تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

بی احترامی به شوهر چه تبعاتی دارد و چگونگی ترک این عادت

بی احترامی به شوهر چه تبعاتی دارد و چگونگی ترک این عادت

یکی از مواردی که باعث می شود تا روابط زن و مرد سرد شده و اختلافات بین آنها زیاد شود، بی احترامی زن به شوهر است. متاسفانه برخی از خانم ها، در زمان روبرویی با تنگناها و فشارهای زندگی، رفتارهای اهانت آمیزی نسبت به همسر خود دارند.

این بی احترامی زن به شوهر، گاهی در مقابل چشمان فرزندان انجام می شود و همین باعث می شود که مرد احساس حقارت کرده و او نیز رفتارهای نامناسبی را پیش بگیرد.

به همین دلیل احترام به شوهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

تبعات بی احترامی به شوهر

بی احترامی زن نسبت به شوهرش تبعات زیادی دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم احترام به شوهر، باعث می شود که او وظایف خود را به خوبی انجام ندهد.
  • اهانت به شوهر در مقابل فرزندان، باعث می شود که ابهت و غرور مرد از میان برداشته شود و احترام فرزندان نیز نسبت به پدر کمرنگ شود.
  • عدم احترام به شوهر به این معناست که علاقه ای نسبت به او وجود ندارد و او اعتماد به نفس لازم را برای انجام خواسته ها و حمایت از شما نخواهد داشت.
  • بی احترامی و تحقیر شوهر باعث می شود تا او از مسئولیت های خود سرباز زده و در تصمیمات کوچک نیز دچار تردید و دودلی شود.
  • عدم احترام به شوهر باعث خواهد شد که حمایت های مالی و احساسی او از همسر و خانواده کم شده و زوجین کم کم از هم دور شوند.

تبعات بی احترامی به شوهر

روش های ترک عادت بی احترامی به شوهر

در صورتی که بی احترامی به شوهر ادامه داشته باشد، ممکن است طرفین به طلاق عاطفی رسیده و یا کاملا از هم جدا شوند. طلاق نیز یکی از مواردی است که بر هر دو طرف و فرزندان تاثیر منفی خواهد داشت. بنابراین بهتر است که خانم ها یاد بگیرند تا جای امکان با احترام به همسر خود، مانع از ایجاد شکاف در خانواده شوند.

روش های ترک بی احترامی به شوهر، عبارتند از:

  • عدم مقایسه شوهر

همان طور که می دانید، آزار روحی بسیار ماندگارتر و سخت تر از آزار جسمی است. یکی از عواملی که باعث بی احترامی زن نسبت به مرد می شود، مقایسه او با دیگران است. برخی از خانم ها بدون اینکه تفاوت های فردی و فرصت های نابرابر را در نظر بگیرند، شوهر خود را با دیگران مقایسه می کنند. این خانم ها جنبه های منفی همسر خود را برجسته کرده و جنبه های مثبت او را از یاد می برند.

بنابراین توصیه می شود که همه همسر خود را همان گونه که هست بپذیرند و هیچ گاه او را با دیگران مقایسه نکنند.

  • به خاطر سپردن اولویت های همسر

یکی از روش های کاهش تنش این است که خانم ها، سلیقه شوهر خود را شناسایی کرده و اولویت های او را به خاطر بسپارند تا به این طریق تنش های کمتری در زندگی داشته باشند.

  • همفکری با شوهر

خانم ها باید به نظرات همسر خود احترام بگذارند و در مورد تمامی تصمیم گیری ها در کنار هم باشند. این تصمیم گیری ها می توانند شامل مسائل مالی، آموزش بچه ها و… باشد.

  • عدم بدبینی

نداشتن اطلاعات کافی درباره روش های درست همسرداری، باعث ایجاد بدبینی می شود. در صورتی که بدبینی به موقع درمان نشود، باعث از هم پاشیدن خانواده خواهد شد. بدبینی درست در مقابل اعتماد قرار گرفته و اگر ادامه دار شود، یک اختلال روانی خواهد بود.

بنابراین خانم هایی که با این مشکل مواجه هستند، باید هر چه سریع تر برای درمان این مشکل به مشاور مراجعه کنند. پیشنهاد ما استفاده از خدمات مشاوره خانواده آویژه میباشد.

تحسین یکدیگر

  • تحسین یکدیگر

یکی از مواردی که می تواند باعث گرمی خانواده و اعتماد به نفس بیشتر مرد شود، این است که مورد تحسین قرار بگیرد. بنابراین خانم ها باید در جمع دوستان و اقوام از ویژگی های مثبت همسر خود تعریف کنند.

این تحسین و تعریف حتی می تواند در مقابل فرزندان باشد تا بچه ها نیز نسبت به پدر خود احساس خوبی داشته باشند و او را الگوی و قهرمان زندگی خود بدانند. بدین ترتیب مرد می تواند این ویژگی های خوب را بیشتر تقویت کرده و با اعتماد به نفس بیشتری خانواده خود را حمایت کند.

  • عدم توهین به عقاید شوهر

به عقاید، ایده ها و نظرات شوهر خود احترام بگذارید و سعی کنید با چشم باز از عقاید او پیروی کنید. البته لازم نیست تحت هر شرایطی این عقاید را بپذیرید؛ اما می توانید به آنها احترام بگذارید.

  • توجه به کار شوهر، پشتیبانی و اهمیت دادن به او

انتقادهای پی در پی از شوهر باعث می شود که عزت نفس او خدشه دار شود؛ بنابراین به جای غر زدن می توانید به کار او توجه نشان داده و به توانمندی های او احترام بگذارید.

اگر دوست دارید که همسرتان همواره پیشرفت و ترقی کند، به جای سرزنش از او حمایت کرده و پشتیبان او باشید. با تمام وجود به حرف های او گوش داده و به او اهمیت دهید. اگر بتوانید با گفتگو و تعامل ارتباط بهتری را برقرار کنید، مشکلات زودتر حل خواهند شد.

  • قبل از حرف زدن فکر کنید.

زمان صحبت کردن با همسر خود، مخصوصا زمانی که می خواهید از او انتقادی بکنید، به کلمات خود فکر کنید و مراقب باشید تا حرفی نزنید که باعث ناراحتی او شود. سعی کنید تا جای ممکن در عصبانیت حرفی نزنید.

حرف زدن در عصبانیت باعث می شود که حرف های بدی بزنید و این مساله حتی بر روی فرزندان نیز تاثیر بدی خواهد داشت.

عدم بدگویی از همسر در مقابل فرزندان

  • عدم بدگویی از همسر در مقابل فرزندان

اگر می خواهید که همواره احترامتان حفظ شود، در مقابل فرزندان از همسر خود بدگویی نکنید. این مساله باعث می شود که فرزندان نیز همواره به پدر خود احترام بگذارند.

  • مثبت اندیش باشید.

مثبت اندیشی و خوش بینی باعث می شود که شما همواره جنبه های مثبت زندگی را ببینید و بدین ترتیب بهتر مشکلات خود را مدیریت کنید.

  • ابراز محبت فیزیکی

ابراز محبت، کلید گرم شدن رابطه بین زن و مرد است و باعث رفع دلخوری ها خواهد شد. بنابراین سعی کنید با ابراز محبت فیزیکی از زحمات او تشکر کرده و باعث ایجاد علاقه و احترام بیشتر شوید.

  • عدم ایرادگیری از خانواده همسر

حتی اگر با پدر و مادر همسرتان اختلاف نظر دارید، سعی کنید که به آنها احترام بگذارید. بی احترامی به آنها مانند بی احترامی به همسر است و این کار به زندگی شما آسیب خواهد زد.

  • توی ذوق همسرتان نزنید.

در صورتی که شوهرتان هدیه ای می خرد، حتی اگر از آن خوشتان نیاید، توی ذوق همسرتان نزنید. از او تشکر کنید. اگر توی ذوق او بزنید، ممکن است دیگر رغبتی برای خرید هدیه یا سورپرایز شما نداشته باشد. بنابراین از این که به یاد شما بوده، همواره قدردان باشید.

توی ذوق همسرتان نزنید.

سخن آخر

احترام به همسر یکی از مواردی مهم در زندگی زناشویی است و زن و مرد همواره باید با احترام با یکدیگر صحبت کنند. در صورتی که زن به شوهر خود بی احترامی کند، کم کم روابط بین آنها سرد شده و ممکن است که کار به جدایی برسد.

بنابراین زن و مرد باید یاد بگیرند که با احترام به یکدیگر، کانون خانواده را گرم نگهدارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا راه های ترک بی احترامی زن نسبت به شوهر را به شما توضیح دهیم. در صورتی که به مشاوره و راهنمایی بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در هم اندیشان در ارتباط باشید.

برای مشاوره تلفنی شما می توانید از سراسر ایران بدون پیش شماره با 9099071985 تماس بگیرید و سوالات خود را با مشاوران موسسه هم اندیشان مطرح کنید و برای رفع مسائل خود از آن ها راهنمایی بخواهید.

سوالات متداول

عذرخواهی چه تاثیری در روابط بین زن و مرد دارد؟

در صورتی که یکی از طرفین کار اشتباهی انجام داد، باید عذرخواهی کند. عذرخواهی باعث می شود که روابط بین زن و مرد بهتر شود و طرف مقابل بداند که همسرش برای او ارزش قائل بوده و از کار بد خود پشیمان است.

تعریف و تحسین همسر در جمع چه تاثیری دارد؟

همه انسان ها عاشق تعریف و تمجید هستند. در صورتی که همسر شما ویژگی های خوبی دارد، بدون اغراق و در صورت لزوم در جمع از ویژگی های خوب و مثبت همسرتان تعریف کنید تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و نقاط مثبت خود را تقویت کند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره