تخصصی مشاوره بگیرید برای هم اندیشی با بهتری مشاوران با ما تماس بگیرید
9099071985
مشاوره و روانشناسی خانواده هم اندیشان
0

آیا تحصیل در خارج بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

تحصیل در دانشگاه های کدام کشور خارجی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ (ایتالیا)

آزمون آیلتس یکی از آزمون های معتبر زبان برای تحصیل در خارج از کشور است. بسیاری از افراد که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را دارند، در این آزمون شرکت می کنند. اما باید گفت که تحصیل در خارج بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است. برخی از دانشگاه های دنیا امکاناتی را فراهم کرده اند تا دانشجو بدون مدرک آیلتس به خارج مهاجرت کرده و به تحصیل خود ادامه دهد.

با توجه به اینکه امروزه افراد زیادی به مهاجرت فکر می کنند؛ شاید شما نیز یکی از افرادی باشید که تصمیم به مهاجرت دارند. اما مدرک زبان ندارید و فکر می کنید، مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست.

پس برای اینکه با شرایط تحصیل در خارج بدون مدرک زبان آشنا شوید، توصیه می کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

اپلای بدون مدرک زبان به چه صورت می باشد؟

قبل از هر چیز باید بدانید که برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، به یک مدرک اولیه و مهم به نام acceptance letter (نامه پذیرش تحصیلی) از کالج یا دانشگاه خارجی نیاز خواهید داشت.

زمانی که درخواست خود را برای پذیرش تحصیلی به یک دانشگاه می دهید، در اصطلاح به این روند، اپلای می گویند. اما اگر شما مدرک زبان ندارید، باید در مورد دانشگاه هایی که به مدرک نیاز ندارند، تحقیق کنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

اپلای بدون مدرک زبان به چه صورت می باشد؟

تحصیل در دانشگاه های کدام کشور خارجی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

کشورهای متعددی در دنیا وجود دارند که می توانید بدون داشتن مدرک زبان در آنها تحصیل کنید. ازجمله این کشورها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

قبرس

کشور قبرس یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل بدون مدرک زبان در خارج از کشور است. تحصیل در قبرس شمالی نیاز به ویزای تحصیلی ندارد. اغلب دانشگاه های این کشور رشته ها و مقاطع تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

شما می توانید بدون داشتن مدرک زبان برای اپلای دانشگاه اقدام کرده و پذیرش مشروط دریافت کنید. سپس با حضور در این کشور در کلاس های آمادگی زبان شرکت کرده و بعد از دریافت مدرک زبان بین المللی، تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبر این کشور ادامه خواهید داد.

تحصیل در دانشگاه های کدام کشور خارجی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ (قبرس)

ترکیه

ترکیه یکی از ایدئال ترین کشورها برای تحصیل دانشجویان ایرانی است. برای تحصیل در این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیست. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور مناسب بوده و افراد می توانند بدون دریافت ویزای تحصیلی و تنها با نامه پذیرش تحصیلی در این کشور تحصیل کنند.

دانشگاه های دولتی در این کشور هزینه کمتری داشته و اغلب به زبان ترکی استانبولی درس ها را ارائه می دهند. بنابراین شما نیازی به مدرک زبان انگلیسی نخواهید داشت و باید در داخل یا خارج از کشور برای دریافت مدرک زبان ترکی تومر اقدام کنید.

اما اگر شما تصمیم دارید در دانشگاه های خصوصی ترکیه که انگلیسی زبان هستند، تحصیل کنید، می توانید پذیرش مشروط این دانشگاه ها را بگیرید و بدون نیاز به ویزا به ترکیه مهاجرت کرده و سپس در کلاس های آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه شرکت کنید.

تحصیل در دانشگاه های کدام کشور خارجی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ (ترکیه)

تایلند

اگر بخواهید برای تحصیل به کشور تایلند مهاجرت کنید، باید علاوه بر نامه پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی این کشور را نیز دریافت کنید. اگر مدرک زبان ندارید، باید با دپارتمان پذیرش دانشگاه موردنظر مکاتبه داشته باشید و از پذیرش مشروط دانشگاه و کلاس های آمادگی زبان در تایلند مطمئن شوید.

برای تحصیل در تایلند بدون مدرک زبان، سختگیری های چندانی وجود ندارد؛ اما سطح کیفی آموزش زبان انگلیسی در ایران بالاتر است و توصیه می کنیم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور در ایران زبان انگلیسی را آموزش ببینید و با مدرک زبان آیلتس یا تافل وارد یکی از دانشگاه های تایلند شوید.

تحصیل در دانشگاه های کدام کشور خارجی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ (تایلند)

مالزی

مالزی یکی از کشورهایی است که دانشگاه های معتبری دارد و برای تحصیلی در این دانشگاه ها باید علاوه بر نامه پذیرش، ویزای تحصیلی نیز داشته باشید.

زبان اصلی در اکثر دانشگاه های این کشور، انگلیسی نیست و دروس به زبان بومی این کشور؛ یعنی زبان مالایی ارائه می شوند. بنابراین باید با توجه به رشته و مقطع تحصیلی به دنبال دانشگاهی باشید که دروس به زبان انگلیسی ارائه شوند.

بعد از انتخاب دانشگاه و اپلای، حتما باید با دپارتمان پذیرش دانشگاه مکاتبه کنید و مطمئن شوید که پذیرش مشروط بوده و پیش از ورود به دانشگاه، در کلاس های آمادگی زبان شرکت خواهید کرد.

صدور ویزای تحصیلی مالزی به نسبت کشورهای اروپایی و کانادا دردسر کمتری دارد؛ اما بهتر است با کامل بودن مدارک تحصیلی، ارائه برنامه تحصیلی موجه و همچنین کافی بودن تمکن مالی، با خیال راحت ویزای خود را دریافت کنید.

تحصیل در دانشگاه های کدام کشور خارجی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ (مالزی)

چین

چین یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. تعدادی از دانشگاه های این کشور در بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. شما برای تحصیل در این کشور هم به نامه پذیرش تحصیلی و هم به ویزا نیاز خواهید داشت.

برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه های این کشور به مدرک زبان آیلتس یا تافل نیاز است؛ اما می توانید بدون مدرک زبان نیز به دانشگاه های چین اقدام به اپلای کنید. بسیاری از دانشگاه های این کشور به زبان چینی دروس خود را ارائه می دهند. بنابراین می توانید برای ثبت نام در کلاس های چینی دانشگاه اقدام کنید و با مدرک زبان چینی تحصیل خود را در دانشگاه ادامه دهید.

توجه داشته باشید که زبان چینی زبان سختی است؛ اما در کسب و کار و تجارت بسیار کاربرد دارد و موقعیت های کاری زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

اگر بخواهید در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور تحصیل کنید، بهتر است که زبان انگلیسی را در داخل ایران آموزش دیده و مدرک آیلتس بگیرید؛ زیرا کیفیت آموزش زبان انگلیسی در داخل کشور بالاتر است.

تحصیل در دانشگاه های کدام کشور خارجی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ (چین)

اکراین

اوکراین یک کشور اروپایی است که دانشگاه های معروف و معتبری دارد و از مقاصد تحصیلی مناسب برای مهاجرت تحصیلی می باشد.

برای تحصیل در دانشگاه های اکراین علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه باید ویزای تحصیلی نیز داشته باشید؛ اما اوکراین عضو حوزه شنگن نیست. بنابراین صدور ویزای تحصیلی برای دانشجویان خارجی راحت تر انجام می شود.

اگر داوطلب تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های اکراین هستید، می توانید برای پذیرش مشروط برخی از دانشگاه ها و کالج های این کشور اقدام کنید و قبل از ورود به دانشگاه، دوره های زبان را بگذرانید.

البته می توانید به جای زبان انگلیسی، در دوره های زبان روسی یا اکراینی شرکت کنید و رشته تحصیلی خود را به این زبان پاس کنید. توجه داشته باشید که به طور معمول برای تحصیل در دانشگاه های این کشور داشتن مدرک زبان لازم است و تنها در صورتی می توانید بدون مدرک زبان در این دانشگاه ها تحصیل کنید که پذیرش تحصیلی شما مشروط باشد.

برای اینکه بتوانید به راحتی پذیرش تحصیلی مشروط بگیرید، باید تمامی عوامل تاثیرگذار مانند اسناد تمکن مالی کافی، ارائه برنامه تحصیلی مورد تایید و… را به افسر سفارت اکراین ارائه دهید.

تحصیل در دانشگاه های کدام کشور خارجی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ (اکراین)

ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور است. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان آیلتس یا تافل داشته باشید؛ اما این کشور شرایطی را فراهم کرده است که دانشجویان بین المللی بتوانند بدون مدرک زبان نیز در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

اما از آنجایی که این کشور در حوزه شنگن قرار دارد، کار برای ایرانیان بسیار سخت است. یعنی شاید بتوانید از یکی از دانشگاه های ایتالیا پذیرش مشروط بگیرید؛ اما ویزای تحصیلی در سفارت برای شما صادر نمی شود و یا اگر بخواهد صادر شود، با دردسرهای بسیاری همراه خواهد بود.

زیرا اگر مدرک زبان نداشته باشید، افسر سفارت فکر می کند که قصد شما از مهاجرت چیزی به غیر از تحصیل است و به سرعت پرونده شما را بر می گرداند. به هر حال ریسک مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بدون داشتن مدرک زبان بسیار بالا است.

تحصیل در دانشگاه های کدام کشور خارجی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ (ایتالیا)

کانادا

کانادا یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی است. این کشور سیستم آموزشی فوق العاده با کیفیتی را دارا است. اغلب کالج ها و دانشگاه های این کشور از شما مدرک زبان آیلتس یا تافل را خواهند خواست.

در واقع مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی یکی از پیش نیازهای پذیرش در دانشگاه های این کشور است؛ اما اگر به سراغ دانشگاه ها و یا کالج هایی بروید که پذیرش مشروط دارند، می توانید بدون مدرک زبان برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنید.

اما به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که اگر با پذیرش مشروط و بدون مدرک زبان برای یک دانشگاه کانادایی اپلای کردید، باید هزینه های گزاف کلاس های زبان را پرداخت کنید.

همچنین شما علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه به ویزای تحصیلی نیز نیاز خواهید داشت. برای دریافت ویزا باید افسر سفارت را قانع کنید که زبان انگلیسی را در کانادا آموزش خواهید دید. البته قانع کردن افسر با توجه به هزینه بالای آموزش زبان در کانادا، کار چندان ساده ای نیست.

تحصیل در دانشگاه های کدام کشور خارجی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ (کانادا)

سخن آخر

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان امکان پذیر است؛ اما باید کالج یا دانشگاهی را انتخاب کنید که پذیرش مشروط داشته باشد و بتوانید قبل از ورود به دانشگاه زبان را آموزش ببینید. توجه داشته باشید که در برخی از کشورها آموزش زبان یا کیفیت پایینی دارد و یا هزینه بسیار بالایی خواهد داشت؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتما در ایران به فکر آموزش زبان انگلیسی و شرکت در آزمون آیلتس یا تافل باشید.

اما اگر تصمیم دارید که حتما در خارج از ایران زبان را یاد بگیرید، در مورد دانشگاه ها و کالج های کشور مورد نظرتان تحقیق کنید و پذیرش مشروط بگیرید تا بتوانید در کلاس های آمادگی زبان شرکت کنید.

در صورتی که به مشاوره و راهنمایی های بیشتر و اطلاعات دقیق تری نیاز داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در «مرکز مشاوره هم اندیشان» در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان در دانشگاه های اسپانیا امکان پذیر است؟

بله، دانشگاه های آنتونیو دو نبیریا، پابلو دواولاوید، والنسیا و سالامانکا پذیرش مشروط دارند.

مدارک لازم برای اپلای بدون مدرک زبان کدامند؟

برای دریافت ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات، توصیه نامه، مدارک هویتی، پاسپورت معتبر، عکس، گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک مالی و بیمه نامه داشته باشید.

تحصیل رشته پزشکی بدون مدرک زبان در کدام دانشگاه ها امکان پذیر است؟

دانشگاه توروورگاتا ایتالیا، دانشگاه سملوایز در مجارستان، دانشگاه سگد در مجارستان و دانشگاه پاول جوزف سافاریک در اسلواکی

کدام دانشگاه های آلمان بدون مدرک زبان دانشجوی بین المللی می پذیرند؟

دانشگاه کوبلنز و لاندائو، دانشگاه HCI سیگن، دانشگاه علمی کاربردی اسلینگن، دانشگاه روهر بوخوم، دانشگاه بایرویت، دانشگاه فرایبورگ، دانشگاه بن

اینستاگرام

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره