تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها

مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها

همان طور که می دانید، امروزه ادامه تحصیل در دانشگاه ها یکی از دغدغه های جوانان شده است. به دلیل علاقه مندی جوانان به ادامه تحصیل، برای بسیاری از رشته های دانشگاهی، شرایطی فراهم شده است تا داوطلبان بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی خود، مشغول به تحصیل شوند.

البته قبل از هر چیز باید بدانید که کنکور همچنان بر قوت خود استوار است و تحصیل در برخی از رشته های دانشگاه های روزانه که رشته های پر طرفدار و مهم هستند، از طریق کنکور امکان پذیر است؛ اما اینکه امکان تحصیل در کدام رشته ها، در چه مقطعی  و در کدام دانشگاه ها بدون کنکور وجود دارد، برای تمامی داوطلبان مهم است و همه دوست دارند در این مورد بیشتر بدانند.

معمولا چیزهایی که در دفترچه های ثبت نام و یا در سایت های مختلف نوشته می شوند، موضوعاتی کلی هستند که شاید داوطلب در درک صحیح آنها با مشکل مواجه شود؛ بنابراین همواره توصیه می شود که داوطلب از مشاوره استفاده کند.

مشاوره حضوری، تلفنی و یا آنلاین به شما به عنوان یک داوطلب کمک خواهد کرد تا بهتر با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها آشنا شوید.

در این مطلب بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد؛ پس این مطلب را از دست ندهید.

دریافت مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها

از آنجایی که ممکن است به دلیل مسائل بسیاری مانند شیوع بیماری کرونا، امکان مشاوره حضوری برای شما فراهم نباشد، توصیه می کنیم که حتما از مشاوره آنلاین و یا تلفنی استفاده کنید.

مشاوره تحصیلی تلفنی در دسترس ترین و راحت ترین نوع مشاوره است که شما می توانید با استفاده از این روش، مشکلات و ابهامات ذهنی خود را با یک کارشناس خبره، در میان بگذارید و پاسخ سوالات خود را بگیرید. این امر باعث می شود که بهترین تصمیم را با توجه به توانایی ها، بودجه و اهداف خود داشته باشید.

مشاوره ثبت نام بدون کنکور در چه مواردی انجام می شود؟

مشاوره ثبت نام بدون کنکور در چه مواردی انجام می شود؟

قبل از هر چیز باید بدانید که حتی جزئی ترین سوالات ذهن شما نیز با پرسش و مشاوره حل می شود؛ اما در حالت کلی باید بدانید که ثبت نام بدون کنکور در چه دانشگاه هایی انجام می شود؟

همچنین بهتر است در مورد ثبت نام بدون کنکور در مقاطع دانشگاهی (کاردانی، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری) نیز بیشتر تحقیق و مشورت کنید تا بتوانید با آگاهی بیشتر تحصیلات خود را پیش ببرید.

در حالت کلی مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور، شامل موارد زیر است:

در سال های اخیر دانشگاه آزاد بدون کنکور در مقطع کارشناسی دانشجو جذب می کند. معیار این دانشگاه برای جذب دانشجو بدون برگزاری کنکور، سوابق تحصیلی داوطلب است.

پذیرش این دانشگاه در دو دسته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته انجام می شود. این ثبت نام هر ساله دو بار برای ورودی مهر و بهمن انجام می شود و ثبت نام برای ورودی مهر، مرداد ماه بوده و برای ورودی بهمن، از آذر شروع می شود.

البته زمان ثبت نام همواره ممکن است دستخوش تغییراتی باشد و داوطلبان باید اخبار مربوطه را از طریق سازمان سنجش دنبال کنند.

داوطلبان باید 20 کد رشته را در انتخاب کرده و در فرم ثبت نامی خود بنویسند. هیچ محدودیتی در انتخاب رشته وجود ندارد و داوطلب باید منتظر نتیجه بماند.

  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور نیز مانند دانشگاه آزاد در دو نوبت مهر و بهمن، بدون کنکور دانشجو می پذیرد. داوطلبان تحصیل در این دانشگاه می توانند تا 150 کد رشته را از میان لیست رشته های بدون کنکور این دانشگاه در فرم ثبت نامی خود درج کنند و منتظر بررسی و تایید سازمان سنجش بمانند.

دریافت مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها

  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه غیر انتفاعی نیز یکی دیگر از دانشگاه های معتبر در ایران است که جذب دانشجو بدون کنکور را در برنامه کار خود دارد. داوطلبان این دانشگاه نیز می توانند 150 کد رشته را از لیست رشته های بدون کنکور در فرم ثبت نامی خود بنویسند.

سازمان سنجش از طریق بررسی سوابق تحصیلی داوطلب و انتخاب رشته، نتیجه را بررسی و اعلام خواهد کرد. پذیرش دانشجوی بدون کنکور در این دانشگاه نیز در دو نوبت مهر و بهمن انجام می شود.

  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی و کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، بدون برگزاری کنکور دانشجو می پذیرد. پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی بوده و داوطلبان می توانند از بین کد رشته های متنوع و زیاد این دانشگاه، بر اساس علاقه خود انتخاب رشته کنند.

بسیاری از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی تمایل دارند تا در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند؛ اما اگر در کنکور پذیرفته نشوند؛ می توانند در دانشگاه آزاد، پیام نور، پردیس خودگردان، بین الملل و… بدون کنکور ادامه تحصیل دهند.

اما باید توجه داشت که هر کدام از این دانشگاه ها شرایط خاصی دارند و بیشتر اولویت آن ها دانشجویانی است که معدل کارشناسی بالایی دارند و جزو استعدادهای درخشان هستند.

  • ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

از آنجایی که حضور در کلاس های دانشگاه پیام نور، الزامی نیست، بسیاری از افراد، مخصوصا خانم های خانه دار و یا شاغلین ترجیح می دهند که در این دانشگاه تحصیل کنند.

دانشگاه پیام نور برای مقطع کارشناسی ارشد خود دوره های فراگیر دارد که به صورت بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو می کند و ثبت نام آن نیز در یک بازه زمانی مشخص است.

  • ثبت نام بدون کنکور دکتری

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد، در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری داشته باشند، می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند؛ اما اگر در کنکور پذیرفته نشدند، همچنان ثبت نام بدون کنکور این داوطلبان در مقطع دکتری وجود دارد.

البته شرط تحصیل در مقطع دکتری بدون کنکور این است که داوطلب جزو استعدادهای درخشان باشد و هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد، معدل بالایی داشته باشند.

مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور

سخن آخر

با توجه به توضیحات داده شده، باید عنوان کنیم که این توضیحات جامع و کلی است و برای اینکه یک ثبت نام درست و هدفمند داشته باشید، مشاوره برای شما به عنوان یک داوطلب بسیار اهمیت دارد.

شما می توانید با دریافت مشاوره تلفنی تمامی شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها را بدانید و آن ها را با شرایط خود تطبیق دهید. به همین دلیل ما در موسسه هم اندیشان، منتظر تماس شما هستیم تا بهترین راهنمایی ها و مشاوره را به شما ارائه دهیم.

برای دریافت مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها، وقت را تلف نکنید، همین لحظه با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

در دانشگاه های غیر انتفاعی تا چند کد رشته را می توان انتخاب کرد؟

دانشجویان در دانشگاه غیر انتفاعی می توانند تا 150 کد رشته را از لیست رشته های بدون کنکور در فرم ثبت نامی خود بنویسند.

برای تحصیل در مقطع دکتری چه شرایطی نیاز است؟

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد، در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری داشته باشند، می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند؛ برای اطلاع از تمامی شرایط تحصیل در دکتری می توانید مقاله مشاوره بدون کنکور دانشگاه ها را مطالعه کنید.

ثبت نام بدون کنکور در کدام دانشگاه ها و مقاطع انجام می شود؟

ثبت نام بدون کنکور در همه دانشگاه ها انجام می شود اما در دانشگاه های مختلف در مقطع ها و رشته های متفاوتی این امکان وجود دارد؛ می توانید برای اطلاع از مقطع ها و دانشگاه هایی که بدون کنکور دانشجو اخذ می کنند مقاله بالا را مطالعه کنید.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره