. در بسیاری از موارد افراد برای رهایی از تنش جنسی دست به خود ارضایی می زنند.
  2. نبود شریک جنسی برای برآوردن نیاز جنسی سبب شده تا افراد به سمت خود ارضایی کشانده شوند.
  3. بسیاری از افراد نمی توانند با شریک جنسی شان به ارگاسم برسند از این رو دست به خود ارضایی می زنند.
  4. ترس از بارداری را می توان از دیگر دلایل خود ارضایی معرفی کرد.

دلایل خود ارضایی

آشنایی با تمامی عوارض خود ارضایی و تاثیر آن بر چهره، بدن و روحیه فرد

در بخش فوق خواندید که خود ارضایی چیست و چگونه صورت می گیرد. حال در اینجا می خواهیم شما را به آشنایی با تمامی عوارض خود ارضایی و تاثیر آن بر چهره، بدن و روحیه فرد دعوت کنیم.

برخی از مهمترین و اصلی ترین عوارض این بیماری عبارتند از:

  1. خود ارضایی یک عمل اعتیاد آور است که پس از چندین بار تکرار آن فرد معتاد آن می شود. هنگامی که یک شخص به معتاد به خود ارضایی می شود نمی تواند دیگر این عمل را کنار بگذارد.
  2. یکی از عوارض خود ارضایی در میان آقایان پیرونی می باشد. این بیماری که با خود ارضایی به وجود می آید سبب کج شدن آلت تناسلی می شود. علاوه بر این نعوظ منحنی و درد آور را نیز برای آقایان به ارمغان می آورد.
  3. یکی دیگر از عوارض خود ارضایی درد های استخوانی می باشد. زمانی که فرد ارضا می شود مقدار بسیاری از کلسیم موجود در بدن او دفع می گردد. میزان دفع کلسیم در روابط زناشویی عادی می باشد و هیچ گونه آسیبی به بدن وارد نمی کند. اما هنگامی که فرد دست به خود ارضایی میزند مقدار بسیاری از کلسیم موجود در بدن وی دفع می گردد که سبب به وجود آمدن دردهای استخوانی در بدن او خواهد شد.
  4. در بسیاری از افراد که دست به خود ارضایی می زنند مشکل عدم کنترل ادرار به وجود می آید.
  5. با خود ارضایی پوست اندام جنسی رفته رفته نازک شده و سپس زخم می شود. این زخم شدن سوزش و خارش اندام جنسی را برای شما به وجود می آورد.
  6. افرادی که دست به خود ارضایی می زنند پس از گذشت مدت کوتاهی بروی پوست آنها آکنه و جوش بسیاری ظاهر می شود.
  7. از دیگر عوارض خود ارضایی می توان به لاغر شدن صورت و باریک شدن گونه ها اشاره کرد.
  8. خود ارضایی در بین جوانان سبب می شود تا آنها از جمع گریزان باشند و نتوانند به خوبی در اجتماع حضور پیدا کنند.
  9. افرادی که دست به خود ارضایی می زنند؛ میزان یادگیری در آنها به طرز چشمگیری کاهش می یابد و نمی توانند مطالب درسی را به خوبی بیاموزند.
  10. خود ارضایی بیش از حد سبب افزایش فشار و استرس بروی افراد می شود. بطوری که فرد گوشه گیر شده و مایل به صحبت کردن با دیگران نمی باشد.
  11. هنگامی که سیستم بدنی یک شخص به خود ارضایی عادت کند و به تنهایی به ارگاسم برسد؛ در زندگی زناشویی با مشکل جدی مواجعه می شود که سبب جدایی میان طرفین خواهد شد.
  12. از دیدگاه معنوی انجام عمل خود ارضایی و رسیدن به ارگاسم یک گناه به شمار می رود.
  13. عمل خود ارضایی سبب آسیب رساندن به هیپوتالاموس می شود. آسیب رسیدن به هیپوتالاموس موجب پرخاشگری و عصبی شدن افراد می گردد.
  14. خود ارضایی در افراد باعث می شود تا قوای جسمانی آنها تا حد بسیاری کاهش یابد. بطوری که نتوانند کارهای ساده روزمره خود را انجام دهند.
  15. افرادی که دست به خود ارضایی می زنند اعتماد به نفس شان دگرگون می شوند.

درمان خود ارضایی

درمان خود ارضایی

اگر شما هم مانند دیگر افراد از خود ارضایی خسته شده اید و می خواهید این عمل ناشایست را برای همیشه کنار بگذارید در این بخش با ما همراه باشید.

  1. عموما افراد زمانی که تنها هستند دست به خود ارضایی می زنند. زیرا انجام خود ارضایی در محیط های شلوغ امکان پذیر نیست. از این رو اگر می خواهید خود ارضایی را کنار بگذارید هرگز تنها نمانید و تمام اوقات خود را با دوستان و خانواده سپری کنید.
  2. بسیاری از جوانان با مشاهده فیلم های پورن به سمت خود ارضایی کشانده می شوند. پس اگر می خواهید این عمل را برای همیشه کنار بگذارید بهتر است که به هیچ عنوان فیلم پورن مشاهده نکنید.
  3. در حین درمان خود ارضایی بیکار نمانید و در تمام طول شبانه روز خود را مشغول کنید. شما می توانید به گردش بروید، کتاب بخوانید، نقاشی بکشید و…
  4. طبق گفته کارشناسان مشاوره خانواده هم اندیشان خود ارضایی بروی روان اشخاص تاثیر مستقیم می گذارد. از این رو در هنگام ترک این عمل بهتر است از یک مشاوره کمک بخواهید.

سخن آخر

ما در اینجا شما را با یکی از شایع ترین مشکلات میان جوانان که خود ارضایی نام دارد آشنا کردیم. همچنین گفتیم که این عمل چه ضرر های برای بدن دارد و چگونه می توان آن را کنار گذاشت.

در صورتی که اطلاعات فوق برای شما کافی نبود و نتوانست به حل مشکل خود ارضایی شما کمک کند می توانید با شماره تلفن 02191023933 تماس گرفته تا کارشناسان مشاوره خانواده هم اندیشان شما را یاری دهند.

سوالات متدوال

آیا کودکان هم می توانند دست به خود ارضایی بزنند؟

برخی از کودکان برای کنجکاوری به سمت خود ارضایی کشیده می شوند.

آیا خود ارضایی سبب ضعف بینایی می گردد؟

در برخی از افراد بله

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره