تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

مشاوره تلفنی روانشناسی چیست و چه مزایایی دارد؟

مشاوره تلفنی روانشناسی چیست و چه مزایایی دارد؟

در بسیاری از مواقع افراد تحت فشار روانی زیادی هستند و به مشاوره روانشناسی نیاز دارند؛ اما به دلایل مختلف نمی توانند به مراکز روانشناسی بروند.

مثلا یک خانم خانه دار با چند کودک خردسال، برای شرکت در جلسات روانشناسی با مشکل مواجه می شود. این افراد می توانند از مشاوره تلفنی روانشناسی یا مشاوره آنلاین استفاده کنند و با دریافت مشاوره تلفنی، دیگر نیازی به حضور فیزیکی این افراد در مراکز روانشناسی نخواهد بود.

برای درک بهتر این موضوع و آشنایی با مزیت های مشاوره تلفنی روانشناسی، توصیه می کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

مشاوره تلفنی روانشناسی چیست؟

درمان روانشناسی تلفنی یا مشاوره تلفنی روانشناسی، فرآیند صحبت با درمانگر از طریق تلفن و یا ابزارهای تماس تصویری مثل اسکایپ و… است.

هدف از این صحبت، حل مسائل روحی، احساسات، باورها و مشکلات زندگی است.

از آنجایی که امروزه هر کسی به موبایل دسترسی دارد، مشاوره تلفنی در دسترس تر از مشاوره حضوری شده و افراد تمایل بیشتری به مشاوره روانشناسی تلفنی پیدا کرده اند.

درمان تلفنی مانند مشاوره حضوری است، با این تفاوت که فرد برای تعامل با درمانگر نیازی به مراجعه حضوری ندارد و تلفن مانند یک حریم خصوصی عمل کرده و فرد در مورد مسائلی که باعث نگرانی اش شده، با مشاور خود صحبت کند.

روش کار به این صورت است که در جلسه اول، مشاور شرایط فرد را ارزیابی می کند و ارزیابی تلفنی باعث سرعت کار درمان می شود. این مشاوره می تواند جلسات متعددی داشته باشد و مشاور به دقت به صحبت های فرد گوش داده و در مورد برنامه درمانی مناسب برنامه ریزی می کند.

مشاوره تلفنی روانشناسی چیست؟

در چه مواقعی از مشاوره روانشناسی غیر حضوری استفاده کنیم؟

مشاوره تلفنی یا آنلاین نیز مانند مشاوره حضوری است و برای کاهش فشار روانی و حل درست مشکلات یا کنار آمدن با آن ها به افراد کمک می کند.

ازجمله مواردی که می توانید به صورت غیر حضوری با مشاور در میان بگذارید، عبارتند از:

و…

تفاوت مشاوره حضوری با مشاوره تلفنی روانشناسی چیست؟

همان طور که گفته شد، درمان تلفنی نیز همان ارزش درمان حضوری را دارد و گاهی حتی از مشاوره حضوری نیز مفیدتر خواهد بود.

این روش درمان به کودکان، جوانان و بزرگسالان کمک می کند تا با استفاده از ابزارهای ارتباطی، در هر زمان و هر جایی با مشاور خود در ارتباط باشند.

این نوع درمان برای افرادی با شرایط زیر بسیار مناسب است:

  • افرادی که برنامه های شلوغی دارند.
  • افرادی که محیط راحت خانه خود را به مراکز درمانی ترجیح می دهند.
  • افرادی که به هر دلیل نمی توانند خانه خود را ترک کنند.
  • افرادی که اغلب در سفر هستند.
  • افرادی که برای مراجعه حضوری به مرکز مشاوره باید مسیر طولانی را طی کنند.

تفاوت مشاوره حضوری با مشاوره تلفنی روانشناسی چیست؟

مزایای مشاوره روانشناسی تلفنی کدامند؟

اگر بخواهیم مهمترین مزایای روانشناسی تلفنی را بررسی کنیم، مهمترین آنها عبارتند از:

  • صرفه جویی در زمان

مشاوره تلفنی روانشناسی استفاده بهینه از زمان است؛ یعنی اینکه هر فرد می تواند از هر محلی با درمانگر خود تماس بگیرد. این کار خیلی سریع تر از رفت و آمد به مراکز مشاوره انجام می شود.

افراد در محل کار خود در بازه زمانی ناهار می توانند از مشاوره تلفنی بهره ببرند یا یک خانم خانه دار، زمانی که نوزادش در خواب است، می تواند با مشاور خود صحبت کند.

  • درمان از راه دور

بسیاری از سفرهای کاری، تحصیلی و… باعث می شوند که روند دریافت مشاوره حضوری روانشناسی مختل شوند؛ اما مشاوره تلفنی و آنلاین این مشکلات را ندارد و فرد می تواند در هر جایی با درمانگر خود در ارتباط باشد.

همچنین افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند، می توانند با مشاور خود در ایران در تماس باشند.

  • عدم نیاز به جابجایی

بسیاری از افراد به هر دلیلی قادر به رفت و آمد به مراکز روانشناسی نیستند. این افراد برای جابجایی باید هزینه زیادی پرداخت کنند؛ بنابراین بهتر است که این افراد از مشاوره تلفنی بهره ببرند.

مشاوره تلفنی یا آنلاین هزینه جابجایی ندارد و افراد می توانند از رختخواب خود با مشاور صحبت کنند.

  • درمان هراس از مکان های باز

برخی از افراد از فضای باز و اجتماع هراس دارند. این افراد از ترک خانه ایمن خود احساس ناراحتی می کنند؛ بنابراین مشاوره تلفنی به کمک این افراد می آید و آن ها می توانند مشکلات روحی خود را حل کنند.

  • صرفه جویی در هزینه ها

گاهی وقت ها در شهرهای شلوغی مثل تهران، هزینه رفت و آمد به مراکز مشاوره بسیار زیاد است. مشاوره تلفنی و یا اینترنتی هزینه ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

  • حریم خصوصی بیشتر

مشاوره تلفنی، حریم خصوصی بالایی دارد. در بسیاری از مواقع افراد از مراجعه به مراکز مشاوره می ترسند؛ زیرا از این که دیگران متوجه شوند و بر سلامت روانی آن ها برچسب بزنند، واهمه دارند.

مشاوره غیر حضوری، حریم خصوصی بیشتری دارد و اطرافیان متوجه این مشاوره نخواهند شد؛ بنابراین فرد امنیت روانی بیشتری دارد و فرد می تواند به صورت ناشناس با درمانگر خود در ارتباط باشد.

  • حق انتخاب گسترده تر از میان درمانگر ها

در این نوع درمان، گزینه های بیشتری برای انتخاب درمانگر وجود دارد. دیگر لزومی ندارد تنها به درمانگر های شهر خود فکر کنید. شما می توانید با بررسی و تحقیق کامل، یکی از بهترین مشاوران کشور را انتخاب کنید.

دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین روانشناسی به صورت شبانه روزی به چه صورت می باشد؟

مشاوره تلفنی روانشناسی در چه مواردی می تواند به شما کمک کند

در مشاوره تلفنی روانشناسی می توانید طیف وسیعی از مسائل و مشکلات را می تواند حل کند. در برخی موارد مشاوره تلفنی هیچ تفاوتی با مشاوره حضوری ندارد

 مشاوره تلفنی فردی

مشاوره فردی نیز از مواردی که در مشاوره تلفنی می تواند مسائل و مشکلاتی از قبیل ترس بدبینی استرس و اضطراب را حل کند. مشاوره فردی می تواند با یک تلفن و مشاوره گرفتن از یک مشاور باتجربه بسیاریز از مسائل این چنینی را حل کند

همچنین در مورد تصمیم گیری بهتر در مواجهه با برخی سخت مشاوره تلفنی می تواند شما را راهنمایی کند.

مشاوره تلفنی خانواده

یکی از زمینه هایی که می توان با آن مشاوره گرفت مشاوره خانواده است. با توجه به این که در زندگی مشترک چالش هایی می تواند ایجاد شود که زن و شوهر به تنهایی قادر به حل آن نیستند، نیاز به مشورت با یک زوانشناس خانواده ضروری است. مشاوره تلفنی روانشناسی می تواند به مدیریت این چالش ها کمک کند و راهکارهای اصولی برای حل مشکلات زندگی مشترک رارئه دهد.

 

مشاوره تلفنی خیانت

فردی که مورد خیانت قرار گرفته است احساس خشم شدیدی دارد و دچار ترس و تنهایی و اضطراب می شود. این فرد در بسیاری از مواقع قادر به بازگویی احساساتش نیستند. مشاوره تلفنی روانشناسی در این گونه مواقع فرد را تسکین داده و راهکارهایی برای مدیریت استرس به او  پیشنهاد می کند.

مشاوره تلفنی جنسی

مشکلات جنسی از مواردی است که به عات شرم حضور جدی گرفته نمی شود و خانواده ها ا با مسائل زیاید روبه رو می کند. در این مورد فرد می توانند با یک سکس تراپیست به صورت تلفنی صحبت کرده و مسائل خودرا مطرح کرده و به مسائل خود را حل کنند.

مشاوره تلفنی طلاق

هنگامی که فرد به ناگاه به فکر طلاق می افتد در درجه اول باید بفهمد مشکل چیست و چرا به فکر طلاق افتاده است. در این حالت گفتگو را بک مشاور روانشناسی به صورت تلفنی می تواند به شناخت دلایل طلاق و بررسی این که آیا فرد تصمیم درستی گرفته است یا نه

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره ازدواج نیز از مواردی است که می توان با مشاوره تلفنی به نتایج خوبی رسید. اگر در شروع یک رابطه هستید مشاور تلفنی روانشناسی می تواند به شما در ارزیابی و شناخت اولیه کمک زیادی کند. در مواردی که امکان مشاوره حضوری نیست مشاوره تلفنی ازدواج می تواند گزینه خوبی برای شما به شمار رود.

دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین روانشناسی به صورت شبانه روزی به چه صورت می باشد؟

در برخی از مواقع، فرد به صورت کاملا اورژانسی به مشاوره روانشناسی نیاز دارد.

این مساله نیز همانند مشکلات جسمی، بسیار مهم است و باید به سرعت رفع شود؛ در این هنگام مشاوره تلفنی یا آنلاین شبانه روزی به کمک فرد می آید.

در هر ساعتی از شبانه روز، این مراکز مشاوره آماده ارائه خدمات تلفنی و یا آنلاین به افراد هستند؛ بدین ترتیب لزومی به تحمل فشارهای روحی و روانی در طول شب نخواهید داشت؛ هر لحظه می توانید با دریافت مشاوره، آرامش از دست رفته خود را به دست آورید.

هزینه مشاوره تلفنی چقدر است؟

هر ساله سازمان نظام روانشناسی، تعرفه ای را برای مشاوره تعیین می کند که نسبت به درجه علمی روانشناس متفاوت است.

در حالت کلی هزینه روانشناسی به شهر، میزان تجربه و مهارت، شهرت روانشناس و طول دوره درمان بستگی دارد.

مرکز مشاوره هم اندیشان به خاطر رفاه حال مراجعان امکان مشاوره تلفنی را ایجاد کرده است افرادی که نمی توانند به صورت حضوری در جلسات مشاوره شرکت کنند می توانند بر حسب نیاز خود از یکی از بسته های مشاوره تلفنی هم اندیشان استفاده کنند. مزیت این بسته ها آن است که نیازی به پرداخت آنلاین نداشته و این هزینه بر روی قبض تلفن ثابت محاسبه می شود.

این بسته ها از 10 دقیقه تا 60 دقیقه تعریف شده است که در زمان تخفیف هزینه ای مابین 75 تا 210 هزار تومان دارد. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191023933 تماس بگیرید.

هدف مشاوره تلفنی روانشناسی

هدف از مشاوره تلفنی روانشناسی آن است که مشکلات تماس گیرندگان را در اسرع وقت حل کرده و به آن ها در بهبود احساس سلامت روانی یاری برساند.

مشاوره تلفنی به فرد کمک می کند مسئله خود را تشریح کرده و احساس اندوه و سردرگمی را برطرف کرده و قدرت کنترل زندگی خود را بدست بگیرد.

علاوه بر آن هدف مشاوره می تواند موارد زیر نیز باشد.

  • پیشگیری از آسیب های اجتماعی با آگاهی دادن مشاور
  • کمک به تماس گیرنده برای تحلیل بهتر مسئله و انتخاب راه حل بهینه، به جای تصمیمات عجولانه
  • کمک به پذیرش و تغییر واقعیت ها و حل مشکل در زمانی کم
  • ایجاد دسترسی آسان و همگانی به تخصص های روانشناسی

ویژگی مشاور خوب تلفنی

از ویژگی های یک مشاور تلفنی خوب عبارتند از:

  • انتقال آرامش
  • ایجاد رابطه ای خوب با تماس گیرنده
  • شنونده خوب بودن
  • توان گفتگوی هدفمند
  • توانایی هدایت ارتباط
  • ارائه روشی قابل فهم به افراد دارای مشکل
  • تنظیم هیجانات منفی مخاطب
  • حس همدلی و درک
  • توجه به بار عاطفی کلام تماس گیرنده.
  • جلب اعتماد مخاطب
  • ارائه حمایت عاطفی لازم و راهنمایی دوستانه برای حل مشکل تماس گیرنده
  • توانایی های کلامی خوب با تماس گیرنده
  • رازداری و حفظ اطلاعات سری تماس گیرندگان

هزینه مشاوره تلفنی چقدر است؟

سخن آخر

دریافت مشاوره روانشناسی یکی از ضروری ترین نیازهای افراد جامعه است. امروزه زندگی برای همه افراد جامعه سخت شده است و همه فشارهای روانی مختلفی را تحمل می کنند؛ بنابراین برای جلوگیری از بیماری های روحی و جسمی، افراد باید از مشاوره روانشناسی بهره ببرند.

با توجه به اینکه همه در تکاپو هستیم و فرصت زیادی در طول شبانه روز نداریم، بهتر است که از مشاوره تلفنی روانشناسی یا مشاوره آنلاین استفاده کنیم؛ بدین ترتیب نیازی به تحمل ترافیک های سنگین و صرف هزینه و زمان برای رفت و آمد نخواهیم داشت.

از طرفی لزومی ندارد که برای حضور در جلسات مشاوره مرخصی بگیریم یا خانواده و اطرافیانمان را در جریان دریافت مشاوره روانشناسی خود بگذاریم.

از طریق مشاوره تلفنی یا آنلاین، ما می توانیم با حفظ حریم خصوصی خود، به بهترین شکل مشاوره دریافت کنیم و زندگی شاد و خستگی ناپذیری را برای خود به ارمغان بیاوریم.

با توجه به توضیحات داده شده، امیدواریم که مزایای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی را به درستی درک کنید؛ همچنین می توانید با ما در مرکز مشاوره هم اندیشان در ارتباط باشید. کارشناسان ما آماده ارائه بهترین خدمات مشاوره به شما عزیزان هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02191023933 تماس بگیرید.

سوالات متداول

مشاوره تلفنی برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که مشغله زیادی دارند، یا تمایلی جهت صرف زمان و هزینه زیاد برای مراجعه به مرکز مشاوره را ندارند، می توانند از مشاوره تلفنی بهره ببرند.

آیا ارزش مشاوره تلفنی کمتر از ارزش مشاوره حضوری است؟

خیر؛ درمان تلفنی نیز همان ارزش درمان حضوری را دارد و گاهی حتی از مشاوره حضوری نیز مفیدتر خواهد بود.

مزایای دریافت مشاوره تلفنی چیست؟

صرفه جویی در زمان – درمان از راه دور – عدم نیاز به جابجایی – درمان هراس از مکان های باز – حق انتخاب گسترده تر از میان درمانگر ها – حریم خصوصی بیشتر

هزینه مشاوره تلفنی چقدر است؟

در حالت کلی هزینه روانشناسی به شهر، میزان تجربه و مهارت، شهرت روانشناس و طول دوره درمان بستگی دارد. بسیاری از روانشناسان هزینه مشاوره حضوری و تلفنی را یکسان در نظر می گیرند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره