تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

عشق دوطرفه چیست و راه های رسیدن به آن

عشق دوطرفه چیست و راه های رسیدن به آن

عشق دو طرفه اصلی ترین مسئله در هر رابطه ای است و اگر وجود نداشته باشد، رابطه خیلی زود به اتمام خواهد رسید؛ اما گاهی افراد با ندانم کاری این عشق را از بین می برند یا اینکه از همان ابتدا راه های رسیدن به عشق دو طرفه را بلد نیستند.

برای اینکه یک رابطه بتواند دوام داشته باشد و رضایت هر دو طرف را تامین کند، باید عشق دو طرفه ای ایجاد کرده و آن را حفظ کرد. برای اینکه بیشتر با این نوع عشق و راه های رسیدن به آن آشنا شوید، توصیه ما این است که این مقاله را حتما بخوانید.

عشق دو طرفه چیست؟

عشق دو طرفه یعنی دوست داشتن طرف مقابل با تمامی تفاوت های خانوادگی یا به عبارتی دوست داشتن طرف مقابل همان طوری که هست؛ بدون اینکه بخواهید در شخصیت او تغییری ایجاد کنید. در این نوع عشق هر دو طرف به منافع، سلایق و علایق یکدیگر احترام گذاشته و با آنها آشنا هستند.

در بسیاری از موارد ممکن است افراد با عشق دو طرفه با یکدیگر ازدواج کنند؛ اما به مرور زمان بدون اینکه متوجه رفتار خود باشند، بر اثر علاقه زیاد به رفتار همسر خود مسلط شده و سعی در تغییر یا سلطه بر آن داشته باشند که این ممکن است به رابطه آسیب رسانده و منجر به جدایی طرفین شود.

در هر حال افراد باید با عشق دو طرفه با یکدیگر زندگی کرده و سعی در حفظ آن داشته باشند.

نشانه های عشق یک طرفه چیست؟

افرادی که عشق یک طرفه دارند، معمولا در زندگی خود با نشانه های زیر روبرو می شوند:

  • یکی از طرفین اشتیاقی به طرف مقابل ندارد

مهم ترین و واضح ترین نشانه عشق یک طرفه این است که یکی از طرفین رابطه علاقه ای به طرف مقابل نشان نمی دهد. افرادی که عشقی دو طرفه دارند، همواره برای هم وقت می گذارند و دوست دارند در کنار هم باشند؛ اما در عشق یک طرفه یکی از طرفین تمایلی به نگه داشتن رابطه ندارد.

نشانه های عشق یک طرفه چیست؟

  • عدم رضایت از یکدیگر

در یک رابطه یک طرفه، زمانی که یکی از طرفین به احساسات طرف مقابل واکنشی نشان نمی دهد، هیچ گونه رضایتی نیز حاصل نخواهد شد. زمانی رضایت حاصل می شود که عشق دو طرفه بوده و هر دو نفر به احساسات یکدیگر واکنش نشان دهند.

با وجود عدم رضایت در این رابطه، دو طرف از رابطه ناامید و سر خورده خواهند بود.

دلایل به وجود آمدن عشق یک طرفه چیست؟

برای به وجود آمدن یک عشق یک طرفه دلایل متعددی وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برداشت اشتباه

در برخی از مواقع ممکن است که از رفتار دیگران برداشت اشتباهی داشته باشیم و احساس کنیم که طرف مقابل به ما علاقه دارد؛ بنابراین در رویاهای خود او را آنگونه که واقعا می خواهیم تصور کرده و عاشقش شویم. در حالیکه در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد.

بعد از اینکه احساساتمان را به شخص نشان دادیم متوجه خواهیم شد که این یک عشق یک طرفه بوده و طرف مقابل هیچ علاقه ای به ما ندارد.

  • گذشته افراد

بسیاری از افرادی که در یک رابطه یک طرفه قرار می گیرند، در کودکی با کمبود عاطفی مواجه بوده و به همین دلیل در بزرگسالی برای پر کردن خلع های زندگی، وارد رابطه غلط شده اند.

یا اینکه افراد در رابطه قبلی شکست خورده و برای فراموشی این شکست دوباره وابسته فرد دیگری می شوند که هیچ واکنشی به این علاقه نشان نمی دهد. توجه داشته باشید که عشق یک طرفه منجر به مشکلات روحی متعددی شده و فرد را خشن و پرخاشجو می کند.

دلایل به وجود آمدن عشق یک طرفه چیست؟

چگونه به عشق دو طرفه دست یابیم؟

برای رسیدن به عشق دو طرفه باید به این مساله توجه داشته باشید که هر کسی برای خودش اعتقادات، علایق و سلایق خاص خود را دارد؛ بنابراین در هنگام روبرو شدن با فرد مورد نظر باید او را با تمامی تفاوت های فرهنگی و اعتقادی بپذیرید.

برای حفظ رابطه دو طرفه به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • احساسات خود را کنترل کنید

در هنگام شروع یک رابطه، مطمئن شوید که انتخاب درستی انجام داده اید و ارزش وقت گذاشتن و تلاش را دارد؛ بنابراین به سرعت احساساتی نشوید و تمامی جوانب را بسنجید. شما باید با آگاهی کافی وارد رابطه شده و بعد احساسات خود را بروز دهید.

  • ارتباط در حد اعتدال

برای داشتن عشق دو طرفه، باید حد اعتدال در رابطه رعایت شود. داشتن رابطه بیش از اندازه ارزش شما را در برابر پارتنرتان پایین خواهد آورد و داشتن رابطه کم نیز باعث سردی و از بین رفتن رابطه می شود؛ بنابراین سعی کنید که تعادل را در رابطه حفظ کرده و با شناخت متقابل به درک بهتری از یکدیگر برسید.

چگونه به عشق دو طرفه دست یابیم؟

  • در زمان نیاز در کنار هم باشید

مهم ترین موضوع در حفظ رابطه و نشانه عشق دو طرفه این است که طرفین در موقع نیاز در کنار هم باشند. بیشتر خانم ها نیاز دارند که یک حامی داشته باشند؛ بنابراین برای اینکه یک رابطه خوب و یک عشق دو طرفه شکل بگیرد، باید هر دو طرف در زمان نیاز از یکدیگر حمایت کنند و در کنار هم باشند.

  • یکدیگر را از افکار هم مطلع کنید

بهتر است که هر کدام از طرفین درباره احساس و افکار خود با دیگری صحبت کند. به طرف مقابل خود بگوئید که چقدر برای شما مهم است و چقدر او را دوست دارید. چقدر به او نیاز دارید و قدردان حضورش هستید.

او باید بداند که در ذهن شما چه می گذرد. زمانی که احساسات خود را به زبان می آورید، او آرامش بیشتری پیدا کرده و بیشتر به شما اعتماد می کند.

سخن آخر

عشق دو طرفه عشقی است که در آن هر دو طرف به یکدیگر علاقه نشان داده و همدیگر را همان طور که هستند، می پذیرند. افرادی که عشق دو طرفه ای ندارند، نمی توانند رابطه خود را حفظ کنند و دیر یا زود این رابطه به پایان می رسد.

برای اینکه یک رابطه تداوم داشته باشد، دو طرف باید عاشق هم باشند. برای رسیدن به عشق دو طرفه آنها باید همدیگر را خوب بشناسند، در کنار هم باشند و به نیازهای هم پاسخ دهند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم ترین نکات درباره عشق دوطرفه را به شما نشان دهیم. در صورتی که تمایل دارید درباره داشتن روابط سالم و حفظ و تداوم آن بیشتر بدانید، با ما در هم اندیشان همراه باشید.

سوالات متداول

چرا افراد تن به عشق یک طرفه می دهند؟

معمولا افرادی که تن به عشق یک طرفه می دهند از یک خلا در زندگی خود رنج می برند و احساس می کنند که شخص موردنظر می تواند این خلا را پر کند.

آیا عشق یک طرفه می تواند به ازدواج موفق تبدیل شود؟

خیر؛ عشق یک طرفه زمانی می تواند به یک ازدواج و زندگی موفق تبدیل شود که به عشق دو طرفه تبدیل شده باشد. هر دو طرف باید به یکدیگر اشتیاق داشته باشند تا بتوانند از زندگی مشترک لذت ببرند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره