تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

سوالات مادر داماد در خواستگاری (سوالات مهمی که هر عروسی باید بداند)

سوالات مادر داماد در خواستگاری

در خواستگاری سوالات مادر داماد از اهمیت بسزایی برخوردار می باشند و به همین علت لازم است از پیش خودتان را برای آن ها آماده نمایید. علت رفتارهای عروس و مادر شوهر امکان دارد نداشتن آگاهی عروس و مادر شوهر نسبت به نوع رفتار با یکدیگر و درک همدیگر باشد و ممکن است  این مسئله برداشت های اشتباه و اختلاف هایی در هر دو طرف ایجاد کند.

به دلیل دختر با مجموعه ای از سوالات مواجه می شود و همچنین مادر شوهر با کنش هایی مواجه خواهد بود. در این مقاله از هم اندیشان به بررسی سوالاتی که ممکن است در جلسه خواستگاری مادر داماد از دختر بپرسد را برای شما ارائه کرده ایم با ما همراه باشید:

سوالات مادر داماد چه می تواند باشد؟

در شب خواستگاری نکته ای که لازم است به آن دقت داشت این می باشد که در جلسه خواستگاری مادر داماد به رفتار دختر توجه خاصی دارد. در این جلسه امکان دارد از عروس به صورت مستقیم  سوالاتی نپرسد ولی رفتار عروس را زیر ذره بین دارد، مادر شوهر سعی دارد تا از ریز ترین حرکات عروس نتیجه گیری کند. 

حتی از چیدن لوازم خانه مادر داماد می توان در مورد اخلاق و رفتار دختر نظر داد.

این به فکر بودن مادر به پسرش می باشد که نسبت به عروس آینده اش،  او را حساس کرده است. لازم به ذکر است که امروز مردی که به خواستگاری شما آماده می باشد، حاصل شب زنده داری های مادرش می باشد و برای بزرگ کردن او، مادر زحمت زیادی کشیده است. بنابراین خیلی طبیعی می باشد که نسبت به شما، مادر داماد قدرت نمایی کند و کنترل احساسی نسبت به پسرش داشته باشد.

پس هنگام جواب دادن دقت کنید که با آرامش  و تفکر جواب دهید. شما توانایی این را دارید که برای بعضی سوال ها مکث کرده و فکر کنید. سوال های زیر شامل موضوعاتی می باشد که امکان دارد مادر داماد سوال بپرسد.

ولی امکان دارد در این موضوعات سوالات متفاوتی  پرسیده شود. پس پیشنهاد می کنیم قبل از صحبت با مادر داماد در خصوص این موضوعات فکر کنید. آن سوالات به شرح زیر است.

چرا می خواهی ازدواج کنی؟

یکی از سوال هایی که امکان دارد مادر داماد از شما پرسش کند، دلایل ازدواج شما می باشد و سوال اولش احتمال دارد این باشد که پسر او را چرا انتخاب کرده اید. بعد از این که به او جوابی صادقانه دادید، در خصوص دلایل ازدواج از شما سوال می کند. در این صورت با او در خصوص دلایل ازدواج تان صحبت کنید و بگویید که چرا قصد ازدواج دارید.

سوالات مادر داماد چه می تواند باشد؟

این سوال ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • چرا تصمیم به ازدواج گرفته ای؟
  • برای ازدواج چه معیارهایی داشته ای که با پسر من هماهنگ بوده است؟
  • آیا ازدواج یکی از هدف های زندگی شما بوده است؟
  • آیا می پنداری ازدواج کردن زندگی شما را به طور تغییر می دهد؟

دقت داشته باشید که ارتباط کلامی شما با موضوعات مهمی از این قبیل رابطه میان شما را قوی تر می کند. بنابراین تلاش کنید در خصوص انتخاب و انگیزه تان از ازدواج اطلاعات درستی داشته باشید.

صحبت در رابطه مادر شدن

برای این که مادر داماد خود را کانون احساسات قرار دهد امکان دارد در رابطه با بچه دار شدن، از شما سوالاتی را بپرسد و آیا شما در مورد بچه دار شدن برنامه ای دارید یا خیر.

در مورد این مسائل صحبت کردن به او یک حس برتری می دهد. چون خودش یک مادر می باشد در این مورد لازم است به او احساسات واقعی خود را بگویید و در صورتی که نسبت به آینده و بچه دار شدن دید شما مثبت بود، به آسانی با او صحبت کنید و احساس خود را بیان کنید.

تلاش کنید با او با اشتیاق صحبت کنید و در حالتی که جواب شما منفی باشد به او توضیح دهید که به این موضوع فعلا فکر نمی کنید.

این سوال ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • چند سال دیگر ترجیح می دهی بچه دار شوید؟
  • آیا احساس می کنی که می توانی با فرزند خود ارتباط مستقیم برقرار کنی؟
  • آیا ارتباط خوبی با کودکان اطرافیان خود برقرار می کنی؟

شما لازم است سعی کنید دلایل منطقی خود را در این مورد بیان نمایید و در این مورد  هر چه صادق باشید، نسبت به شما مادر داماد احساس نزدیکی و محرم بودن خواهد داشت.

مادر داماد

یکی از سوالات مورد علاقه مادر داماد سوالات خانوادگی است و او دوست دارد در خصوص آداب و رسوم خانواده سوالاتی را پرسش کند و در خصوص میزان رفت و آمدهای خانوادگی، احتمال دارد از شما پرسش کند. سعی کنید راحت باشید و در خصوص موضوعاتی که او علاقه دارد مصاحبتی داشته باشید.

مادر داماد در مورد این که تا چه مقدار برای خانواده اهمیت قائل هستید از شما سوالاتی می پرسد. شما لازم است در این مورد با او صادق باشید و به او واقعیت را بگویید.

سوالات دیگرخواستگاری که امکان دارد پرسیده شود

ممکن است این سوالات شامل موارد زیر شود:

  • آیا از خانواده خود تاکنون دور بوده ای؟
  • آیا وابسته به خانواده خود هستید؟
  • آیا با آداب و رسوم خانواده خود آشنا هستید؟
  • کدام رسوم به نظر شما ارزش بیش تر و کدام ارزش کم تری دارند؟ چرا؟

واقعیت این می باشد که این سوالات برای سنجش میزان پایبندی شما به زندگی مشترک است. دقت داشته باشید به هیچ کس در رابطه با اصالت خود دروغ نگویید و توجه داشته باشید که خانواده جز انتخاب های شما نبوده است که بخواهد موجب سربلندی و یا افسردگی شما گردد و این شخصیت خود شما می باشد که قادر است برای خود  از خانواده همسرتان احترام جذب کند.

سوالات دیگرخواستگاری که امکان دارد پرسیده شود

سوالات مادر داماد در جلسه خواستگاری از عروس بسیار زیاد می باشد و نمی توان به طور کامل آن سوالات را دسته بندی کرد. ولی کلا مادر داماد در مورد موضوعات زیر سوالاتی را خواهد پرسید:

  • چه چیزی به شما لذت می دهد و تعلقات خاطر شما چیست؟
  • از زندگی مشترک چه انتظارات و توقعاتی دارید؟
  • از همسرتان چه توقعاتی دارید؟
  • روابط اجتماعی شما چه افرادی را شامل می شود؟
  • در خانه داری توانایی شما در چه حد می باشد؟

نتیجه گیری

به صورت کلی مطالبی که بیان شد، موضوعات اساسی و مهم می باشد که برای هر مادری سوال پیش می آید. بنابراین برای این که مصاحبت شیرین و دلپذیری  با مادر شوهر آینده خود داشته باشید، لازم است به نکات بالا دقت کنید.

احتمال دارد در زمان نامزدی این سوال های بیان شده از شما پرسیده شود. پس لازم است در این خصوص اطلاعات خود را افزایش دهید. در این مقاله از هم اندیشان سعی کردیم تمامی سوالاتی که مادر داماد در خواستگاری از عروس می پرسد را برای شما ارائه دهیم.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره گیری 02191023933 با مرکز مشاوره هم اندیشان در تماس باشید. متخصصان با تجربه هم اندیشان آماده مشاوره لازم به شما هستند.

سوالات متداول

چرا صحبت کردن در مورد بچه دار شدن به مادر داماد حس برتری می دهد؟

همانطور که در مقاله بالا اشاره کردیم، چون خودش یک مادر می باشد.

هدف پرسیدن این سوالات مادر داماد در جلسه خواستگاری چیست؟

هدف از این سوالات برای سنجش میزان پایبندی شما به زندگی مشترک می باشد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره