تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

انواع سرگرمی و تفریح برای نوجوانان

انواع سرگرمی و تفریح برای نوجوانان

یکی از دغدغه های فکر والدین سرگرمی و تفریح فرزندان شان می باشد که ما در اینجا به معرفی انواع سرگرمی و تفریح برای نوجوانان می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با این سرگرمی های مفید بطور کامل آشنا کنیم.

سرگرمی ها و تفریحاتی که برای نوجوانان انتخاب می شود نباید همانند سرگرمی های بزرگسالان باشد. زیرا نوجوانان انرژی بسیار بالایی دارند. از این رو سرگرمی را باید انتخاب کنند که با میزان انرژی موجود در بدن آنها سازگاری داشته باشد. به علاوه سرگرمی های نوجوانان باید به گونه ای باشد که به آنها یک مهارت خاص همچون برنامه نویسی را بیاموزد.

انواع سرگرمی و تفریح برای نوجوانان

کارشناسان تیم مشاوره خانواده هم اندیشان در اینجا می خواهند شما را با انواع سرگرمی و تفریح برای نوجوانان آشنا کنند. تا بتوانید از اوغات فراغت فرزند دلبندتان بهترین بهروری را داشته باشید.

  1. ساخت فیلم کوتاه

یکی از راه های که سبب رشد خلاقیت نوجوانان می شود ساخت فیلم کوتاه می باشد. فرزندان می توانند درباره یک موضوع آموزشی فیلم کوتاه بسازند و خودشان نقش بازیگر، فیلم بردار، تدوین گر، کارگردان و نویسنده را اجرا نمایند. با انجام این سرگرمی کلیه مهارت های فوق را می توانید محک بزنید و در هر کدام که قوی بودید آن را به عنوان یک پیشه در دست بگیرید.

  1. آموزش خیاطی

یکی دیگر از انواع سرگرمی و تفریح برای نوجوانان آموزش خیاطی می باشد. با خیاطی کردن فرزند شما می تواند هر آنچه را نیاز دارد خودش طراحی کرده و سپس بدوزد. شاید فرزندان شما در این راستا ضعیف باشند و نتوانند به خوبی رشد کنند؛ اما همین که بتوانند دکمه هایشان را نیز بدوزند قابل تحسین می باشد.

انواع سرگرمی و تفریح برای نوجوانان

  1. آموزش برنامه نویسی

امروزه پیشرفت علم به سمت تکنولوژی کشانده شده است. برنامه نویسی نیز یکی از مهم ترین و اصلی ترین دستگاه ها در پیشرفت تکنولوژی می باشد. شما می توانید فرزندتان را به در اوقات فراغت به یادگیری یکی از زبان های انگلیسی تشویق کنید. فرزند شما می تواند برای یادگیری این مهارت به کلاس های آموزشی مراجعه کند و یا از طریق اینترنت و فیلم های آموزشی این حرفه را بیاموزد.

برنامه نویسی نه تنها یک حرفه پولساز در دنیا می باشد؛ بلکه انجام آن سبب تقویت هوش و حافظه نیز می گردد.

  1. بازدید از مکان های تاریخی

یکی دیگر از انواع سرگرمی و تفریح برای نوجوانان بازدید از مکان های تاریخی می باشد. اگر می خواهید که نوجوان شما به شخصی در آینده تبدیل شود که آگاهی بسیار بالایی دارد بازدید از مکان های تاریخی بهترین انتخاب می باشد.

شما می توانید با فرزندتان به موزه موجود در شهر خودتان و یا شهر های اطراف بروید تا او با قدمت و تاریخ سرزمین خود آشنا شوید.

با رفتن به مکان های تاریخی فرزند شما میل بیشتری برای مطالعه کتاب های تاریخی پیدا می کند. اینگونه شما هم فرزندتان را به مطالعه دعوت کرده اید و هم اینکه وی را با گذشته سرزمینش آشنا می کنید.

  1. رفتن به کلاس های ورزشی

یکی دیگر از مناسب ترین سرگرمی ها برای نوجوانان شما رفتن به کلاس های ورزشی می باشد. با رفتن به کلاس های ورزشی فرزند شما فعالیت های بدنی انجام می دهد که مانع اضافه وزن در وی می گردد. همچنین ورزش کردن سبب بازتر شدن ذهن نوجوانان می شود.

شما می توانید فرزندتان را در کلاس های ورزشی نظیر: شنا، کاراته، یوگا، بوکس و… ثبت نام کنید.

  1. رفتن به طبیعت

یکی دیگر از انواع سرگرمی و تفریح رفتن به طبیعت می باشد. شما می توانید با رفتن به طبیعت از شگفتی های خداوند متعال آگاه شوید. دیدن کوه ها، درختان، آبشار و… همگی در باز شدن ذهن افراد بسیار موثر می باشد. همچنین طبیعت گردی بصورت گروهی به فرزند شما شرکت کردن در جمع را آموزش می دهد.

فواید داشتن سرگرمی و تفریح برای نوجوانان

در گروه های کوهنوردی افراد بصورت دسته جمعی با یکدیگر آتش روشن می کنند و چادر می زنند. انجام کارهای گروهی یکی دیگر از مهارت های می باشد که فرزند شما باید آن را بیاموزد.

  1. پرورش گل و گیاه

یکی دیگر از سرگرمی های که برای نوجوانان می تواند لذت بخش باشد پرورش گل و گیاه می باشد. با پرورش گل و گیاه فرزند شما مهربانی و محبت کردن را بطور کامل می آموزد.

  1. تغییر دکور

یکی دیگر از سرگرمی های که سبب رشد عقلانی نوجوانان می شود تغییر دکور اتاق می باشد. در ایام تابستان و یا روزهای تعطیل به فرزندتان اجازه دهید که دکور اتاقش را تغییر داده و آنگونه که می خواهد اتاقش را بچیند. فکر کردن درباره چیدمان مجدد اتاق خواب کمک بزرگی به رشد ذهنی آنها می کند.

فواید داشتن سرگرمی و تفریح برای نوجوانان

کارشناسان تیم مشاوره خانواده هم اندیشان به شما گفتند که چگونه چه سرگرمی های را می توانید برای فرزندتان فراهم کنید تا از اوقات فراغت شان به خوبی استفاده کنند. حال در اینجا می خواهیم شما را با فواید داشتن سرگرمی و تفریح برای نوجوانان آشنا کنیم؛ تا بدانید که داشتن سرگرمی و تفریح تا چه میزانی برای نوجوانا لازم و ضروری می باشد.

  • یکی از اصلی ترین و مهم ترین فواید داشتن سرگرمی و تفریح برای نوجوانان این است که آنها به سمت مسیر های اشتباه نمی روند و راه اصلی خودشان را ادامه می دهند.
  • نبود سرگرمی و تفریح برای نوجوانان سبب شده تا آنها به سمت کارهای زشت و ناپسند کشانده شوند.
  • با داشتن سرگرمی و تفریح فرزند شما به دنبال علاق خود می رود و در زمینه ای که استعداد دارد فعالیت می کند.
  • با داشتن سرگرمی و تفریح فرزند شما همیشه شاد و پرانرژی باقی می ماند. نبود سرگرمی برای نوجوانان در بسیاری از مواقع سبب افسردگی میان آنها می شود.
  • وجود تفریح و سرگرمی فرزند شما را اجتماعی تر می کند. اینگونه دیگر فرزندتان ترسی از حضور در اجتماع ندارد.
  • با داشتن سرگرمی و تفریح نوجوانان فعالیت بدنی داشته و دچار اضافه وزن، فشارخون، دیابت و… نخواهند شد.
  • تفریح و سرگرمی های ذهنی نظیر برنامه نویسی به بالا رفتن قدرت ذهنی فرزند شما کمک بزرگی می کند.
  • و ….

سخن آخر

ما در اینجا شما را با انواع سرگرمی و تفریح برای نوجوانان آشنا کردیم. پس از آن به شما آموختیم که وجود سرگرمی مناسب چه فوایدی برای فرزندتان به همراه دارد. در صورتی که هر گونه مسئله ای برای شما گنگ و نامفهوم بود می توانید با شماره تلفن 02191023933  تماس گرفته تا کارشناسان مشاوره هم اندیشان شما را یاری برسانند.

سوالات متدوال

سرگرمی و تفریح به درس نوجوانان لطمه نمی زند؟

بهتر است این سرگرمی ها در ایام تعطیلات صورت گیرد.

آیا می توانیم از فرزندمان جهت انجام کارهای خانه کمک بخواهیم؟

بله می توانید این نیز نوعی بازی است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره