دانشگاه های غیرانتفاعی تهران + لیست کامل

دانشگاه های غیرانتفاعی تهران + لیست کامل

با سخت شدن قبولی در کنکور سراسری به خصوص در سال های اخیر و رقابت سنگینی که دانش آموزان برای به دست آوردن صندلی دانشگاه های دولتی دارند، هر دانش آموزی که به مرحله انتخاب رشته و دانشگاه می رسد، حتما به گزینه های متنوع و جایگزین دانشگاه دولتی مثل دانشگاه آزاد، دانشگاه غیر انتفاعی و حتی پیام نور فکر کرده است.

همچنین با سوالاتی از این دست برخورد کرده است، که کدام دانشگاه معتبر تر است؟ با مدرک کدام دانشگاه می توان راحت تر استخدام شد و یا حتی مهاجرت کرد؟ و هزینه های کدام دانشگاه پایین تر است؟

ما در این مقاله برآنیم که توضیح مختصر، اما جامع بر این موارد و لیست دانشگاه های غیرانتفاعی استان تهران را برای شما عزیزان داشته باشیم. لذا از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

ویژگی دانشگاه های غیرانتفاعی تهران

دانشگاه های غیرانتفاعی، از جمله دانشگاه های غیردولتی کشور هستند که برای اخذ پذیرش در این دانشگاه ها می توان مانند دانشگاه های دیگر، از طریق کنکور سراسری اقدام کرد.

این دانشگاه ها در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در وجوه مختلف کمی و کیفی، سطح علمی و امکانات آموزشی و رفاهی کرده اند و حتی در برخی مراکز با دانشگاه های دولتی قرارداد انتقال دانشجو و استاد امضا کرده اند، که سبب نزدیکی این واحدها از نظر اعتبار علمی آموزشی شده است.

آمارها نشان داده است که بخش اعظمی از دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی تهران را، دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی تشکیل می‌دهند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سهم به مراتب کمتری از پذیرفته شدگان دارند.

ویژگی دانشگاه های غیرانتفاعی تهران

نحوه ورود به دانشگاه های غیرانتفاعی تهران چگونه است؟

انتخاب دانشجو و پذیرش در دانشگاه های غیرانتفاعی تهران، به مثابه دانشگاه دولتی و آزاد در رشته های پرطرفدار و رقابتی برخی دانشگاه ها بر اساس رتبه کنکور سراسری و در بسیاری از کد رشته محل ها بدون کنکور و تنها با سوابق تحصیلی امکان پذیر است.

اعتبار مدرک دانشگاه های آزاد تهران بیشتر است یا غیر انتفاعی؟

در پاسخ به این ابهام بزرگ باید گفت که سطح کیفی دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی به حدی رسیده است که چه از لحاظ امکانات آموزشی و آزمایشگاهی و چه سوابق پژوهشی و اعتبار اساتید، فاصله بسیار کمی با دانشگاه های دولتی و یکدیگر دارند.

در اصل آنجایی می توان تفاوت قائل شد که بعضی مراکز این دانشگاه ها به طور مشخص مثل دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و یا دانشگاه غیرانتفاعی واحد علم فرهنگ از نظر اعتبار علمی آموزشی حتی در سطح بین المللی هم شهرت خاصی دارند و گرنه در سایر واحدها تفاوت خاصی بین این دو دانشگاه نیست.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اعتبار مدرک دانشگاه های غیرانتفاعی چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که دانشگاه های غیرانتفاعی هم مانند سایر مراکز آموزشی دولتی، آزاد و پیام نور زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند و از این نظر دارای اعتبار مدرکی برای استخدام در مراکز دولتی هستند.

البته ناگفته نماند که این روزها به دلیل تعدد مراکز علمی آموزشی، صرفا داشتن مدرک تحصیلی برای رسیدن به جایگاه های شغلی کفایت نمی کند و این رزومه و مهارت فرد است که رقابت را ایجاد می کند.

در مورد پرسش دوم هم باید گفت که معمولا کشورهای خارجی تفاوتی بین دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی و حتی آزاد ما قائل نیستند؛ زیرا حتی بهترین دانشگاه ایران رتبه خیلی بالایی در رده بندی های جهانی ندارد و صرفا تفاوت ها بر اساس سوابق پژوهشی دانشجویان گذشته و تاثیر مثبت شرکت در کنکور سراسری ایران و آوردن رتبه خوب سنجیده می شود. بنابراین با مدرک دانشگاه های غیرانتفاعی هم می توان مراحل مهاجرت تحصیلی را انجام داد.

از این منظر برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعتبار مدرک دانشگاه های غیرانتفاعی برای ادامه تحصیل در کشورهایی مانند کانادا، پیشنهاد می کنیم مقاله اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش در کانادا را مطالعه بفرمایید.

دانشگاه غیرانتفاعی و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

با توجه به این که دانشگاه ها در مقطع ارشد و دکتری ظرفیت کمی دارند، از این رو ادامه تحصیل در این مقاطع در دانشگاه های غیرانتفاعی یک فرصت خوب به شمار می رود.

با توجه به این که سطح علمی برخی از این دانشگاه ها بالا بوده و نزدیک به سطح دانشگاه های دولتی می باشد، تحصیل در این مقاطع می تواند گزینه خوبی به شمار بیاید.

با توجه به اینکه دانشگاه غیرانتفاعی، جزو دانشگاه های شهریه پرداز می باشد، اگر توان مالی بالایی دارید، می توانید با بررسی سطح علمی و تحقیق در مورد اساتید رشته مورد علاقه اتان، در دانشگاه های غیرانتفاعی تحصیل کنید. در این مورد بازدید از دانشگاه نیز می تواند به شما کمک کند و تحقیقات شما را کامل کند.

بهترین دانشگاه های غیرانتفاعی تهران کدامند؟

بهترین دانشگاه های غیرانتفاعی تهران کدامند؟

مطرح ترین دانشگاه های غیرانتفاعی استان تهران از نظر اعتبار آموزشی و شهرت، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه سوره و دانشگاه هنر و معماری پارس هستند که در عنوان بعد، لیستی کاملتر از این دانشگاه ها به همراه آدرس و شماره تلفن آورده ایم.

لیست دانشگاه های غیرانتفاعی تهران به همراه آدرس و شماره تلفن

نام دانشگاهآدرسشماره تلفن
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی آل طهتهران – انتهای اتوبان نیایش غرب – انتهای بزرگراه آبشناسان – بلوار کوهسار – خیابان مدرسه021-44320647-49
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی ابرارتهران- پایین تر از میدان خراسان- خیابان هفده شهریور جنوبی- روبروی شیرخوارگاه شبیر- نبش کوچه علی اصغر عامری شهرابی- پلاک ۲۰۲۰۲۱-۵۵۰۶۴۲۶۷
۰۲۱-۵۵۰۶۴۳۰۴
۰۲۱-۵۵۰۶۴۲۷۳
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی ایرانیان (مجازی)ساختمان شماره ۱ (اصلی): تهران – خیابان توحید، نرسیده به تقاطع آزادی، روبروی ایستگاه مترو توحید، کوچه فرهادیه، پلاک ۷(16) 021-66124000
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی تدبیرتهران – میدان بهارستان – خیابان دیالمه – کوچه بنی جمالی – انتهای کوچه پیشگامان021-66124000
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی یا دانشکده غیر دولتی غیر انتفاعی رفاه (ویژه خواهران)تهران – میدان بهارستان، ضلع شرقی مجلس ، ابتدای خیابان مردم، کوچه ندایی پور، دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه ویژه خواهران021-33521776
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی معماری و هنر پارستهران – خیابان کارگر شمالی – خیابان دوم – خیابان انتصاریه – پلاک 32021-۵۸۱۳۸۰۰۰
021-۹۱۰۳۰۳۰۱
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی اهل بیتساختمان مرکزی: تهران، اتوبان خلیج فارس، جنب عوارضی تهران – قم021-۵۵۲۳۵۶۵۴
021-۵۵۲۳۵۶۵۹
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی دانشگاه خاتمتهران – خیابان ملاصدرا – خیابان شیراز شمالی – خیابان حکیم اعظم – پلاک 30021-89174004
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی سورهتهران – خیابان آزادی – بین بهبودی و خوش – کوچه کامیاران – پلاک 1021-66354235
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی مجازی رایانه ای جهان نماتهران – خیابان ولیعصر، خیابان شهنواز (گلستان)، پلاک ۴۴، طبقه اول021-26215441
021-26215442
موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مجازی مهر البرزتهران –خیابان کارگر شمالی- خیابان شهید فکوری، خیابان صالحی، تقاطع دانش ثانی، شماره ۳۶021-57658000
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی نور طوبی (مجازی)تهران – میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بین خیابان ادوارد براون و نصرت، کوچه مهر، پلاک ۳021-61017000
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی فاران مهر دانشتهران-منطقه 22، بزرگراه شهید خرازی، خروجی شهرک شهید باقری، خیابان پروفسور سمیعی، نبش خیابان سلامت، جنب دانشگاه پیام نور021-46056244
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی ارشاد دماوندتهران – خیابان انقلاب – ابتدای خیابان وصال شیرازی – خیابان شهید رضا نایبی – پلاک 21021-66483602-7
دانشگاه علم و فرهنگبلوار اشرفی اصفهانی – نرسیده به پل اتوبان همت – خیابان شهید قموشی – خیابان بهار021-44238171
021-44252041-44

لیست دانشگاه های غیرانتفاعی تهران به همراه آدرس و شماره تلفن

در پایان

در این مقاله به لیستی از دانشگاه های غیرانتفاعی تهران را به همراه آدرس و شماره تلفن را آوردیم. اگر قصد دارید در یکی از این دانشگاه ها به تحصیل بپردازید، توصیه می کنیم در مورد سطح علمی، اساتید تحقیق کنید و با توجه به شرایط خود، رشته مورد علاقه اتان را انتخاب کنید.

اگر در حال انتخاب رشته هستید و نیاز به مشاوره و راهنمایی در این مورد دارید، می توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و مشاوره های لازم را دریافت کنید. موسسه آویژه خدمات مشاوره تحصیلی را بصورت تخصصی در تمامی مقاطع ارائه می دهد و دارای پکیج های مشاوره ای است که می تواند به شما در انتخاب رشته صحیح کمک کند.

شما می توانید کلیه سوالات، ابهامات و دغدغه های خود را در مورد رشته مورد علاقه، دانشگاه مورد نظر، رتبه موردنیاز و سطح علمی و… را از کارشناسان آویژه بپرسید و در کوتاهترین زمان به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنید. علاوه بر آن موسسه آویژه آماده ارائه خدمات مشاوره نظام وظیفه، مشاوره معافیت سربازی، مشاوره مهاجرت تحصیلی و… می باشد.

برای دریافت مشاوره تلفنی مدنظر خود، می توانید از سراسر کشور بدون پیش شماره، با تلفن 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

علامت سوالچرا دانشگاه های غیر انتفاعی تهران را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

زیرا اعتبار نسبتا بالایی دارند و اساتید مشترکی که در دانشگاه های معروف مثل امیر کبیر، شریف، تهران و… تدریس می کنند، گاهی اوقات در دانشگاه های غیر انتفاعی تهران هم مشغول به کارند.

علامت سوالشهریه دانشگاه آزاد تهران بیشتر یا غیرانتفاعی؟

در چند سال اخیر دانشگاه های غیر انتفاعی تعرفه ی پایینتری نسبت به دانشگاه آزاد دریافت می کنند. اما به میزان جزئی!

علامت سوالآیا دانشگاه ها غیر انتفاعی تهران برای دانشجویان خوابگاه در نظر گرفته اند؟

خیر؛ شما باید به صورت مستقل نسبت به گرفتن خوابگاه اقدام کنید.

علامت سوالچقدر می توان روی اعتبار دانشگاه غیر انتفاعی حساب باز کرد؟

وزارت علوم و تحقیقات تمام فعالیت دانشگاه های غیر انتفاعی را زیر نظر دارد پس جای هیچ نگرانی نیست.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

دانشگاه های غیرانتفاعی تهران + لیست کامل

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 3 نظر:
    1. در ورودی مورد نظر خودتان احتمال دارد رشته هایی بدون کنکور ارائه شود

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید