تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

موفقیت در ازدواج دوم + نکات مهم

معمولا همه افرادی که در ازدواج اول شکست می خورند یا به دلایلی همسر خود را از دست می دهند، در ازدواج دوم بسیار مردد بوده و ترس این را دارند که آیا این ازدواج موفقیت آمیز خواهد بود؟

نمی توان به طور دقیق گفت که حتما فرد دیگر اشتباه نمی کند و با توجه به تجربه قبلی این بار تصمیم درستی گرفته است. امکان این وجود دارد که باز هم ازدواج با موفقیت همراه نباشد. بسیاری از افراد که در ازدواج اول شکست خورده اند، از ازدواج دوم هراس دارند که به اعتقاد روانشناسان، علت این امر، حل نشدن گره های شناختی و تعارضات درونی افراد از ازدواج اول است.

معمولا افرادی که ازدواج ناموفقی داشته اند، با انکار اشتباهات خود و مقصر دانستن محیط، خود را کنار می کشند و همواره سایه تلخ دیگران را بر زندگی خود دیده و احساس می کنند که محیط باز هم با آنها ناسازگار خواهد بود.

با این حال موفقیت در ازدواج دوم چیزی دور از انتظار نیست اگر فرد بتواند نقش خود در شکست قبلی را شناخته و به فکر چاره باشد. در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

نکات مهم برای موفقیت در ازدواج دوم

اگر شما ازدواج ناموفقی داشته اید و به هر دلیل مجبور به پایان دادن به رابطه شده اید، برای یک ازدواج موفق باید به موارد زیر توجه کنید:

  • شناسایی علت شکست قبلی

مهم ترین و حیاتی ترین گام برای اینکه در ازدواج دوم به موفقیت برسید، این است که علت شکست قبلی خود را بشناسید. برای این کار می توانید از یک روان درمان گر کمک بگیرید تا بهتر به نقش خود در شکست در ازدواج قبلی پی ببرید. در صورتی که بتوانید مشکلات و ضعف های خود را بشناسید، در زندگی جدید اشتباهات را انجام نخواهید داد.

  • عجله نکنید

برای اینکه از تنهایی یا حرف مردم فرار کنید، به سرعت تن به ازدواج ندهید. هیچ زمانی برای ازدواج تعیین نشده است و شما نباید شتابزده وارد یک رابطه عاطفی شوید؛ زیرا ممکن است این عجله شکستی به مراتب بزرگ تر از شکست قبلی را برای شما ایجاد کند.

نکات مهم برای موفقیت در ازدواج دوم

  • شناخت کامل شریک عاطفی جدید

اگر واقعا دوست دارید که یک زندگی موفق و مادام العمر داشته باشید، تفکرات، سلایق و علایق خود و شریک عاطفی خود را شناسایی کرده و سعی کنید با فردی ازدواج کنید که نقاط مشترکی با شما داشته باشد.

هر چقدر که نگاه تفاهمی به تفاوت ها وجود داشته باشد، یک زندگی دوام و زیبایی های بیشتری خواهد داشت.

  • همسر سابق را فراموش کنید

بسیاری از افراد احساس می کنند که رفاقت با همسر سابق یک حرکت مدرن و روشنفکرانه است؛ اما در عمل این کار نتیجه خوبی نخواهد داشت. بهتر است بعد از جدایی از همسر سابق و ازدواج دوم، همسر سابق خود را رها کنید.

  • توجه به وضعیت فرزندان از ازدواج اول

افرادی که از ازدواج اول خود صاحب فرزند هستند، باید برای ازدواج دوم، فرزند یا فرزندان خود را نیز قانع کنند. توجه داشته باشید که شما حق ازدواج مجدد را دارید؛ اما حفظ روابط با فرزندانتان نیز بسیار مهم است؛ بنابراین با دریافت مشاوره فرزندان خود را برای این زندگی جدید آماده کنید.

  • صداقت داشته باشید

درباره مشکلاتی که باعث شکست در ازدواج اول شده، با همسر دوم خود صادق باشید و به او این اطمینان را بدهید که تمامی تعارضات درونی شما در حال حل شدن و از بین رفتن هستند.

  • خود را سرزنش نکنید

یکی از مواردی که باعث شکست در ازدواج دوم می شود، این است که فرد همواره احساس گناه کرده و خود را سرزنش می کند؛ بنابراین بهتر است که به جای سرزنش خود، این را بپذیرید که شما مانند هر انسان دیگری جایزالخطا بوده و همچنان فرصت جبران اشتباهات خود را دارید.

بخشش برای ازدواج

  • مقایسه نکنید

هیچ گاه خود را با دیگران مقایسه نکنید. با توجه به شرایط محیطی و ویژگی های شخصیتی افراد، همه افراد چه زن و چه مرد با یکدیگر متفاوت هستند؛ بنابراین مقایسه را کنار بگذارید تا بتوانید یک زندگی جدید و موفق را شروع کنید.

  • بخشش داشته باشید

هیچ گاه با کینه و خشم به استقبال موفقیت نروید. شما باید خود و دیگران را ببخشید تا بتوانید تجربه تلخ جدایی را از یاد برده و به یک زندگی خوب برسید.

  • از مشاور کمک بگیرید

یکی از بهترین راه ها برای شروع یک زندگی جدید، کمک گرفتن از مشاور است. افرادی که در شرف ازدواج هستند، به ویژه کسانی که در ازدواج اول شکست خورده و تصمیم به ازدواج مجدد دارند، بهتر است که از مشاور بهره ببرند.

روان درمان گر می تواند به شما کمک کند تا جای تمامی خاطرات و تجربیات تلخ خود را با لحظاتی شاد و لذت بخش پر کنید. به روان درمان گر خود اعتماد کنید و تمامی مشکلاتی که در زندگی قبل داشتید با صداقت با او در میان بگذارید تا در ازدواج دوم موفق شوید.

جمع بندی

یکی از دغدغه های افرادی که در ازدواج اول شکست خورده اند، این است که نسبت به همه افراد بدبین بوده و احساس می کنند که در ازدواج دوم نیز همان مشکلات قبلی را خواهند داشت. این افراد معمولا خود را در اتفاقات گذشته مقصد نمی دانند و به همین دلیل ممکن است که  یا ازدواج نکنند و یا بعد از ازدواج دوم، دوباره شکست بخورند.

برای اینکه فرد بتواند در ازدواج دوم موفق باشد، باید بتواند تمامی نقاط ضعف و مواردی را که باعث شکست های گذشته شده پیدا کند و با رفع این نقاط ضعف در خود و حل آنها به سراغ یک زندگی جدید برود. در هر حال ازدواج یکی از حساس ترین مراحل در زندگی همه افراد است که باید به آن توجه شود.

ما در این مقاله سعی کردیم تا نکات مهم درباره موفقیت در ازدواج دوم را به شما توضیح دهیم. برای دریافت مشاوره ازدواج یا هر نوع مشاوره دیگری می توانید با کارشناسان ما در هم اندیشان در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برای موفقیت در ازدواج دوم، چه کارهایی را نباید انجام داد؟

برای موفقیت در ازدواج دوم، نباید به ازدواج قبلی فکر کرد یا با همسر سابق روابط احساسی برقرار کرد.

برای موفقیت در ازدواج دوم چه رفتاری با فرزندان باید داشت؟

افرادی که می خواهند ازدواج مجدد داشته باشند، نباید در برابر فرزندان تسلیم شده و خود را آسیب پذیر نشان دهند. این رفتار نتیجه بسیار مخربی خواهد داشت. بهتر است که والدین نقش خودشان را با همان قدرت و صلابت ادامه دهند و برای هر گونه رفتاری از مشاور راهنمایی بگیرند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره