تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

عوارض رابطه جنسی در دوران پریودی یا قائدگی

عوارض رابطه جنسی در دوران پریودی

یکی از بخش های مهم در رابطه زناشویی، رابطه جنسی است. رابطه جنسی باعث تحکیم رابطه و بهبود عملکرد طبیعی بدن زوجین می شود. با این حال درباره رابطه جنسی در دوران پریودی نظات مختلفی وجود دارد.

برخی از مطالعات پزشکی نشان می دهد که رابطه جنسی در دوران پریودی می تواند فوایدی برای بدن زن داشته باشد؛ اما در حقیقت بدن همه خانم ها مثل هم نیست و برای برخی از آنها ممکن است رابطه جنسی در دوران پریودی بسیار آزار دهنده بوده و حتی عوارضی نیز داشته باشد.

در ادامه این مطلب تصمیم داریم درباره عوارض رابطه جنسی در دوران پریودی یا قائدگی صحبت کنیم. اگر تمایل دارید در این باره بیشتر بدانید، این مقاله را تا به انتها بخوانید.

برقراری رابطه جنسی در دوران پریودی

طبق دین اسلام، برقراری رابطه جنسی در دوران پریودی حرام است؛ اما در حالت کلی رابطه جنسی در این دوران یک انتخاب شخصی است و طبق پزشکی مدرن، داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی نه تنها مانعی ندارد؛ بلکه می تواند فوایدی نیز داشته باشد.

با این حال برخی از خانم ها از رابطه جنسی در دوران قاعدگی لذت می برند و برای برخی دیگر بسیار دردناک و آزار دهنده است.

مزایای رابطه جنسی در دوران پریودی

در بسیاری از خانم ها داشتن رابطه جنسی در دوران پریودی می تواند مزایا و فواید متعددی داشته باشد که عبارتند از:

  • تسکین دردهای قاعدگی

معمولا دوران پریودی و قاعدگی با درد و گرفتگی عضلات همراه بوده و رحم برای آزاد کردن پوشش خود منقبض می شود و این انقباض دردناک خواهد بود. با این حال داشتن رابطه جنسی و تجربه ارگاسم می تواند به یک قاعدگی راحت تر و کاهش درد کمک کند.

  • ترشح اندورفین

یکی دیگر از فواید رابطه جنسی در زمان پریودی یا قاعدگی، آزاد شدن هورمون اندورفین در بدن است. این هورمون باعث افزایش احساس لذت و خوشحالی شده و درد و خشم ناشی از قاعدگی را از بین می برد.

  • کوتاه شدن دوران پریودی

یکی دیگر از فواید داشتن رابطه جنسی در زمان پریودی، خروج سریع تر محتویات رحم و کوتاه شدن مدت زمان پریودی است.

  • افزایش میل جنسی

برخی از خانم ها به دلیل نوسانات هورمونی در طول دوران قاعدگی، میل جنسی بیشتری را تجربه می کنند.

  • تسکین میگرن

برخی از خانم ها در طول دوران قاعدگی دچار سر دردهای میگرنی می شوند. برقراری رابطه جنسی در زمان پریودی می تواند باعث کاهش این سردردها یا رفع کامل آنها شود.

برقراری رابطه جنسی در دوران پریودی

عوارض رابطه جنسی در دوران پریودی

در کنار مزایا و فوایدی که رابطه جنسی در دوران پریودی دارد، این رابطه می تواند عوارضی نیز داشته باشد.

از مهم ترین عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جاری شدن خون

بزرگ ترین مشکلی که در رابطه جنسی در زمان پریودی وجود دارد، جریان خون و آلوده کردن محیط است. بسیاری از خانم ها به دلیل خونریزی احساس اضطراب داشته و هیچ لذتی از رابطه نمی برند.

  • انتقال بیماری های مقاربتی

یکی از عوارض مهم در رابطه جنسی در دوران پریودی، انتقال عفونت های مقاربتی است. در این دوران ویروس هایی که در خون وجود دارند به راحتی قابل انتقال هستند؛ بنابراین بهتر است که برای پیشگیری از این بیماری ها در حین رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود.

  • افزایش خونریزی

در دوران قاعدگی، رگ های رحم دچار احتقان شده و هر لحظه ممکن است که آسیب دیده یا پاره شوند؛ بنابراین ممکن است که فرد بعد از 1 یا 2 روز خونریزی شدیدتری را تجربه کند.

  • کاهش میل جنسی

میل جنسی در خانم ها در دوران پریودی با یکدیگر متفاوت است. برخی از خانم ها در این دوران میل جنسی پایین و برخی میل جنسی بالاتری دارند و این به دلیل میزان ترشح هورمون استروژن در بدن آنها است. بسیاری از خانم ها در این دوران، فشار خون پایین داشته و دچار ضعف، اضطراب و سردی هستند.

البته با وجود خون و ترشحات، ممکن است که میل جنسی آقایان نیز در رابطه جنسی کاهش پیدا کند.

  • بیماری های مقعدی

بسیاری از افراد در دوران پریودی به سراغ رابطه جنسی از طریق مقعد می روند که در واقع بدترین روش برای برقراری رابطه جنسی است و می تواند در هر زمانی و برای هر کسی خطرآفرین باشد.

داشتن رابطه مقعدی در دوران پریودی، آسیب ها و عوارض جبران ناپذیری را به بدن وارد می کند که از مهم ترین آنها می توان به پارگی مقعد، بی اختیاری مدفوع و مشکلات روده ای اشاره کرد.

نکات مهم برای رابطه جنسی در زمان پریودی

نکات مهم برای رابطه جنسی در زمان پریودی

افرادی که تمایل دارند در زمان پریودی، رابطه جنسی داشته باشند، باید به نکات زیر توجه کنند:

  • همه خانم ها از داشتن رابطه جنسی در این دوران، لذت نمی برند؛ بنابراین بهتر است که یک خانم احساس واقعی خود را به همسرش بگوید و اگر احساس خوشایندی ندارد، با همسر خود کاملا رو راست باشد.
  • استفاده از تامپون در حین رابطه توصیه نمی شود؛ زیرا ممکن است که تامپون به داخل بدن هدایت شود؛ بنابراین قبل از شروع باید تامپون برداشته شود.
  • برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی در حین رابطه، باید از کاندوم استفاده شود.
  • برای پیشگیری از پخش شدن آلودگی به روی تخت، بهتر است که روی تخت با پارچه ضخیم و تیره رنگی پوشانده شود.

سخن آخر

داشتن رابطه جنسی در دوران پریودی یک امر اختیاری است و با توجه به شرایط بدن هر خانم، ممکن است که برای او لذت بخش یا آزاردهنده باشد؛ بنابراین نمی توان به طور دقیق گفت که همه خانم ها از رابطه در دوران پریودی لذت می برند یا خیر.

طبق پزشکی نوین، داشتن رابطه در زمان پریودی می تواند فوایدی نیز داشته باشد. با این حال عوارض آن را هم نمی توان دست کم گرفت؛ زیرا در این دوران احتمال انتقال بیماری های مقاربتی بسیار زیاد است.

افرادی که قصد رابطه جنسی در زمان پریودی را دارند، باید به تمامی نکات توجه داشته باشند تا بتوانند یک رابطه جنسی لذت بخش و سالم را تجربه کنند. در صورتی که تمایل دارید درباره روابط جنسی سالم بیشتر بدانید، همچنان با ما در هم اندیشان همراه باشید.

سوالات متداول

آیا احتمال بارداری در زمان پریودی وجود دارد؟

معمولا چرخه قاعدگی بین 26 ال 32 روز است و بارورترین زمان چرخه قاعدگی بین روزهای 8 تا 19 خواهد بود. اگر سیکل چرخه قاعدگی کوتاه باشد و فرد پریودهای نامنظم داشته باشد، احتمال بارداری او بالا می رود.

فواید رابطه جنسی در دوران پریودی کدام اند؟

از مهم ترین فواید داشتن رابطه جنسی در دوران پریودی می توان به کاهش درد، آرامش ذهنی و آزاد شدن اندوفین اشاره کرد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره