تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

شرایط تحصیل بدون کنکور رشته فیزیوتراپی در سال جدید

شرایط تحصیل بدون کنکور رشته فیزیوتراپی در سال جدید

در سال‌ های اخیر رشته فیزیوتراپی به دلیل آینده و جایگاه شغلی مناسب خود،  مورد استقبال بسیاری از داوطلبان قرار گرفته است. همه افراد علاقه مند به رشته فیزیوتراپی نمی‌ توانند در رشته فیزیوتراپی دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل شوند.

یکی از راه حل های که به ذهن این افراد می رسد ثبت نام در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور است. شاید این سوال برای بسیاری از داوطلبان مطرح شود که آیا امکان تحصیل در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور وجود دارد یا نه؟

در این مقاله به صورت مفصل در مورد رشته فیزیوتراپی صحبت خواهیم کرد و به این سوال که آیا رشته فیزیوتراپی بدون کنکور وجود دارد یا خیر، صحبت خواهیم کرد.

رشته فیزیوتراپی

فیزیوتراپی روشی جهت درمان درد های ماهیچه ای، استخوانی، عضلانی و مفصلی است. متخصصان، کارشناسان و فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی را فیزیوتراپیست می گویند.

دانشجویان رشته فیزیوتراپی در زمینه تسلط بر بیماری های حرکتی آموزش می بینند. رشته فیزیوتراپی بازار کار خوبی دارد و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مراکز ورزشی و درمانی مختلف به فعالیت مشغول شوند و یا خود اقدام به تاسیس کلینیک های فیزیوتراپی کنند.

امروزه رشته فیزیوتراپی به ‌قدری بازار کار خوبی دارد که فارغ‌ التحصیلان این رشته چنانچه از توانایی بالایی برخوردار باشند، می‌ توانند درآمد خوبی را کسب کنند.

مهم ترین شرط برای موفقیت یک فیزیوتراپیست در رشته خود برخورداری از صبر و حوصله، روحیه بالا، انرژی و توانایی جسمانی خوب است. بنابراین افرادی که علاقه و تسلط زیادی به این رشته دارند نگرانی از نظر بازار کار نخواهند داشت.

رشته فیزیوتراپی جزو رشته های زیر مجموعه علوم پزشکی است و در زیر گروه اول گروه آزمایشی تجربی قرار دارد.

رشته فیزیوتراپی

شرایط تحصیل بدون کنکور رشته فیزیوتراپی در سال جدید

پذیرش در رشته فیزیوتراپی تنها از طریق آزمون کنکور امکان پذیر است و پذیرش بدون کنکور در رشته فیزیوتراپی وجود ندارد. پذیرش در رشته فیزیوتراپی تنها در دانشگاه های سراسری و در دوره روزانه و پردیس خودگردان از طریق قبولی در کنکور سراسری ممکن است.

دانشگاه علوم پزشکی از طریق کنکور سراسری در دوره روزانه در رشته فیزیوتراپی دانشجو پذیرش می کند.

برخی از دانشگاه‌ هایی که از طریق آزمون در رشته فیزیوتراپی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند عبارتند از: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دانشگاه علوم پزشکی سمنان و … .

امکان پذیرش در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه آزاد چه از طریق آزمون و چه از طریق بدون آزمون وجود ندارد. همچنین قبولی در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی نیز امکان پذیر نیست.

سازمان سنجش آموزش کشور در سال جدید هیچگونه اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش دانشجو در رشته های پیراپزشکی از طریق بدون کنکور را منتشر نکرده است.

پذیرش از دانشجویان در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی و رشته فیزیوتراپی بدون کنکور به هیچ عنوان در سال جدید قابل انجام نخواهد بود.

توجه داشته باشید که هر گونه اطلاعیه ای  که در انواع سایت ها در مورد فیزیوتراپی بدون کنکور آورده شده، در خصوص دفترچه سال 94، 96 و 97 بوده و مربوط به سال ۱۴۰۰ نیست.

امکان ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی تنها به دو صورت امکان پذیر است:

  • از طریق شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ ها در دوره های روزانه و پردیس خودگردان
  • تحصیل در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور در خارج از کشور

شرایط تحصیل بدون کنکور رشته فیزیوتراپی در سال جدید

اگر قصد تحصیل در رشته فیزیوتراپی دارید، بخوانید!

چنانچه قصد ثبت نام در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور را در سال ۱۴۰۰ دارید، بهتر است به خواندن چند سطر  مقاله در اینترنت و دانستن چند کلمه در مورد این رشته اکتفا نکرده و اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

با توجه به اینکه هر ساله تغییرات زیادی در شرایط کنکور صورت می گیرد، باید اطلاعات دقیقی را از شرایط قبولی در این رشته ها بدست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رشته و نحوه تحصیل در آن می توانید با مشاورین ما در هم اندیشان تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

رشته فیزیوتراپی از محبوبیت زیادی در سرتاسر جهان برخوردار است و از همین رو اکثر دانشگاه های خارجی همه ساله در این رشته دانشجو می پذیرند. دانشجویان علاقه مند و متقاضی تحصیل در این رشته می توانند از این دانشگاه ها پذیرش دریافت کنند.

البته هر دانشگاهی برای پذیرش در رشته فیزیوتراپی، شرایط پذیرش خاص خود را دارد. هرچند که پذیرش از دانشگاه های خارجی چندان راه همواری هم نخواهد بود.

یکی از مهمترین دلایل علاقمندی داوطلبان‌ کنکور برای ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور پذیرش بدون کنکور دانشگاه های خارجی است. علاقه مندی به رشته فیزیوتراپی نشانه قبولی در کنکور سراسری و تحصیل در این رشته نیست.

این محدودیت های تحصیلی باعث شده که داوطلبان هزینه‌ های بالایی را صرف نمایند تا به کشورهای دیگر برای ادامه تحصیل مهاجرت کنند.

برخی از عمومی ترین شرایطی که دانشجویان و داوطلبان برای اخذ پذیرش رشته فیزیوتراپی در دانشگاه خارجی را بایستی داشته باشند، شامل موارد زیر است:

  • داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های خارج از کشور بایستی مدرک معتبر دیپلم یا پیش دانشگاهی را داشته باشند.
  • متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته و دارای مدارک معتبر از جمله TOFEL  و IELTS  با نمره مورد قبولی را داشته باشند.
  • متقاضی حتماً باید به زبان کشوری که قصد مهاجرت و تحصیل در آن را دارد، مسلط باشد.
  • داوطلب متقاضی تحصیل باید دارای توان مالی بالایی باشد تا در پرداخت شهریه و هزینه زندگی دچار مشکل نشود.
  • داوطلب تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور در رشته فیزیوتراپی باید دارای معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالای 16 و نمرات درسی دوران متوسطه بالای ۱۶ باشد.
  • متقاضیان ثبت نام در دانشگاه در رشته فیزیوتراپی دانشگاه های خارج از کشور باید در مصاحبه دانشگاه نمره قبولی را کسب کنند.

مهم‌ ترین و معروف ترین کشورهایی که متخصصان فیزیوتراپی با سطح علمی بالایی را آموزش می دهند، کشورهای انگلستان، روسیه و آمریکا هستند. دانشگاه های این کشورها به دلیل کیفیت آموزشی بالا از متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل برخوردار هستند.

این دانشگاه ها در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. شرایط اصلی برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته فیزیوتراپی این است که باید داوطلب در مقاطع پایین تر مدارک معتبری را  از دانشگاه های معتبر ارائه دهد.

اگر قصد تحصیل در رشته فیزیوتراپی دارید، بخوانید!

سخن آخر

همانطور که ذکر شد، داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته فیزیوتراپی، در صورتی که علاقه مند به تحصیل در این رشته باشند، می توانند با کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این رشته، از دو طریق برای پذیرش و تحصیل در آن اقدام کنند.

در دانشگاه های داخلی تنها داوطلبان از طریق شرکت در کنکور می توانند در این رشته پذیرش بگیرند و تنها روش ادامه تحصیل بدون کنکور در رشته فیزیوتراپی، پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارجی با شرایطی است که قبلا ذکر شد.

در صورتی که می خواهید این رشته را در دانشگاه های ایران بخوانید، توصیه می کنیم حتما با برنامه ریزی پیش بروید تا قبولی خودتان در کنکور را تضمین کنید.

اگر سوالی در این زمینه داشته باشید، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید و برنامه ریزی مختص شرایط خودتان را دریافت کنید.

شما می توانید به کمک مشاوران ما، منابع مناسب سطح علمی خودتان را انتخاب کنید تا در این زمینه دچار مشکل نشوید.

سوالات متداول

در کدام یک از دانشگاه ها رشته فیزیوتراپی بدون آزمون ارائه می شود؟

در هیچ یک از دانشگاه های روزانه، پردیس، خودگران و آزاد، پذیرش دانشجو بدون کنکور در رشته فیزیوتراپی پیش بینی نشده است.

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مشمول داشتن چه شرایطی است؟

تنها شرط پذیرش در رشته فیزیوتراپی کسب رتبه قبولی لازم در کنکور تجربی است.

آیا با پرداخت هزینه و شهریه زیاد می توان بدون کنکور برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی به دانشگاه پردیس بین الملل وارد شد؟

برای تحصیل در تمام رشته های شاخه علوم پزشکی پردیس خودگران، داوطلب بایستی در کنکور علوم تجربی شرکت کرده و رتبه لازم را کسب نماید. در غیر این صورت پذیرش بدون کنکور در این رشته ها ممکن نخواهد بود.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره