تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

فواید آب بازی برای کودکان و اطفال

فواید آب بازی برای کودکان و اطفال

ما در اینجا قصد داریم به گفتگو درباره فواید آب بازی برای کودکان و اطفال بپردازیم. یکی از بازی های که بیش از ۹۰درصد کودکان به آن علاقه دارند آب بازی می باشد. آب بازی را می توان به عنوان لذت بخش ترین بازی در روز های گرم و بلند تابستان معرفی کرد. آب بازی می تواند سبب خنک شدن و شاد شدن کودک شما گردد.

اغلب کودکان به حدی آب بازی را دوست دارند که حتی اسباب بازی های مورد علاقه شان را نیز در آب انداخته و آنها را شستشو می دهند. حال با ما در هم اندیشان همراه باشید تا بطور کامل فواید آب بازی کودکان و اطفال را برای شما شرح دهیم.

  1. تقویت خلاقیت در کودکان:

یکی از مهمترین و اصلی ترین فواید آب بازی برای کودکان و اطفال تحریک قوه خلاقیت ‌در آنها می باشد. آب بازی کردن سبب شده تا قوه خلاقیت میان کودکان رفته رفته فعال شده و افزایش چشمگیری بیابد. پدران و مادران گرامی اگر می خواهند کودکی باهوش و فعال داشته باشید باید بتوانند زمینه های تحریک خلاقیت آنها را برایشان فراهم کنند. آب بازی یکی از این بازی های تحریک خلاقیت در کودکان می باشد.

زمان آب بازی والدین باید وسایل مورد نیاز را همانند حوله برای کودک خود مهیا سازند. پس فراهم سازی وسایل والدین باید صبور باشند.

زمانی که کودک شما به داخل آب می رود ممکن است بخواهد تا ساعت های طولانی درون آب باقی بماند و خارج نشود. حال والدین باید با صبوری و مهربانی کنار آنها بنشیند و از آب بازی آنها لذت ببرید. حال شاید برای شما سوال پیش آید که چگونه آب بازی سبب افزایش هوش کودک می شود؟

در پاسخ این سوال باید گفته شد که شما به عنوان والدین باید آب بازی را تبدیل به زمینه ای برای رشد هوش کودک کنید. برای مثال شما می توانید از اسباب بازی های سبکی که روی آب می مانند کمک بگیرید و به او بگویید که می بینی عروسک تو بخاطر وزن کمی که دارد روی آب باقی مانده است.

با امتحان یک اسباب بازی سبک تر مثل ماشین بفهمانید که اجسام سنگین تر به زیر آب خواهند رفت. یا می توانید با خیس کردن لباس های او به کودک بفهمانید که لباس شما تغییر رنگ می دهد و خیس می شود. پس بجز اب بازی شما هم باید به افزایش هوش کودکتان کمک کنید.

  1. آرامش بخشیدن به کودک :

آب یکی از موارد مهم در به وجود آمدن آرامش در کودکان و بزرگسالان می باشد. بطوری که افراد با رفتن زیر دوش به یک آرامش نسبی دست می یابند. زمانی که کودک شما به حوصله و بهانه گیر شده است می توانید آن را به آب بازی دعوت کرده و آرامش را مجدد به کودک دلبندتان هدیه دهید.

  1. رشد اجتماعی کودک :

از دیگر فواید آب بازی کودکان و اطفال می توان به رشد اجتماعی کودک اشاره کرد. آب بازی به کودک شما کمک می کند که چگونه بتواند با افراد دیگری که در اجتماع زندگی می کنند برخورد کند. برای رشد اجتماعی کودک دلبندتان می توانید از او بخواهید که در شستن وسایل بازی و لباس هایش به شما کمک کند. تیم روانشناسی هم اندیشان معتقد هستند که با مشارکت کودک شما در اینکار رشد اجتماعی او رفته رفته افزایش می یابد.

  1. افزایش رشد عاطفی کودک :

بسیاری از والدین زمانی که به ما مراجعه می کنند می پرسند که چرا کودکان ما از آب بازی خسته نمی شوند و هیچ اعتراضی نمی کنند؟ در پاسخ این سوال می گوییم آب بازی تنش های کودک شما را از بین می برد و به او احساس قدرت خواهد داد. آب بازی انرژی های نهفته درون کودک شما را از بین می برد. از این رو هرگز از آب بازی کودک دلبندتان قافل نشوید و در روزهای گرم زمینه آب بازی را برای او فراهم سازید.

آب بازی کودک

  1. افزایش قدرت تکلم کودکان :

یکی دیگر از مزایا آب بازی افزایش قدرت تکلم وی می باشد. قدرت تکلم به کودک شما کمک می کند تا با لغات جدید آشنا شده و به دلیل شادی بودن در آب از لغات جدید استفاده نمایید. برای اینکار بهتر است که والدین در حین بازی در کنار کودک باشند و با او مدام درباره آب بازی صحبت کنند.

سخن آخر

همانطور که در بخش فوق خواندید آب بازی یکی از بازی های است که برای رشد فکری و عاطفی کودک باید انجام گیرد. برای انجام این بازی باید گفته شود حتما یک روز گرم را انتخاب کنید و از آب بازی کودکتان در فصل پاییز و زمستان جلوگیری نمایید. زیرا سبب بیمار شدن فرزند دلبند شما می شود. پس از آن در حین بازی از دادن خوراکی به کودکتان قافل نشوید. زمانی که آب بازی اتمام یافت کودک تان را کاملا خشک کنید تا دچار سرماخوردگی نشود.

با مطلب فوق شما با فواید آب بازی برای کودکان و اطفال بطور کامل آشنا شدید. در صورتی که هرگونه سوالی برای شما در این زمینه پیش آمده است می توانید با مرکز مشاوره هم اندیشان تماس بگیرید تا کارشناسان من شما را بطور کامل یاری رسانند.

سوالات متدوال

بهترین خوراکی زمان آب بازی برای کودکان چیست؟

در حین آب بازی بهتر است از دادن خوراکی های سنگین به کودک تان خودداری کنید. بهترین خوراکی برای کودکان در حین آب بازی آبمیوه های تازه خانگی می باشند.

بهترین زمان برای آب بازی چه زمانی می باشد؟

مناسب ترین زمان برای آب بازی کودکان ظهر تابستان است که هوا بسیار گرم می باشد.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره