تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 1400

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 1400

کنکور زبان یکی از پرطرفدارترین گروه های آزمایشی در میان داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری است.

قبل از آغاز مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری زبان، سازمان سنجش دفترچه ای را تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان در اختیار داوطلبان این رشته قرار می‌ دهد، تا با مراحل انتخاب رشته و ظرفیت دانشگاه های سراسری، روزانه، پردیس خودگردان، پیام نور، نوبت دوم (شبانه) و غیرانتفاعی آشنا شوند.

از آنجایی که مطالعه مطالب موجود در این دفترچه برای داوطلبان رشته کنکور سراسری زبان از اهمیت بالایی برخوردار است، در این مقاله جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان دفترچه قرار داده شده است تا قبل از انتشار دفترچه و زمان انتخاب رشته آزمون سراسری، اطلاعات مختصر و مفیدی در مورد دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان کسب کنید.

اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، این مطلب را از دست ندهید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

داوطلبان شرکت کننده در کنکور زبان که در کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند، باید از طریق سایت سازمان سنجش دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان دانلود کرده و بخش های مختلف آن را مطالعه کنند و از لیست کد رشته محل های موجود در دفترچه انتخاب رشته، کد رشته محل های خود را بر اساس علایق و اولویت های خویش در فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور سراسری وارد کنند.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، انتخاب رشته کنکور سراسری در سال جدید، در دهه دوم مرداد ماه انجام خواهد شد.

داوطلبانی که در کارنامه اولیه کنکور سراسری زبان، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه، غیر روزانه و دانشگاه فرهنگیان شده اند، باید در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نموده و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور زبان را دانلود کنند.

داوطلبان پس از دریافت دفترچه می‌ توانند ۱۵۰ کد رشته محل را متناسب با علایق و اولویت های خود از بین رشته محل های ارائه شده در هر کد رشته محل و ظرفیت پذیرش در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور زبان انتخاب کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری زبان حتماً باید این نکته را توجه داشته باشند که اولویت بندی انتخاب های داوطلب در فرم اینترنتی انتخاب رشته از حساسیت بالایی برخوردار است؛ چرا که نرم افزار سازمان سنجش به ترتیب نمره و رتبه داوطلبان رشته کنکور زبان از بالا به پایین فرم انتخاب رشته را بررسی می کند.

در صورتی که داوطلب در اولین رشته محل دارای ظرفیت قبول شود، به عنوان محل قبولی نهایی داوطلب تلقی شده و بررسی ادامه رشته محل ‌ها در فرم اینترنتی انتخاب رشته توسط نرم افزار سازمان سنجش متوقف می شود. بنابراین استفاده از تجربیات کارشناسان مجرب در یک انتخاب رشته مفید موثر خواهد بود.

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان از بخش‌ های مختلفی تشکیل شده که عبارتند از:

کلیات، شرایط و ضوابط دفترچه کنکور زبان

در بخش اول دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان توضیحاتی در مورد نحوه گزینش داوطلبان، شرایط و ضوابط کلی پذیرش دانشجویان، شرایط پذیرش در رشته‌ های دارای شرایط خاص، نحوه تاثیر انواع سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور مثل (تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی، سهمیه ایثارگران ۵ درصدی، سهمیه خانواده شهدا) گفته شده است.

همچنین ظرفیت پذیرش کنکور سراسری زبان در دوره های روزانه، نیمه حضوری، مجازی، پیام نور، پردیس خودگردان و غیرانتفاعی اطلاعاتی ارائه شده است. همچنین در بخش اول دفترچه در مورد جزئیات کارنامه اولیه کنکور و نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری مطالبی عنوان شده است.

در بخش اول دفترچه انتخاب رشته زبان به همان شرایط ثبت نام کنکور سراسری مجدداً اشاره شده است.

بخش دوم: در مورد شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی موسسات

در دومین بخش از دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان در خصوص شهریه دوره های غیر روزانه و شهریه پرداز مثل شهریه دانشگاه پیام نور، شهریه دانشگاه غیرانتفاعی، شهریه کارشناسی شبانه و شهریه پردیس خودگردان توضیح مختصری ارائه شده است.

همچنین در این بخش به شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ ها، شرایط دانشگاه های خاص پرداخته شده است.

بخش سوم: لیست کد رشته محل ها به همراه فرم پیش نویس انتخاب رشته

سومین بخش از دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان شامل لیست کد رشته محل ها، نام دانشگاه یا موسسه محل تحصیل، دوره تحصیلی، نام رشته تحصیلی و ظرفیت پذیرش در هر کدام از رشته محل ها در دو نیمسال اول و دوم است.

در انتهای دفترچه نیز فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری زبان قرار گرفته است. مهم ترین مرحله انتخاب رشته مجاز یا غیر مجاز بودن داوطلب کنکور سراسری زبان است که در کارنامه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری مشخص شده است.

داوطلبان در دوره‌ هایی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌ توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند.

جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان

سخن آخر

با توجه به بخش‌ های مختلف دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و مطالبی که در این مقاله آورده شده است، داوطلبان کنکور سراسری زبان می‌ توانند خود به تنهایی اقدام به انتخاب رشته نمایند.

اما همانطور که قبلا نیز اشاره شد اولویت بندی فرم انتخاب رشته اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین برای داشتن یک انتخاب رشته موفق بهتر است از مشاوره کارشناسان مجرب در موسسات مشاوره تحصیلی و نرم افزار انتخاب رشته معتبر استفاده نمایند، تا بتوانند محدوده شانس قبولی خود را در گروه آزمایشی زبان و در نوع سهمیه و رتبه در سهمیه مشاهده نمایند.

سوالات متداول

آیا لیست رشته محل های زبان دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان ارائه شده است؟

خیر، لیست رشته محل های زبان دانشگاه آزاد به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دفترچه انتخاب دانشگاه آزاد به صورت مجزا منتشر می شود.

هر کدام از داوطلبان چند رشته محل در دفترچه انتخاب رشته زبان را می توانند انتخاب کنند؟

همانطور که در متن مقاله نیز اشاره شد امکان انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل برای داوطلبان زبان وجود دارد.

موعد انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان چه زمانی است؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان معمولا هر ساله در مرداد ماه منتشر می‌ شود.

امکان دسترسی به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان به چه صورت است؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌ شود.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره