تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی جدید

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی جدید

رشته انسانی یکی از گروه های آزمایشی کنکور سراسری است که دارای ۵ زیرگروه با ضرایب درسی متفاوت است. بیشترین رقابت در میان داوطلبان گروه آزمایشی انسانی بر سر رشته های حقوق و روانشناسی است.

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور انسانی، دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی در اختیار داوطلبان شرکت کننده در این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد.

اطلاعاتی که در این دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، اهمیت زیادی دارد و به همین علت است که تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی صحبت کنیم و جزئیات آن را در اختیار شما قرار دهیم.

اگر شما هم داوطلب کنکور انسانی هستید، این مطلب برای شماست؛ توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید تا در زمان انتخاب رشته دچار مشکل نشوید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی

قبل از شروع مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی در اختیار داوطلبان قرار می‌ گیرد.

اگر شما در کنکور سراسری شرکت کرده باشید و در کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه و نیز دانشگاه فرهنگیان شده باشید، باید در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری به سایت خود سازمان سنجش مراجعه کنید و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری را دانلود کنید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی

طبق روال هر سال، انتخاب رشته کنکور سراسری عموما در نیمه دوم مرداد ماه برگزار می شود و این احتمال می رود که امسال هم انتخاب رشته از نیمه دوم مرداد ماه آغاز شود.

در دفترچه انتخاب رشته که دارای بخش های مختلفی است، توضیحات مختلفی در مورد مراحل انتخاب رشته مشاهده می کنیم.

در ابتدای این دفترچه در مورد شرایط و ضوابط و قوانین انتخاب رشته گفته شده و سپس رشته محل های مختلف لیست شده اند.

پس از مطالعه دفترچه و مشاهده لیست رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته باید اولویت های خودتان را بر اساس رشته و شهر را مشخص کنید و سپس با توجه به رتبه ای که در آزمون سراسری کسب کرده اید، مشخص کنید و در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد کنید.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که این اولویت بندی در انتخاب رشته، حساسیت بالایی دارد و اگر کوچک ترین خطایی در اولویت بندی و یا فرایند انتخاب رشته داشته باشید، سرنوشت شما عوض می شود.

فرایند پذیرش دانشجو در نرم افزار سازمان سنجش به این صورت است که: به ترتیب نمره و رتبه داوطلبان فرم انتخاب رشته آن ها را از بالا به پایین بررسی می کند.

اولین رشته محل دارای ظرفیت درج شده در فرم انتخاب رشته به عنوان محل قبولی نهایی داوطلب محسوب شده و بررسی ادامه اولویت ها در فرم انتخاب رشته توسط نرم افزار سازمان سنجش متوقف می شود.

به همین خاطر شما باید در فرایند انتخاب رشته خودتان، از تخصص و تجربه یک مشاور استفاده کنید تا بخاطر یک اشتباه کوچک، سرنوشت شما عوض نشود.


بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 1400


جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی

جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی

دفترچه انتخاب رشته انسانی از بخشهای زیر تشکیل شده است:

بخش اول دفترچه انتخاب رشته شامل کلیات، شرایط و ضوابط

توضیحات مربوط به بخش اول دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی شامل ضوابط و شرایطی هستند که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری آورده شده است.

در بخش اول دفترچه انتخاب رشته مطالبی در مورد نحوه گزینش داوطلبان، شرایط و ضوابط کلی پذیرش دانشجو، شرایط پذیرش در رشته های با شرایط خاص، نحوه تأثیر انواع سهمیه ها مثل (سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی، سهمیه ایثارگران ۵ درصدی، سهمیه خانواده شهدا در انتخاب رشته کنکور)، ظرفیت پذیرش کنکور انسانی در دوره‌ های روزانه، پردیس خودگردان، نیمه حضوری، شبانه، مجازی، پیام نور و غیر انتفاعی ارائه شده است.

همچنین در این بخش توضیحاتی در مورد جزئیات کارنامه اولیه کنکور و نحوه و مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ارائه شده است.

بخش دوم: شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی موسسات

در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی توضیحات مختصری در مورد شهریه دوره های غیر روزانه مثل شهریه دانشگاه پیام نور، شهریه دانشگاه آزاد، کارشناسی شبانه، شهریه دانشگاه غیرانتفاعی و شهریه پردیس خودگردان ارائه شده است.

همچنین شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ ها و موسسات دانشگاه عالی و همچنین دانشگاه های دارای شرایط خاص بررسی شده است.

بخش سوم: دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی به رشته محل‌ ها و فرم پیش نویس انتخاب رشته اختصاص یافته است.

در سومین بخش از دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی لیست رشته محل ها به همراه دوره تحصیلی، نام دانشگاه یا موسسه محل تحصیل، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و موسسات در دو نیمسال اول و دوم و همچنین نام رشته تحصیلی آورده شده است. در انتهای آن نیز فرم پیش نویس انتخاب رشته قرار داده شده است.

در مرحله انتخاب رشته یکی از مهم ترین شرایط وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن داوطلب است که در کارنامه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ مشخص شده است.

داوطلبان رشته علوم انسانی با توجه به دوره هایی که در آن مجاز به انتخاب رشته شده اند می‌ توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور

سخن آخر

داوطلبان رشته کنکور انسانی سال جدید که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند با توجه به مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام به انتخاب رشته کنند.

اما از آنجایی که اولویت بندی کد رشته محل ها در فرم انتخاب رشته از اهمیت بالایی برخوردار است داوطلبان می‌ توانند از مشاوره و کمک کارشناسان مجرب در موسسات مشاوره تحصیلی استفاده نموده و از طریق نرم افزار های معتبر اقدام به انتخاب رشته کنند.

داوطلبان کنکور انسانی با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند قبولی خود را در گروه آزمایشی انسانی و نوع سهمیه و رتبه در سهمیه مشاهده نمایند.

سوالات متداول

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۰ چه زمانی است؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی معمولا در مرداد ماه منتشر می شود در صورت انتشار دفترچه لینک دسترسی به آن در متن مقاله قرار داده می شود.

امکان انتخاب چند رشته محل در فرم انتخاب رشته کنکور انسانی وجود دارد؟

همانطور که در متن مقاله اشاره شد برای داوطلبان کنکور انسانی امکان انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی وجود دارد.

آیا لیست رشته محل های کنکور انسانی دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۰ ارائه شده است؟

خیر، لیست رشته محل های دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه به صورت مجزا منتشر می‌ شود.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی به چه طریق در اختیار داوطلبان این رشته قرار می‌گیرد؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی از طریق سازمان سنجش و به صورت اینترنتی منتشر می‌ شود.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره