تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

آموزش مهارت های دوستیابی به کودکان (آموزش دوستیابی به کودک)

آموزش مهارت های دوستیابی به کودکان

یکی از مهمترین و اصلی ترین آموزش های که به عنوان والدین باید به کودکانتان بیاموزید آموزش مهارت های دوستیابی به کودکان (آموزش دوستیابی به کودک) می باشد. فرزندان شما در هر کجا که می روید مثل مهمانی، پارک، مهد کودک و… ممکن است برای خود دوستانی بیابند. اما برخی دیگر از کودکان هستند که بسیار خجالتی و سر به زیر هستند و نمی توانند با کسی بیرون از خانه دوست شوند.

والدین اینگونه کودکانی موظف هستند که در دوستیابی به کودکشان کمک کنند.

بسیاری از کودکان زمانی که به بیرون می روند نمی خواهند با کسی ارتباط برقرار کنند و تنها در گوشه ای می مانند و بازی کردن دیگر کودکان را تماشا می کنند. ما در تیم مشاوران خانواده هم اندیشان به شما کمک می کنیم که چکونه این مشکل را برای کودکتان بطور کامل حل کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت دوستیابی در زندگی کودکان

دوستیابی یکی از جنبه های مهم در زندگی کودکان است. کودکان شما زمانی که دوستی در کنار خود داشته باشند می توانند احساسات و افکارشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. داشتن دوست به کودک شما کمک می کند تا از استرس ها به دور باشد و اعتماد به مفسش افزایش یابد.

اگر شما بتوانید به کودکتان آموزش دهید که چگونه برای خود دوست بیابید در موارد بسیاری بدون آنکه بدانید به کودکتان کمک کرده اید.

مرحله اول زندگی یک کودک بهترین زمان برای آموزش مهارت دوستیابی می باشد. ما در اینجا به شما تکنیک های را آموزش می دهیم که توسط آنها می توانید در یافتن دوست به فرزند دلبندتان کمک کنید.

  1. تمرکز روی مهارت های کودک

برای آنکه بتوانید فرزندتان را به دوستیابی دعوت کنید ابتدا لازم است روی مهارت های کودک تان تمرکز کامل داشته باشید. به عنوان مثال زمانی که وارد یک مهمانی می شوید که در آنجا کودکان بسیاری وجود دارد باید کودک خود را تحت نظر داشته باشید که چگونه با آنها ارتباط برقرار می کند.

اهمیت دوستیابی در زندگی کودکان

مثلا ببینید که ضعف رفتاری او در رابطه با دوستیابی در کجاست؟ به عنوان مثال برخی از کودکان در هنگام معارفه خود بسیار ضعیف هستند که باید در این بخش آنها را یاری رسانید. مثلا به او بگویید که هنگام شناخت فرد جدید باید ابتدا اسم خود را به او بگویید. مطابق گفته های روانشناسان ما در هم اندیشان این امر می تواند تا 90 درصد به دوستیابی فرزندتان کمک کند.

  1. همدلی و دلسوزی کودکان

همدلی و دلسوزی یکی از اصلی ترین مواردی است که در دوستیابی به کودک شما کمک بسیار بزرگی می کند. معمولا دوستی های که بر اساس همدلی شکل می گیرند بسیار پایدار هستند.

برای اینکار شما باید به کودک خود مهارت همدلی را آموزش دهید. به عنوان مثال اگر در شهربازی هستید و یک کودک دچار افتادن می شود؛ از کودک خود بخواهید که او را در بلند شدن یاری کند. اینگونه دوستی ها بسیار پایدار هستند و هیچ وقت از بین نخواهند رفت.

  1. احساسات فرزندتان را کنترل کنید

به گفته روانشناسان هم اندیشه شما به عنوان والدین نزدیکترین فرد به کودک تان هستید پس باید بتوانید احساسات وی را کنترل کنید. در بسیاری از مواقع فرزند شما ممکن است حس خوبی نسبت به دیگر کودکان نداشته باشد و نتواند با آنها ارتباط برقرار کند.

برای اینکار شما باید با کودک خود وقت بگذرانید و درباره این احساسات صحبت کنید. زمانی که بتوانید احساسات منفی و بد را از ذهن کودک تان دور کنید شما یک والد موفق در زندگی هستید. کنترل کردن احساسات فرزند شما در خورد سالی به شما کمک می کند که کودکتان در بزرگسالی کمتر دچار مشکل شود و زندگی موفقی داشته باشد.

  1. کنترل اضطراب کودک در هنگام دوستیابی

تعدادی از والدینی که به ما مراجعه می کنند می گویند که کودک ما در زمان دوستیابی مضطرب است چگونه می توان اضطراب را در اینگونه مواقع از بین برد؟ در اینگونه واقع کودک شما حس می کند در مورد قضاوت بسیار زیادی قرار گرفت است و به همین دلیل اظطراب در بدن آنها شدت می یابد.

در اینگونه مواقع سعی کنید با کودک تان صحبت کنید و سعی کنید که از استرس وی بکاهید. اگر در این عمل موفق نبودید تنها کافیست با مشاوران ما در هم اندیشان ارتباط برقرار کرده تا شما در این امر یاری کنند. اگر میزان اضطراب در کودک شما بسیار بالا بود حتما با مشاوران ما در تماس باشید زیرا ممکن است کودک شما مورد آزار جنسی قرار گرفته باشد.

کنترل اضطراب کودک در هنگام دوستیابی

  1. رفع مشکل پرخاشگری در کودکان

متاسفانه باید گفت که به دلیل بازی های کامپیوتری پرخاشگری و تنش های رفتاری در کودکان بسیار فراوان شده است. هیچ کودکی مایل به دوستی با کودکی نیست که پرخاشگر می باشد و مدام در حال گریه و زاری است. کودکان معمولا به سمت افرادی که شخصیت آرام و مهربانی دارند جذب می شوند.

پس اگر می خواهید فرزند شما در دوستیابی کی فرد موفق باشد باید بتوانید پرخاشگری را در وجود او از بین ببرید. برای اینکار شما می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

  1. انیمیشن های دوستیابی ببینید

یکی از راهای که می توانید مهارت دوستیابی را در کودک دلبندتان تقویت کنید دیدن انیمیشن های دوستیابی می باشد. زمانی که با کودکتان در حال بازی هستید یک انیمیشن کوتاه درباره دوستیابی ببینید. این امر کودک شما را به یافتن دوست مطابق انیمیشن دعوت می کند. در اینگونه مواقع کودک خودش را بجای شخصیت محبوبش در انیمیشن می گذارد و طبق او سعی می کند برای خود دوستی برگزیند.

  1. آموختن مکالمه به کودک

شما ممکن است به راحتی بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. اما ممکن است کودک شما به همین سادگی نتواند با دیگران به گفتگوی بپردازد. بسیاری از کودکان درونگرا هستند و تمایل چندانی به صحبت کردن با دیگران نداشته باشد. این مورد یک ضعف برای کودک شما به حساب می آید. شما در اینگونه مواقع باید با کودکتان به گفتگو بپردازید و او را دعوت به صحبت کردن کنید. زمانی که کودک شما در خورد سالی نتواند به خوبی با دیگران صحبت کند و دوستی برای خود برگزیند؛ در آینده نیز دچار مشکل خواهد شد.

سخن پایانی

شما به عنوان والدین در مقابل تمامی نقاط ضعف کودکتان مسئول هستید و باید وی را یاری کنید تا نقاط ضعف خود را از بین ببرد. یکی از این نقاط عدم توانایی دوستیابی است. برای دوستیابی سعی کنید کودک تان را به محل های که در آن کودک وجود دارد ببرید و در یافتن دوست مناسب آن را یاری دهید.

ما در اینجا مطالب کاملی درباره آموزش مهارت های دوستیابی کودکان پدید آوردیم که به شما کمک می کند چگونه کودکتان را به بودن در اجتماع دعوت کنید. در صورتی که با استفاده از موارد فوق نتوانستید مشکل فرزندتان را برطرف کنید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده تا شما را در این امر یاری دهند.

سوالات متداول

مناسب ترین سن برای یافتن دوست در کودکان چه سنی است؟

کودکان در سن 3 سالگی می توانند برای خود دوست برگزینند. شما باید زمینه مناسب برای یافتن دوست کودکتان فراهم سازید.

برای یافتن دوست کودکان را به چه مکانی ببریم؟

شما می توانید کودکتان را به منزل اقوامی که کودک همسن کودک شما دارند ببرید. علاوه بر این در پارک ها، شهربازی ها، مهد کودک ها و… نیز می توانید زمینه دوستیابی را فراهم سازید.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره