تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

ازدواج با خود (سولوگامی) چیست و چه پیامدهایی دارد؟

یکی از عجیب ترین انواع ازدواج، ازدواج با خود یا سولوگامی است. این نوع ازدواج به یک نوع خودشیفتگی یا انزوا طلبی مربوط می شود که باید مورد بررسی قرار بگیرد. افرادی که با خود ازدواج می کنند، فلسفه اصلی ازدواج را زیر سوال برده و زندگی در تنهایی را انتخاب می کنند.

این نوع ازدواج بعد از ازدواج با همجنس یا ازدواج با حیوانات قرار می گیرد و عواقب و پیامدهای متعددی را در پی خواهد داشت که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. توصیه می کنیم که این مقاله را تا به انتها بخوانید.

ازدواج با خود یا سولوگامی چیست؟

ازدواج با خود یعنی اینکه فرد با خودش ازدواج می کند و پای نفر دومی در میان نیست. شاید به نظر بیاید که این یک خیال پردازی است و امکان ندارد که کسی با خودش ازدواج کند؛ اما در برخی از کشورها این ازدواج رسمی و در حضور عاقد و جمعی از شاهدان انجام می شود.

در مراسم عقد، فرد در مقابل آینه ایستاده و به خودش بله می گوید و با خود وارد روابط عاطفی می شود. تا به امروز در کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن، تایوان، انگلیس و استرالیا نمونه هایی از این نوع ازدواج ثبت شده اند.

پیامدهای ازدواج با خود یا سولوگامی کدامند؟

دلایل این نوع ازدواج می تواند یکی از دو مورد زیر باشد:

  • فرد خودشیفته است

طبق تحقیقات انجام شده، اصلی ترین علت ازدواج با خود، اختلال شخصیت خودشیفتگی است. افرادی که مبتلا به خودشیفتگی هستند، هیچ کس را لایق خود نمی دانند. این افراد بیش از اندازه عاشق خود هستند و به همین دلیل ترجیح می دهند با خود ازدواج کنند.

  • فرد انزوا طلب است

افراد انزوا طلب دوست دارند که تنها باشند و تمایلی به بودن در جمع و حضور دیگران در زندگی شان ندارند.

پیامدهای ازدواج با خود یا سولوگامی کدامند؟

افرادی که تن به این ازدواج عجیب می دهند، باید عواقب آن را نیز در نظر داشته باشند. از مهم ترین پیامدهای این نوع ازدواج می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فرد تنهایی و انزوا را انتخاب کرده و تا پایان عمر تنها خواهد ماند که این مسئله از نظر روحی و روانی عواقب خوبی برای فرد ندارد.
  • افرادی که با خود ازدواج می کنند به خود ارضایی اکتفا کرده و در برخی از مواقع حتی در خود ارضایی نیز افراط می کنند که این مساله نیز عواقب و خطرات خاص خود را دارد.

چگونه با ازدواج با خود یا سولوگامی مقابله کنیم؟

برای اینکه یک فرد بتواند یک ازدواج متعارف و درست را تجربه کند، بهتر است که از نظر روحی و روانی مورد ارزیابی و مشاوره قرار بگیرد. افرادی که دچار انزواطلبی یا خودشیفتگی هستند باید درمان شوند.

چگونه با ازدواج با خود یا سولوگامی مقابله کنیم؟

به همین دلیل کمک گرفتن از روان درمانگر در زمان ازدواج بسیار ضروری است و تمامی افرادی که تصمیم به ازدواج از هر نوع آن دارند، باید قبل از اقدام با مشاور صحبت کنند تا یک زندگی آرام، شاد و سالم را تجربه کنند.

سخن آخر

ازدواج با خود یا سولوگامی یک نوع ازدواج است که در برخی از کشورها نمونه هایی از آن به ثبت رسیده است. با این حال این نوع ازدواج پیامدهای خوبی به دنبال ندارد. معمولا افرادی که با خود ازدواج می کنند، افرادی هستند که دیگران را لایق خود ندیده و تنهایی را به بودن با دیگران ترجیح می دهند.

این افراد از نظر روحی و روانی به درمان و مراقبت نیاز دارند تا بتوانند اختلال خودشیفتگی را در خود درمان کرده و با دیگران تعامل داشته باشند. ازدواج با خود گرچه در برخی از کشورها به رسمیت شناخته می شود؛ اما معنی و مفهوم تشکیل خانواده را زیر سوال برده و باعث می شود که یک فرد تا پایان عمر تنها و منزوی باقی بماند.

برای اینکه بیشتر با ازدواج و اهمیت مشاوره در ازدواج آشنا شوید، توصیه می کنیم که به سایر مقالات ما نیز سر بزنید.

سوالات متداول

چرا افراد تصمیم می گیرند که با خود ازدواج کنند؟

بیشتر به دلیل انزوا طلبی و یا عشق بیش از اندازه به خود تصمیم می گیرند که با خود ازدواج کنند.

آیا این ازدواج می تواند رسمی باشد؟

بله، در کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، استرالیا و ژاپن نمونه هایی از این ازدواج به صورت رسمی به ثبت رسیده اند.

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره