تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

تاریخ و شرایط استخدام شهرداری های کشور در سال ۱۴۰۰

تاریخ و شرایط استخدام شهرداری های کشور در سال ۱۴۰۰

شهرداری یکی از ارگان های دولتی است که همیشه خبر استخدامش به گوشمان می رسد؛ بسیاری از افراد دوست دارند تا با توجه به تخصص و زمینه کاریشان، در شهرداری استخدام شوند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای علاقه مندانی که می خواهند در آزمون های استخدام شهرداری ها موفق شوند و در این سازمان مشغول به کار شوند، ما در این مطلب تمام اطلاعات مورد نیاز را قرار داده ایم؛ می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید و به مطالعه کلیه شرایط استخدام شهرداری در کشور بپردازید.

آیین نامه استخدام شهرداری در پایین قرار دارد برای دانلود و مطالعه قوانین و ضوابط استخدام شهرداری به پایین صفحه مراجعه کنید.

پیگیری های شرایط استخدام شهرداری در کشور در سال جدید

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گویی گفت: بر اساس هماهنگی‌ های به عمل آمده، شروع فرایند جذب 2100 نفر در شهرداری تهران در خرداد ماه آغاز خواهد شد تا پیش از پایان دوره پنجم، تکلیف این نفرات تعیین شود.

افشین حبیب زاده پس از اعلام سخنان رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی، با اشاره به انتشار مجوز جذب 2100 نفر در شهرداری تهران گفت: در مهر ماه سال گذشته و با توجه به اینکه حدود 4 سال از برگزاری آخرین آزمون تغییر وضعیت استخدامی از قراردادی به ثابت آزمایشی در شهرداری تهران می ‌گذشت، در نامه ‌ای به شهردار تهران از ایشان درخواست کردم جهت ایجاد ثبات و امنیت شغلی و همچنین بالا بردن انگیزه کارکنان نسبت به اخذ مجوز جذب از سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام کند.

با قدردانی رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران از زحمات شهردار تهران و معاون برنامه ریزی، توسعه منابع انسانی شهرداری و امور شورا افزود: با پیگیری ‌های به عمل آمده از سوی شهرداری تهران، سازمان اداری و استخدامی کشور در نامه ‌ای در 5 اردیبهشت ماه سال جاری، مجوز استخدام تعداد 2 هزار و 100 نفر در شهرداری تهران را صادر و تصویب کرده است.

در پاسخ به این پرسش که فرایند جذب پرسنل برای استخدام در شهرداری چه زمانی آغاز خواهد شد؟

حبیب زاده گفت: بر اساس هماهنگی‌ های به عمل آمده شروع فرایند جذب این نفرات از خرداد ماه آغاز خواهد شد تا پیش از پایان دوره پنجم، تکلیف این نفرات مشخص شود.

شرایط عمومی استخدام در شهرداری

پس اعلام زمان جذب افراد برای استخدام شهرداری، افراد داوطلب به استخدام در این سازمان باید از شرایط استخدام اطلاع یابند که در این قسمت شرایط عمومی استخدام در شهرداری را قرار داده ایم.

شرایط عمومی استخدام در شهرداری به شرح زیر است:

  • به دین مبین اسلام و یا یکی از دین های رسمی کشور که در قانون اساسی مطرح است، معتقد باشید.
  • تابع نظام جمهوری اسلامی ایران باشید.
  • به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد راسخ داشته باشید.
  • کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت بدون داشتن غیبت سربازی برای آقایان.
  • نباید اعتیاد به دخانیات و یا به هیچ مواد مخدری داشته باشید.
  • بدون داشتن سابقه محکومیت جزایی موثر برای افراد داوطلب.
  • باید دارای سلامت جسمانی و روانی مطلوب و توانایی لازم برای انجام کاری که استخدام می‌ شوند را داشته باشند.
  • نباید منع استخدام در دستگاه های دولتی به موجب آراء مراجع قانونی داشته باشید.
  • باید به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران متعهد بوده و پیروی کنید.

شرایط اختصاصی استخدام در شهرداری تهران

شرایط اختصاصی استخدام در شهرداری تهران

پس از مطالعه شرایط عمومی استخدام در شهرداری و دارا بودن این شرایط باید شرایط اختصاصی استخدام در شهرداری را نیز مطالعه کنید؛ در صورت داشتن تمامی شرایط می توانید اقدام به ثبت نام برای استخدام در این سازمان کنید.

به دلیل وجود عناوین شغلی مختلف نهادی در شهرداری که استخدام نسبت به آن ها صورت می گیرد، شرایط اختصاصی متفاوتی را دارند و متغیر هستند.

بنابراین شرایط اختصاصی استخدام شهرداری و مشاغل هم زمان با انتشار دفترچه آزمون استخدامی مشخص خواهد شد.

شرایط سنی و تحصیلی استخدام در شهرداری تهران

برای ورود در هر شغل و سمتی یک سری قوانین و شرایط سنی وجود دارد که شهرداری نیز از این قضیه مستثنی نیست.

شرط سنی داوطلبان و علاقه مندان به شرکت در آزمون استخدام شهرداری به شرح زیر است:

  • برای دارندگان مدرک فوق لیسانس با احتساب مدت دوران سربازی، حداکثر سن افراد برای استخدام و مشغول شدن در این سازمان 32 سال تمام است.
  • برای دارندگان مدرک دکترا با احتساب مدت دوران سربازی، حداکثر سن 36 سال تمام است.

دقت داشته باشید در صورتی که داوطلب سابقه اشتغال در شهرداری را داشته باشد، سنوات سابقه (از تاریخ صدور حکم کارگزینی واحد مربوطه) به محدودیت سنی فوق، افزوده خواهد شد یا به عبارتی در صورتی که سابقه اشتغال متقاضی در شهرداری تهران بیش از سه سال باشد، برای دارندگان مدرک فوق لیسانس با احتساب مدت دوران سربازی حداکثر سن 35 سال تمام و برای دارندگان مدرک دکترا با احتساب مدت دوران سربازی حداکثر سن 39 سال تمام است.

در صورتی که سابقه اشتغال متقاضی در شهرداری تهران کمتر از سه سال باشد، به تعداد ماه ‌های اشتغال شان به سقف سنی محاسبه و اضافه می‌ شود.

تمامی افراد داوطلب در صورت دعوت به ارزیابی، موظف به ارائه موارد زیر هستند:

  • اصل کارت پایان خدمت سربازی.
  • اصل کارت ملی.
  • اصل شناسنامه.
  • مدرک تحصیلی (دانشنامه یا گواهی ‌نامه موقت نیز مورد قبول است).

در صورت ارائه ندادن مدارک گفته شده در بالا، ادامه فرایند آنان منتفی خواهد شد.

سایر شرایط استخدام شهرداری

سایر شرایط استخدام شهرداری

شهرداری دارای شرایط دیگری است که در ادامه می توانید به مطالعه این شرایط بپردازید.

سایر شرایط استخدام شهرداری به شرح زیر است:

  • افراد خانواده معظم شهدا و خانواده جانبازان، ایثارگران، آزادگان، اسرا، مفقودین و همچنین رزمندگان که حداقل 6 ماه متوالی یا 9 ماه متناوب بطور داوطلبانه در جنگ تحمیلی حضور داشته اند.
  • در صورت داشتن شرایط مذکور در آگهی و با رعایت قوانین و ضوابط مربوطه از جمله مصوبات شورای امور اداری و استخدامی کشور از اولویت مقرر قانونی بهره مند خواهید گردید.
  • افراد بسیجی که دارای حداقل 4 سال سابقه عضویت فعال و مستمر در گردان های عاشورا بوده اند، دارای شرایط مساوی با داوطلبان غیر ایثارگر در اولویت هستند.
    معلولین عادی به شرط داشتن شرایط تعیین شده که در بالا گفته شده اند، در آگهی از سهمیه قانونی مربوطه برخوردار خواهند بود.
  • مشمولین بند های 1 – 2 – 3 تذکرات که بسیجیان، ایثارگران، معلولین عادی هستند، موظف اند گواهی خود را از مراجع ذیصلاح ( بنیاد شهید و امور ایثارگران، امور جهادگران وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بهزیستی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی).
  • به همراه سایر مدارک ارسال کنند. گواهی جانبازان باید با قید درصد جانبازی از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوطه به تایید رسیده باشد.
    داوطلبانی که در مسابقه استخدامی پذیرفته شده اند، باید حداکثر تا یک ماه پس از اعلام نتایج، گواهی تاییدیه تحصیلی خود را به این سازمان ارائه کنند.
    در صورت داشتن شرایط و امتیاز مساوی متقاضیان، مصاحبه تخصصی توسط کار گروه تخصصی مربوطه در زمینه شغل مورد تقاضا انجام می شود.
  • افرادی که در امتیاز بندی پذیرفته شده اند موظف به طی دوره آموزشی به مدت دو ماهه مرتبط با شغل مورد تقاضا هستند و درصورت موفقیت در طی این دوره، با اعلام نظر مثبت هسته گزینش شروع به کار آن ها امکان پذیر خواهد بود.

تمامی شرایط گفته شده در این مقاله، شرایطی است که تا سال گذشته وجود داشت اما ممکن است در سال جاری برخی از این قوانین و شرایط دستخوش تغییراتی بشوند، در صورت ایجاد تغییراتی در این زمینه مقاله بروز رسانی خواهد شد.

سوالات مصاحبه تخصصی استخدام شهرداری چگونه است؟

برای این که بتوانید در شهرداری استخدام شوید پس از قبولی در آزمون باید بتوانید اطلاعاتی را در مورد سوالات مصاحبه تخصصی به دست بیاورید و این آزمون را به درستی پشت سر بگذارید.

مصاحبه تخصصی استخدام شهرداری شامل 20 سؤال است که به شرح زیر هستند:

  • (۱۰ سوال تخصصی در مورد رشته تحصیلی، متناسب با شرایط احراز شغل مورد تقاضا که شامل سؤالات تخصصی از مباحث مهم و کلیدی رشته تحصیلی فرد است.
  • ( ۱۰ سوال تخصصی شامل سؤالاتی برای ارزیابی میزان آشنایی فرد با وظایف اختصاصی شهرداری ها یا سازمان های وابسته در خصوص وظایف و ماموریت های محوله در شهرداری ها و سازمان های وابسته آن)

آيين نامه استخدامی كاركنان شهرداری های كشور

سوالات مصاحبه تخصصی استخدام شهرداری چگونه است؟

سخن آخر

اگر می خواهید در شهرداری استخدام شده و در این سازمان شروع به کار کنید، باید از تمام شرایط و قوانین موجود برای وارد شدن به شهرداری مطلع شوید. ما در این مقاله تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان را قرار داده ایم.

در صورت وجود سوال، مشکل یا ابهامی در این مورد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره هم اندیشان که از 8 صبح تا 12 شب حاضر به پاسخگویی و حل مشکلات شما هستند تماس گرفته بگیرید.

سوالات متداول

آزمون استخدام شهرداری چه زمانی برگزار می شود؟

زمان آزمون استخدام شهرداری تا کنون اعلام نشده است در صورت منتشر شدن زمان آزمون مقاله بروز رسانی خواهد شد.

چگونه می توانیم وارد شهرداری شویم؟

با مراجعه و مطالعه مقاله بالا می توانید از شرایط و چگونگی وارد شدن به شهرداری مطلع شوید.

چگونه می توانیم بهترین مصاحبه را برای استخدام شهرداری انجام دهیم؟

برای مصاحبه عالی ابتدا باید از سوالات مصاحبه اطلاع داشته باشید که مصاحبه شهرداری شامل 20 سوال است که در مقاله بالا توضیحات مورد نیاز در مورد سوالات مصاحبه قرار داده شده است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره