تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

عشق یک طرفه چیست و چه نشان هایی دارد

عشق یک طرفه چیست و چه نشان هایی دارد

آیا تاکنون درگیر عشق یک طرفه شده اسد؟ آیا می دانید عشق یک طرفه چیست و چه نشان هایی دارد؟ نحوه برطرف کردن عشق یک طرفه را می دانید؟ یا از افراد نزدیک زندگی تان کسی را دیده اید که درگیر عشق یک طرفه باشد؟ آیا می دانید که هنگام مواجعه شدن با چنین مشکلی چگونه باید برخورد کنید؟

پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی درباره عشق یکطرفه و نحوه برطرف کردن آن را به شما عزیزان بیاموزیم.

عشق یک طرفه

یکی از روابط عشقی که اغلب افراد آن را تجربه کرده اند عشق یک طرفه می باشد. غشق یک طرفه می تواند زندگی شخص عاشق را به نابودی بکشاند. در اینگونه روابط شخص عاشق مورد آزار و اذیت روحی و روانی بسیاری قرار می گیرد. عشق یک طرفه را می توان یک عشق بیمار نامید.

زیرا در اینگونه مواقع فرد عاشق بسیار ناتوان شده و نمی تواند دست از احساسات پوچ خود بردارد.

عشق یکطرفه را می توان به عنوان یک عشق رویایی معرفی کرد. زیرا در اینگونه مواقع فرد عاشق با خود تصور می کند که معشوق نیز او را دوست دارد. بلکه اینگونه نیست و ممکن است دوست داشتن طرف مقابل را با عشق اشتباه بگیرد.

در عشق یک طرفه فرد عاشق شب و روز خود را با فکر کردن به معشوق سر می کند. در حالی که فرد معشوق هیچ فکری به فرد عاشق نمی کند و ممکن است او نیز علاقمند به فرد دیگری باشد. اما یک عشق دو طرفه را تصور کنید که هر دو فرد عاشق یکدیگر هستند و یک هدف مشخص دارند که برای رسیدن به آن تلاش می کنند.

در بسیاری از مواقع فردی که دچار عشق یک طرفه شده همانند یک فرد تشنه است. این فرد زمانی که به آب رسید و تشنگی ش برطرف شد دیگر به فرد مورد علاقه اش؛ علاقه ای نداشته باشد. از این رو فرد عاشق زمانی که به معشوق می رسند شدت عشق شان رفته رفته کم شده و از بین می رود.

عشق یک طرفه چگونه به وجود می آید؟

شاید برای شما سوال باشد که عشق یک طرفه چگونه به وجود می آید؟ مطابق گفته های تیم مشاوره خانواده هم اندیشان عشق یک طرفه در فکر و خیال طرف به وجود می آید. در اینگونه مواقع اغلب فرد عاشق فردی است که مایل به برقراری ارتباط با دیگران نیست و در خیال خود عاشق می شود.

عشق یک طرفه چگونه به وجود می آید؟

اینگونه افراد شب و روز را با فکر کردن به معشوق می گذرانند و تصور می کنند که فرد معشوق نیز به او اینگونه فکر می کند. کلیه تصورات فردی که دچار عشق یک طرفه شده است اشتباه است و او نمی خواهد با حقایق زندگی روبه رو شود.

از دیگر دلایلی که فرد به سوی عشق یک طرفه کشانده می شود خانواده می باشد. در بسیاری از مواقع خانواده ها اجازه عاشق شدن به فرزندان شان نمی دهند و به همین دلیل فرزندشان به سوی عشق خیالی کشانده می شود.

نشانه های عشق یک طرفه

در بخش فوق به شما گفتیم که عشق یک طرفه چیست و چه نشان هایی دارد.

حال در اینجا به شما می گوییم که نشانه های عشق یک طرفه چیست تا بدانید اگر به این عشق دچار شده اید هرچه سریعتر به دنبال راه چاره باشید.

  1. در عشق یک طرفه همیشه شما هستید که می خواهید یکدیگر را ملاقات کنید و به دنبال بهانه ای برای دیدار هستید.
  2. ابزار احساساتی نظیر علاقه، دلتنگی، عشق و… همیشه از سوی یک شخص گفته می شود.
  3. در عشق یک طرف تنها یک نفر به فرد مورد علاقه اش اهمیت می دهد و طرف دیگر هیچ گونه اهمیتی برای زوج خود قائل نیست.
  4. اگر همیشه در صحبت کردن شما پیش قدم هستید بدانید که عشق تان یک طرفه است.
  5. در عشق یک طرفه معشوق میزان زمان کمی را برای وقت گذراندن با طرف مقابل خود اختصاص می دهد. اما این در حالی است که عاشق می خواهد تمام زمانش را با معشوق خود سر کند.
  6. هنگامی که شما در کنار عشق تان هستید احساس غرور و سر بلندی می کنید. این در حالی است که او شما را در کنار خود تنها یک فرد معمولی تصور می کند.

آسیب های روانی عشق یک طرفه

همانطور که گفتیم عشق یک طرفه یک معضل بسیار بزرگ است. آسیب های روانی عشق روانی بسیارند که در اینجا مهم ترین آنها با شما به اشتراک می گذاریم.

  1. کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس

یکی از مهم ترین آسیب های عشق یک طرفه کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس می باشد. در اینگونه مواقع فرد تا مدت بسیار زیادی نمی تواند شخص دیگری را وارد زندگی خود نماید.

آسیب های روانی عشق یک طرفه

  1. خشم و تنفر

پس از آنکه عشق یک طرفه ناکام ماند؛ فرد عاشق دچار خشم و تنفر می شود. خشم و تنفر تا مدت بسیار زیادی همراه شما خواهد بود. در بسیاری از افراد این خشم تا زمانی ادامه پیدا می کند که شما را به یک فرد دیگر تبدیل خواهد کرد.

  1. افسردگی

از مهم ترین و اصلی ترین آسیب های که یک فرد عاشق دچار آن می شود؛ احساس افسردگی می باشد. بسیاری از افراد پس از شکست عشقی دچار افسردگی می شوند. این حس افسردگی تا مدت طولانی همراه فرد باقی خواهد ماند.

       4.بدبینی

بدبینی از دیگر آسیب های روانی عشق یک طرفه است. زمانی که فردی با عشق یک طرفه دچار شکست می شود دچار بدبینی می شود و دیگر نمی تواند عشق واقعی را تجربه کند.

فراموش کردن عشق یک طرفه

همانطور که در بخش فوق خواندید عشق یک طرفه یک جور معضل محصوب می شود. پس باید هر چه سریعتر دنبال راهی برای فراموش کردن عشق یک طرفه باشید.

در اینجا به شما می گوییم که چگونه این عمل مهم را انجام دهیم.

  • در اولین قدم بهتر است دست به شناخت معشوق تان بزنید. اینگونه از او اطمینان حاصل می کنید که حس او نسبت به شما چیست و شما را برای چه چیزی می خواهد.
  • زمانی که فهمیدید عشق تان یک طرفه است خودتان را مشغول کنید تا بتوانید از فکر او بیرون آید. شما می توانید خودتان را با نقاشی کردن، گوش کردن موسیقی، رفتن به باشگاه و… مشغول کنید.
  • هنگام جدایی از عشق یک طرفه اغلب افراد حس می کنند که شاید عیب و نقصی داشته باشند که معشوق شان آنها را نمی خواهد. اما اینگونه نیست و شما باید بدانید که تنها شخص درستی را انتخاب کنید.
  • هدفی که در زندگی تان داشتید را دنبال کنید.
  • و…

سخن آخر

در اینجا به شما گفتیم که عشق یک طرفه چیست و چه نشان هایی دارد. پس از آن شما را راهنمایی کردیم که چگونه دست به فراموش کردن عشق یک طرفه بزنید.

در صورتی که اطلاعات فوق نتوانست به حل مشکل شما کمک کند می توانید با شماره تلفن 02191023933 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را بطور کامل یاری کنند.

سوالات متداول

آیا با راهنمایی های مشاور می توان عشق یک طرفه را سریع تر فراموش کرد؟

بله

عشق یک طرفه معمولا در سنی شکل می گیرد؟

در تمامی سنین موجود است اما در جوانان بیشتر می باشد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره