تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

مشاوره کنکور رشته ریاضی

مشاوره کنکور رشته ریاضی

رشته ریاضی بعد از رشته تجربی، یکی از رشته های پر طرفدار به حساب می آید. رشته های مهندسی به دلیل داشتن آینده شغلی عالی، باعث بیشتر شدن علاقه مندان به رشته ریاضی شده است.

همه افراد داوطلب برای به دست آورند رتبه خوب تلاش می کنند، اما سوالی که این جا به وجود می آید این است که پس چرا همه افراد با رتبه خوب در دانشگاه های مورد نظر به دست نمی آورند؟

داشتن یک مشاور کنکور رشته ریاضی در مسیر کنکور و به دست آوردن رتبه خوب یا قبول شدن در رشته دلخواه، می تواند بسیار کمک کند.

برای قبولی یا به دست آوردن رتبه مورد نظر، زیاد درس خواندن و خود را در کتاب و درس غرق کردن تعیین کننده رتبه خوب نیست، مشاور کنکور رشته ریاضی می تواند ابتدا با علاقه سنجی، رشته یا شغل مورد علاقه شما و در کنار آن با برنامه ریزی و تعیین قدم ها نسبت به شرایط شما، باعث بهبود روز به روز عملکرد تان خواهد شد.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله در این مورد بیشتر با شما صحبت کنیم؛ توصیه می کنیم تا آخر این مطلب همراه ما باشید و این مطلب را از دست ندهید.

چرا باید از یک مشاور برای کنکور رشته ریاضی کمک بگیریم؟

در همه امور زندگی همیشه باید از افراد با تجربه استفاده کرده و از مشاوره و نصیحت های آن ها درس گرفت. مسلما همه افراد می توانند به تنهایی شروع به درس خواندن کنند و مطالعه برای کنکور کنند اما امکان دارد فردی که خود به تنهایی اقدام می کند 2 الی 3 سال طول بکشد تا تجربیات کافی برای قبولی در رشته مورد نظر را به دست بیاورد.

وجود یک راهنما در این مسیر کمک فوق العاده ای به داوطلبان کنکوری می کند. مشاوره کنکور رشته ریاضی شما باید یک فرد حرفه ای، کاربلد، با تجربه خصوصا در زمینه کنکور ریاضی، باشد.

یک مشاور ایده آل با یاد دادن شیوه های درست مطالعه و مرور دروس به روش های متفاوت و مختص خود دانش آموز، می تواند باعث ارتقای سطح مطالعه و یاد گیری دانش آموزان و داوطلبان کنکوری شود.

چرا باید از یک مشاور برای کنکور رشته ریاضی کمک بگیریم؟

انتخاب یک مشاوره کنکور خوب رشته ریاضی، بسیار مورد اهمیت بوده زیرا مشاوره کنکور در آینده شما تاثیرات زیادی خواهد گذاشت؛ پس کنکوری های رشته ریاضی، در انتخاب مشاوره کنکور رشته ریاضی دقت زیادی به خرج دهید و وقت گران قدر خود را با مشاوره های الکی تلف نکنید.

زمان در این برهه از زندگی داوطلبان کنکوری بیشتر از طلا ارزش دارد و نباید سر هر مسلئه ای وقت خود را تلف کنند.

یک مشاوره کنکور رشته ریاضی خوب، یک نسخه را برای همه نمی پیچد، یعنی باید یک برنامه مفید که نه فشرده باشد و نه خیلی سبک، برنامه ای متناسب با شرایط و زمان های خالی شما برای تان در نظر بگیرد.

در ادامه برخی از وظیفه های یک مشاوره کنکور رشته ریاضی حرفه ای و با تجربه را توضیح داده ایم، با ما همراه باشید.

قدم اول مشاوره کنکور رشته ریاضی: تعیین هدف

در قدم اول مشاوره کنکور رشته ریاضی از شما می خواهد یک هدف برای خود تعیین کنید. با داشتن یک هدف می توانید برنامه ریزی کنید و تلاش های لازم را در این مسیر انجام دهید.

هدف گذاری باعث ایجاد انگیزه در ابتدای مسیر و به دست آوردن انرژی و تجدید قوا در اواسط راه زمانی که ممکن است خسته شوید و بخواهید تنبلی کرده یا دیگر ادامه ندهید، شما را نجات خواهد داد. پس هدف گذاری یکی از عوامل مهم است و نباید این قسمت را فراموش کرد.

مشاور شما می تواند در انتخاب هدف به شما کمک کند که شما را نسبت به انتخاب تان و آینده تان آگاه کند و باعث شود با نگاه و ذهنی عمیق، هدف گذاری کنید.

قدم دوم مشاوره کنکور رشته ریاضی: شناخت علایق و استعداد شما

پس از تعیین هدف، مشاور کنکور ریاضی با کمک خودتان اقدام به شناخت علایق شما و سپس استعداد های تان می کند.

علاقه یا استعداد به تنهایی چنان تاثیر گذار نیست اما اگر بتوانید در یک موضوع یا مسیر استعداد خود را بیابید و در کنار استعداد، علاقه نیز داشته باشید، در رسیدن به هدف محکم تر و با انگیزه از دیگران خواهید بود.

پس شناخت علاقه و استعداد برای طی مسیر اهمیت به سزایی دارد و مشاوره خوب می تواند به شما در شناخت خود، علایق و استعداد های تان کمک کند.

قدم دوم مشاوره کنکور رشته ریاضی: شناخت علایق و استعداد شما

قدم سوم مشاوره کنکور رشته ریاضی: اهمیت ضرایب دروس رشته ریاضی

ضرایب دروس در تست زنی مسئله خیلی مهمی است؛ اما باید هدف خود را در نظر داشته باشید و نسبت به هدف خود و رشته مورد علاقه خودتان اقدام به مطالعه دروس و تست زنی کنید.

به عنوان مثال: اگر می خواهید در رشته مهندسی پلیمر یا مهندسی نفت قبول شوید، باید تمرکز خود را بیشتر روی درس هایی مانند: ریاضی و فیزیک قرار دهید و در کنکور بیشتر از این دروس تست بزنید؛ اما این به این معنی نیست که به دروس دیگر توجه نکنید، همه دروس را تا جایی که می توانید و بلد هستید باید تست بزنید اما دروس مرتبط به رشته مورد علاقه شما از اهمیت بیشتری برخوردارند.

قدم چهارم مشاوره کنکور رشته ریاضی: برنامه ریزی هدفمند

پس از انتخاب هدف و رشته های مورد علاقه، مشاور کنکور رشته ریاضی باید یک برنامه برای مطالعه دروس مهم برای شما در نظر بگیرد.

البته یک مشاور خوب تنها با ایجاد یک برنامه درسی اکتفا نمی کند و راه و روش های مطالعه درست و اصولی را یاد می دهد تا بتوانید بهترین بهره وری را از مطالعه و زمان خود به دست بیاورید و از زمان خود نهایت استفاده مفید را داشته باشید.

قدم پنجم مشاوره کنکور رشته ریاضی: آموزش تست زنی

قبل از شروع هر کاری باید آموزش آن را ببینید، تست زنی از مهم ترین قسمت های کنکور به شمار می آید. با یاد گیری تست زنی، کنترل استرس در حین کنکور و چگونه درس خواندن و تاثیر آن در تست زنی می توانید یک کنکور عالی را پشت سر بگذارید.

موارد گفته شده در بالا را یک مشاوره کنکور رشته ریاضی کاربلد با روش های مناسب باید به شما یاد دهد به طوری که پس از گذشت مدتی پیشرفت را در خودتان حس کنید.

قدم ششم مشاوره کنکور رشته ریاضی: پیگیری

همه ما می دانیم تنبلی جزئی از ذات انسان است اما باید کنترل شود حالا یا خود فرد باید تنبلی خود را کنترل کند یا فرد دیگری مانند مشاور باید با پیگیری های خود اجازه ندهد تنبلی به دانش آموز غلبه کند.

یک مشاور کاربلد می داند که دانش آموز ممکن است هر از گاهی تنبلی کند ولی برای کنترل تنبلی و در روال بودن مطالعه و درس خواندن داوطلبان کنکوری، همواره در حال نظارت دانش آموز به صورت تلفنی و برنامه درسی او است.

قدم ششم مشاوره کنکور رشته ریاضی: پیگیری

کلام آخر

رشته ریاضی به دلیل داشتن رشته های مهندسی در دانشگاه از رشته های آینده داری است که شغل های خوبی در بازار کار دارند.

برای داشتن شغلی خوب باید از یک دانشگاه عالی قبول شوید و برای قبولی از یک دانشگاه عالی نیاز دارید کنکورتان را به بهترین نحو انجام دهید به همین دلیل وجود یک مشاور در آینده شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

در صورت تمایل به پیشرفت تحصیلی می توانید با مشاوران تحصیلی متخصص در زمینه کنکور رشته ریاضی در مرکز مشاوره هم اندیشان از 8 صبح الی 12 شب تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

مشاوران مرکز مشاوره هم اندیشان به صورت حضوری هم مشاوره می دهند؟

به دلیل شرایط موجود در کشور بخاطر ویروس کرونا، تمامی مشاوره های این مرکز به صورت تلفنی انجام می گیرد.

بدون داشتن یک مشاور کنکوری باز هم می توانیم در کنکور قبول شویم؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله امکان قبولی بدون مشاور هم وجود دارد ولی به دلیل نداشتن آموزش های لازم، احتمال قبولی تان کاهش می یابد حتی ممکن است چندین سال به صورت پشت کنکوری بمانید اما این شرایط برای پسران کشورمان ممکن نیست.

آینده شغلی رشته ریاضی بهتر است یا رشته تجربی؟

هر کدام از رشته ها اگر با علاقه و استعداد مطالعه شوند می توانند با قبولی در یک دانشگاه قابل قبول، آینده شغلی خوبی را رقم بزنند. اگر به رشته ها یا شغل های مهندسی علاقه مند باشید رشته ریاضی توصیه ما به شما است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره