تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد

مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد

امروزه با پیشرفت فرهنگ در جامعه و رشد علم و دانش در دنیا، تعداد متقاضیان به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی افزایش یافته است.

افراد برای کسب جایگاه اجتماعی بالاتر، یافتن شغل بهتر و آشنایی با دانش روز دنیا، سعی می کنند بعد از مقطع کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد و بعد دکترا ادامه تحصیل دهند.

داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز مانند داوطلبان مقطع کارشناسی، باید از سد کنکور بگذرند. برای آشنایی بیشتر شما با کنکور کارشناسی ارشد، انتخاب رشته و… توصیه می کنیم تا ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

مشاوره آزمون کارشناسی ارشد و ثبت نام آن

آزمون کارشناسی ارشد، زیر نظر دو وزارت خانه انجام می شود. یعنی داوطلبانی که می خواهند در رشته های پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند، باید در کنکوری که وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور برگزار می کند، شرکت کنند.

داوطلبانی که متقاضی تحصیل در رشته های غیر پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد هستند، باید در آزمونی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می کند، شرکت کنند.

تمامی این داوطلبان باید از طریق سایت سازمان سنجش در کنکور سراسری کارشناسی ارشد ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال 1400، آذر ماه 99 بود. هر ساله داوطلبان باید در زمان تعیین شده نسبت به دریافت دفترچه ثبت نام و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نیز در سال 1400، اوایل خرداد اعلام شد که ممکن است به دلیل بیماری کرونا، این تاریخ به تعویق بیفتد.

اهمیت دریافت مشاوره کنکور و انتخاب رشته کارشناسی ارشد

اهمیت دریافت مشاوره کنکور و انتخاب رشته کارشناسی ارشد

همان طور که می دانید، یکی از لازمه های موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد، تعیین یک هدف مشخص است. داوطلبان برای رسیدن به این هدف باید تمام تلاش خود را بکنند و با یک برنامه ریزی درست و اصولی سعی کنند که به تلاش های خود یک نظم و انسجام درست بدهند.

اما این برنامه ریزی باید شخصی سازی شده باشد و برای هر داوطلب منحصر به فرد باشد؛ زیرا همه قدرت یادگیری و درک یکسانی ندارند.

به عنوان مثال ممکن است که یک داوطلب فقط به یک ساعت مطالعه زبان انگلیسی در روز نیاز داشته باشد و داوطلب دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی به زمان زیادی نیاز داشته باشد.

همچنین داوطلبان که کمابیش با تست زنی آشنا هستند، باید باز هم بر روی تست زنی تمرکز داشته باشند. خلاصه نویسی و تست زنی یکی از مسائل مهمی است که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند.

همچنین بدانند که چگونه در جلسه آزمون زمان خود را بر روی تست ها تقسیم کنند تا بتوانند به سوالات بیشتری جواب درست بدهند.

مورد دیگری که همواره در تمامی آزمون ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، منابع آن کنکور است. انتخاب منابع مناسب برای آزمون کارشناسی ارشد، بسیار مهم است.

همچنین ممکن است که داوطلب در مقطع کارشناسی ارشد، تمایلی به ادامه تحصیل در رشته کارشناسی خود نداشته باشد؛ بنابراین ممکن است در انتخاب منابع دچار مشکل شود.

انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد برای داوطلبانی که تمایلی به رشته کارشناسی خود ندارند، یکی از مواردی است که باید با مشاوره حل شود؛ بنابراین توصیه می کنیم که داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد حتما از مشاوره با کارشناسان خبره و با سابقه هم اندیشان استفاده کنند تا بتوانند به درستی تصمیم گرفته و با دقت برنامه ریزی کنند.

دریافت مشاوره کنکور و انتخاب رشته کارشناسی ارشد به صورت تلفنی

دریافت مشاوره کنکور و انتخاب رشته کارشناسی ارشد به صورت تلفنی

کنکور در هر مقطعی برای داوطلب سرنوشت ساز است و بهتر است داوطلبان با یک کارشناس در مورد این آزمون سرنوشت ساز صحبت کنند تا سوالات خود را بپرسند و با آگاهی بیشتری اقدام به ثبت نام، برنامه ریزی برای مطالعه، تست زنی و… کنند.

اما ممکن است که مشاوره حضوری برای همه امکان پذیر نباشد. حتی با توجه به شرایطی مانند بیماری کرونا، توصیه می شود که تمامی خدمات مشاوره به صورت غیر حضوری انجام شود.

بنابراین مشاوره تحصیلی تلفنی در مقطع کارشناسی ارشد یکی از راه های مناسب برای کسب اطلاعات و راهنمایی های لازم است.

مهم ترین ویژگی های یک جلسه موفق مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد در هر حالتی که باشد، چه حضوری، آنلاین و یا تلفنی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • شناخت کامل هدف داوطلب از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد
  • مشاور باید درباره رشته مورد نظر و سایر رشته های مرتبط شناخت و تسلط کافی داشته باشد.
  • مشاور باید شرایط آزمون کارشناسی ارشد را به درستی تشریح کند.
  • در مورد کارنامه ها، رتبه ها و درصد های مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه های کارشناسی ارشد، اطلاعات دقیقی ارائه دهد.
  • بر روی شرایط خاص کنکور کارشناسی ارشد تسلط داشته باشد.
  • مشاور برای مشاوره تحصیلی ارشد، باید از فن بیان قوی بهره ببرد.
  • مشاور بتواند منابع دقیق آزمون کارشناسی ارشد را به داوطلب ارائه دهد.
  • آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد را به خوبی تجزیه و تحلیل کند.
  • مشاور باید اساتید برجسته کنکور کارشناسی ارشد و کلاس های مناسب با توجه به شرایط داوطلب را به او معرفی کند.
  • مشاور باید برنامه ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت را با توجه به شرایط داوطلب به او ارائه دهد.
  • مشاور باید به داوطلب انگیزه و دیدگاه درستی را در جهت مطالعه آزمون کارشناسی ارشد ارائه دهد.
  • مشاوران باید تجربه و تخصص بالایی در هدایت از داوطلبان داشته باشند.

مهم ترین ویژگی های یک جلسه موفق مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد

سخن آخر

همان طور که اشاره شد، کنکور کارشناسی ارشد نیز یکی از آزمون های حساس و سرنوشت ساز در زندگی بسیاری از فارغ التحصیلان کارشناسی است.

هر ساله افراد زیادی با شرکت در این کنکور با یکدیگر رقابت می کنند تا تحصیلات خود را در رشته کارشناسی و یا رشته ای دیگر ادامه دهند.

از آنجایی که این آزمون نیز دشواری ها و حساسیت های خاص خود را دارد، نیاز به دریافت مشاوره کنکور و انتخاب رشته کارشناسی ارشد به صورت تلفنی، برای تمام داوطلبان وجود دارد.

داوطلبان می توانند با مشاوره تمامی سوالات خود را در مورد کنکور، انتخاب رشته و… بپرسند و با خیال راحت تمامی مراحل ثبت نام تا قبولی در کنکور را طی کنند.

به همین دلیل است که ما در موسسه هم اندیشان با کارشناسان متخصص خود، منتظر تماس شما هستیم تا بهترین خدمات مشاوره کنکور کارشناسی ارشد را به شما ارائه دهیم. با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

از چه زمانی باید به مشاوران تحصیلی کارشناسی ارشد مراجعه کنیم؟

هر زمانی که تصمیم گرفتید تا برای کنکور کارشناسی ارشد مطالعه کنید، بهتر است به مشاوران تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد مراجعه کنید.

آیا می توان از برنامه فردی که قبلا در کنکور موفق شده است استفاده کنیم؟

برنامه هر فرد باید شخصی سازی شده باشد و دقیقا بر اساس ویژگی های شخصیتی هر فرد باشد؛ چرا که سطح علمی هر فرد و توانایی های او در درس های مختلف، متفاوت است.

مشاوره حضوری بهتر است یا تلفنی؟

هر کدام از این مشاوره مزایا و معایب خودشان را دارند که شما باید با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید.

اما توصیه ما مشاوره تحصیلی تلفنی کارشناسی ارشد است؛ چرا که شما بدون هیچ گونه وقت تلف کردن می توانید مشاوره تحصیلی تلفنی کارشناسی ارشد را دریافت کنید و مطمئن باشید که با کمک هم اندیشان می توانید موفقیت را در کنکور کسب کنید.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره