تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

دوستیابی در فضای مجازی یا دوست یابی آنلاین خوب است یا بد؟

دوستیابی در فضای مجازی یا دوست یابی آنلاین خوب است یا بد؟

بسیاری از دوستانی که به ما مراجعه می کنند می پرسند آیا دوستیابی در فضای مجازی یا دوست یابی آنلاین خوب است یا بد؟ این سوال باید بطور تخصصی پاسخ داده شود. با پیشرفت علم و تکنولوژی گردش در فضای مجازی به یکی از سرگرمی های روزمره میان تمامی افراد تبدیل شده است.

متاسفانه برخی از افراد نمی توانند به درستی از فضای مجازی استفاده کنند که صدمات جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

دوستیابی در فضای مجازی بدون آنکه خودتان متوجه شوید اتفاق می افتد. در دوستی های مجازی معمولا دوستی ها از لایک کردن، کامنت گذاری و حتی یک فالو کردن ساده آغاز می شود. این اتفاقات ساده و پیش افتاده در بسیاری از موارد به ازدواج ختم شده است.

عده ای معتقدند که دوستی های مجازی می تواند سرانجام خوبی داشته باشد. اما برخی دیگر معقتدند که در فضای مجازی ممکن است شخص هویت اصلی خودش را نمایان نکند و به ما آسیب برساند.

دوستی واقعی بهتر است یا مجازی

شاید برای شما هم سوال پیش آید که دوستی واقعی بهتر است یا مجازی؟ طبق تحقیقات کارشناسان مشاوره خانواده هم اندیشان نمی توان گفت که کدام دوستی بهتر و کدام نوع دوستی بدتر است. زیرا هر یک از این دو مدل دوستی مزایا و معایب خود را دارد. اگر شما بتوانید در بستر فضای مجازی فرد درستی را برای دوستی برگزینید چه اتفاقی می تواند از این خوش آیند تر باشد؟

بسیاری از دوستی های که بصورت حقیقی شکل می گیرند هم گاهی دچار مشکل می شوند. حال در اینجا می خواهیم می خواهیم مزایا و معایب دوستی های آنلاین را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای دوستیابی آنلاین

دوستیابی در فضای مجازی علاوه برداشتن معایب مزایای بسیاری را با خود به همراه دارد.

با ما همراه باشید تا شما را با مزایای دوستیابی آنلاین آشنا کنیم:

  1. مقرون به صرفه بودن

یکی از مهمترین و اصلی ترین مزایای دوستیابی آنلاین مقرون صرفه بودن آن می باشد. در دوستیابی های آنلاین نیازی نیست که شما با دوستتان بیرون بروید. بیرون رفتن با دوستان به رستوران و کافه ختم می شود که هزینه های سنگینی را به همراه دارد.

دوستی واقعی بهتر است یا مجازی

  1. علایق مشترک

اگر در فضای مجازی فعال باشید؛ می بینید که گروه های مختلفی متناسب با علایق افراد تشکیل می گردد. به عنوان مثال گروه هنرمندان؛ با عضویت در این گروه ها شما با افرادی آشنا می شوید که علایق مشترکی با شما دارند.

  1. صمیمت

در دوستی های معمولی هنگامی که با شخصی آشنا می شویم باید چندین بار او را ملاقات کنیم تا بتوانیم صمیمت لازم را نسبت به او به دست آوریم. اما در دوستی های مجازی احساس صمیمت در مدت زمان کمی رخ می دهد.

  1. دوستیابی در سرتاسر جهان

اگر شما به زبان سایر کشورها مسلط باشید. می توانید دوستانی از سرتاسر دنیا برای خود بیابید. شاید امکان دیدار شما با دوست مجازی تان دشوار باشد. اما شما می توانید از تجربیات او در زندگی تان استفاده کنید.

  1. سرعت بالای دوستیابی

در دنیای واقعی یافتن دوست بسیار دشوار است. زیرا مردم نمی توانند در دنیای واقعی شخصیت خودشان را نمایان کنند و درباره علایقشان صحبت کنند. این موضوع در حالی است که افراد در فضای مجازی بسیار راحتر شخصیت واقعی خودشان را با دیگران به اشتراک می گذارند.

  1. تنوع ارتباط

در دوستی های مجازی شما می توانید به روش های گوناگونی با دوستتان ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال شما می توانید دوستانتان را حضوری ببینید، با آنها تماس تلفنی داشته باشید، تماس تصویری، چت کنید و… .

معایب دوستیابی آنلاین

دوستیابی آنلاین نیز همانند هرکار دیگر همراه با داشتن مزایا معایبی نیز دارا می باشد که به کلیه آنها می پردازیم:

  1. سخت بودن تبدیل دوست مجازی به واقعی

در بسیاری از دوستیابی های آنلاین نمی توان رابطه را به دوست واقعی تبدیل کرد. زیرا مسافت طولانی میان طرفین مانع ملاقات آنها می شود.

  1. غبیت

یکی از بزرگترین معایب دوست های مجازی غیبت آنها می باشد. در بسیاری از مواقع مشاهده می کنیم که افراد با شخصی در ارتباط هستند و بعد از مدتی آن فرد غیب می شود. این غیبت می تواند صدمات روحی و روانی جبران ناپذیری را به شما وارد کند.

نکات مهم درباره دوستیابی آنلاین

  1. عدم آشتی

در دوستی های مجازی نیز همانند دوست واقعی احتمال قهر و دعوا وجود دارد. اما زمانی که قهر و مشکل به وجود می آید نمی توان همانند دنیای واقعی دلخوری ها را از بین برد و آشتی کرد. زیرا امکان بلاک کردن در حین دعوا وجود دارد و زمانی که شخصی شما را بلاک کند دیگر نمی توانید با او ارتباط برقرار نمایید.

  1. تغییر هویت

تغییر هویت افراد را در دنیای واقعی نیز می توانید مشاهده کنید. اما این اتفاق در دنیای مجازی بیشتر و بیشتر است. زیرا در دنیای مجازی بسیار ساده تر می توانند دروغ بگویند و شخصیت خود را تغییر دهند.

نکات مهم درباره دوستیابی آنلاین

با خواندن مطالبی که تیم هم اندیشان برای شما جمع آوری کرده اند متوجه شدید که دوستیابی مجازی یا دوست یابی آنلاین خوب است یا بد؟

حال در این بخش نکات مهم درباره دوستیابی آنلاین را در اختیار شما قرار می دهیم تا در این عمل دچار مشکل نشوید:

  • اولین توصیه ما به شما برای یافتن دوست مجازی این است که در شبکه مناسب تان عضو شوید. زیرا دنیای مجازی به وسعت دنیای واقعی است و عضو شدن در تمامی شبکه ها نمی تواند برای شما خوشایند باشد. بنابراین طبق علایق خودتان چند شبکه را انتخاب کرده و در آنها عضو شوید.
  • برخی از شبکه های مجازی همچون اینستاگرام دارای الگوریتم هوش مصنوعی هستند. در این شبکه ها مطالبی به شما نمایش داده می شود که مطالب مشابه آنها را لایک کرده اید. از این رو بهتر است هر مطلبی را لایک نکنید و تنها علایق خودتان را دنبال کنید.
  • زمانی که با شخصی در دنیای مجازی دوست می شوید سعی کنید تا حد امکان از او سوال بپرسید. این امر سبب شده تا بتوانید شخصی را که می خواهید برای دوستی برگزینید بطور کامل بشناسید.
  • در صورتی که دید دوست مجازی تان فرد خوبی است که با علایق شما همسان است دوست مجازی تان را به دوست واقعی تبدیل کنید.

سخن آخر

ما در اینجا به شما آموختیم که دوستیابی در فضای مجازی یا دوست یابی آنلاین خوب است یا بد؟ همچنین به شما گفتیم که در دوستیابی مجازی چه نکاتی را مد نظر بگیرید تا بتوانید استفاده مفیدی از فضای مجازی داشته باشید.

در صورتی که اطلاعات فوق به شما کمکی نکرد و هنوز هم دوستیابی در فضای مجازی برای شما سوال برانگیز بود می توانید با شماره 02191023933 تماس گرفته تا مشاوران ما شما را یاری دهند.

سوالات متدوال

چه مدت زمان برای شناخت اشخاص نیاز است؟

بستگی به شما و آن شخص دارد.

آیا دوستیابی مجازی در روابط زناشویی تاثیر دارد؟

بله بسیاری از طلاق ها ریشه در فضای مجازی دارد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره