تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مطرح ایران است که دو بار در سال برای ورودی مهر و بهمن، بدون برگزاری کنکور، دانشجو می پذیرد. پذیرش دانشجو از میان فارغ التحصیلان هر 5 گروه آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر) صورت می گیرد.

این دانشگاه یک دانشگاه شهریه پرداز است که دانشجو الزامی برای حضور در کلاس ندارد و هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور طبق اطلاعیه هایی زمان دقیق ثبت نام بدون کنکور پیام نور را برای ورودی مهر و بهمن اعلام می کند.

ما در این مقاله سعی داریم تا شرایط و زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در سال 1400 را به شما توضیح دهیم، بنابراین توصیه می کنیم که اگر داوطلب تحصیل در این دانشگاه هستید، این مقاله را از دست ندهید.

زمان ثبت نام ورودی مهر 1400 بدون کنکور دانشگاه پیام نور

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم است که هر ساله به صورت بدون کنکور پذیرش دانشجو دارد؛ اما با اجرایی شدن تفکیک رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری، روند و زمان ثبت نام این دانشگاه نیز تغییر کرده است؛ یعنی اینکه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون و با آزمون این دانشگاه به صورت جداگانه انجام می شود.

در سال 99، ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه برای ورودی مهر از تاریخ 5 مرداد شروع شد. از آنجایی که در سال 1400 هنوز اطلاعیه دیگری در خصوص زمان ثبت نام، منتشر نشده است، با استناد به سال 99، پیش بینی می شود که در سال 1400 نیز رویه نام نویسی همانند سال قبل باشد و ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه از اوایل مرداد آغاز شود.

اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در همین صفحه اطلاع رسانی می شود.

زمان ثبت نام ورودی مهر 1400 بدون کنکور دانشگاه پیام نور

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ورودی بهمن 1400

دانشگاه پیام نور، به جز ورودی مهر ماه، برای بهمن ماه که نیمسال دوم است هم پذیرش دانشجو دارد.

البته پذیرش این دانشجویان هم بدون کنکور و در مقطع کارشناسی پیوسته است. در سال های قبل این پذیرش دانشجو در بهمن ماه در قالب برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور انجام می شد.

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور پیام نور در سال های اخیر از اواخر آذرماه شروع می شد و با توجه به اینکه امسال اطلاعیه جدیدی منتشر نشده است، با استناد سال های قبل، پیش بینی می شود که همچنان زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ورودی بهمن ماه از اواخر آذر 1400 شروع شود.


بیشتر بخوانید: دریافت خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی از حرفه ای ترین مشاورین ایران


شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

داوطلبانی که تمایل دارند بدون کنکور در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنند، باید شرایط عمومی و اختصاصی لازم را داشته باشند.

ازجمله شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مدرک دیپلم نظام جدید و یا گواهینامه پیش دانشگاهی (نظام سالی-واحدی و یا ترمی – واحدی)، یا دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم و یا مدرک کاردانی. البته اگر داوطلب هنوز مشغول تحصیل است، باید تا تاریخ 31 شهریور 1400، مدرک پایان دوره متوسطه یا کاردانی خود را اخذ کند.
  • فارغ التحصیلان دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کار و دانش نظام قدیم، مجاز به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیستند؛ مگر آنکه مدرک کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) و یا پیش دانشگاهی داشته باشند.
  • پذیرش داوطلب بر اساس معدل کتبی خواهد بود. داوطلبانی که برای اخذ دیپلم آن ها امتحان نهایی برگزار نشده است، مانند دیپلم فنی و حرفه ای و یا نظام قدیم، پذیرش آنها بر اساس معدل کل دیپلم خواهد بود.
  • پذیرش داوطلب در این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی است؛ بنابراین اگر نوع دیپلم با گروه آزمایشی داوطلب متفاوت باشد، درصد اعمال معدل متفاوت خواهد بود.
  • اگر داوطلب در دوره روزانه دانشگاه های سراسری سال 99، با آزمون و یا بدون آزمون قبول شده است، تنها در صورت انصراف قطعی تا تاریخ 31 مرداد 1400، می تواند در رشته های بدون کنکور پیام نور در ورودی مهر ماه پذیرش شود؛ اما برای ورودی بهمن ماه دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور، نیازی به انصراف از دانشگاه قبلی نیست و می تواند مانند دانشجوی انتقالی به تحصیل خود ادامه دهد.
  • دانشجویان دوره روزانه ورودی 97 و قبل از آن برای حضور در مرحله پذیرش مهر 1400، باید تا تاریخ 31 مرداد 1400، از دانشگاه خود انصراف دهند و بعد از انصراف قطعی، در دانشگاه پیام نور ورودی مهر ماه پذیرفته خواهند شد. البته در پذیرش بهمن ماه، نیازی به انصراف قطعی از دانشگاه قبلی ندارند و مانند دانشجوی انتقالی به تحصیل خود ادامه خواهند داد.
  • دانشجویانی که در دوره شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، پیام نور، مجازی، پردیس خودگردان، آزاد یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند، در صورتی که معافیت تحصیلی ندارند، می توانند برای پذیرش مهرماه، از دانشگاه قبلی خود انصراف دهند و گواهی آن را به موسسه آموزش عالی مربوطه تحویل دهند. البته برای ورودی بهمن ماه 1400، نیازی به انصراف از دانشگاه قبلی نیست و با دانشجو مانند دانشجوی انتقالی برخورد می شود.
  • هر کدام از دانشجویان دوره های غیر روزانه که در دوره معافیت تحصیلی هستند، برای ثبت نام و انتخاب رشته در دو دوره مهر و بهمن، باید واجد شرایط مربوطه مطابق با آنچه در مقررات نظام وظیفه عمومی آمده است، باشند.

مدارک ثبت نام رشته های بدون کنکور پیام نور

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به صورت زیر است:

  • تمامی داوطلبان باید به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مورد تایید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، معتقد باشند.
  • متقاضیان نباید با نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف باشند.
  • عدم سابقه عضویت یا هواداری سازمان های غیر قانونی.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و هرگونه فساد اخلاقی.

بیشتر بخوانید: دانشگاه آزاد بدون کنکور


مدارک ثبت نام رشته های بدون کنکور پیام نور

ثبت نام بدون کنکور یا با کنکور دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به صورت اینترنتی انجام می شود.

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه، شامل موارد زیر است:

  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • فایل اسکن شده عکس 3*4 یا 4*6 (عکس باید با فرمت .jpg باشد حجم آن کمتر از 70 کیلوبایت بوده، پس زمینه آن سفید باشد و حاشیه زائد نداشته باشد. عکسی کاملا واضح، بدون اثر مهر و یا منگنه که متعلق به سال جاری داوطلب است. حداقل اندازه عکس باید 200*300 پیکسل و حداکثر 300*400 پیکسل باشد.)
  • کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای آقایان

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

سخن آخر

همان طور که اشاره شد، دانشگاه پیام نور هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن، بدون برگزاری کنکور دانشجو می پذیرد و در سال 1400 نیز این پذیرش دانشجو به قوه خود باقی است.

داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه، باید شرایط لازم را داشته باشند. همچنین داوطلبان باید در زمان معین برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

از آنجایی که ممکن است داوطلبان در زمان ثبت نام، نحوه ثبت نام و شرایط آن به راهنمایی بیشتری نیاز داشته باشند، کارشناسان ما در موسسه هم اندیشان همواره در کنار شما داوطلبان عزیز هستند تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

سوالات متداول

آیا برای ثبت نام در نیمسال دوم دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور، باید همزمان با ورودیان مهرماه اقدام کنیم؟

خیر؛ زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای مهر ماه و بهمن ماه متفاوت است.

زمان دقیق ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را از کجا باید بدانیم؟

زمان دقیق برای ثبت نام از طریق سایت سنجش اعلام می شود که پس از اعلام شدن از طریق سایت سازمان سنجش، از طریق همین مقاله نیز اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

ثبت نام برای ورودیان مهر بدون کنکور دانشگاه پیام نور عموما از چه زمانی صورت می گیرد؟

عموما از مرداد ماه ثبت نام برای رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شروع می شود.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره