تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

ترک الکل در خانه _ عملی ترین روش های ترک الکل در منزل

در این صفحه اطلاعاتی درباره ترک الکل در خانه _ عملی ترین روش های ترک الکل در منزل را برای شما جمع آوری کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا با ترک الکل در خانه بطور کامل آشنا شوید.

یکی دیگر از مواد های اعتیاد آور که در میان آقایان طرفداران بسیاری دارد الکل می باشد. اعتیاد به الکل یک بیماری نسبتا پیچیده در دنیا تلقی می گردد که درمان آن دشوار است. زیرا الکل ماده ای است که جسم و روان فرد را درگیر اعتیاد می کند. ترک الکل بسیار سخت است و نمی توان آن را به راحتی کنار گذاشت. ما در اینجا مطالبی را به شما می آموزیم تا در ترک الکل در خانه شما را یاری دهد.

ترک الکل در خانه امکان پذیر است؟

بسیاری از افرادی که به مرکز مشاوره خانواده هم اندیشان مراجعه می کنند در ابتدا سوال می کنند که آیا ترک الکل در خانه امکان پذیر است؟ در پاسخ این سوال مشاوران ما می گویند که الکل ماده ای است که نه تنها جسم فرد را معتاد کرده بلکه روان شخص را نیز درگیر می کند. از این رو ترک این ماده کمی مشکل است.

هنگامی که یک فرد دست به نوشیدن الکل می زند از عواقبت این کار خود کاملا خبر دارد و حین حال به سمت الکل می رود. نوشیدن الکل در بسیاری از مواقع حتی نیاز شخص نیست و احساس خماری به آن ندارد.

بلکه تنها عادت به نوشیدن این ماده دارد. بسیاری از افراد با کم کردن الکل و قطع کردن آن را ترک می کنند. اما متاسفانه این ترک کردن موقت است و مجددا به سوی مصرف الکل کشانده می شوند.

ترک الکل در خانه امکان پذیر است؟

برای ترک الکل بهتر است که محیط های مخصوص برای ترک این ماده مراجعه کنید. زیرا در محیط خانه ممکن است که فرد در حین ترک کردن مجددا تحریک شده و نوشیدن الکل را آغاز کند. در برخی از موارد نیز قطع الکل با تشنج همراه است که در صورت نبودن پزشک صدمات جبران ناپذیری به شخص وارد می شود.

در برخی دیگر نیز ترک الکل در خانه سبب رسیدن شخص به جنون می شود. پس بهتر است که برای ترک الکل به پزشک متخصص و مشاور مراجعه کنید تا ترک قطعی و راحتی داشته باشید.

ترک الکل در خانه

اگر شما هم مانند بسیار دیگری از افراد تصمیم گرفته اید که بدون مراجعه به پزشک متخصص و به تنهایی الکل را ترک کنید.

پس نکاتی که در اینجا به شما گفته می شود را به ذهن بسپارید تا بتوانید این عمل را به تنهایی انجام دهید:

  1. اولین کلید برای ترک الکل در خانه شناخت محرک ها می باشد. شما موظف هستید که بدن خودتان را بشناسید. برای شناخت محرک ها فکر کنید که در چه جاهای شما تحریک به خوردن الکل می شوید. پس از شناخت محرک ها از آنها دوری کنید. سپس با افرادی که الکل می نوشیدید قطع رابطه نمایید.
  2. خودتان را سرگرم کنید. اگر می خواهید که در خانه فکرتان به سمت الکل کشیده نشود لازم است که خودتان را سرگرم کنید. شما می توانید فیلم ببینید، به گردش بروید، برقصید و… سرگرم شدن سبب می شود تا روان شما از نیاز به الکل قافل شود.
  3. شما باید دائما به خاطر بیاورید که چرا دست به ترک الکل زده اید و هدف شما چه بوده است. زیرا ذهن شما زمانی که الکل را دریافت نکند اتفاقات بد ناشی از نوشیدن الکل را فراموش کرد و اتفاقات خوب را به شما نشان می دهد. از این رو شما باید دلایل ترک الکل را بنویسید و جلوی چشمتان قرار دهید تا با دیدن آنها انگیزه کافی جهت ترک الکل را داشته باشید.
  4. ورزش کنید. یکی از راه های رهایی شما از اعتیاد به الکل ورزش کردن است. با ورزش کردن و عرق کردن حجم زیادی از الکل موجود در بدن شما دفع می شود. مدیتیشن و دویدن یکی از ورزش های است که در این راه می تواند شما را یاری رساند.
  5. شما می توانید جهت ترک الکل در خانه با مشاور صحبت کنید. صحبت کردن با مشاور به شما امید و انگیزه کافی جهت ترک این ماده را می دهد. در صورتی که مایل باشید می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید تا شما را در راه یاری دهند.
  6. در هنگام ترک الکل در خانه تا حد توان تان آب بنوشید. نوشیدن آب به دفع سریعتر الکل در بدنتان کمک می کند.
  7. دوش گرفتن به شما کمک می کند تا درد عضلانی ناشی از ترک الکل تا حد چشم گیری کاهش یابد و بدن هرچه سریعتر پاکسازی گردد.

عوارض مصرف الکل بر بدن

عوارض مصرف الکل بر بدن

مصرف الکل عوارض بسیاری را با خود به همراه دارد که بسیاری از افراد از آن قافل هستند. ما در این بخش به معرفی عوارض مصرف الکل بر بدن می پردازیم:

  1. مصرف الکل تغییرات خلقی را برای افراد به همراه دارد.
  2. زمانی که شخصی الکل مصرف می کند تعادل بدن او رفته رفته کاهش یافته و از بین می رود.
  3. بسیاری از افرادی که الکل مصرف کرده اند در آینده دچار سوء تغذیه می شود.
  4. مصرف الکل در بسیاری از افراد سبب سکته می شود.
  5. سرطان دهان، کبد، پستان، مری، حنجره و گلو از جمله عوارض مصرف الکل بر بدن می باشد.
  6. هپاتیت الکلی یکی دیگر از بیماری های است که بر اثر مصرف الکل در بدن به وجود می آید.
  7. شایع ترین دلیل بیماری های کبدی مصرف الکل می باشد.
  8. مصرف الکل در خانم ها و آقایان سبب به وجود آمدن مشکلات جنسی و ناباروی می شود.
  9. با مصرف الکل دمای بدن بالا رفته و فرد دچار فشار خون خواهد شد.
  10. ضعیف شدن بینایی و شنوایی از دیگر عوارض مصرف الکل می باشد.
  11. برخی از افراد با مصرف الکل دچار جنون می شوند.
  12. برخی از اندام های بدن افراد با مصرف الکل دچار آسیب های عصبی خواهند شد.
  13. تشنج یکی دیگر از عوارض مصرف الکل در افراد می باشد.

سخن آخر

ما در اینجا به گفتگوی کامل ترک الکل در خانه پرداختیم و به شما گفتیم که چگونه می توانید الکل را در خانه ترک کنید. پس از آن درباره عوارض مصرف الکل گفتیم که بدانید این ماده چه عوارضی به بدن شما وارد می کند.

حال اگر تصمیم به ترک الکل در خانه دارید کافیست با شماره تلفن 02191023933 تماس گرفته تا مشاوران خانه هم اندیشان شما را یاری دهند.

سوالات متدوال

برای ترک الکل در خانه چه چیز های بخوریم؟

از مواد مغذی و سبزیجات استفاده کنید.

ترک الکل چقدر زمان می برد؟

در افراد مختلف متفاوت است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره