تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

برترین و معتبرترین دانشگاه های آلمان

برترین و معتبرترین دانشگاه های آلمان

آلمان یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است و دلایل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد. رویکرد آلمان به آموزش عالی و سیستم آموزشی پیشرو آلمان، این کشور را به یکی از بهترین و حمایت کننده ترین مقاصد برای تحصیل دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

علاوه بر این، آلمان هزینه زندگی معقولی دارد و دانشجویان بین المللی همان شهریه دانشجویان بومی را می پردازند، در حالی که دانشگاه های دولتی شهریه ای پرداخت نمی کنند.

به علاوه، زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی در دانشگاه های آلمان مطرح است. تا جایی که امکان کسب مدرک تحصیلی و یا گذراندن تمام دوره تحصیل خود در دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان، حتی بدون نیاز به شرکت در یک کلاس به زبان آلمانی وجود دارد.

صدها دانشگاه در سراسر کشور آلمان واقع شده است و بیش از 10 مورد از دانشگاه های آلمان در لیست 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. چنانچه به دنبال پذیرش دانشگاه های آلمان هستید باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که قبل از هر چیز دانشگاه های معتبر را پیدا کنید؛ زیرا ممکن است برخی از دانشگاه های آلمان مورد تایید وزارت علوم نباشند.

برای کمک به شما، در اینجا لیست دانشگاه های آلمان برای دانشجویان بین المللی آورده شده است. لازم به ذکر است که همه این موارد دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آلمان هستند.

اگر شما هم قصد دارید تا در یکی از دانشگاه های آلمان تحصیل کنید، این مطلب را از دست ندهید؛ این مطلب اطلاعات جامع و کاملی در مورد معتبرترین دانشگاه های آلمان در اختیار شما قرار می دهد.

پس این مقاله را از دست ندهید و تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

لیست برترین و معتبرترین دانشگاه های آلمان

در این مقاله لیست بهترین دانشگاه ها را به همراه معرفی آن ها آورده ایم. لیست این دانشگاه ها را یادداشت کنید تا در صورت نیاز به راحتی دسترسی داشته باشید.

لیست برترین و معتبرترین دانشگاه های آلمان

دانشگاه فرایبورگ آلمان از معروف ترین دانشگاه های آلمان

دانشگاه فرایبورگ یکی از بهترین دانشگاه های آلمان است که در رتبه دهم دانشگاه های دولتی آلمان  قرار دارد. همچنین رتبه 175 جهانی را دارد.

این دانشگاه از نظر شاخص شهرت علمی در جایگاه 147 جهان قرار دارد و 21 برنده جایزه نوبل به عنوان دانش آموختگان، اساتید یا محقق به این دانشگاه وابسته هستند.

اگر بخواهیم دانشگاه فرایبورگ آلمان را معرفی کنیم، باید بگوییم این دانشگاه یکی از دانشگاه های تحقیقاتی عمومی است که در فرایبورگ ایم بریسگاو بادن-وورتمبرگ واقع شده است.

این دانشگاه در سال 1457 توسط خاندان هابسبورگ به عنوان دومین دانشگاه در قلمرو اتریش-هابسبورگ تاسیس شد. فرایبورگ پنجمین دانشگاه قدیمی آلمان است، با سابقه ای طولانی در تدریس علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی و فناوری و از شهرت علمی بالایی در سطح ملی و بین المللی برخوردار است.

دانشگاه فرایبورگ شامل 11 دانشکده است که از سراسر آلمان و 120 کشور جهان، دانشجو جذب می کند. امروزه این دانشگاه بیش از 24000 دانشجو خارجی دارد که حدود 18.2 درصد از کل دانشجویان را تشکیل می دهند.

دانشگاه فرایبورگ که جز دانشگاه های رایگان آلمان است به 11 دانشکده تقسیم می شود:

  • دانشکده الهیات
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده اقتصاد و علوم رفتاری
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده فلسفه (تاریخ، جامعه شناسی و غیره)
  • دانشکده ریاضیات و فیزیک
  • دانشکده شیمی، داروسازی و علوم زمین
  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده علوم جنگل و محیط زیست

دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن معتبرترین دانشگاه آلمان

دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن معتبرترین دانشگاه آلمان

این دانشگاه جز دانشگاه های معتبر آلمان، به ویژه برای دوره های الهیات و مطالعات دینی است، که برای آن رتبه هفتم در جهان را در رتبه بندی QS دارد. یکی از یازده دانشگاه معروف آلمان، دانشگاه توبینگن است.

دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن مرکزی برای مطالعه حقوق، پزشکی، فرهنگ های باستان، باستان شناسی، الهیات، فلسفه و مطالعات دینی و اخیرا یک مرکز هوش مصنوعی شناخته می شود.

فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه شامل روسای جمهور، کمیسر های اتحادیه اروپا، قضات دادگاه قانون اساسی فدرال و پاپ بندیکت شانزدهم هستند. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی آلمان جایگاه مهمی دارد و در زمینه های پزشکی و شیمی با یازده برنده نوبل در ارتباط است.

رشته های تحصیلی در این دانشگاه شامل:

بیش از 200 رشته از جمله 109 رشته کارشناسی، 132 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی، از جمله رشته های نوآورانه شامل فناوری پزشکی، پزشکی مولکولی، علوم نانو، انفورماتیک رسانه، مدیریت ورزش و الهیات اسلامی است.

رشته های تحصیلی برای دانشجوهای بین المللی شامل علوم رفتاری و علوم اعصاب، زبانشناسی محاسباتی، علوم کاربردی و زیست محیطی، اقتصاد بین المللی و مدیریت بازرگانی و… است.

دانشگاه فنی درسدن معتبرترین دانشگاه فنی مهندسی آلمان

دانشگاه فنی درسدن در سال جاری بعد از شش پله صعود، 173 امین مقام در رده بندی جهانی را کسب کرده است و یکی از معتبرترین دانشگاه های آلمان است. این دانشگاه یکی از برجسته ترین دانشگاه های فنی مهندسی آلمان است.

این دانشگاه تقریباً 32000 دانشجو دارد که دانشجویان بین المللی حدود یک هشتم این دانشجویان را تشکیل می دهند. دانشگاه فنی درسدن مرکزی برای پیشرفت آکادمیک در آلمان است.

درسدن بر روی رویکردهای بین رشته ای متمرکز است و دوره های مختلفی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ارائه می دهد. از این رو این دانشگاه برای افرادی که به مطالعات بین رشته ای علاقه مند هستند، جز بهترین دانشگاه های آلمان برای پذیرش است.

دانشگاه فنی درسدن شامل دانشکده زیست شناسی، دانشکده روانشناسی، دانشکده ریاضیات، دانشکده شیمی و شیمی غذایی، دانشکده فیزیک، دانشکده حقوق، دانشکده زبانشناسی، ادبیات و مطالعات فرهنگی، دانشکده آموزش، دانشکده هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی، دانشکده معماری و دانشکده پزشکی است.

این دانشگاه زیرساخت های کلاس جهانی از جمله آزمایشگاه های فن آوری پیشرفته، آزمایشگاه های رایانه و کتابخانه هایی دارد که امکان آموزش مبتنی بر تحقیق را فراهم آورده است.

دانشگاه فنی درسدن مقصد بسیاری از علاقه مندان به هنر است؛ چرا که با وجود استودیو های هنری مختلف، از بهترین دانشگاه های هنر آلمان به شمار میرود.

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین

به معرفی یکی از دیگر از معروف ترین و معتبرترین دانشگاه های آلمان یعنی دانشگاه فنی برلین می رسیم. این دانشگاه در رنکینگ دانشگاه های آلمان، جایگاه هشتم را از آن خود کرده است و به رتبه 148جهانی رسیده است.

این دانشگاه همچنین عضوی از گروه معتبر TU9 است که چندین مورد از برجسته ترین موسسات فنی آلمان را شامل می شود.

از سال 2002، TU Berlin از دانشکده ها و موسسات زیر تشکیل شده است:

  • دانشکده اول علوم انسانی و آموزش

موسسه تاریخ و فلسفه علم، موسسه تاریخ هنر، موسسه زبان و ارتباطات

  • دانشکده دوم – ریاضیات و علوم طبیعی

مرکز نجوم و اخترفیزیک، موسسه شیمی، موسسه فیزیک حالت جامد، موسسه ریاضیات

  • دانشکده سوم- علوم فرایند

موسسه بیوتکنولوژی، موسسه فناوری انرژی، موسسه مهندسی شیمی و فرآیند، موسسه فناوری محیط زیست

  • دانشکده چهارم – مهندسی برق و علوم کامپیوتر: موسسه فناوری انرژی و اتوماسیون، موسسه سیستم های مخابراتی
  • دانشکده پنجم- مهندسی مکانیک و سیستم های حمل و نقل

موسسه هوانوردی و فضانوردی، موسسه مهندسی طراحی و فناوری میکرو و پزشکی، موسسه ابزارآلات و مدیریت کارخانه، موسسه مکانیک

  • دانشکده ششم- برنامه ریزی محیط ساختمان: موسسه معماری، موسسه بوم شناسی موسسه جامعه شناسی

موسسه برنامه ریزی شهری و منطقه ای

  • دانشکده هفتم- اقتصاد و مدیریت: موسسه فناوری و مدیریت (ITM)، موسسه مدیریت بازرگانی

Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen )RWTH)

Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen )RWTH)

دانشگاه RWTH بزرگترین دانشگاه مهندسی در آلمان و یکی از مشهورترین دانشگاه های اروپا است. هر ساله، دانشجویان و دانشمندان بین المللی بیشماری به این دانشگاه می آیند تا از دوره های با کیفیت بالا و امکانات عالی آن استفاده کنند.

شرط معدل برای تحصیل در آلمان در این دانشگاه هم وجود دارد اما با توجه به دانشکده و رشته تحصیلی متفاوت است.

دانشگاه RWTH در مرحله تبدیل شدن به یک دانشگاه فنی بین رشته ای یکپارچه است. این دانشگاه با علوم طبیعی و پزشکی نیز در ارتباط است.

این دانشگاه به نه دانشکده تقسیم شده است:

  • دانشکده معماری
  • دانشکده مهندسی عمران
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده مهندسی منابع و منابع زمین
  • دانشکده مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده تجارت و اقتصاد
  • دانشکده پزشکی
  • انستیتو تکنولوژی کارلسروهر

دانشگاه KIT ، Karlsruher Institut für Technologie در حال حاضر با هفت پله سقوط در رتبه 131 دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. همچنین این دانشگاه پس از یک پله سقوط در رتبه بندی دانشگاه های آلمان، در سال 2021 در جایگاه ششم برترین دانشگاه های آلمان قرار گرفت.

هدف این دانشگاه کمک های قابل توجهی به چالش های جهانی در زمینه انرژی و اطلاعات است و با استفاده از مطالعه تحقیقاتی، 24400 دانشجو را برای زندگی پس از فارغ التحصیلی آماده می کند.

موسسه فناوری کارلسروهر 35 رشته تحصیلی را در مقطع کارشناسی ارائه می دهد، از جمله:

  • مهندسی صنایع
  • مهندسی مکانیک
  • ریاضیات بازرگانی
  • زیست شناسی

همچنین این موسسه بیش از 50 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد، از جمله:

  • مهندسی شیمی و مهندسی فرآیند
  • شیمی مواد غذایی
  • فنی مهندسی
  • علم و مهندسی آب

دانشگاه آزاد برلین، Freie Universität Berlin

دانشگاه آزاد برلین، Freie Universität Berlin

دانشگاه آزاد برلین با باقی ماندن در جایگاه 130 ام، از KIT ،Karlsruher Institut für Technologie پیشی می گیرد و مقام پنجمی برترین دانشگاه آلمان را در رتبه بندی دانشگاه های این کشور کسب کند.

این دانشگاه از نظر شهرت علمی در رتبه 65 جهان قرار دارد و به دلیل دوره های علوم اجتماعی خود، به ویژه دوره سیاست، که در حال حاضر رتبه 19 جهان را دارد، شهرت زیادی دارد.

این دانشگاه از دانشکده ها و گروه های بسیار متعددی تشکیل شده و رشته های بسیار متنوعی را در تمام مقاطع تحصیلی ارائه می دهد.

لیست آن ها به ترتیب زیر است:

  • گروه زیست شناسی، شیمی و داروسازی:

بیوشیمی

تنوع زیستی، تکامل، بوم شناسی

شیمی

علوم محاسباتی

تحقیقات دارویی

  • گروه علوم زمین:

علوم محاسباتی

مطالعات توسعه جغرافیایی

هواشناسی

  • گروه آموزش و روانشناسی:

آموزش ابتدایی

روانشناسی و…

  • گروه تاریخ و مطالعات فرهنگی:

مطالعات عربی

تاریخ هنر

باستان شناسی

تاریخ و فرهنگ های آسیای غربی

تاریخ و فرهنگ های خاور نزدیک باستان

برخوردهای فکری جهان اسلام

ایرانشناسی و…

  • گروه حقوق:

قانون تجارت، رقابت و مقررات نظارتی اروپا و بین المللی

  • گروه ریاضیات و علوم کامپیوتر:

بیوانفورماتیک

علوم محاسباتی

علوم کامپیوتر

دانشگاه هومبولت در برلین بهترین دانشگاه پزشکی آلمان

دانشگاه هومبولت در برلین بهترین دانشگاه پزشکی آلمان

در رده چهارم لیست دانشگاه های آلمان، دانشگاه Humbolet قرار دارد. این دانشگاه که در برلین واقع شده است، در سال 1810 تاسیس شد و عنوان «مادر همه دانشگاه ها» را به خود اختصاص داد. این دانشگاه همچنین انجمنی با تعداد حداقل 55 برنده نوبل داشته است

این دانشگاه به 9 دانشکده تقسیم شده است. دانشکده پزشکی آن با دانشگاه آزاد برلین مشترک است و جز بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان است.

این دانشگاه حدود 32000 دانشجو دارد که در مقاطع مختلف و در 189 رشته از مقطع کارشناسی تا دکترا برنامه های تحصیلی مختلفی ارائه می دهد.

پردیس اصلی آن در بلوار Unter den Linden در مرکز برلین واقع شده است. این دانشگاه در سراسر جهان به دلیل پیشگامی در مدل آموزش عالی هومبولتی شناخته شده است، که به شدت سایر دانشگاه های اروپا و غرب را تحت تأثیر قرار داده است.

این دانشگاه به عنوان دانشگاه برجسته علوم طبیعی جهان در طول قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در نظر گرفته شد. زیرا این دانشگاه توسط استادانی مانند آلبرت انیشتین، باعث پیشرفت های عمده در فیزیک و سایر علوم شده است.

Ludwig-Maximilians – University of Munich

دانشگاه Ludwig-Maximilians – Universität München در سال 2021 در رتبه 63 جهانی قرار گرفت. این دانشگاه در سال 1472 تاسیس شد و در حال حاضر بیش از 50900 دانشجو دارد. دانشجویان بین المللی 15 درصد از جمعیت دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند.

برخی این دانشگاه را بهترین دانشگاه آلمان می دانند که رتبه 36 جهانی را از نظر شهرت دانشگاهی دارد و با 42 برنده جایزه نوبل در ارتباط است.

برتری این دانشگاه در آموزش و تحقیقات در زمینه های مختلف از علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، اقتصاد و علوم اجتماعی گرفته تا پزشکی و علوم طبیعی است.

این دانشگاه علاوه بر شرایط معمول برای تحصیل در دانشگاه های آلمان همچون معدل، سوابق علمی و… به تفکر خلاق، قدرت حل مسئله و تحقیق بسیار اهمیت می دهد.

زمان پذیرش دانشگاه های آلمان

دانشجویانی که قصد ثبت نام در دانشگاه های آلمان را دارند می توانند تحصیلات خود را در زمستان یا تابستان آغاز کنند، آخرین مهلت ثبت نام برای ثبت نام در زمستان 15 ژوئیه است و آخرین مهلت ثبت نام در تابستان 15 ژانویه است.

البته این مهلت ها و شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان، می تواند از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت باشد.

زمان پذیرش دانشگاه های آلمان

سخن آخر

در این مقاله بهترین و معتبر ترین دانشگاه های آلمان را معرفی کردیم. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

اگر تجربه ای در این زمینه دارید، با ما در قسمت نظرات مطرح کنید.

سوالات متداول

برجسته ترین دانشگاه فنی آلمان کدام است؟

دانشگاه فنی درسدن در سال جاری بعد از شش پله صعود، 173 امین مقام در رده بندی جهانی را کسب کرده است. این دانشگاه یکی از برجسته ترین دانشگاه های فنی مهندسی آلمان است.

پذیرش دانشگاه های آلمان چه زمانی صورت میگیرد؟

دانشجویانی که قصد ثبت نام در دانشگاه های آلمان را دارند می توانند تحصیلات خود را در زمستان یا تابستان آغاز کنند. آخرین مهلت برای ثبت نام در زمستان 15 ژوئیه است و آخرین مهلت ثبت نام در تابستان 15 ژانویه است.

دانشگاه فرایبورگ چه رشته هایی را ارائه میدهد؟

دانشگاه فرایبورگ رشته های تحصیلی الهیات، حقوق، پزشکی، فلسفه، ریاضیات و فیزیک، شیمی، داروسازی و علوم زمین، زیست شناسی و… را ارائه میدهد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره