تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان

عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان

رابطه جنسی لذت بخش ترین رفتار و فعالیت در زندگی انسان ها است؛ اما زیاده روی در این فعالیت می تواند، مشکلات زیادی را برای مردان و زنان ایجاد کند. این عوارض می تواند جسمی یا روحی باشد؛ بنابراین بهتر است که افراد چه مردان و چه زنان، کنترل رفتار خود را در دست داشته باشند.

برای اینکه با عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان و راه های درمان آن آشنا شوید، توصیه می کنیم که این مقاله را حتما بخوانید. ما در این مقاله سعی کردیم تا عوارض و خطرات رابطه جنسی زیاد در زنان را به شما توضیح دهیم.

مهم ترین عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان

از مهم ترین عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرسودگی

هر چقدر که رابطه جنسی بیشتر باشد، بدن بیشتر نوراپینفزین، آدرنالین و کورتیزول ترشح می کند که با آزاد شدن این هورمون ها در خون، ضربان قلب افزایش یافته، فشار خون بالا رفته و بدن با اختلال در متابولیسم گلوکز و همچنین ضعف عضلانی مواجه می شود.

  • خشکی واژن

یکی از عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان، خشکی واژن است. هر چقدر که رابطه جنسی بیشتر باشد، بدن بیشتر به آب نیاز داشته و رطوبت طبیعی کمتری خواهد داشت. این مسئله باعث خشکی واژن و پارگی های آن می شود؛ بنابراین در برخی از افراد کبودی یا سوختگی در ناحیه واژن اتفاق می افتد.

  • عفونت های مقاربتی

از مهم ترین عوامل رابطه جنسی زیاد در زنان، احتمال ابتلا به عفونت در ناحیه واژن و مثانه است. ترشحاتی که در طول رابطه اتفاق می افتند، ممکن است که سطح ph طبیعی واژن را تغییر داده و احتمال ابتلا به عفونت را در فرد بالا ببرند.

  • از دست دادن میل جنسی در وسط رابطه

برخی از افراد که رابطه جنسی زیادی دارند، ممکن است که در ابتدا برای این کار هیجان زیادی داشته باشند؛ اما در وسط رابطه احساس بی میلی کنند. این موضوع ممکن است از نظر روحی برای فرد چندان مطلوب نباشد.

  • درد در پایین کمر

زنانی که رابطه جنسی زیاد دارند، معمولا در پایین کمر خود درد را حس می کنند. در طول رابطه معمولا حرکات به پایین کمر فشار وارد می کند و این دردها ممکن است به مرور زمان بیشتر شده و تبدیل به یک کمر درد مزمن شود.

  • اعتیاد

یکی از بزرگترین مشکلاتی که رابطه جنسی زیاد در زنان ایجاد می کند، اعتیاد آنها به رابطه جنسی است. اعتیاد به هر چیزی عوارض و خطرات خود را دارد. زمانی که فردی به رابطه جنسی معتاد می شود، رابطه زناشویی او با مشکل مواجه خواهد شد.

مهم ترین عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان

  • خراش واژن

زمانی که رابطه جنسی بیش از اندازه باشد، به دلیل اصطکاک، دیواره های واژن صدمه می بینند و این باعث ایجاد التهاب و خراش واژن شده و فرد در زمان ادرار یا حتی پیاده روی با سوزش در این ناحیه مواجه خواهد شد.

  • ضعف سیستم ایمنی بدن

همان طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، در حین رابطه جنسی، بدن هورمون های مختلفی را آزاد می کند. یکی از این هورمون ها، هورمون پروستاگلاندین E2 است که با وارد شدن به خون، در بخش هایی از بافت که آسیب دیده اند، باعث التهاب، درد و تب می شوند.

این شرایط برای بدن غیر منتظره بوده و باعث ضعف سیستم ایمنی بدن، آسیب های بافتی، عصب ها و درد ماهیچه ها خواهد شد.

  • بی انگیزگی در تمامی فعالیت های روزانه

زمانی که رابطه جنسی زیاد می شود، قدرت تمرکز فرد کاهش یافته و تنها رابطه جنسی تبدیل به یک دغدغه در زندگی فرد می شود. این فرد دیگر انرژی و انگیزه ای برای فعالیت های روزانه خود نداشته و به یک فرد بی انگیزه تبدیل می شود.

  • بیماری های خطرناک

در صورتی که رابطه جنسی بیش از اندازه بوده و عوارض آن به موقع درمان نشوند، ممکن است که منجر به بیماری های خطرناک تری مانند: سرطان دهانه رحم، سرطان دهان، سرطان مقعد و یا در مواردی که فرد رابطه های جنسی ناامن با افراد متععد داشته باشد، ممکن است به ویروس HIV مبتلا شود.

راه های درمان عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان

زمانی که رابطه جنسی به یک اعتیاد تبدیل می شود، فرد باید هر چه سریع تر این اعتیاد را درمان کند تا با عوارض جسمی و روحی شدیدتر مواجه نشود.

برای درمان این اعتیاد، راه های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

  • روان درمانی

روان درمانی برای این افراد انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • درمان شناختی رفتاری CBT

این روش روان درمانی کمک می کند تا باورها و رفتارهای ناسالم و منفی شناسایی شده و روش های سازگارتری جایگزین آنها شوند.

  • درمان بر اساس پذیرش

در این روش که به نوعی شبیه به روش قبلی است، سعی بر پذیرش افکار، انگیزه ها و تعهد به استراتژی هایی می شود که تاکید بر انتخاب اقداماتی سازگار با ارزش های مهم دارند.

راه های درمان عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان

  • روان پویشی

این روش روان درمانی بر روی افزایش آگاهی فرد از افکار و رفتارهای ناخودآگاهش متمرکز شده و سعی در ایجاد بینش های جدید در مورد رفتارها و حل تعارضات دارد.

  • دارو درمانی

علاوه بر روان درمانی، در برخی از افراد ممکن است که روان درمانگر مجبور به تجویز دارو شود تا بتواند اشتیاق فرد را به داشتن رابطه جنسی زیاد، کاهش دهد. این داروها ممکن است داروهای ضد افسردگی، نالترکسون، داروهای تثبیت کننده خلق و خود و آنتی آندروژن ها باشند.

  • گروه های خود یاری

یکی دیگر از روش های درمان اعتیاد در رابطه جنسی، گروه های خودیاری یا حمایتی هستند که برای درمان این اختلال بسیار مفید و موثر هستند.

سخن آخر

رابطه جنسی گرچه یکی از نیازهای زندگی مشترک بوده و یکی از لذت‌ های زندگی است؛ اما اگر این رابطه بیش از حد باشد، عوارض خطرناکی را برای مردان و زنان ایجاد خواهد کرد. عوارض رابطه جنسی زیاد در زنان شامل موارد متعددی چون عفونت های مقاربتی، درد کمر، ضعف سیستم بدنی و…. مواردی شدیدتر چون سرطان دهانه رحم و… باشد.

با این حال رابطه جنسی بیش از حد می تواند یک بیماری روحی و روانی باشد که فرد را تا سر حد افسردگی پیش ببرد؛ بنابراین افرادی که دچار چنین مشکلی هستند، بهتر است که از یک روان درمانگر مشاوره بگیرند تا بتوانند روابط جنسی خود را کنترل کرده و از عوارض جسمی و روحی آن پیشگیری کنند.

برای اینکه بیشتر با مشکلات روابط جنسی نامتعارف آشنا شوید، با ما در سایت هم اندیشان همراه باشید.

سوالات متداول

رابطه جنسی زیاد در زنان از نظر روحی چه تاثیری در آنها دارد؟

معمولا بیشتر آنها احساس گناه و شرمساری دارند و از عزت نفس پایینی برخوردار هستند.

چگونه رابطه جنسی زیاد باعث بی انگیزه شدن فرد به فعالیت های روزانه می شود؟

زمانی که فرد به رابطه جنسی معتاد شده باشد، تمامی تمرکز خود را روی رابطه جنسی قرار داده و به چیزهای دیگری در زندگی فکر نمی کند. این مسئله باعث اختلال در کارهای روزانه او خواهد شد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره