تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

ترک تریاک _ بهترین راه کارهای عملی برای ترک تریاک

ترک تریاک _ بهترین راه کارهای عملی برای ترک تریاک

ما در اینجا قصد داریم ترک تریاک _ بهترین راه کارهای عملی برای ترک تریاک + مدت زمان ترک تریاک را بطور کامل شرح دهیم. پس با ما در ادامه همراه باشید تا با یکی از مشکلات اساسی جامعه بطور کامل آشنا شوید.

بیش از ده ها قرن است که اعتیاد به اصلی ترین و مهم ترین مشکل در جامعه تبدیل شده است. بسیاری از انسان ها بدون آنکه ار عواقبت این معضل خبر داشته باشند گریبان گیر آن شده اند.

یکی از این مواد مخدر تریاک می باشد. تریاک که در دسته مواد مخدر های سنتی قرار دارد. در کشور های غربی تریاک در میان سایر مواد های مخدر نقش بسیار کمرنگی دارد و آنها معمولا به سمت مواد مخدر صنعتی کشانده می شوند.

تریاک چیست؟

تریاک یا opium یکی از مواد مخدر اعتیاد آور می باشد. این ماده مخدر از عصاره گیاه خشخاش گرفته و سپس مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه خشخاش داری بخشی به شکل کپسول می باشد که با خراشیدن این بخش عصاره خارج شده و تبدیل به تریاک می شود.

در زمان های قدیم این ماده مخدر برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفت. زیرا 12 درصد حجم تریاک از مورفین تشکیل می گردد که می تواند دردها بدن را آرام کند.

متاسفانه بسیاری از افرادی که به مرکز مشاوره خانواده هم اندیشان مراجعه می کنند گریبان گیر اعتیاد به تریاک هستند. اعتیاد به تریاک متاسفانه یک مشکل خانمان سوز است که یکی از دلایل طلاق می باشد.

بهترین راه کارهای عملی برای ترک تریاک

راه کارهای بسیاری وجود دارند که در ترک تریاک می توانند شما را یاری دهند. ما در اینجا شما را با بهترین راه کارهای عملی برای ترک تریاک را برای شما معرفی می کنیم. اما بدانید که ترک تریاک بدون مراجعه به پزشک مشاور امکان پذیر نیست و شما اگر تصمیم به ترک قطعی این ماده مخدر دارید می توانید به مرکز مشاوره خانواده هم اندیشان مراجعه کنید.

  1. ترک یابویی

ترک یابویی یا ترک ناگهانی یکی از اصلی ترین راه های ترک اعتیاد می باشد. در این روش فرد دیگر از مصرف مواد خسته شده و در یک لحظه تصمیم به ترک می گیرد. در این روش فرد در خانه می ماند و هیچ دارویی مصرف نمی کند. این روش ترک اعتیاد بسیار خطرناک و به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا ممکن است صدمات جبران ناپذیری مانند تشنج، سکته، توهم و… گردد.

بهترین راه کارهای عملی برای ترک تریاک

  1. تدریجی و سنتی

روش ترک اعتیاد تدریجی و سنتی بهترین و مناسب ترین روش برای ترک تریاک است. در روش سنتی و تدریجی فردی که دچار اعتیاد شده است رفته رفته میزان مصرف خود را کاهش می دهد تا زمانی که دیگر بدنش هیچ نیازی به مخدر نداشته باشد. اما در این روش ممکن است که فرد معتاد تحریک شده و سپس به سمت مواد کشانده شود.

اما اگر این ترک توسط پزشک متخصص صورت گیرد بسیار موثر است.

  1. متادون و B2

یکی دیگر از رایج ترین روش های ترک اعتیاد توسط دارویی به نام متادون و B2 می باشد. در این روش فرد با جایگزین سازی دارو می تواند به سادگی اعتیاد به تریاک را کنار بگذارد. مصرف دارو باید زیر نظر پزشک صورت گیرد. اگر شخصی خود سرانه برای ترک اعتیاد دست به مصرف دارو زدند؛ ممکن است به اعتیاد دارو دچار شود.

  1. دارو های گیاهی

از دیگر روش های رایج برای ترک اعتیاد می توان به مصرف گیاهان دارویی اشاره کرد. با مصرف برخی از گیاهان دارویی که توسط فرد متخصص تجویز می شود می توان اعتیاد به تریاک را بطور کامل از بین برد.

علائم اعتیاد به تریاک

هنگامی که شخصی به مصرف تریاک روی می آورد و آن را انکار می کند با علائمی که در این بخش می گوییم می توانید بفهمید که این شخص دچار اعتیاد به تریاک شده است:

  • یکی از علائم مصرف تریاک یبوست در فرد مصرف کننده می باشد.
  • بی حالی را می توان به عنوان یکی از علائم اعتیاد به تریاک معرفی کرد.
  • شخصی که تریاک مصرف می کند دچار افسردگی خواهد شد.
  • مصرف تریاک خشکی دهان را برای شخص مصرف کننده به همراه دارد.
  • اتساع مردمک‌ چشم از دیگر علائم شخص مصرف کننده می باشد.
  • مصرف تریاک سبب ایجاد بی خوابی و یا پر خوابی می گردد.
  • در بسیار از افراد مصرف تریاک سبب افت فشار خون می گردد.
  • قرمز شدن پوست صورت و گردن را نیز می توان از دیگر دلایل مصرف تریاک معرفی نمود.
  • افرادی که تریاک مصرف می کنند معمولا دچار خستگی مزمن هستند.
  • یکی دیگر از علائم اعتیاد به تریاک نامظم شدن قائدگی در خانم ها می باشد.

عوارض مصرف تریاک

عوارض مصرف تریاک

ما در اینجا به شما گفتیم که تریاک چیست و شخصی که این ماده را مصرف می کند چه علائمی دارد.

حال در اینجا می خواهیم شما را با عوارض مصرف تریاک آشنا کنیم:

  • مصرف تریاک در خانم ها سبب نامنظم شدن قائدگی می گردد.
  • مصرف تریاک در آقایان سبب کاهش تعداد اسپرم شده که در نتیجه ناباروی را به همراه دارد.
  • از اصلی ترین معضلات تریاک به وجود آمدن مشکلات کاری و از دست دادن شغل مورد علاقه می باشد.
  • مصرف تریاک در افراد به مرور سبب شده تا میل جنسی آنها رفته رفته کاهش یافته و از بین برود.
  • بیماری های قلبی و عروقی که در اشخاص به وجود می آید از دیگر عوارض مصرف تریاک می باشد.
  • هنگامی که شخصی شروع به مصرف تریاک میکند مصرف کمی دارد. اما رفته رفته نیاز بدن او بر این ماده بیشتر شده و باید میزان بیشتری مصرف کند تا بتواند انرژی لازم جهت انجام کارهایش را داشته باشد.
  • در بسیاری از موارد شخصی که دچار اعتیاد به تریاک شده است و مصرف او افزایش یافته است؛ ناچارن مجبور است که به سمت مواد مخدر صنعتی کشیده شود.
  • خراب شدن دندان ها از دیگر عوارض مصرف تریاک می باشد.
  • مصرف تریاک بروی چهره اشخاص تاثیر مستقیم می گذارد و سبب پیرتر شدن آنها می گردد.

مدت زمان ترک اعتیاد

مدت زمان ترک اعتیاد در هر فرد وابسته به بدن او با دیگر افراد متفاوت است. مدت زمانی که یک فرد معتاد می تواند به پاکی کامل برسد که عوامل بسیاری بستگی دارد که عبارتند از: وضعیت جسمانی فرد، روش ترک اعتیاد، میزان مصرف و… دارد.

اما شما می توانید با داشتن روحیه بالا و مصرف خوراکی های مقوی روند پاک شدن بدن را کاهش دهید.

سخن آخر

ما در این مقاله شما را با ترک تریاک _ بهترین راه کارهای عملی برای ترک تریاک + مدت زمان ترک تریاک بطور کامل آشنا کردیم و اطلاعات کاملی درباره ترک این ماده مخدر در اختیارتان قرار دادیم.

اگر قصد ترک اعتیاد به تریاک را دارید کافیست با شماره تلفن 02191023933  تماس گرفته تا شما را در این قدم بزرگ بطور کامل راهنمایی کنند.

سوالات متدوال

آیا مصرف مواد مغذی روند ترک اعتیاد را سریعتر می کند؟

بله

آیا درد خماری در افراد مختلف متفاوت است؟

در برخی از موارد متفاوت است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره