تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

کامل ترین راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی

کامل ترین راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی

یکی از سه زیر مجموعه کنکور سراسری، کنکور ریاضی است. ضرایب دوره در هر زیر گروه متفاوت است. بیشترین رقابت بین داوطلبان کنکور ریاضیات، بر سر مهندسی است.

داوطلبان ریاضی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 و مشاهده کارنامه اولیه کنکور، از رتبه و سطح خود در هر زیر گروه و درصد کسب شده مطلع می شوند.

متقاضیانی که در کنکور ریاضی شرکت کرده اند پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ریاضی، منتظر انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی هستند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org به صورت آنلاین منتشر می شود و در دسترس کلیه داوطلبان قرار خواهد گرفت.

از مطالب جزوه انتخاب رشته کنکور ریاضیات می توان معیارهای عمومی پذیرش دانشجو، تاثیر سهمیه مناطق و ایثارگران در انتخاب رشته کنکور و ظرفیت پذیرش دانشجو را بررسی کرد.

در این دفترچه در مورد دوره های نیمه شبانه، مجازی، پیام نور و غیرانتفاعی روزانه و شبانه و شرایط هر کدام نام برده می شود.

اگر شما هم می خواهید تا در رشته ریاضی، انتخاب رشته کنید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید و تا پایان این مقاله همراه ما باشید؛ چرا که در این مقاله جزئیات انتخاب رشته ریاضی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تاریخ شروع انتخاب رشته کنکور ریاضی

تاریخ شروع انتخاب رشته کنکور ریاضی

متقاضیان آزمون سراسری پس از دریافت کارنامه آنلاین خود از طریق وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور، با توجه به این که رتبه قابل قبولی کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته هستند، باید با مراجعه به سامانه مربوطه مکان هایی را که می خواهند تحصیل کنند انتخاب کنند.

زمان انتخاب رشته ریاضی و کنکور سراسری و همچنین زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد برای سال 1400 مشخص نیست؛ اما پیش بینی می شود این مراحل در مرداد ماه سال جاری انجام شود. لازم به ذکر است که این مقاله به محض انتشار تاریخ هر یک، به روز خواهد شد.

تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

کد قبولی مکان های ارائه شده در این گروه آزمایشی به همراه ظرفیت، دوره و جنسیت پذیرش هر کد قبولی توسط سازمان سنجش با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی اعلام می شود.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته هستند و پس از مطالعه و بررسی کلیه بخش های دفترچه انتخاب رشته ریاضی، می توانند حداکثر 150 کد رشته را با توجه به علاقه خود از کد رشته در دفترچه انتخاب رشته ریاضی انتخاب کنند.

در حال حاضر زمان انتشار دفترچه کنکور ریاضی سال جدید مشخص نشده است؛ اما معمولا 1 تا 3 روز پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری منتشر می شود.

کلیه مراحل انتخاب رشته دانشگاه های سراسری

کلیه مراحل انتخاب رشته دانشگاه های سراسری

پس اعلام نتایج کنکور ریاضی متقاضیان باید اقدام به انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر را انجام دهند، ما در این قسمت از مقاله مراحل انتخاب رشته در دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد را قرار داده ایم تا داوطلبانی که اطلاعاتی در این مورد ندارند با مراحل انتخاب رشته آشنا شوند.

کلیه مراحل انتخاب رشته دانشگاه های سراسری را در زیر می توانید مطالعه کنید:

  • به سایت انتخاب آزمون ورودی به آدرس sanjesh.org وارد شوید و گزینه «سراسری» را از سمت راست سایت انتخاب کنید.
  • پیوند فعال «انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری 1400» را انتخاب کنید.
  • برای پرداخت هزینه مورد نظر بر روی دکمه «کارت خرید» کلیک کنید.
  • با انتخاب گزینه «سریال علاقه مند به انتخاب رشته های سبک و غیرانتفاعی آزمون سراسری 1400» و فشار دادن گزینه «تایید و ادامه» بعد از آن نوع کارت را مشخص کنید.
  • اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، تلفن ثابت و شماره تلفن همراه و ایمیل را در مکان های مشخص شده وارد کرده و گزینه «تایید و ادامه» را انتخاب کنید.
  • کادر تأیید «ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت کردم» و انتخاب دکمه «ادامه روند پرداخت» را فعال کنید.
  • اطلاعات کارت بانکی را در کادرهای مربوطه وارد کرده و سپس روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.
  • بازگشت به صفحه اول ثبت نام، دکمه رادیویی «من اعلامیه های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری 1400 را خوانده ام» را فعال کرده و عبارت «تایید و ادامه – مرحله بعدی» را انتخاب کنید.
  • پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز از طریق یکی از سه روش نشان داده شده، بر روی گزینه «ورود» کلیک کنید.

پس از وارد کردن کد رشته های مورد نظر خود که در فرم آنلاین نمایش داده می شوند، گزینه «تایید نهایی» را انتخاب کنید تا مراحل انتخاب رشته ها تکمیل شود و کد رهگیری خود را دریافت کنید.

کلیه مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

کلیه مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در زیر می توانید مطالعه کنید:

  • ابتدا باید به وب سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کنید.
  • شماره شناسنامه یا کد ملی خود را وارد کنید (اگر ایرانی نیست، کد رهگیری برای اتباع غیر ایرانی) و شناسه دانشگاه آزاد (کد دسترسی 7 رقمی در انتهای متن اولیه) و دکمه «ورود» را انتخاب کنید.
  • پرداخت الکترونیکی و دریافت کد رهگیری.
  • کد رشته های انتخاب شده را ضبط کرده و کد رهگیری را دریافت کنید.

کلیه مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

سخن آخر

با توجه به نکات مهمی که در دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ذکر شده است، در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد بخش های مختلف این دفترچه، توصیه می کنیم با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره هم اندیشان تماس گرفته و در مورد خدمات مشاوره تلفنی آموزشی هم اندیشان در این زمینه سوال کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

سوالات متداول

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی 1400 چه زمانی منتشر می شود؟

دفترچه انتخاب رشته ریاضی، معمولا یک ماه پس از کنکور سراسری در مرداد ماه منتشر می شود که به محض انتشار لینک دسترسی در متن مقاله قرار خواهد گرفت.

چه طور دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی به صورت آنلاین منتشر می شود که به محض انتشار این دفترچه انتخاب رشته، لینک دانلود آن در این مقاله قرار خواهد گرفت.

دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی دارای چه مواردی است؟

دفترچه انتخاب رشته این گروه آزمایشی شامل شرایط و ضوابط انتخاب رشته، لیست مکان ها، جنسیت، ظرفیت پذیرش و غیره است که در متن مقاله توضیحات کامل داده شده است که می توانید مطالعه کنید.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره