تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی چه عوارضی به همراه دارد؟

برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی چه عوارضی به همراه دارد؟

آیا می دانید که رابطه جنسی در پریودی _ برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی چه عوارضی به همراه دارد؟ پس با ما در ادامه همراه باشید تا به این سوال که یکی از پرتکرار ترین سوالات خانم ها است پاسخ دهیم.

همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین پایه ها در زندگی زناشویی رابطه جنسی می باشد. خانم ها در طول یک سیکل مشخص دچار قاعدگی می شوند. این قاعدگی که با درد و خونریزی همراه می باشد بسیار سخت و زیان آور است. حال باید گفت که آیا در این دوره می توان رابطه جنسی برقرار کرد یا خیر؟

آیا رابطه جنسی در دوران پریودی درست است؟

تعداد بسیاری از زوجین که به مرکز مشاوره خانواده هم اندیشان مراجعه می کنند از ما می پرسند که آیا رابطه جنسی در دوران پریودی درست است؟ در پاسخ این سوال گفته می شود که برقرار رابطه در دوران پریودی بستگی به خانم ها دارد. برخی از خانم ها از رابطه هنگام پریودی لذت برده و برخی دیگر خیر.

برخی از پزشکان معتقدند که رابطه جنسی در دوران پریودی نه تنها برای خانم مضر نیست بلکه می تواند مفید نیز باشد. همینطور در دین مقدس اسلام برقراری رابطه جنسی در هنگام پریودی بطور کامل منع شده است.

برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی چه عوارضی به همراه دارد؟

همانطور که گفتیم رابطه جنسی در هنگام پریودی ممکن است برای بسیاری از خانم ها آزار دهنده باشد.

علاوه بر آزار دهنده بودن این عمل عوارضی نیز با خود به همراه دارد که اینجا به بررسی آنها می پردازیم:

  1. انتقال بیماری

بسیاری از بیماری های نهفته درون بدن در خون ما موجود می باشند. با برقراری رابطه جنسی در دروان قاعدگی ممکن است که تمامی این بیماری ها از بدن خانم به آقا انتقال پیدا کند و صدمات جبران ناپذیری را به وی وارد کند. از این رو بهتر است در هنگام پریودی برای برقراری رابطه جنسی از وسایل مقاربتی نظیر کاندوم استفاده کنید.

  1. اضطراب و آشفتگی

بسیاری از خانم ها در دوران پریودی زمانی که رابطه جنسی برقرار می کنند دچار اضطراب و آشفتگی می شوند. سپس این حال آنها تا چند روزی ادامه پیدا می کند.

آیا رابطه جنسی در دوران پریودی درست است؟

  1. خونریزی حین نزدیکی

از دیگر عوارض برقراری رابطه جنسی حین قاعدگی می توان به خونریزی حین نزدیکی اشاره کرد. این خونریزی که اصلا برای خانم خوش آیند نیست سبب آغشته شدن محیط اطراف به خون نیز می شود.

  1. افزایش خونریزی

زمانی که خانم ها پریود می شوند تمامی رگ های موجود در رحم از حالت عادی خود خارج شده و ورم می کنند. با برقراری رابطه جنسی در این دوره رگ های متورم شده پاره شده و میزان خونریزی در خانم ها نیز افزایش می یابد.

  1. افزایش زمان پریودی

از دیگر عوارض برقراری رابطه جنسی در حین پریودی می توان به افزایش زمان آن اشاره کرد. با برقراری رابطه جنسی در زمان پریودی ممکن است پریودی شما در چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند و مطابق معمول نباشد.

  1. کاهش میل جنسی

در دوران پریودی میزان ترشح هورمون استروژن در بدن خانم ها تا حد بسیاری کاهش می یابد. با کاهش این هورمون میل جنسی نیز کاهش خواهد یافت. از این رو بیشتر خانم ها در دروان پریودی میلی به برقراری رابطه جنسی ندارند و این امر سبب سردتر شدن آنها و دوری از برقراری رابطه جنسی پس از پایان پریودی می شود.

در آقایان نیز بوی نامطبوع حاصل از پریودی و مساعد نبودن شرایط سبب کاهش میل جنسی می شود.

  1. ایجاد بیماری عفونی

در دروان پریودی رحم خانم ها زخم و متورم است. از این رو با کوچک ترین ویروس آنها دچار بیماری های عفونی می شوند که نتیجه خوش آیندی را با خود به همراه ندارد.

فواید رابطه جنسی در هنگام پریودی

رابطه جنسی در هنگام پریودی علاوه بر داشتن عوارضی که با خود به همراه دارد؛ فوایدی نیز دارا می باشد. کارشناسان مشاوره خانواده هم اندیشان در این بخش به معرفی فواید رابطه جنسی در هنگام پریودی می پردازند.

  1. تسکین درد عضلانی

دردهای پریودی اغلب به دلیل انقباض ماهیچه های رحم شکل می گیرد. با برقراری رابطه جنسی در هنگام پریودی و رسیدن به ارگاسم ماهیچه های بدن آزاد شده و درد حاصل از پریودی تا حد چشم گیری کاهش می یابد.

  1. کوتاه شدن دوره پریودی

در برخی از خانم ها برقراری رابطه جنسی در هنگام پریودی به آنها کمک کرده تا خون حاصل از پریودی هر چه سریعتر دفع شود در نتیجه مدت زمان پریودی آنها نیز کوتاه تر خواهد شد.

نکات مهم برقراری رابطه جنسی در پریودی

  1. رهایی اندورفین

اندورفین یکی از مهمترین هورمون های موجود در بدن خانم ها می باشد. این هورمون که احساس نشاط و شادی را به انسان هدیه می دهد با برقرار رابطه جنسی آزاد خواهد شد.

  1. سردرد میگرنی

بسیاری از خانم ها در طول دروه پریودی دچار سردرد های میگرنی می شوند. با برقراری رابطه جنسی می توان به این سردرد ها التیام بخشید.

  1. افزایش میل جنسی

در دروان پریودی نوسانات هورمونی بسیاری در بدن خانم ها رخ می دهد. این نوسانات در بسیاری از مواقع سبب افزایش میل جنسی می شود. از این رو نیاز خانم ها باید برآورده شود تا آنها با آرامش دستیابند.

نکات مهم برقراری رابطه جنسی در پریودی

در بخش فوق به شما گفتیم که برقراری رابطه جنسی در هنگام پریودی که مزایا و معایبی را برای شما به همراه دارد.

حال در این بخش می خواهیم نکات مهم برقراری رابطه جنسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم:

  • در رابطه جنسی هنگام پریودی قبل از آنکه دخول صورت گیرد حتما از کاندوم استفاده کنید.
  • از همسر خود بخواهید که به شما بگویید آیا از رابطه جنسی در هنگام پریودی لذت می برد یا خیر؟ زیرا این رابهط برای بسیاری از خانم ها لذت بخش نمی باشد.
  • هنگامی که تصمیم به برقراری رابطه جنسی در پریودی گرفتید یک پارچه ضخیم روی تخت پهن کنید تا تخت تان خونی نشود.
  • قبل از برقراری رابطه جنسی تامپون موجود در رحم تان را خارج کنید. زیرا با برقراری رابطه جنسی تامپون به بخش فوقانی رحم رفته و دیگر خارج کردن آن باید با جراحی اتفاق افتد.

سخن آخر

در اینجا ما بطور کامل درباره رابطه جنسی در پریودی به گفتگوی پرداختیم و گفتیم که این رابطه چه مزایا و معایبی با خود به همراه دارد. در صورتی نیاز شما می توانید با شماره تلفن 02191023933 تماس گرفته تا شما را در این راستای راهنمایی کنند.

سوالات متدوال

آیا برقراری رابطه جنسی در پریودی ایجاد آسیب می‌کند؟

در برخی از موارد بله

رابطه در دوران قاعدگی باعث نازایی می شود؟

خیر این فرضیه کاملا اشتباه است.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره