تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم؟

چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم؟

آلمان فرصت های زیادی را برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های آلمان هستند ارائه می دهد. یکی از سوالات بزرگی که باید قبل از شروع این ماجراجویی حل کنید این است که چگونه می توانید هزینه تحصیلات خود را در آلمان تأمین کنید و برای بورسیه تحصیلی آلمان اقدام کنید.

شما باید چشم انداز بورسیه تحصیلی آلمان را بررسی کنید؛ زیرا پیشنهادات مختلف مالی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیلات دانشگاهی یا  بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان در آلمان ممکن است با نحوه انجام این کار در کشور شما متفاوت باشد.

برای کمک به شما، ما لیستی از مواردی را تهیه کرده ایم که باید قبل از درخواست بورسیه تحصیلی با آن ها آشنا شوید. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

چگونه می توانم برای تحصیل در آلمان بورس تحصیلی بگیرم؟

ساده ترین راه برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های آلمان این است که برای بورسیه هایی که واجد شرایط هستید درخواست دهید. بورسیه های تحصیلی تحت حمایت دولت به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد.

برخی از انواع بورسیه های تحصیلی در آلمان به شرح زیر است:

بورسیه تحصیلی DAAD

درواقع،DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) یا خدمات تبادل دانشگاهی آلمان یک سازمان مشترک از موسسات آموزش عالی آلمان است که وظیفه ارتقاء روابط بین المللی دانشگاهی را بر عهده دارد.

تمرکز آن ها بر دانشگاه ها و محققانی است که برای دانشجویان خارجی که در مقطع تحصیلات تکمیلی و دانشمندان آلمانی تحصیل می کنند، بورسیه و بودجه ارائه می دهند.

بورسیه های DAAD به دانشجویانی اعطا می شود که مایل به دریافت مدرک تحصیلی در یک دوره تحصیل تمام وقت هستند.

اما شرایط اخذ این نوع از بورسیه های تحصیلی آلمان این است که، متقاضیان باید مدرک کارشناسی خود را حداکثر در 6 سال گذشته به پایان رسانده باشند و حداقل دو سال سابقه کار داشته باشند.

مبلغی که به عنوان کمک هزینه بورسیه DAAD ماهانه پرداخت می شود، مبلغ 850 یورو برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ماهانه 1200 یورو برای دانشجویان دکتری است.

اگر پایگاه داده DAAD را بررسی کنید، لیستی از همه بورسیه های تحصیلی موجود و همچنین شرایط بورسیه تحصیلی آلمان، را خواهید یافت.

چگونه می توانم برای تحصیل در آلمان بورس تحصیلی بگیرم؟

مزایای بورسیه DAAD در آلمان چیست؟

بورسیه های DAAD در آلمان برای دوره های کارشناسی ارشد در سال 2022 تمام هزینه های نامزدهای انتخاب شده را پوشش می دهد که شامل:

  • کمک هزینه ماهانه
  • هزینه های تحصیلی
  • بیمه سلامت و حوادث
  • کمک هزینه سفر
  • کمک هزینه اقامت برای اعضای خانواده و یارانه ماهانه میباشد.

معیارهای واجد شرایط بودن برای بورسیه DAAD در آلمان

همه دانشجویان بین المللی واجد شرایط اخذ این نوع از بورسیه تحصیلی دانشگاه های آلمان هستند.

اما شرایط بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد این است که یک داوطلب باید دارای 4 سال کارشناسی یا معادل آن باشد. در صورت درخواست برای مقطع دکتری، داوطلب باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن باشد.

  •  داوطلب باید 2 سال تجربه حرفه ای داشته باشد.
  • یک دانشجوی بین المللی که بیش از 15 سال در آلمان اقامت دارد واجد شرایط درخواست نیست.
  • داوطلب باید دارای مدرک IELTS یا TOEFL باشد.

چگونه می توان برای بورسیه DAAD در آلمان 2022-23 درخواست کرد؟

همه داوطلبان علاقه مند باید مستقیماً از طریق وب سایت رسمی برای بورس تحصیلی اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای بورسیه DAAD 2022 شامل موارد زیر است:

  • رزومه
  • نامه انگیزشی شخصی
  • توصیه نامه
  • نامه تجربی یا نامه استخدامی
  • مهارت در زبان انگلیسی

بورسیه های تحصیلی بنیاد هاینریش بل در آلمان

بورسیه های تحصیلی بنیاد هاینریش بل در آلمان

از دیگر بورسیه های تحصیلی آلمان می توان به بورسیه بنیاد هاینریش بل اشاره کرد که سالانه 1200 بورسیه تحصیلی به دانشجویان کارشناسی ارشد، فارغ التحصیلان و دانشجویان دکترا از همه رشته ها و ملیت ها اعطا می کند. این دانشجویان باید مدرک خود را در دانشگاه های دولتی در آلمان دنبال کنند.

این نوع بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، ماهیانه 850 یورو است. دانشجویان اتحادیه اروپا در همان سطح تحصیلی ماهانه 649 یورو بعلاوه 300 یورو هزینه کتاب دریافت می کنند.

از سوی دیگر، بنیاد هاینریش بل یکی از مواردی است که بورسیه تحصیلی آلمان دکترا را هم اعطا می کند.

در واقع دانشجویان دکتری که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می آیند، 1200 یورو در ماه، علاوه بر 100 یورو کمک هزینه جابجایی در ماه و سایر کمک هزینه های فردی (بدون احتساب شهریه) دریافت خواهند کرد.

دانشجویان دکتری که از اتحادیه اروپا می آیند، 1،350 یورو در ماه دریافت می کنند، به علاوه 100 یورو هزینه تحقیق. این بورسیه به مدت دو سال با امکان تمدید دو بار به مدت نیم سال اعطا می شود.

برنامه بورسیه تحصیلی ملی DeutschlandStipendium

این بورسیه از دانشجویان بلند پرواز و برجسته از گوشه و کنار جهان حمایت مالی می کند. این برنامه بدون در نظر گرفتن ملیت، درآمد شخصی یا درآمد والدین از دانشجویان در تمام دانشگاه های در آلمان پشتیبانی می کند.

این بورسیه از طریق مشارکت عمومی و خصوصی امکان پذیر است که در آن مشاغل، بنیادها یا افراد با مبلغ 150 یورو در ماه از دانشجویان حمایت می کنند در حالی که دولت فدرال نیز 150 یورو دیگر به این مبلغ اضافه می کند.

این بورسیه تحصیلی آلمان، برای دو ترم اعطا می شود. پس از دو ترم، دانشگاه بررسی می کند که دانشجو هنوز معیارهای بورس تحصیلی را دارد یا خیر.

بورسیه های تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung در آلمان برای دانشجویان بین المللی

بورسیه های تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung در آلمان برای دانشجویان بین المللی

دانشجویانی با پیشرفت تحصیلی بالاتر از متوسط ​​با علاقه شدید به سیاست واجد شرایط درخواست بورس تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung هستند.

هدف این بورسیه تحصیلی ارتقاء دانشجویان خارجی و نامزدهای دکتری است که تحصیلات کارشناسی خود را با موفقیت در کشور خود به پایان رسانده اند. این بورسیه برای دانشجویانی که مایل به تکمیل تحصیلات تکمیلی، دکتری یا تحقیقات هستند در دسترس است.

البته اولویت با دانشجویان و داوطلبان دکترا از کشورهای در حال توسعه یا کشورهایی است که در حال تحول سیاسی هستند؛ بنابراین این بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان ایرانی هم مناسب است.

در این برنامه بورسیه، دانشجویان کارشناسی ارشد و فوق لیسانس مبلغ 850 یورو ماهانه به مدت دو سال دریافت خواهند کرد. داوطلبان دکترا و کسانی که برای اهداف تحقیقاتی به آلمان می آیند ماهیانه مبلغ 1100 یورو به مدت سه سال دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی اراسموس در آلمان

بورسیه تحصیلی اراسموس در آلمان

بورسیه تحصیلی اراسموس یک انتخاب عاقلانه برای دانشجویان بین المللی است که قصد دارند در یک دوره تحصیلی تمام وقت در آلمان شرکت کنند.

اراسموس به عنوان کمک هزینه ای در سطح اتحادیه اروپا که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأمین مالی می شود، کمک های مالی را در دوره های یکساله برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آلمان ارائه می دهد.

قریب به اتفاق دانشگاه های اصلی اتحادیه اروپا در طرح اراسموس شرکت می کنند، دانشگاه های آلمانی در برنامه های تحصیلی متعددی که توسط بورسیه های تحصیلی اراسموس تأمین مالی می شوند شرکت می کنند.

این بورسیه تحصیلی آلمان، شامل ثبت نام، سفر و همچنین هزینه های اولیه زندگی می شود.

بورس تحصیلی Friedrich Ebert Stiftung

گزینه دیگر بورس تحصیلی Friedrich-Ebert-Stiftung است. این بورسیه تحصیلی، یکی از مهم ترین موارد برای متقاضیان خارجی است که در آلمان تحصیل می کنند.

همچنین برای افرادی که در مقطع دکتری در دانشگاه علوم کاربردی دولتی تحصیل می کنند به عنوان بورسیه تحصیلی آلمان دکترا، در دسترس است. این گزینه خوبی برای کسانی است که در زمینه های علوم اجتماعی، سیاست یا علوم انسانی تحصیل میکنند.

یکی از شرایط بورسیه تحصیلی آلمان در این مورد این است که، فرد باید مهارت های استثنایی زبان آلمانی را نشان دهد، حتی اگر دوره ای که در حال گذراندن است، به زبان انگلیسی باشد!

توجه داشته باشید که برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دانشگاه، ظرفیت محدود است و تنها 40 نفر در سال، از آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی، از این بودجه استفاده می کنند.

دارندگان این نوع بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی، ماهانه مبلغ 830 یورو دریافت خواهند کرد. همچنین افرادی که در مقاطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند ماهانه 850 یورو و همچنین هزینه بیمه درمانی را دریافت خواهند کرد.

چگونه می توانم برای تحصیل در آلمان بورس تحصیلی بگیرم؟

چگونه می توانم برای تحصیل در آلمان بورس تحصیلی بگیرم؟

ساده ترین راه برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های آلمان این است که برای بورسیه هایی که واجد شرایط هستید درخواست دهید. بورسیه های تحصیلی تحت حمایت دولت به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله آموزش های لازم برای دریافت بورسیه آلمان را در اختیارتان قرار دادیم. اگر قصد جدی برای تحصیل در آلمان دارید، توصیه می کنیم با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

اگر این مقاله برایتان مفید بود، با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بورسیه تحصیلی دانشگاه های آلمان کدامند؟

دانشگاه های آلمان انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی اعطا میکنند که میتواند بخشی یا تمام هزینه های زندگی آنها را تامین کند.

بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی چه شرایطی دارد؟

با توجه به نوع دانشگاه، رشته تحصیل و نوع بورسیه شرایط اخذ متفاوت است.

بورسیه تحصیلی آلمان دکترا چگونه است؟

این بورسیه معمولا برای افرادی است که دوره های کارشناسی ارشد را در کشور خود یا سایر دانشگاه های معتبر گذرانده باشند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره