تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

هر آنچه که باید درباره مشاوره تحصیلی دانشگاهی بدانید

هر آنچه که باید درباره مشاوره تحصیلی دانشگاهی بدانید

امروزه تعداد دانش آموزانی که به کنکور و ادامه تحصیلات دانشگاهی فکر می کنند، بسیار بیشتر از گذشته است. مردم بسیار به پیشرفت و تحصیل علم علاقه نشان می دهند و شرکت در کنکور سراسری برای اکثریت دانش آموزان به یک هدف تبدیل شده است.

این در حالی است که بسیاری از دانش آموزان با نحوه شرکت و آماده سازی برای کنکور، آشنا نیستند. بسیاری از آن ها نمی دانند برای قبولی در رشته دلخواهشان چگونه مطالعه کنند و با چه رتبه ای می توانند پذیرفته شوند.

همچنین در طول تحصیل در دانشگاه نیز ممکن است که دانشجو با مشکلاتی مواجه شود که به کمک مشاور نیاز داشته باشد.

برای همین است که مشاوره تحصیلی دانشگاهی به یک مساله مهم تبدیل شده است و توصیه می شود که دانش آموزان و دانشجویان در تمامی مراحل از ثبت نام در کنکور تا فارغ التحصیلی از دانشگاه، از کمک ها و راهنمایی های مشاور بهره ببرند.

برای آشنایی بیشتر شما با مشاوره تحصیلی دانشگاهی و خدماتی که مشاوره به داوطلب ارائه می دهد، توصیه می کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید.

چرا مشاوره تحصیلی دانشگاهی مهم است؟

معمولا داوطلبانی که در کنکور پذیرفته می شوند، ممکن است در یکی از دو دسته زیر قرار بگیرند:

  • داوطلبانی که در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شده اند؛ اما بعد از پذیرش در دانشگاه احساس می کنند که این رشته انتظارات آن ها را فراهم نمی کند.
  • دسته دوم، داوطلبانی هستند که هیچ علاقه ای به رشته ای که در آن پذیرفته شده اند، ندارند و به تغییر رشته یا انصراف از دانشگاه فکر می کنند.

چرا مشاوره تحصیلی دانشگاهی مهم است؟

مشاوره به دانشجو کمک می کند تا با چشمانی باز به رشته خود نگاه کنند. آینده این رشته را بررسی کنند و اگر لازم بود، رشته خود را تغییر دهند.

در واقع برای اینکه دانشجو از روی هیجانات تصمیم اشتباهی نگیرد، مشاوره تحصیلی دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است و باعث می شود تا تمامی جوانب تحصیل در این رشته، بررسی شود.

مشاوره و برنامه ریزی تنها برای قبولی در کنکور سراسری نیست و دانشجو برای فارغ التحصیلی و آینده شغلی خود نیز نیاز به برنامه ریزی و مشاوره دارد؛ بنابراین بهتر است همواره از یک مشاور کمک بگیرد تا به یک فرد متخصص در حوزه رشته خود تبدیل شود.

همچنین ممکن است که باز هم به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری فکر کند. برای همین باید بداند که در رشته تحصیلی اش، نیازی به ادامه تحصیل وجود دارد یا اینکه با همین مدرک نیز می تواند مفید واقع شود. این موارد از جمله مواردی هستند که با مشاوره به راحتی حل خواهند شد.

معرفی رشته های دانشگاهی

همان طور که می دانید، داوطلبان کنکور در 5 گروه آزمایشی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. (گروه ریاضی و فیزیک، گروه علوم تجربی، گروه علوم انسانی، گروه هنر و زبان) هر کدام از این گروه های آزمایشی، رشته های زیادی را شامل می شوند.

  • رشته های گروه آزمایشی ریاضی و فنی: مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوا و فضا، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی معماری، آمار، تعمیر و نگهداری هواپیما و…
  • رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی، دامپزشکی، دامپروری، ژنتیک، علوم تشریح، شیمی، گفتار درمانی، میکروبیولوژی، هوشبری، علوم تغذیه و…
  • رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی: حقوق، اقتصاد، باستان شناسی، فلسفه، زبان و ادبیات فارسی، مدیریت صنعتی، مدیریت دولتی، علوم سیاسی، مدیریت بازرگانی، مشاوره، روانشناسی، علوم قضایی، علوم تربیتی، تربیت معلم و…
  • رشته های گروه آزمایشی هنر: نقاشی، گرافیک، سینما و…
  • رشته های گروه آزمایشی زبان: زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات آلمانی، زبان و ادبیات ارمنی، زبان و ادبیات ایتالیایی و…

نحوه دریافت مشاوره تلفنی تحصیلی دانشگاهی

با توجه به هر رشته دانشگاهی، پذیرش و تحصیل در این رشته به برنامه ریزی و مشاوره نیاز دارد تا داوطلب بتواند از تحصیل و آینده شغلی خود رضایت کامل داشته باشد.

داوطلبان می توانند از مشاوره حضوری، آنلاین و یا تلفنی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند؛ اما با توجه به مسائلی مانند پاندومی کرونا، مشاوره حضوری به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است که داوطلبان کنکور یا دانشجویان دانشگاه ها از مشاوره تلفنی بهره ببرند.

مشاوره تلفنی می تواند باعث اعتماد به نفس بیشتر، هم صحبتی و انگیزه بالا در دانشجو شده و رضایت خاطر بیشتری را برای او فراهم کند. همچنین فرد می تواند تمامی سوالات خود را پرسیده و تمامی ابهاماتی که در مورد رشته تحصیلی اش دارد را برطرف کند.

بنابراین توصیه می شود که داوطلبان کنکور و دانشجویان دانشگاه ها در هر مرحله ای از تحصیل از مشاوره تحصیلی استفاده کنند تا مجبور نشوند که فشار تصمیم گیری های سرنوشت ساز را به تنهایی تحمل کنند.

نحوه دریافت مشاوره تلفنی تحصیلی دانشگاهی

سخن آخر

همان طور که می دانید، بحث شرکت در کنکور و قبولی در دانشگاه یکی از ضرورت های زندگی دانش آموزان شده است و اغلب دانش آموزانی که به مرحله دیپلم می رسند، در کنکور شرکت می کنند؛ اما شاید بیش از نیمی از این داوطلبان هیچ آشنایی با رشته های دانشگاهی، سختی های تحصیل در رشته های مختلف و یا آینده شغلی آن ها ندارند.

ممکن است یک دانشجو سال های طولانی تا مقطع دکتری نیز تحصیل کند، اما هیچ اطلاعی از آینده شغلی این رشته و بازار کار ایران نداشته باشد. به نظر می آید که تحصیل در دانشگاه چیزی فراتر از علاقه و هیجانات افراد است.

همه باید با یک دید منطقی تر با کمک کارشناسان و مشاوران، بهترین تصمیم را برای تحصیل خود بگیرند تا زمان و انرژی خود را هدر ندهند.

از این رو مشاوره تحصیلی دانشگاهی حائز اهمیت می شود و توصیه می شود که تمامی داوطلبان کنکور و دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی با یک کارشناس مجرب صحبت کنند و از او کمک بگیرند.

با توجه به امکاناتی که امروزه برای تمامی افراد وجود دارد، دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی راحت ترین و در دسترس ترین نوع مشاوره است که هر شخص از هر نقطه از کشور می تواند با کارشناس مربوطه صحبت کند و مشکلات خود را بررسی نماید.

ما در موسسه هم اندیشان، با تکیه بر توانایی کارشناسان باتجربه خود، منتظر تماس شما هستیم تا مفید ترین مشاوره تحصیلی را به شما ارائه دهیم. با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

مشاوره تلفنی برای هم اندیشان تنها برای دانشجویان است؟

خیر شما می توانید از اول ابتدایی تا دکتری، هر گونه سوالی در زمینه تحصیلی، سربازی و استخدام داشتید، از هم اندیشان بپرسید.

آیا مشاوران هم اندیشان در زمینه انتخاب رشته نیز مشاوره می دهند؟

بله شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه انتخاب رشته دبیرستان و دانشگاه، از مشاوران ما بپرسید.

مشاوره تلفنی بهتر است یا مشاوره حضوری؟

زمان برای هر فرد ارزشمند ترین دارایی است. مشاوره تحصیلی دانشگاهی تلفنی نیز کمترین زمان را از شما خواهد گرفت و بهترین نتیجه را برای شما در پی خواهد داشت.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره