تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

مشاوره کنکور انسانی

مشاوره کنکور انسانی

رشته انسانی از رشته هایی است که در میان برخی خانواده ها مورد قبول نبوده و فکر می کنند فرزندشان با ادامه تحصیل دادن در این رشته موفق نخواهند شد، این یک باور غلط است، رشته انسانی دارای رشته های پر در آمدی در دانشگاه است که رقابت زیادی در میان این رشته ها وجود دارد که برای قبولی در این رشته ها باید بتوانید کنکور را به بهترین شکل پشت سر بگذارید.

شغل هایی با در آمد عالی که با تحصیل در رشته انسانی می توان به آن ها دست یافت عبارتند از: مدیریت، روانشناسی، حسابداری، حقوق و وکالت و … .

برای این که نتایج کنکور همان چیزی باشد که می خواهید باید یک مشاوره کنکور انسانی زبده و حرفه ای داشته باشید تا بتوانید هر روز نسبت به دیروز پیشرفت کنید و در آخر با رتبه خوب در دانشگاهی عالی و در رشته ای که به آن علاقه دارید، موفق به قبولی شوید.

ما در این مقاله وظایف یک مشاوره کنکور انسانی کاربلد و حرفه ای را که باید انجام دهند را قرار داده ایم، با مطالعه این مقاله می توانید در انتخاب مشاوره کنکور انسانی بهتر از قبل عمل کرده و افراد حرفه ای و مناسب را انتخاب کنید؛ برای آشنایی با وظایف یک مشاوره کنکور انسانی خوب ومشاوره آیکن دلایل وجود مشاور، با ما همراه باشید.

چرا به یک مشاوره کنکور انسانی نیاز داریم؟

همواره وجود یک راهنما در زندگی برای همه افراد مورد نیاز است، حال اگر شما در دوره طلایی کنکور هستید، نیاز به یک راهنمای حرفه ای دارید تا مسیر کنکور را برایتان هموار کند و شما به کمک او بتوانید به پیشرفت های روز افزونی دست یابید.

بدون وجود مشاوران تحصیلی مانند مشاوره کنکور انسانی، انگار بدون هیچ نور یا چراغی در یک جاده تاریک حرکت می کنید، مشاوره کنکور انسانی همانند چراغی در تاریکی راه و مسیر موفقیت و پیشرفت را برای شما نشان می دهد و با تجربه ای دارد کمک می کند به این موفقیت ها دست یابید.

برای یک مشاور اهمیتی ندارد شما در چه سطحی هستید، او کمک به ارتقا یافتن شما را یک وظیفه برای خود می داند و تا زمانی که شما به سطوح بالایی دست نیافته اید از کمک به شما دست نخواهد کشید.

در ادامه وظایف یک مشاور کنکور انسانی کاربلد را توضیح داده ایم، با ما همراه باشید.

هدف گذاری اولین قدمی که باید برای مشاوره کنکور انسانی بردارید

در ابتدا مشاوره کنکور انسانی از شما می خواهد هدفی برای خود تعیین کنید. هدف شما در انگیزه شما در اواسط راه تاثیر گذار است. هدف گذاری مانند تعیین یک مسیر و مقصد و سپس در این راه تلاش کردن است تا زمانی که به مقصد مورد نظر برسید.

چرا به یک مشاوره کنکور انسانی نیاز داریم؟

شناخت هدف قدم دوم در مشاوره کنکور انسانی

پس از هدف گذاری باید هدف خود را به طور کامل بشناسید، یعنی مسیر رسیدن به مقصد را شناسایی کرده و در این مسیر شروع به حرکت کنید؛ برای مثال باید بدانید رشته ای که می خواهید در دانشگاه در آن قبول شده و ادامه تحصیل دهید، در کدام زیر گروه قرار دارد؟ با دانستن این موضوع می توانید ضرایب دروسی که باید مطالعه کنید را دانسته و برنامه ریزی خود را بر این اساس تنظیم کنید.

در جدول زیر می توانید ضرایب دروس در هر زیر گروه را مشاهده کنید:

درس زیر گروه 1 زیر گروه 2 زیر گروه 3 زیر گروه 4 زیر گروه 5
ریاضی 2 4 4 3 3
فلسفه و منطق 3 1 1 2 2
زبان عربی 4 1 1 1 2
روانشناسی 1 2 1 3 2
اقتصاد 1 2 3 2 1
علوم و فنون ادبی 4 2 2 2 3
جامعه شناسی 1 3 2 2 3
جغرافیا و تاریخ 1 1 1 3 1

رشته های موجود در هر زیر گروه به شرح زیر است:

زیر گروه ها رشته های موجود در زیر گروه ها
زیر گروه 1 فلسفه – حکمت اسلامی و فلسفه – علوم قضایی – پلیس قضایی علوم قرآنی – فقه و حقوق اسلامی – معارف اسلامی و علوم سیاسی – علوم اسلامی – ادبیات و زبان عربی – زبان و ادبیات عربی – مترجمی زبان عربی – زبان و ادبیات فارسی – دبیری زبان و ادبیات فارسی – دبیری علوم دینی – الهیات و معارف اسلامی – علوم اسلامی – حقوق
زیر گروه 2 دبیری علوم اجتماعی – علوم اجتماعی – مددکاری اجتماعی – خبرنگاری – علوم ارتباطات اجتماعی
زیر گروه 3 مدیریت – مدیریت بانکداری – بانکداری – امور بانکی – حسابداری – علوم اقتصادی – مدیریت بازرگانی – مدیریت جهانگردی – مدیریت بیمه
زیر گروه 4 علوم سیاسی – روابط سیاسی – علوم نظامی – اطلاعات نظامی – اطلاعات و ضد اطلاعات – جغرافیا – جغرافیای سیاسی نظامی – دبیری جغرافیا – تاریخ – دبیری تاریخ –باستان شناسی
زیر گروه 5 علوم تربیتی – کاردانی تربیت بدنی و علوم ورزشی – دبیری تربیت بدنی و علوم ورزشی – روانشناسی – راهنمایی و مشاوره – مطالعات خانواده – کتابداری

به یاد داشته باشید ضرایب دروس تخصصی به تنهایی قبولی شما را تضمین نمی کنند، تست های دروس عمومی را باید در کنار تست های تخصصی انجام دهید تا رتبه شما به لحاظ قابل توجهی پیشرفت کنید. ضرایب دروس عمومی در جدول زیر قرار داده شده است:

دروس ضرایب
ادبیات فارسی 4
زبان عربی 2
زبان خارجی 2
دین و زندگی 3

قدم سوم مشاوره کنکور انسانی: برنامه ریزی و بودجه بندی

قدم سوم مشاوره کنکور انسانی: برنامه ریزی و بودجه بندی

برنامه ریزی و بودجه بندی چرا اهمیت دارد؟ قبل از شروع مطالعه باید از دروس، مباحث و قسمت های مهم، ضرایب دروس و تعداد سوالات و … را باید بدانید و بعد از آن با برنامه ریزی دقیق و مفیدی که مشاوره کنکور انسانی برای شما تهیه می کند، شروع به مطالعه کنید.

در ادامه تعداد سوالات تمامی دروس عمومی و تخصصی رشته انسانی قرار داده ایم می توانید با مطالعه جداول پایین در برنامه ریزی خود دقیق تر عمل کنید.

دروس عمومی
دروس تعداد سوالات شماره سوالات در آزمون
زبان انگلیسی 25 76 الی 100
معارف اسلامی 25 51 الی 75
زبان عربی 25 26 الی 50
ادبیات فارسی 25 1 الی 25

 

دروس تخصصی
دروس تعداد سوالات شماره سوالات در آزمون
اصول عقاید و فقه 20 281 الی 300
روانشناسی 20 261 الی 280
فلسفه و منطق 25 236 الی 260
علوم اجتماعی 20 216 الی 235
تاریخ و جغرافیا 30 186 الی 215
زبان عربی 20 166 الی 185
ادبیات فارسی 30 136 الی 165
اقتصاد 15 121 الی 135
ریاضی 15 101 الی 120

قدم چهارم مشاوره کنکور انسانی: روش های صحیح مطالعه

یک مشاور کنکور انسانی حرفه ای می داند که روش های مطالعه مفید برای هر فردی تفاوت دارد؛ زیرا پذیرش و درک هر دانش آموز متفاوت تر از دیگری است پس باید ابتدا نقاط ضعف و نقاط قدرت در مطالعه دانش آموز را بررسی کرده و سپس بهترین روش یادگیری را به دانش آموز یاد می دهد.

به عنوان مثال قدرت یادگیری یک فرد زمانی که با صدای بلند درس می خواند افزایش می یابد ولی فرد دیگری با آرام و کند خوانی بهتر مطالب را درک می کند. پس برای هر شخص روش مطالعه مفید و صحیح فرق دارد.

قدم چهارم مشاوره کنکور انسانی: روش های صحیح مطالعه

توصیه آخر

کنکور انسانی بر خلاف باور عموم، آینده شغلی خوبی را دارد؛ این را می توان از رقابت هایی که در میان رشته های موجود در رشته انسانی است، مشاهده کنید.

به منظور به دست آوردن رتبه خوب و قبولی در رشته مورد علاقه تان می توانید برای مشاوره تحصیلی از مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره هم اندیشان، از ساعت 8 صبح الی 12 شب به صورت تلفنی کمک بگیرید.

سوالات متداول

اگر در کنکور از دروس عمومی تست نزنیم مشکلی پیش نمی آید؟

تست نزدن در یک یا چند درس تاثیر منفی بر نتایج کنکور خواهد داشت، توصیه ما این است که حداقل در همه دروس یک تست بزنید اما به یاد داشته باشید اگر از قطعی بودن جواب مطمئن نباشید به هیچ عنوان تست نزنید زیرا در کنکور نمره منفی وجود دارد.

با داشتن سهمیه های جانبازی، ایثارگری ی فرزندان اسرا، امکان قبولی از دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

تنها داشتن سهمیه ها نمی تواند تضمین کننده قبولی شما باشد، باید در تست زنی مهارت داشته باشید و در صد کم تری از سوالات را اشتباه جواب دهید.

با روزی چند ساعت درس خواندن می توان رتبه خوب و قابل قبولی را کسب کرد؟

بستگی به کیفیت مطالعه و درصد یادگیری شما دارد؛ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره هم اندیشان تماس گرفته و طبق برنامه ای که برای شما در نظر می گیرند، مطالعه کنید تا کیفیت مطالعه را افزایش داده و احتمال قبولی تان از کنکور انسانی نیز بالا رود.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره