تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

شرایط و هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم + شرایط بورسیه تحصیل کانادا

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم + (شرایط بورسیه تحصیل)

دانشجویان بین المللی مدت هاست که کانادا را به عنوان مقصد اصلی خود برای ادامه تحصیل در نظر می گیرند و این کشور را بر سایر کشورهای انگلیسی زبان ترجیح می دهند.

بهترین راه مهاجرت و سفر به کانادا، تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم برای مقطع کارشناسی، است. کالج ها و دانشگاه هایی که در کانادا برای دوره های کارشناسی وجود دارند، زیاد هستند و با استاندارد های آموزشی بین المللی مطابقت دارند.

در اینجا ما در مورد تحصیل با مدرک دیپلم در کانادا، مدت زمان تحصیل در کانادا، هزینه ها و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید صحبت می کنیم.

اگر شما هم قصد دارید تا با مدرک دیپلم به کانادا مهاجرت کنید، این مقاله را از دست ندهید و تا پایان همراه ما باشید.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

همانطور که اشاره کردیم، مدرک کارشناسی در کانادا یکی از بهترین راه ها برای شروع سفر تحصیلی شما است. اما سوال مهمی که مطرح است این است که تحصیل کارشناسی در کانادا چقدر طول می کشد؟

پاسخ این سوال بسته به استانی که متقاضی تحصیل لیسانس در آن هستید متفاوت است. علاوه بر این مدت زمان تحصیل شما به رشته انتخابی شما هم بستگی دارد.

دوره های تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم، به طور معمول سه تا پنج سال طول می کشند. توجه کنید که مهم ترین شرط برای این دوره های کارشناسی تکمیل دوره متوسطه و داشتن مدرک دیپلم معتبر است.

همچنین مدرک کارشناسی افتخاری در کانادا وجود دارد، که در آن یک موضوع اصلی وجود دارد که دانشجو بیشتر روی آن تمرکز خواهد کرد. گاهی اوقات، دانشجوی مدرک افتخاری یک سال تحصیلی اضافی خواهد داشت، اما این به دوره و دانشگاه مورد نظر نیز بستگی دارد.

بنابراین به طور کلی، مدرک کارشناسی در کانادا به طور معمول برای تکمیل به 3 تا 4 سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد. با این حال، به شهر یا برنامه تخصصی یا عمومی مورد نظر شما هم بستگی دارد.

به عنوان مثال، کارشناسی روزنامه نگاری در کانادا می تواند تا 4 سال زمان ببرد در حالی که کارشناسی علوم بهداشتی در کانادا می تواند 3 سال تا 5 سال طول بکشد.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

شرایط ادامه تحصیل در کانادا

متقاضیان تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم تنها در صورتی مجاز به ادامه تحصیل در این کشور هستند که یک سری شرایط را داشته باشند.

برخی از شرایط تحصیل در کانادا که پیش از هر اقدامی باید در نظر داشته باشید، شامل موارد زیر است:

  • اخذ مدرک دیپلم معتبر
  • اتمام موفقیت آمیز دوره تحصیلی مدرسه با نمرات بالا که معادل یک دوره متوسطه کانادایی است.
  • مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی

در صورت تمایل به تحصیل به زبان فرانسه یا انگلیسی، اثبات مهارت بالای زبان انگلیسی یا فرانسه الزامی است؛ به همین دلیل ممکن است از شما خواسته شود که مدرک مهارت زبان را از طریق آزمون مهارت زبان ارائه دهید. به عنوان مثال کسب حداقل نمره 6 در آزمون آیلتس، یا کسب حداقل نمره 90 در آزمون تافل، برای پذیرش در بسیاری از دانشگاه ها الزامی است.

هرچند شرایط تحصیل در کانادا از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است، مثلا برخی دانشگاه ها ممکن است آزمون زبان مجزایی را برگزار کنند و مهارت زبان دانشجویان را به این شکل مورد سنجش قرار دهند.

شرایط سنی تحصیل در کانادا چگونه است؟

یکی دیگر از شرایط ادامه تحصیل در کانادا، مربوط به شرایط سنی متقاضیان است. کانادا کشوری است که از بین جوانترین و با استعداد ترین افراد، دانشجو جذب می کند و اکثر دانشگاه ها برای جذب دانشجو محدودیت سنی دارند.

به نحوی که حداقل سن مورد نیاز برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم، 18 سال است.

نکته مهم دیگری که درباره شرایط سنی تحصیل در کانادا باید در نظر داشته باشید، گپ تحصیلی است. به این معنی که اگر مدت زیادی از زمان فارغ التحصیلی شما گذشته باشد، احتمالا در زمان پذیرش با مشکل مواجه خواهید شد. زیرا حداکثر فاصله زمانی قابل قبول، از زمان فارغ التحصیلی تا زمان درخواست پذیرش در دانشگاه بین دو تا پنج سال است.

شرایط سنی تحصیل در کانادا چگونه است؟

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس چقدر است؟

شاید بتوان گفت مهم ترین موضوع برای علاقه مندان به تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم، بحث هزینه زندگی و شهریه دانشگاه است. به طور کلی هزینه دوره کارشناسی در کانادا چندین برابر هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است و متوسط ​​هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس، چیزی در حدود 30 هزار دلار کانادا است.

هزینه زندگی برای تحصیل با مدرک دیپلم در کانادا، مانند سایر دانشجویان بین المللی است و نشان داده شده که هزینه زندگی به غیر از شهریه ای که دانشجو پرداخت می کند، سالانه حدود 10،000 دلار کانادا خواهد بود.

در اینجا لیستی از مقاطع کارشناسی در کانادا با هزینه متوسط ​​آن ها آمده است:

  • میانگین هزینه لیسانس هنرهای تجسمی و نمایشی و فناوری های ارتباطی در کانادا 25،000 دلار
  • لیسانس علوم انسانی در کانادا 29،000 دلار
  • لیسانس مدیریت بازرگانی در کانادا 28،680 دلار
  • لیسانس علوم کامپیوتر در کانادا 33،012 دلار
  • لیسانس معماری در کانادا 26،457 دلار
  • لیسانس کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت: 26،208 دلار
  • لیسانس دندانپزشکی (جراحی دندان) در کانادا 56000 دلار
  • لیسانس پزشکی در کانادا 45،000 دلار
  • لیسانس پرستاری در کانادا 21،922 دلار
  • لیسانس داروسازی در کانادا 40،000 دلار
  • لیسانس دامپزشکی در کانادا 63000 دلار

همانطور که مشاهده می کنید، هزینه تحصیل در کانادا برای رشته های تحصیلی مختلف، متفاوت است. اما توجه داشته باشید که علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های دیگری هم دارید که در ادامه درباره آن ها صحبت میکنیم.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس چقدر است؟

برآورد هزینه های زندگی در کانادا

یکی از شرایط تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی، بیان می کند که آن ها باید حداقل 10،000 دلار در حساب های خود داشته باشند و اثبات کنند که قادر به پرداخت هزینه های زندگی خود در کانادا هستند؛ با این حال، هزینه زندگی با توجه به شهر مورد نظر شما، متفاوت است.

برخی از مناطق کانادا به طور قابل توجهی گران تر از سایر نقاط هستند. مثلا ونکوور عنوان گران ترین شهر کانادایی را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر، کبک دارای قیمت های بسیار پایین تری است.

هزینه اقامت در کانادا برای دانشجویان بین المللی

هزینه اقامت می تواند مهم ترین بخش هزینه تحصیل در کانادا باشد. هزینه ماهانه اقامت در تورنتو که یکی از گران ترین شهرهای کانادا برای اقامت است، بین 1000 تا 2900 دلار کانادا است. در شهرهای کوچکتر مانند سنت جان، نیوفاندلند و… هزینه اقامت در حدود 700 دلار کانادا خواهد بود. هزینه اقامت در مونترال و برخی از مناطق کبک می تواند کمتر هم باشد.

هزینه خورد و خوراک برای متقاضیان تحصیل با مدرک دیپلم در کانادا چقدر است؟

میزان هزینه غذا و حمل و نقل در کانادا نیز به نحوه انتخاب و سبک زندگی شما بستگی دارد. تعداد زیادی از دانشجویان به جای خریدن غذا، آشپزی را انتخاب می کنند؛ زیرا این یکی از مقرون به صرفه ترین و سالم ترین راه ها است.

بسته به موقعیت و ترجیحات شما، مواد غذایی ماهانه 200 تا 400 دلار کانادا برای شما هزینه دارد.

همچنین برخی هزینه های ضروری وجود دارد که نمی توان بدون آن ها زندگی کرد. مثل هزینه برق، آب و غیره. هزینه های ضروری تلفن همراه و اینترنت می تواند حدود 50 تا 70 دلار کانادا باشد.

بهترین رشته های کارشناسی در کانادا

برنامه های کارشناسی در کانادا برای آموزش با کیفیت ارزش زیادی قائل هستند. دانشجویان بین المللی می توانند یک محیط فکری و چند فرهنگی را تجربه کنند که آن ها را مجبور به تفکر انتقادی و بهبود دانش خود می کند.

برخی از مقاطع لیسانس محبوب شامل موارد زیر است:

  • لیسانس بهداشت عمومی در کانادا
  • لیسانس غذا و تغذیه
  • لیسانس علوم اجتماعی و رفتاری، مطالعات حقوقی
  • لیسانس فیزیوتراپی
  • لیسانس طراحی داخلی
  • کارشناسی ارتباطات تجاری
  • لیسانس روانشناسی
  • لیسانس حسابداری
  • لیسانس علوم زمین
  • لیسانس فناوری اطلاعات
  • و…

بهترین رشته های کارشناسی در کانادا

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. اما متأسفانه هزینه تحصیل در کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر است. بورسیه تحصیلی یکی از گزینه هایی است که به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا هزینه تحصیلات خود را در کانادا تأمین کنند.

بورسیه های تحصیلی اغلب به دانشجویان با پیشرفت تحصیلی عالی اعطا می شوند. اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی بسیار رقابتی و محدود است. اطلاعات ذکر شده در زیر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی کمک می کند.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های کانادا برای دانشجویان همه رشته های دانشگاهی آزاد است. دانشجویان می توانند با بورسیه تحصیلی در کانادا دکترا بگیرند. بورسیه های بیشتری برای کارشناسی ارشد در کانادا وجود دارد.

همچنین می توانید در مقطع کارشناسی در کانادا بورسیه تحصیلی پیدا کنید.

انواع بورسیه تحصیلی در کانادا

به طور کلی امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود ندارد. اما دانشگاه های مختلف در کانادا به نوعی کمک مالی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. بنابراین دانشجو ابتدا باید به دانشگاه منتخب خود برای کمک مالی و اخذ بورسیه مراجعه کند.

برخی انواع بورسیه های تحصیلی در کانادا شامل موارد زیر است:

بورسیه های تحصیلی دولتی

دولت کانادا برنامه های بورسیه زیادی را برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کانادا هستند، ارائه می دهد.

بورسیه های مالی

برخی از دانشگاه های کانادا بسته به وضعیت مالی، بورسیه های مورد نیاز را به دانشجویان بین المللی اعطا می کنند.

بورسیه های تحصیلی با بودجه خصوصی

این برنامه ها به احتمال زیاد برای کشورهای در حال توسعه و گروه های اقلیت یا در زمینه های خاص تحصیلی در نظر گرفته می شود که طی آن مشاغل خصوصی به دانشجویان خارجی کمک هزینه تحصیلی پرداخت می کنند.

بورسیه تحصیلی شایستگی

این نوع بورسیه برای دانشجویانی است که یا دارای استعداد تحصیلی خاص هستند، یا کار آفرین سرآمد بوده اند یا از بازیکنان برتر ورزشی هستند.

دانشگاه های برتر و کالج های کارشناسی در کانادا

در اینجا لیستی مختصری از دانشگاه ها و کالج های کانادا برای دریافت مدرک کارشناسی آمده است:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه مونترال

دانشگاه های برتر و کالج های کارشناسی در کانادا

برترین کالج های کارشناسی در کانادا

  • کالج هامبر
  • کالج صدساله
  • کالج سنت کلر
  • کالج Conestoga
  • کالج فنشو و…

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

برخی از دانشگاه های کانادا مانند دانشگاه کنکوردیا و دانشگاه وینیپگ برنامه های کارشناسی را بدون نیاز به قبولی در آزمون آیلتس ارائه می دهند. شما همیشه می توانید به این دانشگاه ها بپیوندید.

اما بهتر است قبل از تصمیم گیری شرایط و ضوابط آن ها را بررسی کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که ارائه نمره آیلتس همیشه باعث برتری شما نسبت به سایرین می شود.

در نهایت باید گفت که اقیانوسی از فرصت های تحصیلی مختلف برای دانشجویان بین المللی با مدرک دیپلم در کانادا وجود دارد. این کشور به طور فعالانه از دانشجویان برای آمدن و تحصیل در کانادا استقبال کرده است و مطمئنا محیط گرم و مساعدی را برای آن ایجاد کرده است.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

سخن آخر

در این مقاله در مورد مهاجرت به کانادا با مدرک دیپلم با شما صحبت کردیم و دانشگاه ها و رشته های برتر در این زمینه را برایتان معرفی کردیم.

این نکته را فراموش نکنید که مهاجرت یک مقوله پیچیده است که به تنهایی نمی توان از عهده آن برآمد؛ به همین دلیل توصیه می کنیم با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را برایتان ارائه دهند.

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟

متأسفانه هزینه تحصیل در کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر است. بورسیه تحصیلی یکی از گزینه هایی است که به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا هزینه تحصیلات خود را در کانادا تأمین کنند.

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم چیست؟

اتمام موفقیت آمیز دوره تحصیلی مدرسه با نمرات بالا و اثبات مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی نیز از شرایط لازم برای تحصیل کارشناسی در کانادا است.

هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا چقدر است؟

به طور کلی هزینه دوره کارشناسی در کانادا چندین برابر هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است و متوسط ​​هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس، چیزی در حدود 30 هزار دلار است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره