تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

اهمیت مشاوره کنکور تجربی و فواید دریافت مشاوره کنکور تجربی 1401

اهمیت مشاوره کنکور تجربی و فواید دریافت مشاوره کنکور تجربی 1401

رشته تجربی یکی از رشته های پر طرفدار است که هر ساله تعداد داوطلبان زیادی در کنکور این گروه آزمایشی شرکت می کنند. از آنجایی که رشته های دانشگاهی تجربی، شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و… است، پذیرش در هر کدام از این رشته ها با یک برنامه ریزی دقیق و مناسب و همچنین دانستن نکات مهم برای مطالعه و تست زنی، امکان پذیر است.

داوطلبان این گروه آزمایشی باید دروس عمومی و اختصاصی زیادی را مطالعه کنند. منابع مهم، زمان مطالعه و روش مطالعه نیز باید با توجه به توانایی های داوطلب مورد توجه قرار بگیرد؛ بنابراین لازم است که داوطلب از خدمات مشاوره استفاده کنتد تا از رقیبان خود عقب نماند.

برای درک بهتر این موضوع و دلایل دریافت مشاوره کنکور تجربی، شما را دعوت می کنیم که تا به انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دلایل اهمیت دریافت مشاوره برای کنکور تجربی

شاید به عنوان یک داوطلب همواره این سوال در ذهن شما باشد که مشاوره به چه دردی می خورد؟ ممکن است که شما فکر کنید نیازی به مشاوره ندارید و خودتان از پس کارهای خود بر می آیید.

توجه داشته باشید که بنا به دلایل زیر شما به مشاوره نیازمند هستید:

  • حجم دروس و منابع آموزشی کنکور تجربی زیاد است.
  • رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بسیار پرطرفدار هستند و ظرفیت پذیرش آن ها محدود است.
  • برای شرکت در این کنکور باید یک برنامه ریزی مرور محور و جامع داشته باشید تا زمان مطالعه خود را تنظیم کرده و خود را برای کنکور آماده کنید.
  • منابع مهم کنکور تجربی را باید بشناسید.
  • مشاور به شما کمک می کند تا توانایی های خود را تشخیص دهید. هدف خود را معین کنید و به پذیرش در دانشگاه و رشته مورد نظرتان متمرکز شوید.

دریافت مشاوره و تاثیر آن در برنامه ریزی کنکور تجربی

دریافت مشاوره و تاثیر آن در برنامه ریزی کنکور تجربی

همان طور که می دانید، یکی از عوامل مهمی که باعث موفقیت داوطلب می شود، برنامه ریزی مناسب برای مطالعه است. برنامه ای مناسب است که با هدف و توانایی داوطلب متناسب باشد.

این برنامه باید مرور محور بوده و طبق منحنی فراموشی، تنظیم شود. یعنی اینکه مرور های کافی داشته باشد تا داوطلب نکات مهم را فراموش نکند.

همچنین این برنامه، باید با آزمون و برنامه کلاسی داوطلب مطابقت داشته باشد و یا به عبارتی 5 اصل بنیادی یک برنامه ریزی اصولی را داشته و نیاز داوطلب را برطرف کند.

این 5 اصل نیز شامل موارد زیر است:

  • برنامه باید شخصی و قابل اجرا باشد.
  • پیش نیازها باید رعایت شوند.
  • تنوع و تعادل درسی باید رعایت شود.
  • مرور صحیح و به موقع دروس بسیار اهمیت دارد.
  • هدف گذاری صحیح باید انجام شود.

تمامی این موارد با دریافت مشاوره به نتیجه بسیاری مطلوبی خواهد رسید.

نقش مشاوره در انتخاب مهم ترین منابع برای کنکور تجربی 1401

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت کنکور تجربی، انتخاب بهترین منابع مطالعه و تست زنی است. بسیاری از داوطلبان این گروه آزمایشی در ابتدا، منابع بسیاری را تهیه می کنند. این در حالی است که نه تنها فرصت مطالعه همه آن ها را ندارند؛ بلکه منابع مناسبی هم نیستند.

داوطلب باید با توجه به توانایی های خود، منابع مناسب را انتخاب کند و وقت خود را برای منابعی که مناسبش نیستند، هدر ندهد. با این حال دوباره نقش مشاوره در موفقیت داوطلب پر رنگ تر می شود.

توجه به بودجه بندی کنکور تجربی با کمک مشاوره

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه ویژه ای داشت، بودجه بندی کنکور است. بودجه بندی کمک می کند که داوطلب تمامی فصل های پر تکرار و پر اهمیت را بشناسد و مطالب آن فصل ها را به دقت یاد بگیرد.

نقش مشاوره در انتخاب مهم ترین منابع برای کنکور تجربی 1401

با مشاوره هدف خوبی را انتخاب کرده و با آمادگی روحی در کنکور شرکت کنید.

یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت داوطلبان، انتخاب هدف است. داوطلب باید برای موفقیت در کنکور هدف مشخصی داشته باشد و برای رسیدن به آن هدف، تمام تلاش خود را بکند.

انتخاب هدف و داشتن انگیزه کافی برای رسیدن به آن، در موفقیت داوطلب بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین برای اینکه از استرس خود بکاهید و با روحیه قوی به مصاف رقیبان بروید، بهتر است که از مشاوره استفاده کنید.

با دریافت مشاوره با زیرگروه های تجربی بهتر آشنا شوید.

بعد از اینکه داوطلب هدف خود را انتخاب کرد، باید مسیر تلاش خود را شناسایی کند. برای رسیدن به این خواسته باید بداند که در هر درسی چه درصدی را باید کسب کند.

پس بهتر است که داوطلب رشته انتخابی خود را مشخص کرده و بداند که در کدام زیرگروه تجربی قرار دارد و هر درس با چه ضریبی محاسبه خواهد شد. بعد با توجه به ضرایب هر درس، برنامه ریزی خود را تنظیم کند.

تمامی این اطلاعات گرچه در دفترچه راهنمای کنکور تجربی آمده است؛ اما ممکن است که درک آن برای داوطلب کار ساده ای نباشد؛ بنابراین بهتر است که داوطلب از کارشناسان کمک بگیرد.

روش مطالعه دروس را از مشاور خود بپرسید

یکی دیگر از مسائل مهم در کنکور تجربی، روش مطالعه دروس است. همان طور که می دانید، روش مطالعه برای کنکور با روش مطالعه برای امتحانات مدرسه متفاوت است؛ بنابراین مشاور باید این روش ها را به شما آموزش دهد تا بتوانید مطالعه درستی داشته باشید.

به هیچ عنوان فکر نکنید که با روش های تشریحی می توانید دروس را مطالعه کرده و به موفقیت برسید. شما با یک آزمون تستی روبرو هستید و روش مطالعه آن با امتحانات مدرسه بسیار متفاوت است.

در دریافت مشاوره باید به چه نکاتی توجه داشت؟

شاید فکر کنید که هر کسی که نام مشاور دارد، می تواند به شما کمک کند؛ ولی یک مشاور خوب باید ویژگی هایی داشته باشد که باعث موفقیت شما شود.

در انتخاب مشاور برای شرکت در کنکور تجربی 1401 به موارد زیر توجه کنید:

  • حدالامکان از مشاوره کسی بهره ببرید که در این زمینه متخصص باشد و تحصیلات مرتبط در این زمینه داشته باشد.
  • مشاور باید نقاط ضعف و قدرت شما را بشناسد تا بتواند برنامه ریزی درستی را به شما ارائه دهد.
  • مشاور باید سخت گیر، منظم و پیگیر باشد تا بتواند روند کار شما را زیر نظر گرفته و با جدیت شما را به تلاش وادار کند.
  • برنامه ریزی مدون و مرور محور برای شما تنظیم کند. این برنامه ریزی باید قابل تغییر و انعطاف باشد تا باعث یادگیری بیشتر شده و شما را خسته، عصبی و بی انگیزه نکند.
  • مشاور باید فنون موفقیت در کنکور را آموزش دهد. روش مطالعه، تست زنی درست و…

در دریافت مشاوره باید به چه نکاتی توجه داشت؟

دریافت مشاوره تلفنی کنکور تجربی برای سال 1401

مشاوره تحصیلی برای تمامی آزمون ها، به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی انجام می شود؛ اما از آنجایی که به دلیل بیماری کرونا، امکان مشاوره حضوری امری نادرست است، مشاوره تلفنی گزینه خوب و در دسترسی است تا تمامی داوطلبان کنکور تجربی بتوانند از آن استفاده کنند.

داوطلبان می توانند از این طریق تمامی سوالات خود را بپرسند و از نظرات مشاور برای روند مطالعه و شرکت در آزمون بهره مند شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره کنکور 1401، بهترین منابع کنکور و… می توانید با ما در موسسه هم اندیشان تماس بگیرید. کارشناسان مجرب ما منتظر شما هستند تا بهترین خدمات مشاوره را به شما ارائه دهند.

سوالات متداول

آیا داوطلب می تواند در بیشتر از یک گروه آزمایشی آزمون بدهد؟

خیر، فقط شرکت در یک  رشته اصلی و دو رشته شناور برای هر داوطلب مجاز هست.

اصطلاح زیر گروه در کنکور تجربی به چه معنایی هست؟

به گروه های مختلفی که رشته های دارای ضریب مشترک در آنها دسته بندی شده اند یک زیر گروه می گویند.

آیا شرکت در آزمون های آزمایشی تاثیری در پیشرفت داوطلبان کنکور تجربی دارد؟

با شرکت در این آزمون ها متقاضی شانس ارزشیابی مطالعات خود را می یابد، پس تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت آن ها خواهد داشت.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره