تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

آشنایی با سایت دانشگاه آزاد

آشنایی با سایت دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی با راه اندازی سامانه های متعدد، تمامی مراحل تحصیل مجازی، امورات دانشجویی و ثبت نام در واحدهای این دانشگاه را برای دانشجویان خود آسان کرده است.

مخصوصا در شرایطی که بیماری کرونا مانع شرایط حضوری می شود، استفاده از این سامانه ها برای تمامی دانشجویان و داوطلبان ورود به این دانشگاه الزامی است.

یکی از سایت های دانشگاه آزاد که برای ثبت نام اینترنتی داوطلبان پذیرش بدون کنکور، راه اندازی شده است، سایت azmoon.org است. داوطلبانی که تصمیم دارند بر اساس سوابق تحصیلی خود در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل شوند، باید به این سایت مراجعه کنند.

ما در این مقاله سعی داریم تا در مورد نحوه ورود به سایت آزمون دانشگاه آزاد و استفاده از آن اطلاعات بیشتری را به شما ارائه دهیم؛ بنابراین توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نحوه ورود به سامانه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد azmoon.org

برای ورود به سایت، کافی است که آدرس آن را در نوار آدرس مرورگر خود بنویسید.

اگر آدرس را درست تایپ کرده باشید، با صفحه ای روبرو خواهید شد که لوگوی دانشگاه آزاد را دارد و در زیر لوگو از شما فرصت می خواهد تا شما را به سامانه هدایت کند؛ بنابراین باید چند ثانیه منتظر بمانید و بعد وارد سایت شوید.

بعد از ورود به سامانه برای ثبت نام مراحل زیر را انجام دهید:

  • مقطع تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کرده و کارت اعتباری ثبت نام را خریداری کنید. برای خرید کارت اعتباری باید به منوی سمت راست رفته و بر روی گزینه «سیستم خرید کارت اعتباری ثبت نام» کلیک کنید. سپس به قسمت خرید کارت وارد شد و وارد لینک مربوط به مقطع تحصیلی مورد نظر خود شوید.

بعد از تکمیل مشخصات فردی، وارد درگاه بانکی خرید اینترنتی خواهید شد. در این مرحله اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید. داوطلبان بعد از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و تکمیل خرید اینترنتی، یک شناسه و یک رمز ثبت نام دریافت خواهند کرد که با این شناسه و رمز می توانند وارد سیستم ثبت نام آزمون شوند.

  • اطلاعات هویتی، سوابق تحصیلی و کد رشته محل را در فرم مربوطه بنویسید.
  • تصاویر و مدارک خواسته شده را بارگزاری کنید.
  • رسید ثبت نام را دریافت نمایید.

نکاتی در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

نکاتی در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

توجه داشته باشید که این سیستم به صورت شبانه روزی فعال است و البته شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای هر مقطعی متفاوت است.

بنابراین داوطلبان باید دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته را از همین سایت دانلود کرده و دقیق مطالعه کنند. سپس نسبت به شرایط خود در مقطع مورد نظر ثبت نام کنند.

ثبت نام هر داوطلب تنها در یک کد رشته محل امکان پذیر است و اگر داوطلب در دو کد رشته محل ثبت نام کند، هر دو ثبت نام مردود خواهد شد.

همچنین اگر داوطلب واجد شرایط ثبت نام نباشد و ثبت نام را انجام دهد، ثبت نام او مردود شده و مبلغ واریزی او بابت ثبت نام به او استرداد نخواهد شد. داوطلبان باید تمامی قوانین و شرایط سامانه azmoon.org را مطالعه کنند و با آگاهی کامل نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

امکانات سایت azmoon.org دانشگاه آزاد

همان طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، داوطلبان پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانند از طریق این سایت ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند. امکانات کلی این سایت عبارتند از:

  • اعلام نتایج بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد

داوطلبانی که برای پذیرش بدون کنکور در مقطع کاردانی یا کارشناسی دانشگاه آزاد شرکت کرده اند، می توانند از طریق این سایت نتیجه ثبت نام خود را مشاهده کنند.

یعنی اینکه باید به سایت www.azmoon.org  مراجعه کرده و با کلیک بر روی اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد از بین مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته بر روی مقطع مورد نظر خود کلیک کنند.

  • اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاه آزاد

همان طور که می دانید، کنکور دانشگاه سراسری و آزاد در هم ادغام شده است و داوطلبان یک کنکور می دهند؛ اما داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج می توانند به سایت azmoon.org مراجعه کنند.

این داوطلبان با مراجعه به این سایت، باید بر روی اعلام نتایج کنکور سراسری کلیک کنند و بعد کد ملی و شناسه انتخاب رشته خود را وارد کنند.

  • اعلام نتایج کاردانی به کارشناسی کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی به کارشناسی در برخی از رشته ها دانشجو می پذیرد. این پذیرش با کنکور بوده و داوطلبان بعد از کنکور در زمان اعلام نتایج می توانند به سایت azmoon.org دانشگاه آزاد مراجعه کرده و نتیجه آزمون خود را ببینند.

  • اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد

داوطلبان دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید از طریق کنکور در این دانشگاه پذیرش شوند. داوطلب بعد از کنکور در زمان اعلام نتایج، می تواند به سایت azmoon مراجعه کند و نتیجه آزمون خود را مشاهده کند.

  • انتخاب رشته در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد

داوطلبان با کنکور و بدون کنکور دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند با مراجعه به سایت azmoon.org نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

همچنین داوطلبان مقطع دکتری دانشگاه آزاد بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته باید برای برای مصاحبه ثبت نام کنند. ثبت نام برای مصاحبه و پرداخت هزینه آن نیز از طریق سایت آزمون دانشگاه آزاد امکان پذیر است.

امکانات سایت azmoon.org دانشگاه آزاد

سخن آخر

یکی از تسهیلاتی که دانشگاه آزاد برای داوطلبان و دانشجویان خود فراهم کرده است، راه اندازی سامانه های مختلف برای انجام امورات دانشجویی به صورت غیر حضوری است.

یکی از این سامانه ها که با هدف ثبت نام داوطلبان بدون کنکور در دانشگاه آزاد راه اندازی شده است، سایت آزمون است.

داوطلبان دانشگاه آزاد در هر مقطعی می توانند از طریق این سامانه ثبت نام بدون کنکور خود را انجام داده و یا از نتایج ثبت نام بدون کنکور و یا با کنکور خود مطلع شوند.

با تمام توضیحات داده شده، اگر همچنان در مورد این سامانه و نحوه استفاده از آن به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، با ما در هم اندیشان در ارتباط باشید.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره