تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

شرایط ثبت نام و تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی

شرایط ثبت نام و تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی یکی از دانشگاه های دولتی ایران است که در لیست برترین دانشگاه های ایران و جهان قرار دارد. این دانشگاه هر ساله دانشجویان زیادی را در رشته‌ های مختلف پذیرش می‌ کند.

متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می توانند از دو طریق با آزمون و بدون آزمون در این دانشگاه پذیرش شده و ادامه تحصیل دهند. به جهت سطح علمی بالای دانشگاه شهید بهشتی در ایران، دانشجویان ورودی در این دانشگاه باید از تراز علمی بالایی برخوردار باشند.

در ادامه به معرفی دانشگاه شهید بهشتی و شرایط ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه خواهیم پرداخت و لیست رشته های سال جدید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تاریخچه دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی که قدمتی بیش از ۶۰ سال دارد، در ابتدا دانشگاهی ملی بود. به عبارت دیگر منظور از دانشگاه های ملی موسساتی غیر دولتی بودند که برای تحصیل دانشجویان بایستی شهریه پرداخت می‌ شد.

رفته رفته برای این که بقیه افراد جامعه نیز بتوانند از این دانشگاه استفاده کنند دانشگاه شهید بهشتی به صورت عمومی اقدام به پذیرش دانشجو نمود و این دانشگاه به دانشگاه دولتی تبدیل شد.

در سال ۱۳۶۲ بعد از انقلاب اسلامی نام دانشگاه ملی به دانشگاه شهید بهشتی تغییر نام یافت.

شرایط پذیرش دانشگاه شهید بهشتی در مقطع کارشناسی

دانشگاه شهید بهشتی از طریق کنکور و بدون کنکور در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه که قصد دارند از طریق کنکور وارد این دانشگاه شوند، باید در زمان‌ های تعیین شده، از طریق سایت سازمان سنجش به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و پس از ثبت نام در موعد تعیین شده در آزمون کنکور شرکت نمایند.

چنانچه داوطلبان‌ کنکور در کارنامه اولیه رتبه مناسبی را برای دانشگاه شهید بهشتی کسب کرده باشند، می توانند رشته های دانشگاه شهید بهشتی را در اولویت های انتخاب رشته خود قرار دهند.

متقاضیان رشته های بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی نیز در صورت دارا بودن شرایط پذیرش بدون کنکور که در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری اعلام می شود، می توانند برای ثبت‌ نام در این دانشگاه اقدام کنند.

ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی مانند تمامی دانشگاه های دیگر دو بار در سال و برای نیمسال مهر و بهمن ماه انجام می شود. همچنین این دانشگاه در برخی از رشته ها از استعدادهای درخشان نیز پذیرش انجام می دهد.

دانشگاه شهید بهشتی

شرایط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی تهران فراخوانی را برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد منتشر می کند.

متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی جهت پذیرش باید دارای شرایطی باشند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

  • دانشجویان در دوره کارشناسی بایستی حداقل یک چهارم از کل واحد های درسی خود را گذرانده باشند.
  • حداقل معدل برای پذیرش در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی در رشته های فنی ۱۶ و برای رشته های علوم پایه و انسانی و هنر ۱۷ است.
  • متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد بایستی تا ۳۱ شهریور سال1400، 8 ترم خود را گذرانده باشند.
  • حداکثر سن مجاز داوطلبان تحصیل در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی ۵۸ سال تمام است.
  • داوطلبان ثبت نام حداکثر می‌ توانند 3 رشته – گرایش مرتبط با رشته کارشناسی خود را انتخاب کنند.
  • هر کدام از متقاضیان حائز شرایط دانشگاه شهید بهشتی تهران فقط یکبار و بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی از دوره کارشناسی، می توانند در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی ثبت نام کنند.
  • نیاز است تا داوطلبان حداقل شش نیم سال جزو درصد رتبه های برتر کلاس باشند.
  • متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی در صورتی که دارای ثبت اختراع باشند، حتماً باید اختراع آنان به ثبت رسیده باشد و مدرک ثبت اختراع آنها موجود باشد.

نحوه پذیرش دانشجوی دکترا دانشگاه شهید بهشتی

از آنجایی که دانشگاه شهید بهشتی در بین دانشگاه‌ های ایران از رتبه بالایی برخوردار است بنابراین در مقطع دکترا نیز متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه شهید بهشتی به هر دو روش با آزمون و بدون آزمون در مقطع دکترا اقدام به پذیرش دانشجو می کند. متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون کنکور مقطع دکترای دانشگاه شهید بهشتی برای ورود به دانشگاه باید دارای شرایطی باشند.

پذیرش در دوره دکترای بدون آزمون طبق اطلاعیه دانشگاه شهید بهشتی، بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون از بین  استعدادهای درخشان صورت می گیرد.

به عبارت دیگر دانش آموختگان و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که اسامی آنها در سایت معاونت دانشگاهی است می توانند در فراخوان دکتری بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی شرکت کنند.

بر اساس شرایط و قوانین دانشگاه شهید بهشتی، هر کدام از دانش آموختگان و دانشجویان موسسات آموزش عالی، غیر انتفاعی، جامع علمی کاربردی، پیام نور، دوره های مجازی، غیر حضوری، نیمه حضوری و آموزش محور نمی توانند در فراخوان پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه شهید بهشتی شرکت نمایند.

شرایط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی

ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی به صورت اینترنتی انجام می‌ شود.

پس از انتشار فراخوان پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی و آغاز ثبت نام  داوطلبان، دانشگاه‌ هایی که دانشجویان آن ها که در رشته های بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی مجاز به ثبت نام هستند، از طریق سایت دانشگاه شهید بهشتی منتشر می شوند.

اکثر رشته های های بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی از رشته‌ های فنی مهندسی هستند، اما این بدان معنی نیست که دانشجویان علوم انسانی نمی توانند در دانشگاه ثبت نام کنند.

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی در مقطع دکتری عبارتند از :

  • توانبخشی شناختی
  • سیاست گذاری علم و فنی و فناوری
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی صنایع (سیستم اطلاعاتی)
  • مهندسی مخابرات

  دانشگاه‌ هایی که دانشجویان آن ها که در رشته های بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی مجاز به ثبت نام هستند، شامل دانشگاه های زیر هستند:

شهید بهشتی

علامه طباطبایی

 دانشگاه اصفهان

ابوعلی‌ سینا
 فردوسی مشهد

بیرجند

 تبریز

 رازی
 تهران

چمران

صنعت تربیت مدرس

زنجان
 صنعتی اصفهان

خوارزمی

 صنعتی شریف

سیستان و بلوچستان
 شیراز

 کاشان

امیرکبیر

هنر
صنعتی اصفهان

علوم کشاورزی گرگان

 دانشگاه ارومیه

 یزد
 صنعتی بابل

گیلان

سهند تبریز

 کاشان
صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

هنر

نحوه پذیرش دانشجوی دکترا دانشگاه شهید بهشتی

سخن آخر

متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی، برای اطلاع از رشته های بدون کنکور این دانشگاه و انتخاب رشته صحیح، بهتر است از تجارب و راهنمایی های متخصصین و مشاوران ما در هم اندیشان استفاده کنند.

اگر سوالی در این زمینه داشته باشید، می توانید با ما در قسمت نظرات مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن، به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول

آیا دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شهریه پرداز است؟

خیر؛ دانشگاه شهید بهشتی یک دانشگاه دولتی است که از دانشجویان نوبت روزانه، شهریه ای دریافت نمی کند.

آیا مدرک دانشگاه شهید بهشتی معتبر است؟

بله؛ دانشگاه شهید بهشتی، یکی از بهترین دانشگاه های ایران است.

آیا دانشگاه شهید بهشتی در مقطع دکتری پذیرش بدون آزمون دارد؟

بله؛ افرادی که واجد شرایط باشند، می توانند در مقطع دکتری به صورت بدون کنکور در این دانشگاه تحصیل کنند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره