تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

پزشکی بدون کنکور

پزشکی بدون کنکور

رشته های پزشکی مانند؛ پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … از پرطرفدارترین رشته ها هستند و هر ساله داوطلبان زیادی برای پذیرش در این رشته ها با یکدیگر رقابت می کنند؛ اما آیا پذیرش بدون کنکور این رشته ها وجود دارد؟

این سوالی است که بسیاری از داوطلبان به دنبال جواب آن می گردند. به هر حال گذشتن از سد کنکور و پیشی گرفتن از رقبا، کار چندان ساده ای نیست.

برای پاسخ به این سوال، مقاله ای را برای شما آماده کرده ایم که توصیه می کنیم تا به انتها بخوانید و با پزشکی بدون کنکور 1400، شرایط و نحوه ثبت نام آن آشنا شوید.

پذیرش بدون کنکور در کدام دانشگاه ها امکان پذیر است؟

قبل از هر چیز باید بدانید که دانشگاه های سراسری و آزاد، در رشته های پزشکی مهمی مانند (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، تنها با برگزاری کنکور دانشجو می پذیرند. در واقع اگر قرار بود کسی بدون کنکور وارد دانشگاه و رشته پزشکی شود، پس کنکور برای چه بود؟

شاید اگر امکان پذیرش بدون کنکور داوطلب در رشته های پزشکی وجود داشت، دیگر این همه رقابت وجود نداشت و بدون شک تمامی جوانان ایرانی پزشک می شدند! اما چنین نیست و کنکور همچنان به قوت خود باقی است و داوطلبان باید در این رقابت نفس گیر، به موفقیت برسند تا بتوانند در رشته های پزشکی آینده ساز مشغول به تحصیل شوند.

از طرفی در سالیان گذشته مهاجرت دانشجویان ایرانی به کشورهای دیگر افزایش یافت و چون بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در رشته پزشکی از ایران خارج شدند، ذخایر ارزی کشور نیز در معرض خطر قرار گرفت.

به همین دلیل، دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصمیم گرفتند که ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی را در دانشگاه های پردیس و دانشگاه های آزاد افزایش دهند.

شرایط و نحوه ثبت نام رشته های پزشکی بدون کنکور

شرایط و نحوه ثبت نام رشته های پزشکی بدون کنکور

به طور کلی تحصیل در رشته های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) در دانشگاه های روزانه و آزاد از طریق کنکور امکان پذیر است و حتی دانشگاه آزاد که یک دانشگاه شهریه محور است، در رشته های حساس از طریق کنکور دانشجو می پذیرد.

هیچ یک از دانشگاه های کشور به صورت بدون کنکور جذب دانشجو برای رشته های پزشکی ندارند و باید حتما در کنکور شرکت کنید و رتبه قابل قبول برای پذیرش در این رشته های علوم پزشکی را کسب کنند.

اگر قصد دارید تا در این رشته ها تحصیل کنید، توصیه می کنیم تا با تمام توانتان برای شرکت در کنکور آماده شوید و با برنامه ریزی و اصولی پیش روید تا بتوانید در رشته ای که علاقه مند هستید، پذیرش شوید.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

اگر دوست ندارید که زمان خودتان را برای درس خواندن بگذارید و کنکور دهید، بهتر است به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور فکر کنید.

کشور های بسیاری وجود دارند که در رشته های پزشکی به صورت بدون کنکور از میان داوطلبان واجد شرایط اقدام به پذیرش دانشجو می کنند که شما می توانید بدون آن­که در کنکور سختی شرکت کنید، در پزشکی تحصیل کنید و در برابر تحصیل به صورت بدون کنکور شهریه بپردازید.

توجه داشته باشید که به خاطر تغییرات ارز در کشور، نمی توان میزان شهریه ثابتی را گفت؛ چرا که با توجه به تغییرات ارز در کشور، میزان شهریه در رشته های پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور، قابل تعیین نیست.

تدریس پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور به زبان انگلیسی یا زبان رسمی آن کشور صورت می گیرد.

اگر قصد دارید تا در دانشگاه های بدون کنکور خارج از ایران تحصیل کنید، توصیه می کنیم تا حتما قبل از اقدام در مورد دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشور تحقیق کنید و شرایط آن ها را بررسی کنید.

بدون دانستن شرط معدل، شهریه، اعتبار مدرک تحصیلی، تسهیلاتی مانند خوابگاه و … اقدام نکنید.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

سخن آخر

رشته های پزشکی، رشته هایی هستند که به دلیل موقعیت اجتماعی بالا و آینده شغلی خوب، طرفداران بسیاری دارند؛ اما تحصیل در این رشته ها تنها از طریق کنکور امکان پذیر است و شما نمی توانید بدون کنکور در رشته های پزشکی در داخل ایران شرکت کنید.

بنابراین برای تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، فکر ثبت نام بدون کنکور را از سر بیرون کرده و با برنامه ریزی دقیق خود را برای کنکور آماده کنید؛ مگر آن که بخواهید خارج از ایران تحصیل کنید.

در این بین برخی از رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور به داوطلب ارائه می شوند و داوطلبانی که در کنکور سراسری پذیرفته نشده اند، می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود در یکی از رشته های بدون کنکور در دانشگاه آزاد، پیام نور، پردیس خودگردان و… مشغول به تحصیل شوند.

با توجه به اینکه ممکن است هر ساله تغییراتی در مقررات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها ایجاد شود، ما در موسسه هم اندیشان با تکیه بر کارشناسان خود، آماده ارائه خدمات و مشاوره های به روز به داوطلبان عزیز هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا دانشگاه های پردیس به صورت بدون کنکور در رشته های پزشکی دانشجو پذیرش می کنند؟

خیر؛ تحصیل به صورت بدون کنکور در رشته های پزشکی، در داخل کشور امکان پذیر نیست.

آیا دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی، رشته های پزشکی را دارند؟

خیر. دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی رشته های پزشکی را ارائه نمی دهند.

شهریه تحصیل در رشته های پزشکی در خارج از کشور چقدر است؟

به علت نوسانات ارز در کشور نمی توان میزان شهریه را تعیین کرد؛ علاوه بر این موضوع میزان شهریه در دانشگاه ها و کشور های مختلف، متفاوت است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره