تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1400 و چگونگی مشاهده آن

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری

کنکور سراسری، یکی از دغدغه های دانش آموزانی است که می خواهند خیز بلندی برای رسیدن به اهداف و آرزو های خود در درازمدت بردارند.

هر یک از دانش آموزان در گروه های آموزشی مختلفی همچون: ریاضی، تجربی و انسانی می توانند علاوه بر گروه آموزشی خود پس از اخذ مدرک دیپلم با ثبت نام در کنکور سراسری شانس خود را برای قبولی در رشته های هنر و زبان و نیز زیر مجموعه های بسیار زیاد رشته تخصصی خود امتحان کنند.

دانش آموزان با قبولی در کنکور سراسری می توانند راهی دانشگاه مورد نظر خود شوند و با توجه به این مسئله حائز اهمیت که قبولی در یک رشته یا عدم آن می تواند روی سرنوشت یک فرد و آینده او تاثیر به مراتب زیادی بگذارد و به همین خاطر نتیجه کنکور برای دانش آموزان و والدین و معلمانی که یکسال کنار دانش آموزان بوده اند، بسیار مهم است.

اعلام نتایج کنکور مهم ترین قسمت کنکور سراسری و بسیار اضطراب زا تر از خود کنکور است و دانش آموزان پس از شرکت در کنکور منتظر اعلام نتایج می شوند به همین خاطر در این مطلب جزئیات زمان برگزاری کنکور سراسری و نحوه مشاهده آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

از ثبت نام تا قبولی در کنکور

در صورتی که قصد شرکت در کنکور سراسری دارید؛ باید در بهمن ماه ثبت نام خود را در سازمان سنجش انجام دهید و رفته رفته خود را برای مطالعه و آمادگی برای کنکور آماده کنید. زمان برگزاری کنکور سراسری در هر یک از زیرگروه های آموزشی، معمولا اوایل تیرماه هر سال برگزار می شود.

شما تا اوایل تابستان فرصت دارید که مطالعه های خود را انجام داده و با حل کردن تست های مختلف خود را آماده کنکور سراسری کنید. زمان دقیق برگزاری کنکور هنوز مشخص نشده است. زمان دقیق هر یک از زیرگروه های آموزشی را می توانید در سازمان سنجش مشاهده کنید

پس از برگزاری امتحان، نوبت به اعلام نتایج کنکور می رسد که معمولا زمان اعلام نتایج کنکور سراسری حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون است.

با این اوصاف در نیمه اول مرداد ماه، مرحله اول کارنامه یا نتیجه اولیه کنکور سراسری اعلام می شود که در این مرحله، اطلاعاتی شامل: اطلاعات اولیه ثبت نام، درصد هر یک از دروس عمومی و تخصصی و نیز رتبه و تراز مربوط به هر یک از آن ها در کارنامه اولیه هر داوطلب درج گردیده است که شما به عنوان داوطلب کنکور سراسری باید با استفاده از شماره پرونده و شماره داوطلبی خود در زمان برگزاری امتحان این کارنامه را در سایت سازمان سنجش دریافت کنید.

پس از آن می بایست اقدام به انتخاب رشته کنید و سپس یک ماه بعد حدود نیمه دوم شهریور ماه هر سال، مرحله دوم اعلام نتایج به عنوان نتیجه نهایی کنکور سراسری اعلام می شود که در این مرحله هر داوطلب نتیجه نهایی قبولی انتخاب رشته و محل قبولی خود را در دانشگاه مورد نظر و رشته درخواستی خود را خواهد دید تا کم کم خود را برای راه یابی به دانشگاه آماده سازد.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری

همان طور که گفته شد زمان اعلام نتایج کنکور سراسری در دو مرحله انجام می گیرد که در مرحله اول هر داوطلب نسبت به درصد دروس عمومی و خصوصی، تراز و رتبه خود آگاه خواهد شد تا با توجه به هر یک از آن ها اقدام به انتخاب رشته کند.

در مرحله دوم که مرحله سرنوشت سازی برای هر یک از داوطلبان زیرگروه های آموزشی مختلف است، داوطلبان نسبت به قبولی یا عدم قبولی خود و نیز در صورت قبولی نسبت به قبولی در رشته و دانشگاه دلخواه خود آگاه خواهند شد.

مرحله اول نیمه اول مرداد و مرحله دوم نیمه دوم شهریور ماه است. زمان اعلام نتایج کنکور سراسری به صورت دقیق در سایت سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.org اعلام می شود.

بنابراین باید در این برهه زمانی، هر یک از داوطلبان ضمن پیگیری کردن اخبار، وارد آدرس اینترنتی سازمان سنجش شده تا پس از درج خبر مبنی بر اعلام نتایج کنکور سراسری نسبت به کارنامه خود مطلع گردند.

نحوه مشاهده نتایج کنکور

ماحصل تلاش یک­ساله و حتی چندین ساله داوطلبان و متقاضیان کنکور سراسری همان طور که گفته شد هر ساله در تابستان مشخص می شود. برای مشاهده جواب کنکور مرحله اول و دوم، باید وارد سایت سازمان سنجش شوید.

اخبار مبنی بر درج نتایج کنکور معمولا در اخبار سراسری نیز اعلام می شود؛ اما شما باید در بازه زمانی گفته شده وارد سایت سازمان سنجش شوید تا به صورت دقیق زمان اعلام نتایج کنکور سراسری خود را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که برای مشاهده جواب کنکور خود حتما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را همراه داشته باشید.

شماره پرونده و داوطلبی همان شماره هایی هستند که به هنگام ثبت نام به شما داده می شود و پیش از برگزاری امتحان می توانید آن ها را روی کارت ورود به جلسه خود مشاهده کنید؛ به همین خاطر توصیه می کنیم این کارت را تا اعلام نتایج به همراه خود داشته باشید تا با در نظر گرفتن آن ها و نیز شماره کارت ملی و شناسنامه و اطلاعات هویتی خود و وارد کردن آن ها در سایت سازمان سنجش بتوانید نتایج و کارنامه خود را مشاهده کنید.

فراموش نکنید که نحوه مشاهده کارنامه یا جواب کنکور شما با استفاده از این شماره های اختصاصی مربوط به هر داوطلب و ورود به سایت سازمان سنجش در زمان مقرر شده است که هر داوطلب می تواند نتیجه مرحله اول و دوم خود را مشاهده کرده و نسبت به تلاش خود آگاه شود.

نحوه مشاهده نتایج کنکور

نتیجه گیری

در این مطلب در مورد زمان اعلام نتایج کنکور سراسری در سال جدید با شما صحبت کردیم و روش مشاهده نتایج در سایت سنجش را به شما گفتیم.

در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم.

شما می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید و در زمینه تحصیلی (از ابتدایی و دکتری) و سربازی و استخدام مشاوره بگیرید و راهنمایی بگیرید.

سوالات متداول

زمان دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری چه زمانی اعلام می شود؟

معمولا جواب کنکور سراسری در دو مرحله اعلام می شود که زمان دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری سال جدید به ترتیب در نیمه اول مرداد و نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود.

چگونه می توان نتیجه کنکور سراسری سال جدید را مشاهده کرد؟

برای مشاهده نتیجه کنکور سراسری کافیست وارد سایت سازمان سنجش شوید و با درج اطلاعات هویتی نتیجه خود را مشاهده کنید.

نتیجه نهایی کنکور سراسری چه زمانی مشخص می شود؟

در نیمه دوم شهریور ماه نتیجه نهایی کنکور سراسری هر داوطلب با در نظر گرفتن قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر یا عدم قبولی هر داوطلب مشخص می شود.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره