تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

در دوران نامزدی چه حرف هایی بزنیم _ حرف های دوران نامزی

در دوران نامزدی چه حرف هایی بزنیم

آیا می دانید در دوران نامزدی چه حرف هایی بزنیم؟ آیا می دانید در این دوران حساس زندگی تان چگونه برخورد کنید؟ یکی از دوران مهم در زندگی هر فرد بالغی دوران نامزدی می باشد. کارشناسان حرفه ای تیم هم اندیشان برای شما اطلاعاتی را گرد هم آورده اند که با شما کمک بسیار بزرگی می کند.

حرف های دوران نامزدی معمولا بسیار شیرین و دلپذیر هستند. دوران نامزدی را می توان دوران طلایی زندگی معرفی نمود. زیرا شما تنها در این دوران است که فرصت دارید فرد مورد علاقه تان را بطور کامل بشناسید. در این دوران شما باید مشخص کنید که از زندگی چه خواسته دارید و آینده را چگونه می بینید. در این حال باید بررسی کنید که آیا خواسته های شما با خواسته های فرد مورد علاقه تان یکسان است؟

سوالات کلیدی در دوران نامزدی

  1. پرسش و پاسخ درباره خانواده ها

خانواده یکی از مهم ترین معیار ها برای ازدواج می باشد. در نگاه اول شاید خانواده های زوجین شبیه و یا نزدیک به یکدیگر باشند. اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی ممکن است به دلیل تفاوت فرهنگی میان خانواده ها اختلالات و تنش هایی میان زوجین به وجود آید. شما می توانید با شماره 02191023933 تماس بگیرید تا شما را درباره پرسش های مربوط به خانواده ها راهنمایی کنند.

  1. شغل و موقعیت اجتماعی

از دیگر مسائل مهمی که در زندگی هر فردی باید به آن بپردازید شغل و موقعیت اجتماعی وی می باشد. شما باید درباره کار همسر آینده تان سوال کنید. از او بخواهید دیدگاه آینده تان را برای شما شرح دهد. اینگونه شما می دانید که در آینده چگونه باید به زندگی تان ادامه دهید.

  1. اطمینان از سلامتی

یکی دیگر از مباحث مهمی که باید در دوران نامزدی مطرح گردد اطمینان از سلامتی زوجین می باشد. شما باید از نامزدتان بپرسید که آیا خود و یا اعضای خانواده اش از بیماری رنج می برند؟ آیا شخصی از خانواده ها دارو مصرف می کند؟ سابقه بیماری روانی در بین اعضای خانواده شما وجود دارد؟ و…

سوالات کلیدی در دوران نامزدی

  1. مباحث جنسی

از جمله مباحث مهمی که در دوران نامزدی باید بصورت جدی درباره آن صحبت کنید مباحث جنسی می باشد. بسیاری از زوجین در دوران نامزدی از صحبت کردن درباره مباحث جنسی خجالت زده می شوند. اما اینکار کاملا اشتباه است شما باید بتوانید بی پروا با نامزدتان درباره این مسائل صحبت کنید. زیرا نیاز جنسی یکی از اصلی ترین نیاز های هر فرد در زندگی می باشد.

  1. پرداختن به گذشته

از دیگر سوالاتی که هر فردی در دوران نامزدی باید از شخص مورد نظر خود بپرسد پرداختن به گذشته می باشد. بسیاری از افراد بر این باورند که نباید به گذشته فردی که او را انتخاب کرده اید بپردازید.

اما این باور کاملا اشتباه است و شما باید از کلیه مباحث زندگی او مثل: روابط احساسی، تحصیلات، تاریخچه خانوادگی و… بطور کامل آگاه شوید. زیرا گذشته هر فردی همیشه همراه اوست و نمی توان آن را تغییر داد.

  1. دین و مذهب

دین و مذهب از اصلی ترین عناصر در زندگی شخصی افراد می باشد. طبق تجربیات تیم مشاور خانواده هم اندیشان یکی از علل اصلی جدایی میان زوجین دین و مذهب می باشد.

هنگامی که در دوران نامزدی هستید سعی کنید از همسرتان درباره ایمان و اعتقادات او سوال کنید. در بهترین حالت باید نظر شما و همسرتان در این باره یکسان باشد. در غیر اینصورت ممکن است با مشکلات جدی مواجعه شوید.

  1. فرزند آوری

همانطور که می دانید یکی دیگر از مباحث مهم در زندگی افراد فرزند آوری می باشد. شما باید در دوران طلایی نامزدی نظر همسرتان را درباره فرزند آوری بدانید. زیرا بسیاری از افراد هیچ گونه علاقه ای به بچه ندارند و نمی خواهند در آینده صاحب فرزند شوند. پس فراموش نکنید که در دروان نامزدی درباره فرزند آوری و تعداد فرزند ها از همسرتان سوال بپرسید.

  1. پول

بسیاری از زوجین زمانی که در دروان خوش نامزدی به سر می برند فکر می کنند دنیا به همین شکل ادامه می یابد. اما این باور کاملا غلط است. از نامزدتان درباره میزان درآمد او و میزان هزینه هایش سوال بپرسید. این چالش را می توان به عنوان مهم ترین چالش در زندگی زناشویی معرفی کرد. متاسفانه امروزه بیش از 80 درصد جدایی ها میان زوجین برای پول اتفاق می افتد.

چرا صحبت های دوران نامزدی مهم است؟

مراجعه به روانشناس در دوران نامزدی

شاید به نظر شما مراجعه به روانشناس در دوران نامزدی یک امر بسیار پیش پا افتاده باشد. اما این باور کاملا اشتباه است. شما در دوران نامزدی بروی ابر ها سیر می کنید و نمی دانید که چه رفتاری درست یا اشتباه است.

برای آنکه از رفتار درست و اشتباه آگاه شوید بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. روانشناس به شما کمک می کند که طرف مقابل تان را بشناسید و بدانید که آیا این شخص مناسب برای ادامه زندگی با شما می باشد یا خیر؟

اینگونه اگر شخص مورد نظر مناسب شما نبود در همان دروان می توانید با کمترین میزان صدمه جدا شوید. در غیر اینصورت باید سال های بعد با چند کودکی که در آتش شما می سوزند به زندگی متاهلی پایان دهید.

تیم مشاوره خانواده هم اندیشان یکی از مجرب ترین و باتجربه ترین افراد را در این زمینه دارا می باشند. شما می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه یاری رسانید.

چرا صحبت های دوران نامزدی مهم است؟

دوران نامزدی را می توان به عنوان دروان طلایی در زندگی هر فردی معرفی کرد. زیرا شما در این دوران می توانید طرف مقابل تان را بشناسید. مسلما تنها راه شناخت هر فردی صحبت کردن با او می باشد. پس صحبت کردن به شما کمک می کند تا با علایق فرد مورد نظرتان آشنا شده و بدانید که با شما همسان است یا خیر؟

رایج ترین راه برای صحبت کردن در دوران نامزدی تماس تلفنی و پیامک می باشد. اما بهتر است برای صحبت کردن در نزدیک بصورت چشم در چشم با یکدیگر گفتگو کنید تا علاقه نیز کم کم به وجود آید.

سخن پایانی

همانطور که در اینجا گفتیم دوران نامزدی یکی از اصلی ترین دوران زندگی شما است که باید در آن دوران فردی که می خواهید با او به زندگی ادامه دهید را بشناسید. با سوالاتی که در بخش فوق مطرح شد می توانید فرد مناسب را برای ادامه زندگی انتخاب کنید.

سوالات متداول

دلیل ترس از ازدواج چیست؟

ترس از ازدواج در بسیاری از افراد جدایی می باشد.

میزان درآمد مناسب برای زوجین چقدر است؟

میزان درامد مورد نیاز برای زوجین بستگی به نیاز و مخارج آنها دارد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره